Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erillisuuni alumiinia, vaikka muut kodinkoneet valkoisia?

14.03.2006 |

Kävimme tänään katselemassa keittön kodinkoneita keittiöremppaa varten, ja sopivaa erillisuunia ei ainakaan ensimmäisestä kaupasta löytynyt, sillä valkoisia ei joka merkillä ole. Kylmäkoneet on jo hankittu ja ne ovat valkoiset, joten emme voi kaikkia vaihtaa muunvärisiin. Ihastuin nimittäin AEG:n alumiiniseen erillisuuniin, mutta näyttääkö kummalliselta jos muut kodinkoneet ovat valkoisia? Keittiön kaapinoviksi valitsimme vaniljaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi sekä valkoisia että alumiinisia koneita.

Toinen juttu, mikä kuvauksestasi tuli mieleen, että tuo kaappien vanilja saattaa näyttää likaiselta puhtaanvalkoisten kodinkoneitten rinnalla.

Vierailija
2/5 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ainakaan ihan heti tuomitsisi tuota miettimääsi yhdistelmää. Meidän uudessa keittiössämme on kodinkoneiden värit ratkaistu juuri tuolla miettimälläsi tavalla. Itse kun emme halunneet jääkaappia, pakastinkaappia ja astianpesukonetta rosterisena/alumiinisena, mielestäni ovat liian kylmän näköiset. Ja erillisuuni taas näyttti jotenkin ankealta valkoisena, vieläpä kun hintaeroakaan ei ollut ottipa uunin valkoisena tai alumiininvärisenä, päädyimme ehdottomasti alumiinin sävyyn. Niimpä meillä on nyt alumiinin värinen uuni ja muut laitteet valkoisia. Ja todella hyvin sopii!

Tietysti riippuu riippuu varmaan vähän myös siitä, kuinka nämä koneet on sijoiteltu, ja voihan kaapistojen ovien värikin vaikuttaa lopputulokseen. Mutta meillä ainakin kylmäkoneet ovat omalla seinustallaan omana yksikkönään, ja uuni on ihan erillisessä paikassa, jossa toimii kivana " katseenvangitsijana" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee rosterinen erillistasoliesi ja tuuletin ja samalle seinälle tiskikone kalusteovella. Jääkaappi ja pakastin ovat eri seinällä ja ne ovat valkoiset. Kaapit ovat valkoiset. Vähän mietittiin kyllä että voiko näin tehdä ja keskustelin aiheesta ihmisen kanssa joka toimii sisustussuunnittelijana. Hän oli sitä mieltä että koska kaapit ovat valkoiset niin yhdistelmä menettelisi. Nyt kun keittiö alkaa olla valmis niin ei mielestäni yhtään hassumman näköinen.

Vierailija
4/5 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sitä mieltä, että alumiini on ok, mutta mies vänkäsi vastaan... Onneksi löysimme nyt hyvän keittiösuunnittelijan, joka osaa nähdä kokonaisuuden. Kaappien väriäkään ei ole vielä lyöty lukkoon, tältä uudelta suunnittelijalta tuli niin paljon enemmän ideoita kuin edelliseltä, jolla kävimme. Vielä kun löytäisi hyvän kodinkonemyyjän, joka ei yritä huijata mutta tietäisi silti laitteiden ominaisuuksista. Toissapäivänä yritin keskustella ruoanlaitosta ja liesitasojen ja uunien ominaisuuksista parikymppisen pojan kanssa, joka tavasi suoraan esitteistä yksityiskohtia.

Vierailija
5/5 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miten sopivat yhteen on riippuvainen sijoituksesta ja kaapistojen väristä. Meillä uuni ja liesitaso ovat omassa saarekkeessaan ja muut valkoiset kodinkoneet eri seinustalla. Osa kaappien ovista on valkoisia (jatkoksi valkoisille koneille) ja muut sitten ruskeita.

Itse en tykkää valkoisen ja vaniljan yhdistämisestä juuri tuon " likaisuuden" vuoksi, vaikka monella näin onkin ja ei silti näytä mitenkään pahalta. Lisäksi keittiössä löytyy rosterin/teräksen väriä yleensä muutenkin ehkä tiskipöydässä ja hanassa, mahdollisesti lampuissa, kellossa yms. Nämä vaikuttavat kokonaisuuteen, kuten myös vedinvalinnat. Tällöin erillisuuni ja liesitaso eivät välttämättä jää " erilliseksi" läiskäksi eri väriä kuin muu keittiö.