Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kommenttisi/reaktiosi kun joku yrittää tahallaan sua provosoida?

Vierailija
07.01.2017 |

Mulla on nyt tällainen ongelma erään ihmisen kanssa eli hakemalla hakee multa negareaktiota ja en tiedä miten suhtautua :/. Pakko olla tekemisissä päivittäin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras reaktioni? No pysyä tyynenä ja olla edes huomaamatta sitä provosointia. Ihan sama ohje, kuin nettitrollinkin kanssa, eli jättää omaan arvoonsa, itsensä tuo vain nolaa kun v*ttuilee. Vasta viime viikolla toteutin käytännössä, toimi!

Vierailija
22/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että asia tuli jo varsin selväksi, voitko lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välinpitämättömyys. Älä noteeraa ollenkaan tuollaista.

En ole ap, mutta mulla sama ongelma. Mites sitten kun välinpitämättömyyskään ei toimi, kun tämä henkilö alkaa ivata, että veikö kissa kielen yms. ja saa ympärillä olevan porukan ivaamaan ja nauramaan mukanaan. Yhdessä sitten ilkkuvat, että kissako vei kielen tuppisuu. Siinä sitten istut ja yrität olla noteeraamatta, aika raskasta. Voin tietysti poistua tilasta ivanaurun säestämänä, mutta sekin tuntuu pakenemiselta.

Sama henkilö levittelee minusta ilkeitä, perättömiä juoruja. Muut sitten paheksuvat minua, mitä olen muka sanonut tai tehnyt tai jättänyt tekemättä. Henkilöllä on valtaa ja verkostoja, juorujen korjausyrityksiäni ei kuunnella tai uskota.

Tuo ei olekaan sitten enää provosoimista, vaan ihan kokonaisvaltaista kiusaamista, johon tuskin auttaa kuin se, että jompikumpi vaihtaa koulua/työpaikkaa. Valitan.

Ei ole koulu tai työ, sukuni on kyseessä. Jos en ole tähän sukulaiseen yhteydessä tai vastaa hänelle, alkaa perättömien juorujen levittely ja tämän henkilön manipuloimana koko suku on kimpussani ja syyllistää minua/epäilee mielenterveyttäni. 

Eikö sukuun voi silloin olla vain pitämättä yhteyttä?

En halua katkoa välejä koko sukuuni, osan, varsinkin kummilapseni, lapseni serkkujen yms. kanssa haluan olla tekemisissä. Tämä yksi henkilö vain tehokkasti pilaa suhteeni kaikkiin. Ja kuten kerroin, jos olen yrittänyt olla omissa oloissani, varsinainen juorumylly pyörähtää käyntiin selkäni takana. Niitä tarinoita saa sitten oikoa jopa vuosia.

Ja tämän juorumyllyn lähde on siis tämä yksi henkilö, hän saa vain muut niin helposti mukaan siihen. Hänellä on kaiket päivät aikaa kehitellä näitä perättömiä juttujaan ja soitella laajalti ihmisille.

Vierailija
24/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo minusta jotain negatiivista tai vastaavaa, sanon että juu, näinhän se on. Sanon, että kyllä, olet oikeassa, olen tyhmä ja ruma. Aika usein menee jauhot suuhun. 

Vierailija
25/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötäilet. "Aijaa, enpä ole tuolla tavalla ajatellutkaan, että tähän asiaan voisi suhtautua. Mielenkiintoista. Pitääpä miettiä. Voihan se olla niinkin. Joka päivä oppii jotain uutta. Kerro lisää. "

Vierailija
26/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mulla sama ongelma. Mites sitten kun välinpitämättömyyskään ei toimi, kun tämä henkilö alkaa ivata, että veikö kissa kielen yms. ja saa ympärillä olevan porukan ivaamaan ja nauramaan mukanaan. Yhdessä sitten ilkkuvat, että kissako vei kielen tuppisuu. Siinä sitten istut ja yrität olla noteeraamatta, aika raskasta. Voin tietysti poistua tilasta ivanaurun säestämänä, mutta sekin tuntuu pakenemiselta.

Sama henkilö levittelee minusta ilkeitä, perättömiä juoruja. Muut sitten paheksuvat minua, mitä olen muka sanonut tai tehnyt tai jättänyt tekemättä. Henkilöllä on valtaa ja verkostoja, juorujen korjausyrityksiäni ei kuunnella tai uskota.

Tuo ei olekaan sitten enää provosoimista, vaan ihan kokonaisvaltaista kiusaamista, johon tuskin auttaa kuin se, että jompikumpi vaihtaa koulua/työpaikkaa. Valitan.

Ei ole koulu tai työ, sukuni on kyseessä. Jos en ole tähän sukulaiseen yhteydessä tai vastaa hänelle, alkaa perättömien juorujen levittely ja tämän henkilön manipuloimana koko suku on kimpussani ja syyllistää minua/epäilee mielenterveyttäni. 

Eikö sukuun voi silloin olla vain pitämättä yhteyttä?

En halua katkoa välejä koko sukuuni, osan, varsinkin kummilapseni, lapseni serkkujen yms. kanssa haluan olla tekemisissä. Tämä yksi henkilö vain tehokkasti pilaa suhteeni kaikkiin. Ja kuten kerroin, jos olen yrittänyt olla omissa oloissani, varsinainen juorumylly pyörähtää käyntiin selkäni takana. Niitä tarinoita saa sitten oikoa jopa vuosia.

Ja tämän juorumyllyn lähde on siis tämä yksi henkilö, hän saa vain muut niin helposti mukaan siihen. Hänellä on kaiket päivät aikaa kehitellä näitä perättömiä juttujaan ja soitella laajalti ihmisille.

Mitkä hänen motiivinsa ovat? Haluaako hän sinulta jotain mutta ei ole saanut vai kadehtiiko jotain mitä sinulla on? Motiivista löydät myös aseen häntä vastaan.

Vierailija
27/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos samoin."

Vierailija
28/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötäilet. "Aijaa, enpä ole tuolla tavalla ajatellutkaan, että tähän asiaan voisi suhtautua. Mielenkiintoista. Pitääpä miettiä. Voihan se olla niinkin. Joka päivä oppii jotain uutta. Kerro lisää. "

Tää on hyvä. Ja silmät viattomasti tuikkien.

Vierailija
29/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sosiaaliturva luotiin siksikin, ettei kenekään tarvisi olla taloudellisesti alisteinen kenellekään.

Jos olet täysi-ikäinen, saat muuttaa minne haluat. Pidät yhteyttä silloin kun sinulle sopii. Jos odotat tuollaisilta lupaa itsenäistymiseen, sitä päivää ei tule.

Vierailija
30/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi voisi olla että esität ettet ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. Esim jos vaikka on tuo "veikö kissa kielen" niin ihmettelevään sävyyn kysyy että mitä sä tarkoitat ja vaikka yrittää selittää niin ihmettelet vaan että mitä se höpisee, ei varmaan kauaa jaksa provosoida.

Vierailija
31/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä v****a nyt taas. Miksi ihmiset on tällaisia lapatossuja? Välit sukuun poikki, jos meininki on tuollaista. On oma valinta jäädä noin ahdistavaan tilanteeseen, että vaihtoehtoina on kuunnella pilkkaamista tai leimautumista hulluksi. 

Olen itse lopettanut yhteydenpidon ja puheluihin jne. vastaamisen veljeä lukuunottamatta koko sukuni kanssa jo monta vuotta sitten. Äidin kanssa tuli AINA riitaa milloin mistäkin älyttömästä aiheesta, isäni on ilkeä juoppo, isäpuoli kuoli ja muut sukulaiset on samantekeviä. Ei ole riitaa, mutta eivät merkitse mulle mitään, vieraita ihmisiä, jotka todennäköisesti syyllistäisivät minua siitä, että en ole yhteyksissä äitini kanssa. On paljon helpompi olla, kun ei tarvitse miettiä, että mitähän p*****a tällä kertaa.

Alkuperäiseen kysymykseen, että joku "sulla on tietysti oikeus omaan mielipiteeseesi" tms. heitot on ihan superärsyttäviä eli jotain tuon tyyppistä, jolla mitätöit heitetyn provon.

Vierailija
32/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä toistamaan kommentti ainakin kerran ja anna lopuksi hälläväliä-tyyppinen vastaus.

"Nyt en kuullut, toistaisitko?"

"Sanotko vielä kerran, en tainnut kuulla."

Ja tarvittaessa vielä: "En saanut selvää, puhut niin epäselvästi"

Ja lopuksi sopivan tauon jälkeen:

"Että semmosta / Vai niin / Kappas vain / Ties vaikka"

Vierailija
33/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oliko vielä jotain muuta sydämellä?" Ja mairea hymy päälle. :) Tai: "Mikäs täällä vinkuu, kuuluu jostakin outoa ininää." Ja taas hymyillään. Noin olen toiminut eräiden todella vaikeiden ihmisten kohdalla, ovat hiljentyneet...

Vierailija
34/34 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meh ja olkapäiden kohtaus

tai sitten

helkkyvä, iloinen, korkealla kulkeva nauru ja silmien pyörittely ja pään keikautus

tai

silmien pyöräyttely, käsien läiskäisy ja huudahdus "voi kuulittekos mitä pertti sanoi, miten hassua" ja silmien pyörittelyä tyyliin "pertti on vähän höppänä"

Kaikissa tavoite on saada pertti näyttämään lapselta, hölmöltä ja lisäksi ärsyttää perttiä koska MIKÄÄN, toistan MIKÄÄN ei ärsytä tuollaista tyyppiä niin paljon kuin välipitämättömyys tai se että häneen suhtaudutaan kuin käkikelloon tai pikkulapseen.

Pidä hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä