Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin miehelle haluavani kääntyä erääseen uskontoon, mies järkyttyi

Vierailija
08.01.2017 |

Ja ihan ensiksi: uskonto EI ole islam, kun sitä kuitenkin kysytään.
Olen siis tutustunut erilaisiin uskontoihin jo yli kymmenen vuoden ajan saadakseni selville, olisiko joku uskonto minulle sopiva. Olen tutustunut tänä aikana erääseen uskontoon, joka tuntui heti omalta, ja selvittäessäni sen oppeja yhä syvemmälle olen nyt tullut tulokseen, että se on minun uskontoni ja siihen minä uskon. Tähän asti olen siis ollut ihan vaan agnostikko enkä ole kuulunut kirkkoon.
Kerroin siis hänelle, että olen nyt löytänyt oman uskontoni ja että aion ottaa seurakuntaan yhteyttä jotta pääsen kääntymään. Mies kysyi, että olenko tosissani ja sen jälkeen alkoi paasaamaan minulle jumalharhoista ja uskontohörhöistä ja siitä, ettei kyllä kestä jos musta tulee sellainen ja lapsillekin tuputan sitten uskontoani.
Miehestä kääntyminen on äärimmäisen huono idea ja minä taas koen, että olen viimeinkin löytänyt hengellisen kotini. Mies on muuten ihana enkä haluaisi missään tapauksessa erota, mutta nyt kyllä näyttää vähän pahalta. Mitä tässä voi tehdä vai voiko mitään? Minä yritin keskustella uskontoni hyvistä puolista ja osoittaa hänelle että se on mun oma henkilökohtainen usko eikä mulla ole mitään aikomusta tuputtaa sitä hänelle tai tulevaisuudessa lapsille, mies ei suostunut kuuntelemaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pariskunnat ovat eronneet sitä, kun toinen osapuoli on tullut uskoon ja liittynyt tähän uskoon kuuluvien yhteisöön. Jos tämä usko ja yhteisö tuntuvat sinusta oikeilta arvoiltaan ja hengellisyydeltään, niin pakko sinun on liittyä siihen. Miehesi tekee sitten omat ratkaisunsa.

Mä vähän kyllä mietin, että onko tämä 10 vuoden matka ollut joitenkin pakollista, halua tulla uskoon? Jos on, niin mahdatko löytää jostain tietystä uskonnosta itsellesi jotain? Onko se uskoontulo vai se tietty uskontokunta, mitä halajat?

Vierailija
2/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ajan näyttää. Mutta vaikka uskosi onkin oma asiasi, kannattaa ymmärtää miehen pelkoakin: moni kääntynyt ottaa elämäntehtäväkseen käännyttää muutkin ja kun olet uskossasi vahva, on sinulle itsellesikin vaikeaa kasvattaa lapsesi toisella tavalla kuin uskontosi "määrää". Usko on kuitenkin paljon muuta kuin liittyminen seurakuntaan, se on valtava johdatus mikä on mukanasi joka hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonto on harhaa, vain usko Jeesukseen pelastaa, sinun on uudestisynnyttävä hengestä

joh 3:

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Vierailija
4/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä uskonto, niin osaa hiukan suhteuttaa reaktiota?

Vierailija
5/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

karta jehovia, mormoneja ja hare krisnoja, ne ovat kaikki helvetin tie , samoin katolisuus

Vierailija
6/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseistä uskontoa ei mainita, koska muutkaan eivät hyväksyisi sitä. Kun nainen menettää järkensä mies pettyy ja jättää hänet. Normaalia miehelle, sääli naista.

Vierailija
7/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avovaimoni tuli uskoon. Hänen käytöksensä muuttui ja hän pyrki muuttamaan minunkin käytöseni. Erohan siitä tuli. Onko sitten ihme, että puoliso järkyttyi.

Vierailija
8/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuulumme miehen kanssa eri uskontokuntiin ja vaikka kumpikaan ei olla kovinkaan hartaita uskovaisia, ei ristiriitoja voi välttää. Lapsen kasvatuksessa niitä tulee väkisinkin, mm. kysymykset kuolemasta, elämän synnystä, juhlapyhistä ja tietysti siitä jumalasta. Mies on kristitty ja itse pakana, joten erot ovat valtavia. Onneksi kumpikaan ei ole uskossaan ehdoton, ei tässä muuten pystyisi kasvattaan lasta suoraan vaan sitä vedettäisiin kahteen suuntaan.

Vierailija
9/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, mä tiedän.

Toi haluaa lähettää kaikki rahansa Skientologeille.

Vierailija
10/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi sanoa uskontoa, ettei tunnisteta. Ei ole kuitenkaan mikään lahko tai vastaava. Olen miettinyt ja pyöritellyt uskoa kauan, kun en halua tehdä hätiköityjä päätöksiä vaan katsella ihan rauhassa. 

No tästä te varmaan arvaatte uskonnon, mutta menköön. Ko. uskonnossa ei ole lähetyskäskyä, joten mulla ei ole mitään syytä koittaa käännyttää miestä.

ap

Vierailija
11/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi sanoa uskontoa, ettei tunnisteta. Ei ole kuitenkaan mikään lahko tai vastaava. Olen miettinyt ja pyöritellyt uskoa kauan, kun en halua tehdä hätiköityjä päätöksiä vaan katsella ihan rauhassa. 

No tästä te varmaan arvaatte uskonnon, mutta menköön. Ko. uskonnossa ei ole lähetyskäskyä, joten mulla ei ole mitään syytä koittaa käännyttää miestä.

ap

Ok, sitten on helppo arvata.

Ruokasäännöt ovat kuitenkin tuossakin eläinrääkkäystä.

Vierailija
12/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ok, sitten on helppo arvata.

Ruokasäännöt ovat kuitenkin tuossakin eläinrääkkäystä.

Kai kuitenkin arvasin oikein?

Vierailija
13/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisuuteen on vaikea kääntyä. Onnea. -2-

Vierailija
14/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisuuteen on vaikea kääntyä. Onnea. -2-

Tiedän kyllä, kuten jo aloituksessakin sanoin niin olen tutkinut asiaa jo kauan. ap

Vierailija
15/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Olisi todella vaikea sulattaa puolison hurahtamista uskontoon. Vieläpä juutalaisuuteen. Eroon varmaan ajauduttaisiin.

Vierailija
16/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi. Olisi todella vaikea sulattaa puolison hurahtamista uskontoon. Vieläpä juutalaisuuteen. Eroon varmaan ajauduttaisiin.

Haluatko vähän avata, miksi erityisesti juutalaisuus on sinusta huono uskonto? ap

Vierailija
17/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kerroit miehelle, jos se vaikuta sen eikä lasten elämään. Eikös uskonnon pitäisi olla ihmisen sisäinen asia.

Vierailija
18/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen sekoaisi uskontoon niin erohan siitä tulisi. Ei riitä sietokyky uskisten kanssa olemiseen. Nippa nappa riittää hermot sanoa kohteliaasti ei niille jotka kiertää ovelta ovelle. Mikä hiton pakkomielle uskovaisilla on yrittää saada kaikki muut uskomaan samaan mihin itse uskovat?

Vierailija
19/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sekoaisi uskontoon niin erohan siitä tulisi. Ei riitä sietokyky uskisten kanssa olemiseen. Nippa nappa riittää hermot sanoa kohteliaasti ei niille jotka kiertää ovelta ovelle. Mikä hiton pakkomielle uskovaisilla on yrittää saada kaikki muut uskomaan samaan mihin itse uskovat?

No edelleen se lähetyskäsky, mutta se ei tosiaan liity minun uskontooni.

ap

Vierailija
20/38 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakin mielisairauksista saattaisi ero tulla. Ei ole tervepäisten hommaa nuo uskonnot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi