Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Naiset kasvatetaan nirsoiksi, miehen rooli on tulla torjutuksi"

Vierailija
08.01.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005036806.html

"Jo pienille tytöille luetaan prinsessasatuja, joissa naisen rooli on odottaa täydellistä prinssiä, johon rakastua ensi silmäyksellä"

Näinpä. Ja tähän kun vielä lisätään se, että naisista varmaan "peräti" 10-15 prosenttia tekee rohkeasti niitä aloitteita miehille, sitte ehkä 20-30 prosenttia suhtautuu sinällään ihan positiivisesti ajatukseen tehdä itse aloite joku päivä, mutta ei kuitenkaan saa sitä ikinä tehtyä, ja sitten loput noin 60 prosenttia, eli selkeä enemmistö, ei voisi ikinä kuvitellakaan tekevänsä aloitetta......niin eipä käy kateeksi miehenä oleminen.

Mutta sellaistahan elämä on.

M87

Kommentit (783)

Vierailija
501/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutiopsykologinen näkemys on, että parinvalinnassa se osapuoli käyttää enemmän päätösvaltaa, joka panostaa eniten jälkeläisten hoitoon (siis monilla lajeilla). Eli lajeilla joilla naaras hoitaa poikaset, urokset pyrkivät pääsemään pukille ja naaras valitsee sopivan isäehdokkaan. Tietysti joillain naarailla on enemmän vientiä kuin toisilla. 

Ja siinä ei ole mitään väärää, että nainen haluaa hyvännäköisen, fiksun, kotitöitä tekevän ja romanttisen miehen.  Sadut vaikuttaa toki, mutta usein niinpäin, että kuvitellaan romanttisen rakkauden olevan elämän keskipiste ja tärkein asia. 

Vierailija
502/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta löytää urheilullista naista, joka ei kitise jatkuvasti joka ikisestä asiasta. Nykyään nainen on mukavuudenhaluinen valittaja.

M32

Minä tunnen useitakin tuollaisia naisia, itsekin olen urheilullinen ja tykkään/osaan liikkua luonnossa enkä koskaan valita. Älä yleistä kaikkia naisia samanlaisiksi.

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

atleettinen mies kirjoitti:

Suurin osa naisista ei harrasta liikuntaa tarpeeksi. Tämä karsii suuren määrän ikähaarukkaan sopivia kumppaniehdokkaita pois. Jatkokierrokselle pääsevät ovat sitten luonnevammaisia, koiraihmisiä tai muuten vaan tyhmiä.

Ja naiset on muka nirsoja :D

Vierailija
504/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutiopsykologinen näkemys on, että parinvalinnassa se osapuoli käyttää enemmän päätösvaltaa, joka panostaa eniten jälkeläisten hoitoon (siis monilla lajeilla). Eli lajeilla joilla naaras hoitaa poikaset, urokset pyrkivät pääsemään pukille ja naaras valitsee sopivan isäehdokkaan. Tietysti joillain naarailla on enemmän vientiä kuin toisilla. 

Ja siinä ei ole mitään väärää, että nainen haluaa hyvännäköisen, fiksun, kotitöitä tekevän ja romanttisen miehen.  Sadut vaikuttaa toki, mutta usein niinpäin, että kuvitellaan romanttisen rakkauden olevan elämän keskipiste ja tärkein asia. 

Ei tuo ole evoluutiopsykologiaa vaan ihan vain luonnonvalinnan yksi perusmekanismi eli nk. seksuaalivalinta.

Vierailija
505/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun professori sanoo faktaa että 2/3 osaa avioeroista on naisen tekemiä niin silti vika on miehissä lol..

Ite olette naiset valinneet aviomiehenne

Niin karua faktaa professorin suusta että ette te suoraan sanoen idiootti naiset halua ymmärtää sitä

"Idiootti naiset":D........... Ja tämmönen mies pitäis sitten huolia  elämänkumppaniksi ? Vai sanoi proressori karua faktaa ;)   Karua tässä on vain se, että naiset joutuu pettymään suhteissaan  aika monesti ja eroamaan. Ja monet  eroaa sen takia, että lapset ei kärsisi huonosta ilmapiiristä kotona. Alkoholi ja ne riidat kotitöistä on varmaan ne suurimmat kompastuskivet nykysuhteissa.

Ja näin syyllistetään miehiä taas, miehet on laiskoja juoppoja.

Ei voi mitenkään olla mahdollista että joillakin naisella on liian suuret odotukset ja vaatimukset, pettyy kun avioliitto ei ole ruusuilla tanssimista tai sitten on parisuhtessa vain sen takia että saadaan pari muksua tehtyä. Kun muksut on saatu, voi ihan hyvin potkia miestä pihalle, eihän sitä tarvita mihinkään enää

Vierailija
506/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena ihmettelen joidenkin naisten haluttomuutta tehdä aloitteita. Ymmärrän asian silloin, jos naiselle tullaan tekemään aloitteita yllinkyllin ja nainen voi niistä aloitteista valita mieleisimmät. Ja silloin, jos nainen ei oikeastaan edes halua mitään suhdetta. Mutta jos nainen on kiinnostunut miehestä ja silti jää odottamaan mieheltä aloitetta, niin miksi ihmeessä? Tuossahan käy vain niin, että joku toinen nainen nappaa miehen nenän edestä joko tekemällä aloitteen tai mies huomaa tämän miestä kiinnostavamman naisen. Jos nainen jää seinäruusuksi vain siksi, ettei ole yrittänytkään edes ilmeillä tai eleillä ilmaista kiinnostustaan, niin IHAN OMA VIKA. 

Tämä ketju onkin täynnä miehiä, joiden mielestä ei ole heidän oma vikansa, vaan naisten vika, etteivät ole saaneet suhdetta. Naiset ovat päinvastoin kirjoittaneet olevansa tyytyväisiä sinkkuinakin.

Kuulehan nyt, mä ainakin sain nuorena ihan reippaasti ja pidempiäkin suhteita on 2 takana. Edellinen naiseni oli tunnekylmä itsekeskeinen narsisti, jonka käskin painua vittuun elämästäni. Kas kummaa elämänlaatuni on nyt sinkkuna yli 276% parempaa, jos vertaan edelliseen parisuhteeseen. Yhtäkään irtosuhdetta en ole noiden pidempien suhteiden välissä harrastanut. Ei edes kiinnosta.

Välillä tietenkin yksinäisyys pännii ja jotain hellyyttä kaipais, mutta aika menee töiden tekoon ja harrastuksiin. Jälkikasvua ei onneksi ole, sen verran on tää pallo radaltaan.

Vierailija
507/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten aikuiset ihmiset jaksavat jauhaa tästä asiasta satoja viestejä? Arvon tohtori voi haistaa vitun, tietääkseni asutaan Suomessa eikä missään Saudi-Arabiassa.

Ihan absurdia, että tämä on ihmisten mielestä keskustelemisen arvoinen asia.

Vierailija
508/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemiani ikisinkkuja yhdistää useimpia se, että he sanovat olevansa nirsoja. Heillä on olemassa valmiina pitkät listat mitä potentiaalisen kumppanin tulee olla. Yleensä näistä ominaisuuksista enin on ulkoisia, ulkonäkö, pituus, paino, status, varallisuus... Luonteenpiirteistä harvemmin kuulee mainittavan. Hauskinta on, ettei samat kriteerit ja vaateet välttämättä koske heitä itseään. Ovat kaikin puolin tavallisia. Myös se huvittaa, että varatut kyllä kelpaisivat sellaisinaan. Tokihan kaikilla sinkuilla ja nirsoilla ei tällaista ole, mutta omissa kavereissa on useampia. Yhdelle sanoinkin, että miksi hän listaa etukäteen asioita noin tarkkaan ja tutustuisi ensin ihmiseen ja miettisi sitten, onko sopiva. Mutta kun ei, koska Tietää mitä tahtoo. Mikäs siinä, mutta kun sellaista listan unelmien prinssiä ei taida olla olemassakaan.

Minä taas en tiedä yhtään tällaista ikisinkkua. En tosin montaa ikisinkkua läheisesti tunnekaan ja nekin, jotka tunnen, eivät juurikaan ole kiinnostuneita esim deittailusta. Yhden työkaverin kanssa ollaan muutaman kerran puhuttu pettymyksistä ja hankaluuksista parisuhdemarkkinoilla, mutta koskaan ei olla kyllä puhuttu ulkonäöstä tai statuksesta vaan luonteesta, luottamuksesta ja käytännön elämän haasteista. Mutta me olemmekin aikuisia (yli 30-vuotiaita) eikä mitään teinipissiksiä.

Olisikin teinipissiksiä. Ollaan nelikymppistä, joista nämä mainitsemani nirsot eivät ole koskaan olleet pitkissä suhteissa. Kaikkihan eivät edes halua parisuhdetta, mutta näillä useammalla kaverillani on kyllä haku päällä. Kukaan ei vain täytä kriteerejä.

Vierailija
509/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapahtunut perinteisille arvoille? Jos nainen vonkaa joka jannua, niin pääseekö hän tavoistaan myöhemminkään? Eikö mies saa todennäköisemmin ns. kunnon tytön, jos tekee itse miehenä aloitteen? Helppoudestako on tullut naisen mitta. Ennen näille paljon aloitteita tekeville naisille oli nimityksiä. Siinä on riskinä naisella se, että joku mies ymmärtää väärin. Voi tulla vaikka setelitukko taskuun aamulla.

Vierailija
510/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi ainakin olla ihan 100% varma, ilman tohtorin tutkintoakin, että jos mies "tyytyy" sinuun, niin heti kun on jotain parempaa tarjolla, mies pettää tai/ja jättää. Siksi kukaan nainen ei halua, eikä kukaan mieskään varmasti, että häneen tyydytään. Jokainen ansaitsee olla ykkösvalinta omalle elämänkumppanilleen!

Vierailija
511/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten aikuiset ihmiset jaksavat jauhaa tästä asiasta satoja viestejä? Arvon tohtori voi haistaa vitun, tietääkseni asutaan Suomessa eikä missään Saudi-Arabiassa.

Ihan absurdia, että tämä on ihmisten mielestä keskustelemisen arvoinen asia.

Tottakai on "keskustelemisen" arvoinen asia, naiset voivat joukolla ulista miten KAIKKI naiset ovat virheettömiä, puhtaita prinsessapulmusia ja KAIKKI miehet ovat säälittäviä lassukkajuoppoja

Vierailija
512/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No väniväni taas. Minä pidin lapsena saduista ja silti olen kasvanut tasa-arvoa kannattavaksi kelpo aikuiseksi, joka josta kusta kiinnostuessaan tekee aloitteita. Mutta en olekaan missi tai malli, ei ole varaa vain odotella miesten huomiota nirsoillen.
Älkää miehet tavoitelko niitä prinsessoja, vaan tavoitelkaa tavis-Jaanaa, joka ei kuvittelekaan olevansa mikään jumaluudesta seuraava.

Niin ongelmana vaan että tavis-jaana tavoittelee sitä unelmien prinssiä jota ei oikeasti ole olemassa muualla kuin saduissa.Juu on jaanaa tavoiteltu mutta ei kelpaa tavis-janne jaanalle.

Jahas, se olisi taas prismatestin paikka.

Mitä sä siellä Prismassa näet? Pelkän ulkonäön. Parisuhde on niiin paljon muutakin. 

Lue tuo viesti, johon kommentoin. Mitä se tavis-jaana sitten näkee siinä unelmien prinssissä tai tavis-jannessa, kun on nirsoilemassa?

Vierailija
513/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun professori sanoo faktaa että 2/3 osaa avioeroista on naisen tekemiä niin silti vika on miehissä lol..

Ite olette naiset valinneet aviomiehenne

Niin karua faktaa professorin suusta että ette te suoraan sanoen idiootti naiset halua ymmärtää sitä

"Idiootti naiset":D........... Ja tämmönen mies pitäis sitten huolia  elämänkumppaniksi ? Vai sanoi proressori karua faktaa ;)   Karua tässä on vain se, että naiset joutuu pettymään suhteissaan  aika monesti ja eroamaan. Ja monet  eroaa sen takia, että lapset ei kärsisi huonosta ilmapiiristä kotona. Alkoholi ja ne riidat kotitöistä on varmaan ne suurimmat kompastuskivet nykysuhteissa.

Naiset joutuvat pettymään omiin itsensä tekemiin valintoihin ja sekin on sitten miesten vika, hah hah, miten pihalla voi ihminen olla?

Vierailija
514/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi ainakin olla ihan 100% varma, ilman tohtorin tutkintoakin, että jos mies "tyytyy" sinuun, niin heti kun on jotain parempaa tarjolla, mies pettää tai/ja jättää. Siksi kukaan nainen ei halua, eikä kukaan mieskään varmasti, että häneen tyydytään. Jokainen ansaitsee olla ykkösvalinta omalle elämänkumppanilleen!

Tämähän tarkoittaa samalla sitä, että jos sinä et saa sitä ykkösvalintaa, sinä et myöskään tyytyä kehenkään muuhun, vaan pitää jäädä sinkuksi. Jos esimerkiksi tulet jätetyksi, vaikka olisit halunnut vielä jatkaa suhdetta, ei kukaan voi enää olla ykkösvalinta, koska se meni jo.

Vierailija
515/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tarkoittaa samalla sitä, että jos sinä et saa sitä ykkösvalintaa, sinä et myöskään tyytyä kehenkään muuhun, vaan pitää jäädä sinkuksi. Jos esimerkiksi tulet jätetyksi, vaikka olisit halunnut vielä jatkaa suhdetta, ei kukaan voi enää olla ykkösvalinta, koska se meni jo.

Vain yksinkertainen ajattelee noin. Miksei voisi päästä tasoihin tai jopa ohi? Ei se eka luuska teiniautosi ole elämäsi paras, vaikka sille joku tunnearvo onkin annettu.

Vierailija
516/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tääkin topikki alkaa pikkuhiljaa olla loppuun koluttu. Se on vielä hyvä todeta, että vaikka on tullut yli 500 viestiä niin yhdessäkään niistä ei ole kyseenalaistettu avausviestin mutu-tuntumaa että naisista arviolta jopa 60 prosenttia ei tee ikinä aloitetta itse, eikä aiokaan tehdä. Viittaa vahvasti siihen että se väite pitää valitettavasti paikkansa.

Eipä mulla muuta.

Vierailija
517/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tarkoita, koska kenen aikuisen, emotionaalisesti terveen ihmisen ykkösvalinta on henkilö, jolle ei itse kelpaa?

Ja kyllä, olen mielummin yksin kuin olen jonkun sellaisen kanssa, joka tekee onnettomaksi tai pahimmillaan muuntaa arjen helvetiksi. Ei ole aikomustakaan leikkiä äitiä aikuiselle miehelle, sietää kiukuttelua, päihteidenkäyttöä, seksististä herjaa, vähättelyä tai ilkeilyä, kiitos vaan.

Vierailija
518/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena ihmettelen joidenkin naisten haluttomuutta tehdä aloitteita. Ymmärrän asian silloin, jos naiselle tullaan tekemään aloitteita yllinkyllin ja nainen voi niistä aloitteista valita mieleisimmät. Ja silloin, jos nainen ei oikeastaan edes halua mitään suhdetta. Mutta jos nainen on kiinnostunut miehestä ja silti jää odottamaan mieheltä aloitetta, niin miksi ihmeessä? Tuossahan käy vain niin, että joku toinen nainen nappaa miehen nenän edestä joko tekemällä aloitteen tai mies huomaa tämän miestä kiinnostavamman naisen. Jos nainen jää seinäruusuksi vain siksi, ettei ole yrittänytkään edes ilmeillä tai eleillä ilmaista kiinnostustaan, niin IHAN OMA VIKA. 

Tämä ketju onkin täynnä miehiä, joiden mielestä ei ole heidän oma vikansa, vaan naisten vika, etteivät ole saaneet suhdetta. Naiset ovat päinvastoin kirjoittaneet olevansa tyytyväisiä sinkkuinakin.

Kuulehan nyt, mä ainakin sain nuorena ihan reippaasti ja pidempiäkin suhteita on 2 takana. Edellinen naiseni oli tunnekylmä itsekeskeinen narsisti, jonka käskin painua vittuun elämästäni. Kas kummaa elämänlaatuni on nyt sinkkuna yli 276% parempaa, jos vertaan edelliseen parisuhteeseen. Yhtäkään irtosuhdetta en ole noiden pidempien suhteiden välissä harrastanut. Ei edes kiinnosta.

Välillä tietenkin yksinäisyys pännii ja jotain hellyyttä kaipais, mutta aika menee töiden tekoon ja harrastuksiin. Jälkikasvua ei onneksi ole, sen verran on tää pallo radaltaan.

jatkuu..

Kohta pesen ITSE pyykkini ja astiat (hirveä vaiva laittaa ne pesukoneeseen :) ) Päivällä söin ITSE tekemääni kasvisruokaa, osaan myös ihan ITSE imuroida ja pyyhkiä pölyt, sekä viedä roskatkin roskikseen ihan ITSE. Uskomatonta että kykenen miehenä tälläisiin haastaviin asioihin ilman mitään nalkutusta tai käskytystä. LOL

Kiittämättömät eivät ansaitse kiitoksia. Taidan ottaa muutaman oluenkin, eikä tarvitse siitäkään kuunnella mitään vittuilua.

:)

Vierailija
519/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tarkoita, koska kenen aikuisen, emotionaalisesti terveen ihmisen ykkösvalinta on henkilö, jolle ei itse kelpaa?

Ja kyllä, olen mielummin yksin kuin olen jonkun sellaisen kanssa, joka tekee onnettomaksi tai pahimmillaan muuntaa arjen helvetiksi. Ei ole aikomustakaan leikkiä äitiä aikuiselle miehelle, sietää kiukuttelua, päihteidenkäyttöä, seksististä herjaa, vähättelyä tai ilkeilyä, kiitos vaan.

Syyllistäminen jäi vielä puuttumaan listasta.

Vierailija
520/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapahtuu baarissa lähes aina tämä: menemme baariin siskoni kanssa. Olemme molemmat kauniita, siskoni tasoa 9 ja minä 8. Joku huomaa ensin minut ja tulee juttelemaan, huomaa siskoni ja siirtyykin häneen! Tai iskee ensin siskoani ja kun hän ei lämpene siirtyy minuun. Ihan tosissaan luulette että haluan jonkun joka mieluummin olisi siskoni kanssa?? Ja tämä ihan huolimatta miehen tasosta. Nämä kaikkein rumimmatkin tekevät tätä!

Ratkaisu:

Jätä sisko kotiin ja lähesty itse sitä miestä joka sinua kiinnostaa. Jos olet mukava ja oikeasti sitä tasoa 8 niin onnistut kyllä viettelemään miehen niin ettei siskosi häntä kiinnosta kun joskus tapaa hänet.

Ai mutta kun sinä et halua itse tehdä aloitetta? No sitte tyydyt tuohon tilanteeseen.

Mies

Enpä usko, että kyseinen nainen tarvitsee ratkaisuja tilanteeseensa, vaan halusi varmaan kertoa havaintonsa. Minulla on tismalleen samanlaisia kokemuksia; siskoni on kaunis ja minä asteen tai pari tavallisempi. Jos menimme yhdessä baariin, niin kaikki, siis todellakin jokainen pokaamaan uskaltanut pörräsi vain siskoni ympärillä ja minulle keskusteltiin lähinnä säälistä. Jos menin yksin baariin, saan aina seuraa. Mistä tämä kertoo? Siitä, että miehet koittavat aina vain parasta. Ihan riippumatta siitä millainen rupusäkki itse on, parasta on silti pokattava.

En oikein ymmärrä mikä siinä on väärin, että koittaisi sitä kiinnostavinta (vältän sanaa "parasta", koska makuja on onneksi monia). Olisiko sinusta kivempi, että kundi tulisi pokailemaan suoraan kakkosvaihtoehtona sinua, koska itseluottamus ei riittänyt siskosi pokaamiseen?

Ei tuossa ole sitäpaitsi toisinkaan päin mitään kummallista. Jokainen kundi joka on naisia tosissaan jahdannut tietää, että jos itse on 170-senttinen riihen seinästä reväisty tumppi niin kaveriksi ei oteta sitä parimetristä miesmallia vaikka olisi kuinka loistotyyppi jos ei aivan erityisesti halua alleviivata niitä omia puutteitaan. Kontrasti vaikuttaa usein paljon enemmän kuin absoluuttinen ulkonäkö.