Verenpaineeni on 109/61..
Ei kai ole haitallisen alhainen? Ei tarvitse tehdä mitään? Oloni on normaali. Olen 40+ nainen.
Kommentit (26)
Normaalit paineet. Miksi ihmeessä mittaat, jos ei tietoakaan normaalista tuloksesta?
Joskus väitetään, että alhainen verenpainekaan ei ole terveellinen. Mikä se raja sitten on?
Minulla on välillä vieläkin alhaisempi , ihan ok .
Eihän se silloin liian matala ole, jos olo on hyvä. Korkea verenpaine voi kyllä olla liian korkea, vaikka olo olisikin hyvä. Mulla oli kuukausi sitten 230/135.
Olet nippa nappa hengissä noilla luvuilla.
Normaali.
Mulla on 100/55, ollut aina alhaalla. Juon suolavettä lähes päivittäin että pysyy tuossa.
Ilmeisesti olen ns "vähäverinen" kun esim verenluovutuksesta toipuminen kesti 3pv painetta nostavilla lääkkeillä. Lääkäri sanoi ettei enää ikinä saa luovuttaa
Vierailija kirjoitti:
Normaalit paineet. Miksi ihmeessä mittaat, jos ei tietoakaan normaalista tuloksesta?
Googlen mukaan tulos on alhainen... Kukahan tässä on tietämätön..
Tippui taso kymmenen-parikymmentä yksikköä kun jätti liha tuotteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin mittari vilkuttaa jos liian korkea, en tiedä ilmoittaako liian alhaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus väitetään, että alhainen verenpainekaan ei ole terveellinen. Mikä se raja sitten on?
Lulle sanottiin, että jos yläpaine menee alle sadan, niin sitten lääkäriin. Alapaineella ei ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kvg.
Joo katsoin. Ikääntyneillä tuo on jo paha ja kertoo sydäntaudeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kvg.
Google ei kerro. Korkeasta verenpaineesta kyllä löytyy tietoa, mutta ei matalasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen tuntee jos paine on liian alhainen. Silloin maa katoaa jalkojen alta ja pyörtyy. Minulla on välillä niinkin matala paine ja korjaantuu ihan jalkoja pumppaamalla, että veri lähtee kiertämään.
Mulla päivällä laskee noihin lukemiin ja mä kyllä sen myös huomaan, kun huimaa. Ei siihen auta oikein mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google on väärässä. On alkuperäiskansa jolla on kehdosta hautaan paineet 100/50, mutta eivät käytäkään ollenkaan suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matala verenpaine on jos on alle 100/69. Eipä niille mitään tehdä. Huimata voi noustessa ja se kannattaa huomioida. Matalaan verenpaineeseen ensiapu on juominen. Kuivuneella voi paineet olla matalat.
Ihan normali.