Oletko koskaan joutunut rikoksen uhriksi?
Kommentit (6)
Minua huijattiin Huutonetissä. Siirsin rahat myyjän tilille, mutta sain postissa tyhjän paketin. Tein rikosilmoituksen ja noin kuukauden päästä poliisi soitti, että myyjä oli tunnustanut huijauksen ja lupasi maksaa rahat takaisin. Maksoikin pienissä osissa, enkä vaatinut syytteen nostamista.
Joo, multa varastettiin polkupyörä. Oli vanha ja halpa mummis, mutta erittäin hyvä pyörä. En tehnyt mitään rikosilmotusta kun ajattelin ettei sitä pyörää enää takaisin saa.. (nyt vähän vanhempana ja viisaampana tekisin varmaan ilmoituksen, eihän siitä haittaakaan ole)
Olin köyhä opiskelija ja raadoin osa-aikatöissä pienellä palkalla. Kulkemiset vaikeutuivat huomattavasti. Vihaan kaikkia rikollisia! Eivät yhtään ajattele tekojensa seurauksia ja vaikutuksia muihin ihmisiin.
Varmaan kaikki ovat olleet jonkun pikkurikoksen uhreja. Tyyliin jouduin soittamaan auton torvea, kun ääliö jalankulkija käveli päin punaisia. Mutta ei sen kummempaa. Kerran on varastettu vanha rämä kännykkä, jonka varastaja itse asiassa teki palveluksen (onnea vaan pin-koodin selvittämisessä :)) ja toisen kerran aivan omasta syystäni hukkasin lompakon raflaan ja sain sen takaisin ilman rahoja.
Kimppuuni hyökättiin kaupungilla ilman mitään syytä. Vastaatulijat vaan yhtäkkiä päätti tempasta nyrkillä naamaan. Hammas tuli ylähuulesta läpi. Annoin itse oikeutta ja en pyytänyt poliiseja selvittämään kun paikalle pääsivät. Uskon että saivat opetuksen.
Nahkatakkini varastettiin joskus. Tein rikosilmoituksen ja sain vakuutuksesta korvauksen. Tekijä pääsi pälkähästä.