Mikä on lempimusikaalisi?
Saa olla kotimaisessa tai ulkomaalaisessa teatterissa livenä koettu tai pelkästään elokuvan muodossa nähty, kaikki vastaukset kelpaa :)
Kommentit (35)
Yritin katsoa Les Mizistä sitä juuri tv:stä tullutta elokuvaversiota (Anne Hathaway ja kumppanit), mutten ainakaan sen perusteella ymmärrä kyseisen musikaalin suursuosiota. Yleensä rakastan elokuvissa, musiikissa ja teatterissa melankoliaa ja kurjuutta, mutta tässä se oli jotenkin teennäistä ja päälleliimattua. Ylinäyteltyä. Ei koskettanut minua ikävä kyllä.
Kaikki tutut aina ihmettelee kun pidän paljon klassisesta musiikista vaikka olenkin nykymittapuulla kasvanut köyhässä perheessa. Meillä käytiin paljon teattereissa ja baletissa. Ihan pienestä asti menimme teatteriin tai balettiin unohtamatta museoita.
Nytkin jouluna Pähkinänsärkijän musiikki on lähellä sydäntäni koska siinä on sitä jouluntaikaa.
Olen musiikin suhteen moniruokainen mutta kovin räppi ja örinähevi ei iske.
Onko kukaan nähnyt kovasti kehuttua Hamiltonia?
Viulunsoittaja katolla
Cherbourgin sateenvarjot (jo ajattelu saa tipan linssiin)
Hair
The Wizard of Oz
Mouling Rouge
Cats
Wicked
Annie
Wicked!
Oopperan kummituksen leffaversiosta pidän, mutta olisi kiva joskus nähdä se ihan livenäkin.
Mun tuttavapiirissä on henkilöitä, jotka käyvät katsomassa samoja musikaaleja ja teatteriesityksiä lukuisia (jopa kymmeniä) kertoja, usein jopa peräkkäisinä päivinä. Hassua. Mutta on niitä huonompiakin harrastuksia. Omat lempimusikaalini ovat Oopperan kummitus, Wicked, Amadeus ja Rocky Horror.
wt kirjoitti:
Cats, jos joku muu maksaa lippuni.
Tiesitkö muuten, että useimpiin esityksiin saa todella edullisia lippuja, jos on opiskelija tai työtön. Myös eläkeläiset saavat jonkin verran alennusta. Lontoossa liput on äimistyttävän edullisia, jos ne ostaa tietyistä lipunmyyntipisteistä (saman päivän näytökset edullisimpia). Liput halvimmillaan 8-20e. Broadway onkin sitten kokonaan eri juttu, siellä hinnat satasissa.
Moulin Rouge, Burleski, Cabaret, Tanssivat sadepisarat, Kaunotar ja hirviö, WSS
Les Miserables, ehdottomasti. Hair toinen.
En tiedä onko varsinainen musikaali, mutta tykkään Sweeney Todd -elokuvan synkkyydestä ja mustasta huumorista. Ja olihan siin myös ihana Alan Rickman.