Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKUUNKERTTUJEN KESKIVIIKKOKUULUMISET***

15.03.2006 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy siihen, miksi näin aikaisin olen liikenteessä on tietenkin se, etten saanut enää nukuttua. koko yö melkein meni pyöriessä ja levottomien unien kanssa. 4 jälkeen heräsin kipeisiin supistuksiin, enkä sen jälkeen saanut enää unta. nyt onkin suhteellisen väsynyt olo. täytyy varmaan tässä aamulla otta tirsat, kunhan meidän pojta on lähteneet päiväkotiin ja töihin...

varmaan vähän liikaa olen intoillut noiden vauvajuttujen kanssa, enkä ole malttanut levätä tarpeeksi, kun noita supistuksia on taas tullut. monta viikkoa elin jo melkein normaalia elämää, ja suppareita oli vain vähän. eilen illalla sit supisteli pitkään säännöllisesti mut kivuttomasti, ja yöllä taas kipeesti. jospa ne ei edelleenkään pehmentäisi/avaisi paikkoja. viikon päästä on lääkäri, sit saa taas tietää onko mitään tapahtunut.

sen unohdin eilen sanoa, kun jotkut ihmetteli, kun muutamat täällä on jo laittanut vauvalle vaikka mitä valmiiksi (minä mukaan lukien). omalta kohdaltani voin sanoa sen, että asiaan varmasti vaikuttaa se, että olen saikulla, eikä hirveesti ole täällä kotona tekemistä. jos kävis vielä koulussa, niin ei varmasti ehtis paljon vauvaa miettiä/laittaa kotia valmiiksi. nyt on aikaa ja intoa, kun kotona vaan möllöttää. sit olen myös ajatellut, että jos nuo supparit taas pahenee, niin ei sit taas voi tehdä mitään...

7.6.06 pidetään ehdottomasti peukkuja sulle, että pärjäisit ilman katetria. ja toivotaan, että kivutkin helpottaisi. ei varmasti ole mukavaa olla kipujen kanssa, kun muutenkin on raskausvaivoja. tsemppiä!

minä pääsen tänään katsomaan kahden päivän ikäistä vauvaa! vähänkö olen innoissani! pitää iltapäivään asti jaksaa odottaa, mutta enköhän mä kestä...

mukavaa päivää kerttuleille!

gabriela 26+5

Vierailija
2/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vessassa rampattua, ja joka kerta kun heräsin, vauvakin oli hereillä/heräsi ja touhusi jotain häiritsevältä tuntuvaa. Iltanärästyksen takia nukahdin kolmen tyynyn kera, pitkin yötä sitten niitä vähentelin. Jotenkin sellainen vähän omituinen ja epätodellinen olo, ja vanhin lapsistakin kävi valittamassa - keskellä yötä - ettei saa nukutta.

Tässä nyt kovasti tankkailen puuroa, että pysyis nälkä pois terveellisillä ruuilla eikä tulis kerrytettyä niitä kiloja enää lisää.

Kyllä tuohon pesänrakennukseen varmasti vaikuttaa niin olosuhteet (töissä/koulussa/kotona/harrastuksissa käynti) kuin oma vointikin. Mua ainakin väsyttää niin, että tulee aika aikaansaamattomaksi. Puhumattakaan jos on supistuksia, joiden takia on " touhukiellossa" . Yleiskuntokin on päässyt rapistumaan niin, että hengästyy aika pienistä fyysisistä jutuista. No, olikohan tuossa selityksen makua? Mut onhan tässä aikaa vielä vauvajuttuja laitella ja kotia siivoilla. Pikkuhiljaa paikka kerrallaan, niin ei tuu itelle turhia paineita.

Liikkeitä tuntuu yhä aika paljon keskellä sivussa (en ymmärrä, missä asennossa se vauva siellä silloin on), mutta jonkin verran myös ylhäällä ja alhaalla, eli asento ei vielä ole vakiintunut. Kai ne vasta 30viikon jälkeen tavallisesti lähtökuoppiin asettuvat.

Iloista mieltä ja voimia kaikille!

summersnow rv26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.6.06 tsemppiä,kipuihin. Varmaankin nyt tuntuu ikuisuudelta kaikki tunnit,mutta koita saada päivät kulumaan siitä huolimatta,niin kivutkin helpottaa. Täälä ollaan peukut ja varpaat pystyssä!

Täälä eilisen synnärivalmennuksen jälkeen tuli sitten suppareita yöllä. Ja ne oli tosi kipeitä! Äh-h olin melkein jo innostumassa,että ollaan menossa parempaan suuntaan. Nyt sitten tänään pitää maata koko päivä,että huomenna jaksaa olla sielä äp-pkl tutkimuksissa. Vaavikin oli yöllä ihan selvästi levoton,tunsi varmaan,että mullakin oli kipuja.

Hän on taas parkeerannu itsensä poikittain ja se aiheuttaa myös paljon kipuja. Pitää yrittää vaan nousta aina välillä,että vaavi sais enemmän tilaa.

Eilen saatiin päätös siitä vauvavakuutuksestakin. Ei sitten saatu sitä kun ne katsoo,että on liian suuri riski ennenaikaiseen synnytykseen ja täten liian suuriin sairaalakustannuksiin. Olivat saaneet tiedot sieltä yksityiseltä klinikalta ja sairaalasta. Ei mulle kukaan vaan ole suoraa sanonu,että on erittäin suuri riski ennen aikaiseen synnytykseen. Kiva kuulla vakuutusyhtiöstä! No voihan se itsekkin tietty päätellä,mutta kuitenkin olis ollu kiva kuulla se lääkäriltä hen.koht!

Tänäänkin taas odotan innolla postia,jos vaikka se ÄP-paketti tulis tänään! Taitaa olla toiveajattelua ;)

Palailen taas päivän mittaan tänne lukemaan juttuja.

Lilli81 29+2

Vierailija
4/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kiskaistua itseni ylös vaikka esikoinen vielä nukkuukin, eilen meillä heräiltiinkin jo kahdeksan aikaan. Mut jotenkin ei itse enää osaa nukkua myöhään vaikka saiskin,höh...Ja nyt kantsis levätä kun vielä voi. Kesällä sitten alkaakin aika rumba.

Mulla oli eilen taas sellanen ihme-kipu mahansivulla kun olis suonta vetänyt...Meni kyllä ohi kun huilas mut ihmettelen aan mitä neon. Ei usein tule. Joku sanoi että vois olla niitä kohdunkannatinkipuja mut voiko ne muka sattua noin paljon? Oon kyllä huomannut että pitäs ottaa rauhallisemmin ja jättää siivoilut vähemmälle. Vaavia varten en oo muuta laittanu kun äippäpakkauksen vaatteet kaappiin (joka muuten tuli 1,5vko sen jälkeen ku olin paperit vienyt ja siitä on jo kuukausi aikaa kun sen sain, joku oli kysellyt...)

7.6.06: Höh, sua sitte koetellaan mutta tsemppiä kipuihin. Koita ajatella positiivisesti et ainakaan vielä ei ole sitä pissapussia tarvinnu laittaa. Mä täällä ainakin pidän peukkuja et sun tilanne menis parhaalla mahdollisella tavalla;) Ja pääsisist noista kivuiista eroon, ei oo kivaa kun muutenkin on raskauden takia kipuja yms.

Aurinkokin taas koittaa paistaa joten pitänee tänään nauttia siitä! Ens viikolla onkin neuvolalääkäri, vähän jännittää jo nyt...Toivottavasti kaikki vaan ois ok, tai kaipa on kun ei supistuksiakaan oo kamalasti ollut. Satunnaisesti vaan noita kivuttomia. Nyt aamupalalle!

queen rv28+5

Vierailija
5/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin laskemista la:aan vielä riittää, joten ei ehkä kannata aloittaa vielä...

7.6.2006 tsemiä ja voimia sulle, toiv. kivut eivät ylly.

Mä oon nyt miettinyt noita supistuksia, kun en oikein tiedä mitä ne on..Joskus mun menee vatsa kovaksi ja nehän on niitä harjoitussuppareita. Miltä ne kivuliaat sitten tuntuu? Ei kai niitä sitten ole mulla vielä ollut, kun en tiedä..

Juttelin eilen mielenkiintoisen keskustelun äitini kanssa. Raskausasioista ei ole aikaisemmin tullut puhuttua, kun ei ole omalta kohdalta ollut ajankohtaista. Mun yks sisko syntyi keskosena rv:lla 34 ja veli rv:lla 36 ja mä rv:llä 37 ja toinen sisko rv:llä 39. Yks mun serkku syntyi rv:llä 28.Tiedän, että keskosuuteen ei tiedetä syitä, mutta onkohan ne yhtään perinnöllisiä tai ennakoiko äidin synnytykset tyttären synnytyksiä? Mietin vaan, että oliskohan tääkin tulossa vähän ennakkoon. Tosin mun siskolla on yks lapsi, joka syntyi tasan laskettuna päivänä. Tiedättekö muuten, missä menee keskosen raja, onko rv:lla 36 syntynyt enää keskonen?

Kyselin eilen kiinnostusta tavata ja jos innokkaita löytyy, niin vois järkätä jotain?

Nyt tarvii palata töiden pariin..Mukavaa keskiviikkoa!

Anninapa 24+6

Vierailija
6/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei mitään kovin kipeitä ole, mut välillä yöllä kun nousee, tulee sellanen olo, et vauva on mökkyrässä tai jäkittää vastaan, ja miettii, mahtaako siihen sattua äkilliset liikkeet silloin. Ja joskus on tullut sellainen tunne, ihan kuin se vetäisi napanuorasta. :-)

Ainakin aiemmin 36 oli täysaikasuuden raja, mut nyt oon jossain nähny puhuttavan vk37:stä. Tiedä häntä, kumpi lääket. oikea.

summerska

Vierailija
7/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.6.06. Sun tilanne kuulostaa tosi inhottavalta! Voimia sulle!

lilli81, milloin sun ä-avustuspäätös oli tehty? Mietin vaan ku itellä oli päätös tehty 6.3. ja kovasti täällä jo pakkausta odottelen, vaikka vähän toista viikkoa on vasta päätöksestä aikaa. Viimeksi ku otin pakkauksen, niin se tuli vajaassa kahdessa viikossa postiin. Mikähän lie tilanne siellä nyt... Äitiysrahapäätöksen sain postissa kotiin jo maanantaina. Jotain etua silti näistä pienistä paikkakunnista. :)

Kävin eilen neuvolassa. Verenpaine pysytteli edelleen normaalissa (116/74), mutta hb oli laskenu ja oli 118. Ajattelinkin aloitella syömään rautaa. Mulla on kyllä aiemminkin helposti noussut hb takaisin n. 130 tietämille, joten toivotaan että nytkin selviän vain muutaman viikon kuurilla. Vauva köllöttelee poikittain mahassa. Oonki ihmetelly, että miten se ehtii joka paikkaan tönimään. Josko tuo kohta kääntyis pää alaspäin. Painoa oli tällä kertaa tullut vaan 225g/vko (yht 6,6kg). Pienen pieni mahdollisuus on vielä, että pysyn tuossa n. 10kg tietämillä, mikä mulla on tavoitteena. Mulla kun ei imetyksellä pelkästään kilot karise, vaan joudun tarkkailemaan syömisiä päästäkseni niistä.

Pojat meillä sairastaa taas. Toisella on vesirokko (onneksi jo pois menossa) ja esikoisella oli aamulla 38 kuumetta ja näyttää yskivän. Tuntuu, että meillä ei tervettä päivää nähdäkään... Harmittaa vaan ku on niin ihanat ilmat ja niitä pitää katella vaan ikkunan läpi. :(

Mutta palailemisiin!

Mirju ja pikku-pööpöti 26+3 (pojat 12/02 ja 03/04)

Vierailija
8/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anninapa: mä tuun ainaki tapaamiseen jos aikataulut sattuu kohdalleen! Kannattaa varm pitää tapaaminen vasta huhti/toukokuun aikana niin mahd moni päsee mukaan vai!? Muuten siel ei oo kun sairaslomalaiset/kotiäidit.

Meillä kans sairastetaan nyt keskimmäinen aamun lääkäris ja korvatulehdus tietty : /

heippa ja päivän jatkoja!

Vierailija
9/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]eilen en päässyt ollenkaan koneelle :( oli niin kiirus...

taiskin olla eka kerta koko tänä raskaus aikana kun en kerennyt tulla edes lukemaan vaikka suurimmax osax olinkin kotona koko päivän.

hain ja järjestelin mielettömän läjän tavaraa varastosta kun on taas kirppis paikat varattuna la ja su päivälle minttutielle...voikun noista pääsis eroon...edes puolista kun pääsis niin ois ihanaa..

7.6.06: koita jaksaa :((

tää meitin vaaveli on selvästi perätilassa...liikkeet on alkanut tuntumaan enimmäkseen oikealla alhaalla (eli potkii sinne)

toivottavasti kääntyis pian...se kun tuntuu niin " kivalta" jos kääntyy vasta viimesillä viikoilla

mun mielestä keskosuuden raja on siinä 37viikossa..en oo ihan 100% varma kyl mut näin muistelen

kovalla tohinalla täällä suunnitellaan nyt firmalle Logoa, nimi kun on nyt sitten kait päätetty ja täytyy myöntää että tosi malttamattomana odotellaan että saatais hommat alkuun.

kun haetaan tuota startti rahaa niin pitää odotella vielä hetki ennen kuin voidaan töitäkin alkaa tekemään...

täälläkin tytöt vielä kipeenä ja minä kans :( kauhee yskä ja nenä vuotaa koko ajan..ei kiva!

mä täällä yritän nyt metsästää itelleni sitä lääkärin aikaa mikä peruttiin neuvolassa maanantaina kun lekuri oli tullut kipeexi...

ja siellä ei ollut antaa enää uutta aikaa...tänään soitin sitten terveyskeskukseen, mutta ei saanut sieltäkään aikaa :(

käskivät soittaa maanantaina uudestaan...harmittaa :((

no mutta nyt on tänäänkin miljoona asiaa tehtävänä vielä, joten yritän palailla myöhemmin uudestaan

krisse, tytöt -02 ja-04 +" Aurora" rv26+4

Vierailija
10/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin aamupäivä mennyt lentäessä. Käytin tytöt kampaajalla ja sitten kävin kotona syömässä ja sen jälkeen itse kynittäväksi. Oli tuo otsis jo niin pitkä, että hermot meinas mennä. Miten muuten muilla Kertuilla onko raskaus vaikuttanut hiusten kuntoon? Entä kynsiin? Minä muistelen, että tyttöjen raskausaikana hiukset kasvoi mielettömästi ja olivat tosi hyvä kuntoiset samoin kynnet, van nyt ei puhettakaan. Hiuksia lähtee hirveästi ja kynnetkin lohkeilee niin ettei niitä tarvitse leikellä. Ehkäpä tuo masukin sukupuoli vaikuttaa tähänkin...

Eilen käytin esikoista hammashoitajalla kun h.lääkäri määräsi jatko selvityksiä tarvitaanko tytölle yöraudat vai ei. No ns. muottien ottaminen sujui ihan hyvin, vaikka tyttö itkikin kun sattui niin antoi ottaa nätisti muotit , vaan sitten kun siirryttiin röntgenin puolelle niin jäi kuvat ottamatta. Tyttö vaan itki lohduttomasti, että pelottaa ja meillä meni aikaa n.45 min ja silti jäi kuvat ottamatta. Ei siinä mitään, tyttö on tosi ujo ja arka uusien asioiden kanssa ja tämä oli sinänsä odotettavissa, kun ei olla ennen siellä käyty. Tänään sitten mies meni tytön kanssa uudestaan, ettei pääse unohtumaan, niin olivat saaneet röntgeninhoitajalta tosi tylyn vastaanoton. Oli siellä vaan tiuskinut ja komennellut ja antanut ymmärtää, ettei tämmöinen ole mistään kotoisin. Yritä siinä sitten pitää toinen rauhallisena ja vakuuttaa, ettei ole mitään hätään ja kiirettä. Ei ollut kuvien ottaminen vieläkään onnistunut, vaikka isi olis voinutkin olla vieressä ja pitää kädestä. Katsotaan nyt sitten koska mennään uudestaan, ehkä joskus parin viikon päästä. Hankalia nuo tilanteet, kun on lapsi arka ja vaatiin aikaa sopeutumiseen ja kun se ei joka paikassa ole mahdollista. Pitää kait varata yksityisaika, iltapäivän viimeisenä potilaana.

Tulipahan tilitettyä, kun niin tytöt puolesta ottaa päähän koko homma.

Onneksi kuitenkin aurinko paistaa ja masussa kaikki hyvin.

-Magpie-

Vierailija
11/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kylpylässäkäynnille mitään estettä, jos on paikat kiinni eikä tulehdusta päällä?

Vierailija
12/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan ei oo mitään estettä. Mukavaa kylpyläreissua! :)

Vierailija
13/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin arvelinkin. Kerrankin saadaan neljä muksua hoitoon ja pääsen Tampereen kylpylään polskimaan =).

Ihanan aurinkoista päivää kaikille kertuille. Täytyy munkin tulla kuulumisia kertoilemaan pikapuoliin. Olaan sairasteltu monta viikkoa, siksi ei ole ollut voimia kirjoitella, lukaista vain.

Vierailija
14/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magpie kyseli: Miten muuten muilla Kertuilla onko raskaus vaikuttanut hiusten kuntoon? Entä kynsiin?

mulla on joka raskaudessa ollut samat oireet: hiukset lähtee päästä kynnet lohkeilee ja iho kukkii minkä kerkeää... tyttöjä tullut...saas nähdä onko tämäkin siis tytskä :)

sellasta yritin tuossa aiemmin kysellä (mutta kadotti mun viestini) että: tietääkö kukaan paljonko on tuo kela korvaus jos käy yksityisellä lääkärintarkastuksessa (eli tämä keskiraskauden käynti mulla) ja sit jos vaikka samalla ultrattais...

kun jos en nyt maanantainakaan saa sitten sitä lääkärin aikaa tuonne terveyskeskukseen niin ajattelin mennä ehkä yksityiselle jos ei oo kovin kallista...

taas jatkamaan hommia...

-k-

Vierailija
15/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirju76:

lilli81, milloin sun ä-avustuspäätös oli tehty? Mietin vaan ku itellä oli päätös tehty 6.3. ja kovasti täällä jo pakkausta odottelen, vaikka vähän toista viikkoa on vasta päätöksestä aikaa. Viimeksi ku otin pakkauksen, niin se tuli vajaassa kahdessa viikossa postiin. Mikähän lie tilanne siellä nyt... Äitiysrahapäätöksen sain postissa kotiin jo maanantaina. Jotain etua silti näistä pienistä paikkakunnista. :)

Mulle ei ole vielä tullut minkäänlaita päätöstä äp-rahoista/paketista. Se oli vasta kirjattu sinne saapuneeksi silloin vähä yli 3 viikkoo sitten! Silti odotan joka päivä postia,että jospa se nyt tulis.

Magpie: Mulla tukka on ihan kuollut. Tehohoitoja olen nyt siihen ottanut,että vähän näyttäis edes paremmalle. Halusin kuitenkin pitää pitkän tukan. Mutta jos ei muuta voi niin pitää sitten leikata lyhyeksi.

Kynsistä puhumattakaan! Mulla on aina ollut hyvät paksut kynnet,mutta nyt raskauden aikana ne vaan lohkeilee koko ajan.

Mulle ne synnärillä valisti,että vauva on keskonen jos se syntyy ennen rv: 37. Sen jälkeen syntyneet ovat normaali aikaisia kunnes menee yliaikaiseksi.Kysyin tosta perimästä,että jos on tyyliin itse keskonen niin onko se perinnöllistä. Neuvolassa ne ainakin meinasi että sillä voisi olla vaikutusta omaan synnytykseen,samoin kuin jos itse on ollut erittäin pienikokoinen niin on mahdollista,että vaavikin on pienikokoinen. Myös on suurempi todennäköisyys saada keskonen jos on jo aikaisemmin synnyttänyt keskosvauva.

Mutta on niin paljon erilaista tietoa liikkeellä perimästä,että en oikein itse ainakaan tiedä ketä uskoa.

Lilli81 29+2

Vierailija
16/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoksilla on onnistuttu tuhlaamaan aamupäivä...

7.6.06: tsemppiä sulle!

Mä otin avustuksen tällä kertaa rahana ja tilille alle viikossa tuli.. pikkukaupungin iloja... ja samana päivänä tuli päätös äitiys- ja vanhempainrahasta ja pyyntö lastenhoidon hoitorahan ja -lisän selvitykseen...

Magpie: Hiukset kasvaa ja kiiltää samaten kynnet... Mut niin oli pojanki ootusaikaan. Sit kuukaus pari synnytyksen jälkeen hiukset alko todenteolla lähtee...

Pitkästä aikaa sai yöllä nukkua, ilman vessareissuaki vielä... ;))

Suht tohkeissaan oon... Huomenillalla mennään kahtomaan taloo ja suunnilleen oon sisustanukki jo vaik vasta ulkoopäin nähny ja pohjaratkasun tiiän... Jospa se nyt jo tärppäis... Vuos ja kaks kuukautta on enemmän ja vähemmän aktiivisesti etitty taloo....

Poika istu tänään ekaa kertaa vessanpöntöllä niinku isot miehet...!!! Pienet on ilot...... ;)))))))

Vielä hetken saa levätä/rauhottua ku herraseni nukkuu.... Ikiliikkuja se on - niin on!

Suhmura ja Napura 27+6 ja poika 12/03

Vierailija
17/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen sitten se kauan odotettu neuvola. Ja mua ärsyttää se vieläkin. Nyt ei ollut sama lääkäri kun ekalla käynnillä, ja jota odotin.

Toi lääkäri oli ihan perseestä suoraan sanottuna. Se oli kun joku opiskelija. Se ei tienny mitään ja eikä mun mielestä osannutkaa mitää. Hieman oli kyl kovakouranenkin kun sisälle tutki. Ai. Sit kun kysyin sukupuolesta ja kerrankin kun meiän vauva liikku ja siitä sai hyvän kuvan jalkojen välii niin, se lääkäri oli vaa sillai et " voishan tos olla kivekset, mut emmä tiiä, kato sä" meni vähän aikaa " no se siitä sitten" sano vaa ja lopetti kuvaamisen ei niin ku yhtää voinu enempää keskittyä siihen kattomiseen kun varmaa ties kuin haluisin tietää kumpi on. Se oli vähän just sen oloi et hei siellä on vauva, kiva. Ja piste. Sit kun se kone sammu välil, ni se lääkäri oli vaa sillai et " oho! tää sammu, pitää varmaa laittaa tää päälle takas" No hei ei kai. Sano sen viel sillai ärsyttävästi. ARGHHHH!!! Se ekalla käynnillä ollut neuvolalääkäri ois kyl keskittynyt enemmän siihen vauvaa ja oli kyllä paljon paljon mukavampi. Mä aion ens kerral neuvolas valittaa tosta lääkäristä, jäi niin ku niin paljon ärsyttämään se akka.

Että sellaiset kuulumiset kauan odotetusta neuvola-ajasta.

s@n ja rv +26+6

ps. pesänrakennusvietti kyl kanssa hurjaa vauhtia alkamassa, yrittää kyllä vielä vähän hillitä. Vähän siivoillu ja tekis mieli kauheesti sisustaa vauvelle oma nurkkaus meiän makkarii jne.. Mut pikku hiljaa tässä kuitenkin osteleekin kaikkea.

Vierailija
18/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin eilen (?) esikoisen kuumeesta..noh, se ei mee millään pois ja eilen illalla tosiaan itki oikeen kunnolla ja sanoi, et korvaan sattuu! Mentiin sit aamulla lääkäriin ja korvatulehdus myöskin..

Nooh, päiväunien aikaan alkoi yskimään todella pahasti ja hengitys alkoi vinkumaan (ei saanu henkeä) ja oksensi limaa...että vasta lauantaista asti sairasteltu.

Oma ja miehen kurkku kipeenä ja äänet pois molemmilta tai siis kaikilta. Saatiin esikoiselle antibioottia ja sitten keuhkoputkia avaavaa yskänlääkettä. Oikeen pelottaa, kun se ei todella saanu henkeä (nenäkin tukossa). Tuntuu, et kaikki taudit tulee nyt päällekkäin. Ja kun esikoinen ei oo koskaan oikeen pahemmin sairastellu!

Toivotaan, et toi antibiootti alkaa vaikuttamaan pian, koska tää on tosi rasittavaa valvoo kaikki yöt ja hoitaa poikaa päivät yksin (kun kiukuttelee) ja kun ei se päiväuniakaan oo pystyny nukkumaan..ja vaan äiti kelpaa niin alkaa kyl äitikin väsymään, kun olen vielä itsekkin kuumeillu tässä ja kipeenä..että vali vali taas! Sori! Toivotaan, et seuraava yö menis paremmin.

Masussa kaikki varmaan ok, kun potkuja tulee taas tiuhaan tahtiin!!

Siskokin oli tänään ekaa kertaa neuvolassa ja sydänäänet kuului ja kaikki ok. Ihanaa aikaa tää kevät! Ihania ilmoja piisaa, mut myöskin me katsotaan niitä ilmoja ikkunan läpi..sunnuntaina päästiin ulos, mut siihen se sit jäikin :(

Huomiseen! Ja kaikille hyviä vointeja ja pitäkää itsenne lämpimänä..kevät on tosi petollista aikaa!! Olen saanut huomata!!Sairastelu ei todellakaan ole kivaa :(

Hanna*

Vierailija
19/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin päivääm käynyt lukemassa ja nyt sitten lukaisin pinot läpi. Voi kurja, kun on ihmiset kipeinä. Koittakaahan tervehtyä / saada lapset kuntoon.

Pikaisia vastauksia joihinkin aiheisiin: Ei vielä närästä, pysyköön poissa... , pakkaus odottaa postissa oli päätös tehty 3.3. , maitoa tulee niin, että on suojat käytössä, imetysliivejä olen koittanut hankkia uusia, mutta en ole vielä löytänyt tarpeeksi tukevia.

Tänään oli sitten vapaapäivä ja ohjelmaa varattu sen mukaan. Aamusta heti oli se sokerirasitus, joka tehtiin vähäisen painonnousun ja vatsan hitaan kasvun takia. Edelleen on epäselvää mulle miksi näin. Sitten iltapäivästä oli neuvola ja samalla lääkäri... Olihan sitten turhaakin turhempi reissu. Sijainen terkalla ja sijainen lääkärillä.... Just joo. No mulla oli tullut painoa ihan 600g kuukauteen eli sitä tässä taas ihmeteltiin. Nyt on siis tullut tuota painoa sellainen 1,5kg yhteensä lisää. HB oli 142 eli enemmän kuin hyvä ja paineet 111/70 eli ei niissäkään moittimista. Sitten alko hymyilytttää, kun mittasvat sf- mitan oli sit 25 eli kyllä toi mun maha on kasvanu ihan hurjasti. Oli pompsahtanut yli keskikäyrän, joten se siitä vähäsestä kasvusta. Lääkärin tutkimukset oli, öh anteeksi, erittäin epävarmat. Ekaks sil oli julmettu spekula, jonka tunki ja katteli ja sit koitti kohdunkaulaa ja voisin sanoa, ettei kyllä sormillaan yltänyt sinne päinkään... ja tulos 3,5 cm kiinteä kiinni.... Eipä sit saikkua mulle luvassa palataan asiaan, jos jotain tulee. Ai niin on vauva hänen mukaansa pää alaspäin... joo ja potkut tulee ympäri mahaa et saattohan kaveri ehkä just silloin ollaki=)

Tässä purkausta, kiitos kärsivällisyydestä. Huomenna töihin ja sit ostetaan vihdoin kiuas ja se penteleen telkka, kun meni ja hajosi ja vielä haetaan se äippäpakkaus sieltä postista, jossa on seissyt jo sen viikon sitte... Et se siitä pesänrakennusvietistä;-)

Lytte ja Masukki 26+4

Vierailija
20/21 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvola lääkäri. Hemppa enää 104, vaikka oon jo kuukauden syöny 100mg rautaa päivässä. Täytynee kokeilla jotain muuta merkkiä. verenpaine oli 105/62 !!! Ei oo kyllä huimannu tai mitään, mutta saapahan syödä salmiakkia hyvällä omalla tunnolla... Painoa oli tullu kyllä lisää reilun kilon viikko vauhdilla viime kerrasta. Nyt noussu jo 9,2 kiloo. Esikoiselta nousi reilu 10kiloo koko aikana. Huh huh, jos tätä vauhtia jatkuu, niin on kesällä kova urakka. Lääkäri kyllä totes, että lapsivettä on aika reilusti ja painaahan sekin... Eivät kyllä motkottaneet tosta painonnoususta. Mutta lähtötilanne olikin se, että alipainoisuuden rajoilla keikuttiin.... Muuten kaikki ok. Paikatkin kiinni ja sykkeet kuului hyvin...

Nyt tarttee mennä, mutta jospa vaikka myöhemmin ehtis teitin kuulumisetkin lukemaan...

Quest ja Mikki 26+5