Ei muka kiireellinen korjattava. Keittiön hana.
Meillä hajos keittiön vesihana eilen. Alkoi vuotaa vaikka oli kiinni ellei sulkenut päävesihanaa. Menee talonyhtiön piikkiin.Joen soitettiin huoltoyhtiölle.
Huoltoyhtiö kävi sulkemassa vedentulon keittiöön nyt vettä tulee vaan kylppäriin. Hana korjataan kuulemma arkena koska ei kiirellinen.
Nyt ei voi käyttää tiskikonetta. Kaikki vesi piää kantaa kylppäristä.
Eikö oikeesti muka tällaset pitäs korjata heti! Siksihän me vastiketta maksetaan
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko todella ainoa mahdollisuus sulkea vedentulo joko keittiöön, jos vain hana oli vuotava?
Näin omakotitaloasukkaana sitä miettii, millä keinolla olisi saanut estetyksi vedentulon vain siitä vuotavasta hanasta.
Tuliko siitä kuumaa vai kylmää vettä, vai molempia.
Todennäköisesti sulut on niissä liittimissä mihin hanan putket tulevat. Toimeliaampi olisi tänään hakenut k-raudasta hanan ja asentanut itse.
Tuskin on sulkuja, jos päähanasta piti vesi katkaista. Mietin vaan, että onko joka huoneistossa oma päähana, ja jos on, niin miks sentään kylppärissä tulee vettä?
Eihän sitä ap:n tapauksessa päähanasta katkaistu vaan katkaistiin vain keittiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä sua hankkimasta korjaajaa paikalle vaikka heti. Maksat sen sitten itse.
Vesihana ja putkityöt on taloyhtiön vastuulla. Jos korjaan itse (hankin siis korjauksen itse) niin vastaan itse mikäli jatkossa putki vuotaa esim. rakenteisiin, jos taloyhtiö korjaa taloyhtiö vastaa myös jatkossa. Joten siinä voi olla joskus vastassa isokin lasku jos alkaa omaan piikkiin taloyhtiölle kuuluvia korjauksia tehdä.
Olisin kyllä muuten valmis maksamaan korjauksesta vaikka heti.
Voit sä sitten arkipäivänä hyväksyttää sen korjauksen taloyhtiöllä, kuten muutkin taloyhtiön vastuulla olevat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti ette kestä ylihuomiseen ilman että keittiöstä saa vettä? Opiskeluaikoina tiskasin kaikki tiskit vessan lavuaarissa enkä tajunnut että se on maailmankaatava ongelma.
Täällä muuten meni keittiön hana rikki niin että murtui juuresta, kun laski vettä niin hana lensi kattoon ja vesisuihku kasteli koko keittiön. Korjausta odotettiin 2kk. :D
Jeesusteipilläkö sen aikaa korjasitte?
Ei mikään määrä jeesusteippiä auttanut, vedenpaine sinkosi hanan silti ilmaan. Kunhan tarpeeksi monesti sai paineistettua vettä naamaan ja joutui kuivaamaan kaikki keittiön seinät ja tasot niin tuli siihen tulokseen että parempi vaan käyttää vessan hanaa.
Korjauksessa kesti pitkään kun edelliset asukkaat valinneet jonkun hifistelyhanan ja varaosan tilaamisessa kesti.
Tässä muuten yksi hyvä syy miksi taloyhtiöissä ei pitäisi sallia osakkaiden tekevän omia muutostöitä mihinkään kiinteisiin kalusteisiin tai antaa valita remontin yhteydessä jotain omia kalusteitaan jotka on erilaiset kuin muissa asunnoissa. Jos kaikissa muissa asunnoissa on esim. tietyntyyppiset hanat, niin huoltomies voi pitää varastossa esimerkiksi jotain tiettyjä hanan osia joita pitää käydä vaihtamassa aika ajoin.
Sitten kun yhdessä asunnossa onkin joku ties mikä ulkomailta tilattu erikoishana ja se hajoaa, asukas soittaa huoltoon niin alkaakin ihmettely että mikä tämä on, mitenhän tämä korjataan ja mistä siihen saisi osia. Ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vesivahingon kuten tässäkin jos hana noin vain irtoilee ja vesi lentää pitkin seiniä.
Mikäli hana on erikoishana, ja olet sen itse asentanut, vastuu hanasta on sinulla.
Taloyhtiö vastaa hanasta taloyhtiön perustasoon saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko todella ainoa mahdollisuus sulkea vedentulo joko keittiöön, jos vain hana oli vuotava?
Näin omakotitaloasukkaana sitä miettii, millä keinolla olisi saanut estetyksi vedentulon vain siitä vuotavasta hanasta.
Todennäköisesti sulut on niissä liittimissä mihin hanan putket tulevat. Toimeliaampi olisi tänään hakenut k-raudasta hanan ja asentanut itse.
Tuskin on sulkuja, jos päähanasta piti vesi katkaista. Mietin vaan, että onko joka huoneistossa oma päähana, ja jos on, niin miks sentään kylppärissä tulee vettä?
Eihän sitä ap:n tapauksessa päähanasta katkaistu vaan katkaistiin vain keittiöstä.
Ok, ap vaan kirjoitti, että päävesihanasta.
Muutaman päivän jos joutuu tiskaamaan käsin, niin heti on kuutio paskaa housussa. Elämässä nyt vaan tulee välillä ikäviä yllätyksiä. Kohtaa ne kuin mies tai nainen äläkä valita. Afrikassa n**kerit hyppisivät onnesta, jos juokseva vesi tulisi edes kylpyhuoneeseen. Hemmetin nössöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä sua hankkimasta korjaajaa paikalle vaikka heti. Maksat sen sitten itse.
Vesihana ja putkityöt on taloyhtiön vastuulla. Jos korjaan itse (hankin siis korjauksen itse) niin vastaan itse mikäli jatkossa putki vuotaa esim. rakenteisiin, jos taloyhtiö korjaa taloyhtiö vastaa myös jatkossa. Joten siinä voi olla joskus vastassa isokin lasku jos alkaa omaan piikkiin taloyhtiölle kuuluvia korjauksia tehdä.
Olisin kyllä muuten valmis maksamaan korjauksesta vaikka heti.
Voit sä sitten arkipäivänä hyväksyttää sen korjauksen taloyhtiöllä, kuten muutkin taloyhtiön vastuulla olevat jutut.
Eikö ne korjaukset tarvii hyväksyttää etukäteen, eikä vasta sitten kun ne on tehty.
Ainakin meidän kylppäriremontissa piti olla tarkat tiedot kaikista yksityiskohdista, hana malleista työtavoista tekijöistä jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päävesihanasta katkeaa kaikki. Yksi vaihtoehto on että jonkun teknisen luukun takaa paljastuu jakotukki mistä saa yksitellen suljettua kaikki vesipisteet mihin jakotukista on johto vedetty. Tai siis kaksi jakotukkia, kylmälla ja kuumalle vedelle.
Et oikeasti jaksa odottaa muutamaa päivää? Ihan oikeasti nyt. Ei koko maailma sinun ja hanasi ympärillä pyöri. Et välttämättä millään rahalla saisi korjaajaa ja varaosia hyppäämään sinne välittömästi.
Jos korjaus viivästyy viikkoja, närkästys on jo perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkentaa.
Siis kirjoitin että päävesihanasta piti sulkea vuoto ennen kuin huoltomies kävi tekemässä sulun keittiöön. Eli hana vuosi jatkuvasti juuresta kunnes sulin päävesihanan ja soitin huoltomiehen paikalle. Huolto mies teki sitten sulun keittiöön ja sen jälkeen päävesihanan pystyi aukaisemaan joten kylppärin hana toimii nyt.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman päivän jos joutuu tiskaamaan käsin, niin heti on kuutio paskaa housussa. Elämässä nyt vaan tulee välillä ikäviä yllätyksiä. Kohtaa ne kuin mies tai nainen äläkä valita. Afrikassa n**kerit hyppisivät onnesta, jos juokseva vesi tulisi edes kylpyhuoneeseen. Hemmetin nössöt.
No kyllä minä käsin tiskaan mielelläni. Mutta kun se vesi pitää kantaa kylppäristä. En viitti seitsemän hengen talouden tiskejä pestä kylppärin lavuaarissa. Ja sitten se astioiden esi huuhtelu missä sen teet jne...
Joten on astetta vaikeempaa kuin jos vaikka tiskari olis vaan rikki,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti ette kestä ylihuomiseen ilman että keittiöstä saa vettä? Opiskeluaikoina tiskasin kaikki tiskit vessan lavuaarissa enkä tajunnut että se on maailmankaatava ongelma.
Täällä muuten meni keittiön hana rikki niin että murtui juuresta, kun laski vettä niin hana lensi kattoon ja vesisuihku kasteli koko keittiön. Korjausta odotettiin 2kk. :D
Ei mikään määrä jeesusteippiä auttanut, vedenpaine sinkosi hanan silti ilmaan. Kunhan tarpeeksi monesti sai paineistettua vettä naamaan ja joutui kuivaamaan kaikki keittiön seinät ja tasot niin tuli siihen tulokseen että parempi vaan käyttää vessan hanaa.
Korjauksessa kesti pitkään kun edelliset asukkaat valinneet jonkun hifistelyhanan ja varaosan tilaamisessa kesti.
Tässä muuten yksi hyvä syy miksi taloyhtiöissä ei pitäisi sallia osakkaiden tekevän omia muutostöitä mihinkään kiinteisiin kalusteisiin tai antaa valita remontin yhteydessä jotain omia kalusteitaan jotka on erilaiset kuin muissa asunnoissa. Jos kaikissa muissa asunnoissa on esim. tietyntyyppiset hanat, niin huoltomies voi pitää varastossa esimerkiksi jotain tiettyjä hanan osia joita pitää käydä vaihtamassa aika ajoin.
Sitten kun yhdessä asunnossa onkin joku ties mikä ulkomailta tilattu erikoishana ja se hajoaa, asukas soittaa huoltoon niin alkaakin ihmettely että mikä tämä on, mitenhän tämä korjataan ja mistä siihen saisi osia. Ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vesivahingon kuten tässäkin jos hana noin vain irtoilee ja vesi lentää pitkin seiniä.
Mikäli hana on erikoishana, ja olet sen itse asentanut, vastuu hanasta on sinulla.
Vastaako entinen osakas hanasta vielä siinä vaiheessa jos on myynyt asunnon eteenpäin? Onko oikein, että seuraavaa osakasta, jolla ei ole mitään tekemistä hanan kanssa, laskutetaan ylimääräistä koska asunnossa on erikoishana vaikka kyseiselle osakkaalle kelpaisi perushana ja hän ei ole itse sitä vaihtanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaako entinen osakas hanasta vielä siinä vaiheessa jos on myynyt asunnon eteenpäin? Onko oikein, että seuraavaa osakasta, jolla ei ole mitään tekemistä hanan kanssa, laskutetaan ylimääräistä koska asunnossa on erikoishana vaikka kyseiselle osakkaalle kelpaisi perushana ja hän ei ole itse sitä vaihtanut?
Ei entinen osakas vastaa mistään. Mun käsityksen mukaan talonyhtiö vastaa/korjaa talonyhtiön entiseen tasoon jos jotain särkyy. Jos itse olet parantanut taso maksat ylimenevän osan.
Taloyhtiö voi myös määrät esim mitkä hanat käy meillä on pari eri merkkiä mitä saa remontin yhteydessä laittaa muita ei hyväksytä. Taloyhtiössä ei tosiaan tehdä remonttia nykyisin ilman lupia/hallituksen hyväksymistä.
No seinät voit maalata tapiseerta ym.... mutta isommat remmonttit on hyväksytettävä etukäteen jos ei kelpaa muuta omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä käsin tiskaan mielelläni. Mutta kun se vesi pitää kantaa kylppäristä. En viitti seitsemän hengen talouden tiskejä pestä kylppärin lavuaarissa. Ja sitten se astioiden esi huuhtelu missä sen teet jne...
Joten on astetta vaikeempaa kuin jos vaikka tiskari olis vaan rikki,
No hae kaupasta kertakäyttöastioita ja oikeesti, lopeta se valitus.
Ei ole paikalllinen pienempi firma