Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

poika aloittaa aluksen ensi syksynä ja syksylle pitäisi ottaa viikko lomaa. milloin loma kannattaisi pitää että vähiten haittaisi joulua?

Vierailija
08.01.2017 |

Syyskuussa olisi paras ajankohta meille. Sesonkialan yrittäjänä emme voi lomailla ennen syksyä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin vielä lähdetään siitä että 14- ja 16-vuotiaat poikamme lähtevät mukaan reissuun. Enkä oikein usko että se on amiksessa jotenkin kiellettyä.

Ap

Vierailija
22/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiopetus vähenee koko ajan, joten tuskin paljon jää viikon lomalla jälkeen. Nuori selvittää itse lpettajien kanssa korvaavat suoritukset, se ei ole teidän tehtävänne. Lukuvuoden alussa selvittää jo, onko koeviikkoja ja harjoittelujaksoja. Onhan tässä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä 16-vuotiasta yksin kotiin viikoksi tai kahdeksi, mutta kolmeksi-neljäksi päiväksi olen jättänyt.

Se on nyt vaan niin, että lasten kasvaessa myös lomaformaatti muuttuu. En ole koskaan kuullut ammattikoululaisesta tai lukiolaisesta, joka on äidin ja isin kanssa thaikuissa, eikä voi siksi tulla kouluun.

Vierailija
24/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana syksynä tuskin on työssäoppimista, joten sen mukaan ei tarvitse suunnitella. Jos koulun syyslomalla ei onnistu, niin sitten vain valitsette jonkun itsellenne sopivan ajankohdan ja oletatte että poika voi lähteä. Eihän sitä vielä edes tiedä, pääseekö poika kouluun vai ei, joten pelkästään sen ehdoilla te ette voi suunnitella koko perheen elämää eteenpäin. Jos ensi vuoden jaksoja ei ole varaushetkellä näkyvillä koulun sivuilla, arvioikaa suunnilleen ettei loma osu juuri jakson vaihtumisen aikaan. Yleensä asiat ovat amiksessakin järjesteltävissä, kunhan opiskelija itse osoittaa olevansa motivoitunut ja huolehtii, ettei jää opinnoissa jälkeen loman aikana.

Vierailija
25/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten parempi lomailla vaikka heti syyskuun alussa? kyllähän elämä vuonnakin tetti on, mutta tuskin ehtii alkaa ennen syyslomaa? ja koekausikaan ei ehdi alkaa jos koulua on kulunut vasta jokunen viikko.

Ja mun on tosiaan hirveän vaikea uskoa etteikö mielestänne 16-vuotias voisi olla enää innokas lähtemään mukaan perhelomalle? tai olla yhtä viikkoa pois ammattikoulusta?

Ap

Vierailija
26/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi lomailla vaikka heti syyskuun alussa? kyllähän elämä vuonnakin tetti on, mutta tuskin ehtii alkaa ennen syyslomaa? ja koekausikaan ei ehdi alkaa jos koulua on kulunut vasta jokunen viikko.

Ja mun on tosiaan hirveän vaikea uskoa etteikö mielestänne 16-vuotias voisi olla enää innokas lähtemään mukaan perhelomalle? tai olla yhtä viikkoa pois ammattikoulusta?

Ap

Ei se nyt niin vaikeaa ole, kyllä se poika osaa itse katsoa lukkarinsa koska on hyvä aika lomailla ja kysyy sitten luvan, ja tekee koulutyöt itsenäisesti, ei tarvi tehdä kaikesta niin vaikeaa. Kyllähän sitä ihmiset sairasteleekin koska sattuu, ja harvoin siitä mitään suurempaa ongelmaa tulee, keskiasteella kun on mahdollisuus tenttejäkin uusia myöhemmin jos jää tekemättä, tai jopa koko kursseja.