Eipä ole suku tulossa mökille ensi kesänä.
Loppiaislounaalla kerrottiin että ostettiin kesämökki. Siellä ei ole sähköä. Kukaan ei sanonut tulevansa mutta viimekesänä kävivät vuokramökillä melkein joka viikonloppu. Saadaan olla ihan perheen kesken ja sehän on tarkoituskin. On meillä pieni agitaattori mutta emme kertoneet siitä suvulle.
Kommentit (27)
Jaa kannattaa tarkistaa sanan merkityksiä ....
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/agitaattori
Ehkä sukulaiset eivät halua viettää kesäänsä poliittista sanomaa pieneltä agitaattoriltanne kuunnellen.
Jos mökkiin ei tule sähköjä, kannattaa hankkia aggregaatti.
En minäkään haluaisi tulla mökille, missä on agitaattori. 😨
€ kirjoitti:
Jaa kannattaa tarkistaa sanan merkityksiä ....
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/agitaattori
Anteeksi. Puhelin ennakkosyöttää sanojani. Generaattori. Se tuottaa vähän sähköä öljyn avulla.
agitaattori
yllyttäjä, kiihottaja; poliittinen kiihottaja tai kansankiihottaja, yhteiskunnallista kiihkoa nostattava henkilö
Voi olen niin tyhmä näiden sanojen kanssa. Mies kertoi myös että se on AGRIGAATTORI. En ole ennen nähnyt sellaista mutta sen toiminnan siis tiedän. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi tulla mökille, missä on agitaattori. 😨
Mutta eihän ne sukulaiset tiedä agitaattorista.
Kuka vielä haluaa kesällä jonnekin alkeelliselle mökille hyttysten syötäväksi ja pyörittämään arkielämää vailla mitään mukavuuksia. En ymmärrä.
Tuonkin kesämökin hinnan jakaisi useammalle vuodelle, niin saisi kunnon loman joka kesä ulkomailta ihanassa ilmanalassa ja ei tarvitsisi mitään selviytymistaitoja omata.
Loma olisi todellista lomaa ja joku toinen tekisi syötävät ruuat, saati että tiskaisi ruokailuvälineita jossakin vadissa ei missään. Ei tarivtsisi ikinä tyhjätä ulkohuussin alusia sun muita ei niin miellyttäviä asioita tehdä sillä lyhyellä ansaitulla lomallaan.
Älä vielä hehkuta. Sukulaiset on kun sukupuolitauti, tulee huomaamatta, eikä niitä voi olla huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Voi olen niin tyhmä näiden sanojen kanssa. Mies kertoi myös että se on AGRIGAATTORI. En ole ennen nähnyt sellaista mutta sen toiminnan siis tiedän. Noloa.
Miten joku voi olla noin TOSIKKO. Minusta tuo oli hauska typo.
Mutta itse aiheeseen. Mitä jos sukulaiset ovat sivistyneitä eivätkä halua heti olla tunkemassa toisen mökille loisimaan. Kutsuttiinko vai oletettiinko että ollaan heti ilmoittautumassa?
Voin kuvitella avauksen myös aiheesta: "Ostettiin mökki ja heti oli sukulaiset tunkemassa kylään. Eikö niiltä ikinä saa olla rauhassa."
Olisit ihan hyvin voinut kertoa myös agitaattorista, eivät tule vahingossakaan!
Onko toi joku uusi nimi vesipumpulle? Niran kyllä tiedän. Vammalan konepajan laite, johon on myytävänä jopa varaosiakin.
Mua ei kiinnosta sukulaisten mökit. Mun vanhemmilla kolme mökkiä. Yhdessä sähköt, kaksi sähkötöntä, toinen niistä omassa pikku saaressa. Miehen siskolla Levillä oma paritalo. Ei käytetä mitään noista vaan vuokrataan itselle ihan sähköllistä mökkiä. matkaakin vaan 30 kilsaa. Ei se ole lomailua, jos toisten nurkissa pyörii.
Meillä on ollut joka kesä agitaattori mökillä! Viimeistään juhannukseksi hankittu, sillä kyllä se tuo aika paljon tunnelmaa tullessaan. Loppukesästä alkaa aina vähän nuupahtaa, silloin se vaan nyhjöttää laiturin nokassa ja huutelee omiaan.
Meidän mökin naapurissa on agitaattori. Se pitää kamalaa meteliä, jos erehtyy sunnuntaina aamulla pilkkomaan puita tai tekemään muuten töitä. Äijä hyppää heti tontin rajalle ja pitää kommunistisen palopuheen työn orjuuttavasta vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta sukulaisten mökit. Mun vanhemmilla kolme mökkiä. Yhdessä sähköt, kaksi sähkötöntä, toinen niistä omassa pikku saaressa. Miehen siskolla Levillä oma paritalo. Ei käytetä mitään noista vaan vuokrataan itselle ihan sähköllistä mökkiä. matkaakin vaan 30 kilsaa. Ei se ole lomailua, jos toisten nurkissa pyörii.
Päinvastoin se vasta lomailua onkin kun sen osaa taiten tehdä tai sitten lomailupaikan isäntäväki riittävän hölmöä. Jopa ruokakin tarjoillaan valmistettuna pöytään ilman että itse sen eteen tarvitsee vähääkään vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin se vasta lomailua onkin kun sen osaa taiten tehdä tai sitten lomailupaikan isäntäväki riittävän hölmöä. Jopa ruokakin tarjoillaan valmistettuna pöytään ilman että itse sen eteen tarvitsee vähääkään vaivautua.
Ei ole, mun äiti on sellainen agitaattori että oksat pois.. Joten jatkamme oman perheen kesken mökkeilyä.
Kuulostaa vähän siltä että sinua harmittaa etteivät sukulaiset halunneet mökille? Et ehkä sinäkään halua heitä sinne, mutta olisit halunnut sanoa että sinne ei niin vain tulla. ;D Nyt olet vähän down kun ketään ei kiinnostakkaan, olitko mietinyt miten nokkelasti torjut sukulaisten mökkeily-yrityksiä.
Hyvä juttu tuo agitaattori.