HS: "Naiset kasvatetaan nirsoiksi, miehen rooli on tulla torjutuksi"
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005036806.html
"Jo pienille tytöille luetaan prinsessasatuja, joissa naisen rooli on odottaa täydellistä prinssiä, johon rakastua ensi silmäyksellä"
Näinpä. Ja tähän kun vielä lisätään se, että naisista varmaan "peräti" 10-15 prosenttia tekee rohkeasti niitä aloitteita miehille, sitte ehkä 20-30 prosenttia suhtautuu sinällään ihan positiivisesti ajatukseen tehdä itse aloite joku päivä, mutta ei kuitenkaan saa sitä ikinä tehtyä, ja sitten loput noin 60 prosenttia, eli selkeä enemmistö, ei voisi ikinä kuvitellakaan tekevänsä aloitetta......niin eipä käy kateeksi miehenä oleminen.
Mutta sellaistahan elämä on.
M87
Kommentit (783)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väniväni taas. Minä pidin lapsena saduista ja silti olen kasvanut tasa-arvoa kannattavaksi kelpo aikuiseksi, joka josta kusta kiinnostuessaan tekee aloitteita. Mutta en olekaan missi tai malli, ei ole varaa vain odotella miesten huomiota nirsoillen.
Älkää miehet tavoitelko niitä prinsessoja, vaan tavoitelkaa tavis-Jaanaa, joka ei kuvittelekaan olevansa mikään jumaluudesta seuraava.
Niin ongelmana vaan että tavis-jaana tavoittelee sitä unelmien prinssiä jota ei oikeasti ole olemassa muualla kuin saduissa.
Juu on jaanaa tavoiteltu mutta ei kelpaa tavis-janne jaanalle.
Jahas, se olisi taas prismatestin paikka.
Naisen nirsoiluksi mies mieltää sen jos nainen ei tästä kyseisestä herrasta ole kiinnostunut. Koska sinkku nainenhan ei nyt saa vapaaehtoisesti olla ja aina on pakko kelpuuttaa itseään 15v vanhempi puolikalju naapurin herra tai muuten nainen on kusipää ja miehelle tulee pahamieli :( Sitten nämä katkerot itkee sitä kun naisten vika heidän huonoon elämäänsä ja naiset on pahan alku ja juuri.
Olisiko hyvä aika ymmärtään ettei yksikään nainen ole velvotteinen mieheen tai parisuhteeseen johon ei halua? Nämä katkerot luulevat että vain koska "olen mies ja on koulutus" naisen kuuluu ohikatsoa narsisti luonne ja ulkonäkö. Itse en todellakaan ota miestä joka syyttää toisia ihmisiä ja vaatii kaikkien nuolevan hänen persettään koska mies sitä haluaa.
Ja vielä kummastelen näiden katkerien ikisinkkujen ihme ajatusmailmaa jossa he tosissaan luulevat omien ennakkoluulojensa ja mielipiteittensä vastaavan täydellisesti jokaisen naisen ajatusmaailmaa ja luulevat tietävänsä mitä nainen miehestään haluaa. Fakta on että et tiedä, jos tietäisit et sinä "kiltti ja hyvä ja täydellinen mies" olisi naisen puutteessa :D
Uliuleilla on tosiaan hämärtynyt kuva tavisnaisesta. Muistan eräänkin keskustelun, jossa uli kertoi, että jopa Anna Abreun tasoinen nainen kelpaisi hänelle. :D eli anna Abreu ei ilmeisesti yltänyt taviksiinkaan kun piti kertoa jopa Annan näköisen kelpaavan.
Tuntemiani ikisinkkuja yhdistää useimpia se, että he sanovat olevansa nirsoja. Heillä on olemassa valmiina pitkät listat mitä potentiaalisen kumppanin tulee olla. Yleensä näistä ominaisuuksista enin on ulkoisia, ulkonäkö, pituus, paino, status, varallisuus... Luonteenpiirteistä harvemmin kuulee mainittavan. Hauskinta on, ettei samat kriteerit ja vaateet välttämättä koske heitä itseään. Ovat kaikin puolin tavallisia. Myös se huvittaa, että varatut kyllä kelpaisivat sellaisinaan. Tokihan kaikilla sinkuilla ja nirsoilla ei tällaista ole, mutta omissa kavereissa on useampia. Yhdelle sanoinkin, että miksi hän listaa etukäteen asioita noin tarkkaan ja tutustuisi ensin ihmiseen ja miettisi sitten, onko sopiva. Mutta kun ei, koska Tietää mitä tahtoo. Mikäs siinä, mutta kun sellaista listan unelmien prinssiä ei taida olla olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tapahtuu baarissa lähes aina tämä: menemme baariin siskoni kanssa. Olemme molemmat kauniita, siskoni tasoa 9 ja minä 8. Joku huomaa ensin minut ja tulee juttelemaan, huomaa siskoni ja siirtyykin häneen! Tai iskee ensin siskoani ja kun hän ei lämpene siirtyy minuun. Ihan tosissaan luulette että haluan jonkun joka mieluummin olisi siskoni kanssa?? Ja tämä ihan huolimatta miehen tasosta. Nämä kaikkein rumimmatkin tekevät tätä!
Ratkaisu:
Jätä sisko kotiin ja lähesty itse sitä miestä joka sinua kiinnostaa. Jos olet mukava ja oikeasti sitä tasoa 8 niin onnistut kyllä viettelemään miehen niin ettei siskosi häntä kiinnosta kun joskus tapaa hänet.
Ai mutta kun sinä et halua itse tehdä aloitetta? No sitte tyydyt tuohon tilanteeseen.
Mies
Enpä usko, että kyseinen nainen tarvitsee ratkaisuja tilanteeseensa, vaan halusi varmaan kertoa havaintonsa. Minulla on tismalleen samanlaisia kokemuksia; siskoni on kaunis ja minä asteen tai pari tavallisempi. Jos menimme yhdessä baariin, niin kaikki, siis todellakin jokainen pokaamaan uskaltanut pörräsi vain siskoni ympärillä ja minulle keskusteltiin lähinnä säälistä. Jos menin yksin baariin, saan aina seuraa. Mistä tämä kertoo? Siitä, että miehet koittavat aina vain parasta. Ihan riippumatta siitä millainen rupusäkki itse on, parasta on silti pokattava.
Omalta osaltani voin kyllä sanoa että jos joskus eksyn baariin, ja jos mulla on sen verran hyvä päivä niin että ehkä, mahdollisesti uskallan mennä juttelemaan jonkun naisen kanssa niin erittäin suurella todennäköisyydellä se ei ole baarin "kaunein" nainen vaan joku sellainen mikä erityisesti miellyttää omaa silmää. Toki voin sanoa suoraan kuka baarin naisista on se kaunein, mutta sen ulkonäössä saattaa olla jotain luotaantyöntävää vaikka se kaunis onkin
M33
Vierailija kirjoitti:
Tuntemiani ikisinkkuja yhdistää useimpia se, että he sanovat olevansa nirsoja. Heillä on olemassa valmiina pitkät listat mitä potentiaalisen kumppanin tulee olla. Yleensä näistä ominaisuuksista enin on ulkoisia, ulkonäkö, pituus, paino, status, varallisuus... Luonteenpiirteistä harvemmin kuulee mainittavan. Hauskinta on, ettei samat kriteerit ja vaateet välttämättä koske heitä itseään. Ovat kaikin puolin tavallisia. Myös se huvittaa, että varatut kyllä kelpaisivat sellaisinaan. Tokihan kaikilla sinkuilla ja nirsoilla ei tällaista ole, mutta omissa kavereissa on useampia. Yhdelle sanoinkin, että miksi hän listaa etukäteen asioita noin tarkkaan ja tutustuisi ensin ihmiseen ja miettisi sitten, onko sopiva. Mutta kun ei, koska Tietää mitä tahtoo. Mikäs siinä, mutta kun sellaista listan unelmien prinssiä ei taida olla olemassakaan.
Minä taas en tiedä yhtään tällaista ikisinkkua. En tosin montaa ikisinkkua läheisesti tunnekaan ja nekin, jotka tunnen, eivät juurikaan ole kiinnostuneita esim deittailusta. Yhden työkaverin kanssa ollaan muutaman kerran puhuttu pettymyksistä ja hankaluuksista parisuhdemarkkinoilla, mutta koskaan ei olla kyllä puhuttu ulkonäöstä tai statuksesta vaan luonteesta, luottamuksesta ja käytännön elämän haasteista. Mutta me olemmekin aikuisia (yli 30-vuotiaita) eikä mitään teinipissiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun professori sanoo faktaa että 2/3 osaa avioeroista on naisen tekemiä niin silti vika on miehissä lol..
Ite olette naiset valinneet aviomiehenneNiin karua faktaa professorin suusta että ette te suoraan sanoen idiootti naiset halua ymmärtää sitäNo katsos kun sen takia juuri kannattaakin nirsoilla, ettei tarvitsisi erota. Miten yksinkertainen pitää olla, ettei tätä tajua?
Eihän tuossa ole järkeä: nirsot nimenomaan on niitä eroajia!
Usein ongelmana on, että ei ole tilanteita, joissa luontevasti tutustuisi uusiin ihmisiin. Siis tutustuisi ilman mitään sen kummempia tarkoitusperiä vaan ainoana tarkoituksena jutella vähän aikaa jonkun kanssa. Nykyisin kaikessa on suorittamisen ja tavoitteellisuuden maku ja se aiheuttaa, että luontevaa tutustumista ei synny vaan tavattu henkilö joko hyväksytään tai hylätään ja siirrytään seuraavaan. Päätös siitä, menenkö tämän ihmisen kanssa tänään sänkyyn tai haluanko alkaa seurustelemaan hänen kanssaan, pitää tehdä hetkessä. Jos ei ole hetkessä täysin varma, niin annetaan olla ja kokeillaan seuraavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taitaa ne miehet olla nirsompia... Kuvittelevat että ansaitsevat sen alle 25v kaunokaisen vaikka olisivat itse millaisia alkoholisoituneita läskikasoja. Sitten kun ei tällaista saa niin haukutaan kaikki naiset, syyllistetään naiset omasta syrjäytymisestä ja uhkaillaan itsemurhalla.
Naisten "nirsous" taas on sitä että osataan elää yksinkin.
Kyllä se katkeruus tulee siitä kun ei kelpaa minkään ikäisille naisille.
Ei ainakaan jos ei tee itse aloitetta. Ja kuka mies jaksaisi koko ajan kokeilla kepillä jäätä ja riskeerata itsensä nolaaminen vain siksi, että nainen ei voi itse tehdä sitä aloitetta...
mies29
Epätoivo ei ainakaan paranna tilannetta. Miksi kepillä pitää kokeilla koko ajan jäätä? Kannattaa etsiä se itselle sopivin vesistö ja kokeilla sen jäätä. Sokeana huitovat ukot, jotka lähestyvät "kaikkia" naisia ilman minkälaista järkevää perustetta (yhteiset mielenkiinnon kohteet, arvot, asenne jne), eivät hosumalla saavuta mitään.
Mahdotonta löytää urheilullista naista, joka ei kitise jatkuvasti joka ikisestä asiasta. Nykyään nainen on mukavuudenhaluinen valittaja.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa olen elämässäni tehnyt aloitteen, ja kolme kertaa minut on toruttu valheella. Ei kiitos, ei enää. Yksin taitaa olla parempi.
T. kolmekymppinen yli 60ke tienaava yksinäinen insinöörimies, joka on joka kerta ajatellut vain yhteistä tulevaisuutta ja sanoo ei baariruusuille.
Toivottavasti et ole heti mainostanut, että hei pssst, tienaan sitten 60 donaa vuodessa.
+ muut kommentit
Olen elämässäni tavannut kolme ihmistä joihin olen ihastunut, ja n määrä ihmisiä joihin en ole ihastunut. Miksi ihmeessä minun pitäisi lähteä ilman tunteita mukaan "yrittämään" rakkautta ihmisten kanssa jotka eivät aiheuta minkäänlaista biologista reaktiota? Eli ryhtyä tietoiseen itsepetokseen? Ei ihme, että puolet avioliitoista päättyy eroon.. Viimeksi ihastuin 2 vuotta sitten, mutta se olisi ollut neljäs toruminen joten pidin tunteet vain sisälläni ja katselin muualle. Tottakai olen nirso, ja näen sen pelkästän hyvänä asiana, vaikka tuloksena olikin minulle game over. Minkään pintaliitäjän uhriksi en ainakaan joutunut.
Ja miksi mainostin rahaa oli piikki takaisin koko keskustelulle, prinsessaunelmaa elävät tuskin juoksevat rahan perässä vaan nirsoilevat ihan muista syistä, pelosta todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma: prinsessasatuja on luettu tytöille jo ainakin 100 vuotta ja vasta tämä sukupolvi uskoo niihin ja ryhtyy nirsoksi?
Voisiko vika sittenkin olla siinä, että prinsessasatujen lisäksi tytöille on kerrottu, että heidän ei tarvitse odottaa sitä prinssiä toimettomina, he voivat tehdä elämästään omanlaisensa. Harmi, että siihen elämään ei sitten enää mahdu sohvalla röhnöttävää "possua", jonka elämän täyttää televisio, pelaaminen ja maltillinen alkoholinkäyttö eli mäyräkoira kahdesti viikossa.
Etkö tiedä, että on muunlaisiakin miehiä, kuin nuo tapaamasi? Sinun otoksesi on jostain syystä suppea.
Ja sinä taas et huomannut, että osa naisista löytää sen prinssinsä. Esimerkkimies on se, joka jää ilman ja ihmettelee, että miksi naiset ovat nirsoja eivätkä kelpuuta häntä.
Löytää kyllä, mutta kauanko se prinssi kelpaa sitten? Tuossa oli toinenkin hyvä pointti kirjoituksessa: Niaset ovat huomattavasti aloitteellisempia eroissa kuin miehet. Yhtäkkiä se "täydellinen" valinta ei enää houkuttelekaan. Se, jonka itse -niin huolellisesti- valitsi!
Ihmiset muuttuvat. Sekä naiset että miehet. Jos parisuhde ottaa enemmän kuin antaa, nainen kyllästyy vallitsevaan tilanteeseen nopeammin kuin mies. Lisäksi niissäkin tapauksissa, joissa miehellä on jo uusi nainen, avioeroa hakee nainen.
Eli sinunkin mielestä "naiset kyllästyvät nopeammin". Just niin ku tohtori sanoi... Kyllästytään koska ollaan nirsoja.
Jos mies kyllästyy suhteeseen, sekin olisi miehen syy ja synti ja haukuttais maanrakoon.
En pidä kyllästymistä ja nirsoutta samana asiana. Jos alussa syön aamiaiseksi kahvin, tuoremehua ja hyvillä täytteillä täytetyn croissantin, mutta sitten ajan myötä ensin lähtee tuoremehu, sitten croissantista täytteet, sen jälkeen koko croissant ja lopulta syön vuosikaupalla vain veteen keitettyä kaurapuuroa, olenko silloin nirso, jos haluan croissanttini täytteineen ja tuoremehuineen takaisin? Tai edes sen croissantin? Tai olenko nirso, jos vaihdan työpaikkaa, kun edellisessä työssäni ei ollut enää mitään iloa tai palkkani ei vastannut enää muuttunutta työtäni? Varmasti miehetkin kyllästyvät parisuhteisiinsa ja jos itse olisivat aloitteellisia ottamaan avioeron, saisivat haukkuja. Mutta niinhän sinäkin haukut naisia nirsoiksi, jos he haluavat elämältään jotain muuta kuin näivettyneen parisuhteen. Elämä on paljon mukavampaa, kun ei pahemmin pohdi, mitä muut ajattelevat tai sanovat.
Kuka haluaa parisuhteeseen sellaisen tuuliviirin kanssa, joka sitoutuu tasan niin kauan ku elämä on jänskää ja kivaa? En minä ainakaan. Edellytän suhteelta myös panostusta ja työtä silloinkin kun sen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun professori sanoo faktaa että 2/3 osaa avioeroista on naisen tekemiä niin silti vika on miehissä lol..
Ite olette naiset valinneet aviomiehenneNiin karua faktaa professorin suusta että ette te suoraan sanoen idiootti naiset halua ymmärtää sitäNo katsos kun sen takia juuri kannattaakin nirsoilla, ettei tarvitsisi erota. Miten yksinkertainen pitää olla, ettei tätä tajua?
Eihän tuossa ole järkeä: nirsot nimenomaan on niitä eroajia!
No ei todellakaan ole. Ne, jotka ottavat hätäpäissään ensimmäisen vastaantulevan, eroavat paljon todennäköisemmin. Mieti nyt itsekin, jos menet vaikka ostamaan talvitakkia, kumpi on todennäköisemmin huono ostos, takki jonka valitsit pitkän harkinnan jälkeen ja sovitit ja vertailit, vai se, jonka otit ensimmäisenä sokkona rekistä?
Vierailija kirjoitti:
Ite olette naiset valinneet aviomiehenne
Niin karua faktaa professorin suusta että ette te suoraan sanoen idiootti naiset halua ymmärtää sitä
"Idiootti naiset":D........... Ja tämmönen mies pitäis sitten huolia elämänkumppaniksi ? Vai sanoi proressori karua faktaa ;) Karua tässä on vain se, että naiset joutuu pettymään suhteissaan aika monesti ja eroamaan. Ja monet eroaa sen takia, että lapset ei kärsisi huonosta ilmapiiristä kotona. Alkoholi ja ne riidat kotitöistä on varmaan ne suurimmat kompastuskivet nykysuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ap kertoa esimerkkejä saduista, joissa mies opetetaan tulemaan torjutuksi? Useimmitenhan niissä prinssi saa heti sen prinsessan, jota ehtii suutelemaan, tanssittamaan tai sovittamaan kenkää jalkaan.
Notre Damen kellonsoittaja Quasimodo
Missä sadussa prinsessa on ruma hirviö ja prinssi komea? Jokaisessa vanhassa sadussa prinsessa on kaunis, prinssi voi olla hirviö tai sammakko.
Onneksi uusissa saduissa prinsessoillakin on eri rooli kuin odottaa prinssiä. Shrekistä se alkoi, siinä on hyvä naisenmalli tytöille.
Täyttä p..... tuo et vanhoissa saduissa prinsessat vaan odottivat prinssejä. Ne prinsessat oli usein älykkäitä, ahkeria, hyväsydämisiä ja nokkelia! Osa lopettivat sotia (Mulan ja Pocahontas) Osa muuten vaan reippaita likkoja, jotka rikkoivat tabuja ja ennakkoluuloja (esim Ariel) Ihme asenne tuo, jota aina kuulee passiivisista prinsessoista. Ottaen huomioon aikakauden, jolla prinsessat ovat ilmestyneet monet ovat olleet aikakautensa edelläkävijöitä j hyviä prinsessoja. Se ei feministeille kelpaa, koska ne on kauniita ja lopulta moni (eikä edes läheskään kaikki) päätyvät prinssin kans kimppaan eikä jonkun kaljun naisen.
se insinörtti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa olen elämässäni tehnyt aloitteen, ja kolme kertaa minut on toruttu valheella. Ei kiitos, ei enää. Yksin taitaa olla parempi.
T. kolmekymppinen yli 60ke tienaava yksinäinen insinöörimies, joka on joka kerta ajatellut vain yhteistä tulevaisuutta ja sanoo ei baariruusuille.
Toivottavasti et ole heti mainostanut, että hei pssst, tienaan sitten 60 donaa vuodessa.
+ muut kommentitOlen elämässäni tavannut kolme ihmistä joihin olen ihastunut, ja n määrä ihmisiä joihin en ole ihastunut. Miksi ihmeessä minun pitäisi lähteä ilman tunteita mukaan "yrittämään" rakkautta ihmisten kanssa jotka eivät aiheuta minkäänlaista biologista reaktiota? Eli ryhtyä tietoiseen itsepetokseen? Ei ihme, että puolet avioliitoista päättyy eroon.. Viimeksi ihastuin 2 vuotta sitten, mutta se olisi ollut neljäs toruminen joten pidin tunteet vain sisälläni ja katselin muualle. Tottakai olen nirso, ja näen sen pelkästän hyvänä asiana, vaikka tuloksena olikin minulle game over. Minkään pintaliitäjän uhriksi en ainakaan joutunut.
Ja miksi mainostin rahaa oli piikki takaisin koko keskustelulle, prinsessaunelmaa elävät tuskin juoksevat rahan perässä vaan nirsoilevat ihan muista syistä, pelosta todennäköisesti.
Ja näin käy useimmilla naisillakin. Hienoa, että et lähtenyt yrittämään suhdetta ihmisen kanssa, jota kohtaan tunteet puuttuvat. Sinä ainakin ymmärrät, mistä tässäkin ketjussa suurin osa naisista puhuu: jos ei ole tunteita, ei kannata ryhtyä tietoiseen itsepetokseen.
Vierailija kirjoitti:
Naisen nirsoiluksi mies mieltää sen jos nainen ei tästä kyseisestä herrasta ole kiinnostunut. Koska sinkku nainenhan ei nyt saa vapaaehtoisesti olla ja aina on pakko kelpuuttaa itseään 15v vanhempi puolikalju naapurin herra tai muuten nainen on kusipää ja miehelle tulee pahamieli :( Sitten nämä katkerot itkee sitä kun naisten vika heidän huonoon elämäänsä ja naiset on pahan alku ja juuri.
Olisiko hyvä aika ymmärtään ettei yksikään nainen ole velvotteinen mieheen tai parisuhteeseen johon ei halua? Nämä katkerot luulevat että vain koska "olen mies ja on koulutus" naisen kuuluu ohikatsoa narsisti luonne ja ulkonäkö. Itse en todellakaan ota miestä joka syyttää toisia ihmisiä ja vaatii kaikkien nuolevan hänen persettään koska mies sitä haluaa.
Ja vielä kummastelen näiden katkerien ikisinkkujen ihme ajatusmailmaa jossa he tosissaan luulevat omien ennakkoluulojensa ja mielipiteittensä vastaavan täydellisesti jokaisen naisen ajatusmaailmaa ja luulevat tietävänsä mitä nainen miehestään haluaa. Fakta on että et tiedä, jos tietäisit et sinä "kiltti ja hyvä ja täydellinen mies" olisi naisen puutteessa :D
Tuo pätee vain yhden yön juttujen kohdalla, siellä miehet katsovat nirsoilun olevan juuri tuota mitä kuvailit. Parisuhdetta etsittäessä miehillä on realistisemmat aatokset ja he katsovat nirsoiluksi vain sen jos nainen vaatii jotakin mieheltä mihin nainen ei itse kykene vastaamaan mitenkään. Lihava duunarimamma joka haluaa atleettisen dippainssin on nirso aivan kuten lihava duunarimieskin on nirso jos tämä haluaa hoikan ja akateemisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väniväni taas. Minä pidin lapsena saduista ja silti olen kasvanut tasa-arvoa kannattavaksi kelpo aikuiseksi, joka josta kusta kiinnostuessaan tekee aloitteita. Mutta en olekaan missi tai malli, ei ole varaa vain odotella miesten huomiota nirsoillen.
Älkää miehet tavoitelko niitä prinsessoja, vaan tavoitelkaa tavis-Jaanaa, joka ei kuvittelekaan olevansa mikään jumaluudesta seuraava.Niin ongelmana vaan että tavis-jaana tavoittelee sitä unelmien prinssiä jota ei oikeasti ole olemassa muualla kuin saduissa.Juu on jaanaa tavoiteltu mutta ei kelpaa tavis-janne jaanalle.
Jahas, se olisi taas prismatestin paikka.
Mitä sä siellä Prismassa näet? Pelkän ulkonäön. Parisuhde on niiin paljon muutakin.
Suurin osa naisista ei harrasta liikuntaa tarpeeksi. Tämä karsii suuren määrän ikähaarukkaan sopivia kumppaniehdokkaita pois. Jatkokierrokselle pääsevät ovat sitten luonnevammaisia, koiraihmisiä tai muuten vaan tyhmiä.
Ne keski-ikäiset paritkin ovat joskus 20-30vuotta sitten olleet ihan eri näköisiä. Toinen on voinut olla kaunis, toinen "ruma". Toinen on voinut olla hoikka toinen lihava, mutta vuosikymmenet tekee ihmiselle ihmeitä. Kumpikaan ei enää näytä muulta kuin tavikselta. Minäkin olin 25v sitten kaunis ja mies komea(joskin lyhyt silloinkin) mutta nyt molemmat taviksia. Niin silloi vuosia sitten , kuin nytkin pari valitaan sen mukaan, mikä OMAA silmää miellyttää ja jonka kemia on sellainen , että se lyö yksiin oman kemian kanssa. Ei siinä auta miehen komea ulkonäkö jos se ei satu omaa silmaa meillyttämääm. Toisen ruma on toisen komea ja toisinpäin. Ja mitä noihin nuoriin ihmisiin tulee, niin kyllä täällä meilläpäin ainakin on ihan "tavis"nuoriapareja oikeastaan kaikki. Toiset on hihavia ja toiset laihoja, molempia löytyy. Ja kaikki ihan tavallisia, näin ulkopuolisin silmin, mutta kumppanilleen varmaan kauniita/komeita. Ihmettelen suuresti tätä keskustelua mitä täällä käydään, koska YHDEKSÄN KYMMENESTÄ suomalaisesta solmii avo-tai avoiliiton elämänsä aikana.