Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikö töistä voi tosiaan saada vapaata tämän vuoksi?

Vierailija
07.01.2017 |

Tosiaan rakas mummoni on hyvin sairas ja sairaalasta soitettiin että viime hetket taitaa olla käsillä. Äiti on murehtinut hänen tilaansa jo todella kauan, ja mummo vielä asuu niin kaukana että tilannetta ollaan jouduttu seuraamaan sukulaisten kautta puhelimitse ja muutenkin häntä on tullut nähtyä melko harvakseltaan tämän välimatkan vuoksi. Äitini on aivan romuna ja stressaa tilannetta kun ei voi mitään asialle tehdä saati mennä hyvästelemään omaa äitiään. Töistä ei kuulemma saa vapaata, kuin hautajaisiin sitten. Eikö tosiaan? Harmittaa ihan kamalasti hänen puolesta, mutten usko että on edes vapaata kysynyt kun huolehtii töistäkin aivan liikaa eikä halua jättää hommia muiden harteille. Tiedän myös että hän tulee katumaan ja itkemään loppuikänsä sen takia, että ei voinut äitiään hyvästellä. Eikö se nyt olisi tärkeämpää kuin yksi vaivainen päivä töissä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä palkatonta vapaata, mutta työnantajan ei ole pakko sitä myöntää. Jos on fiksu työnantaja ja työn puolesta on mahdollista olla päivä tai pari pois, niin pitäisi onnistua.

Vierailija
2/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkallista vapaa ei, palkatonta voi saada. Mutta tietyntyyppiset työnantajat eivät edes palkatonta halua myöntää, vaikka sijaisenkin järjestäisi itse tai työtilanne ei olisi kovin kiireinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä sanottiin, niin palkallista ei saa, paitsi jos työnantaja antaa käyttää vuosilomaa. Onko tullut edes kysyttyä? Tai sitten ottaa palkatonta, eikö tullut ajatelleeksi vai eikö raski?

Vierailija
4/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että ei raski ottaa lomapäiviä tai palkatonta. Palkallista ei saa

Vierailija
5/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tällaisissa tilanteissa saa päivän palkatonta. Perheasiat syynä.

Vierailija
6/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vois kokeilla vapaata nimikkeellä "pakottavat perhesyyt", jos todella viime hetket on käsillä.

Vierailija
7/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun työpaikalla tuollainen vapaapäivä on lähinnä ilmoitusluontoinen juttu.

Vierailija
8/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" eikö nyt voisi lusmuilla töistä tämän varjolla" - luin minä. " rakas mummoni" paljasti.

Kyllä se mummu itekseen kuolee ja aikuinen ihminen osaa itse hoitaa vapaansa etkä kukaan lopun ikäänsä tuota jaksa surra.

Itse kävin kuolevan tykönä aina työpäivän jälkeen, tai ennen.

Vierailija
9/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin työpäivän jälkeen katsomassa miehen kuolevaa mummua. No, onneksi ei kuollutkaan.  Pääsi takaisin kotiinkin tuetun asumisen palveluyksikköön :) 

Eli jos jokaisesta "ehkä kuolevasta" oltaisiin työpäiviä pois, niitä voisi aika monelle kertyä. Ihmiset kun sairastelevat,  ja varsinkin iäkkäänä voi olla läheltä piti-tilanteita paljonkin. 

Vierailija
10/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on liian nössö.

Tulisiko hän katumaan enemmän sitä, ettei ole hyvästelemässä äitiään tämän viimeisinä hetkinä vai sitä, että oli vaikka tarvittaessa luvatta pois töistä yhden päivän ja sai nuhteluita?

Itse en edes miettisi noiden kahden väliltä.

Vierailija
11/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemman hautajaisetkin on palkatonta vapaata.

Vierailija
12/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja äiti soittelee tyttärelleen ja valittaa asiaa, don' t think so. Sitä sun äitee ei vaan kiinnosta!!

Turha siitä tuollaista draamaa on vetää. Mummoja kuolee jatkuvasti.

Vierailija
13/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä töissä? Jos reissuun menee tosiaan se yksi päivä, eikö voi lähteä vapaapäivänä, jos ei siis palkatonta raaski ottaa?

Vierailija
14/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sit, kun se kuoli. Ja sitten tuumailet, muuttuiko maailma jotenkin.. EI.

Kaikki jatkaa kulkuaan. Ja noi rakas mummu jutut ja äiti parka, oikeasti.. Hirveetä huomion hakemista.

Lähe kattoon sitä mummua sinä, äläkä kitise. Ties vaikka saisit perintöjä.

Vierailija
15/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Ja äiti soittelee tyttärelleen ja valittaa asiaa, don' t think so. Sitä sun äitee ei vaan kiinnosta!!

ei mun molemmat mummoni kuolleet kuin kumpikin kertaalleen mutta ehkä teidän suvussa on eri meininki

Vierailija
16/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni inttää, että ei saa vapaata töistä, vaikka saisikin palkattomia päiviä. Jostain syystä työnantajan tulisi maksaa siitä, että vanhemmat kuolevat/koira pitää ulkoiluttaa/ kampaajalle pääsee vain päivällä jne.

Vierailija
17/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 päivän voi olla palkattomalla omalla ilmoituksella ilman, että voi tulla mitään seuraamuksia. Työnantajan mielipiteellä ei ole tässä mitään merkitystä.

Ja tämä ei ole mitään omaa arvailua, vaan työehtosopimuksen mukainen käytäntö.

Vierailija
18/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mun molemmat mummoni kuolleet kuin kumpikin kertaalleen mutta ehkä teidän suvussa on eri meininki

Voi voi. Väestö ikääntyy. Ensin menee mummot ja vaarit, sitten tätit ja setät ja sitten omat vanhemmat. Elämä on yhtä kuolemista. Jos jokaisesta hakee vapaata ja tuntee itsensä jotenkin erityislaatuiseksi, on hullu tai huomiota vailla. Kyynel.

Vierailija
19/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen tekee valintoja. Joko pyytää töistä palkatonta vapaata tai murehtii loppuelämänsä tapahtunutta.

Vierailija
20/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä sairaalassa voi viikonloppuna käydä vierailemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme