Erittäin uhmakas likka
Elikkäs meillä on 7 vuotias tyttö joka on todella uhmakas. Hän on ollut sellainen jo 3 vuotiaasta. Kun hän on sillä päällä että mikään ei kiinnosta tai on ollu kiva päivä niin silloin huutaa, raivoaa ja satuttaa varsinkin minua ja pikkuveljeään. Isää lyö harvemmin. Olen lukenut uhmakkuushäiriöstä ja tämä käy häneen erittäin hyvin. Olemme saaneet kaikenlaisia neuvoja mutta mikään ei tunnu auttavan. Koulun alettua alkoi kans kiroilu, kamala nälviminen, haukkuminen ja muiden syyttely. On aikaisemminkin syytellyt muita omista virheistään, mutta nyt se on pahentunut. Olemme ihan loppuja tämän kanssa. Kukaan ei tunnu uskovan minua kun yritän puhua ja saan aina kuulla saman lauseen että se on vain joku vaihe joka menee ohi...
Kommentit (4)
Toisten lyömisestä aina rangaistus. Joka kerta.
Hän tarvitsse erittäin tiukan ja johdonmukaisen kasvatuksen.
Olisiko koulukuraattorilla käynnistä hyötyä? Äitinä saisit jutella ja lapsi voisi esittää oman näkemyksensä. Ja asiaan perehtynyt ammattilainen miettisi teidän kanssa ratkaisuja?
Kirjoituksestasi päätellen suurin ongelma on perheen alhainen koulutustaso ja sitä myötä syrjäytyminen.