Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienaamme puolison kanssa yhteensä 4200 e netto/kk

Vierailija
07.01.2017 |

Tavoitteena saada kuukaudessa säästöön 3000 e. Pakolliset kulut kuukaudessa noin 700 e (vastikkeet, oma ja sijoitusasunto ja ruoka). Päälle laskut jotka vaihtelee. Onnistuuko? Onnistuisiko teiltä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samat tulot, neljä henkeä, säästöön jää 100-1300 e/ kk. Pelkät hoitomaksut nielee 400 e. Enemmänkin voisi säästää, mutta nyt eletään mukavasti, on. mm auto, ei säästellä ruokakaupassa jne. Miksi noin rankka säästötavoite? Sinällään mahdollinen varmasti. Onko asunnot velattomia?

säästöön siis 1000-1300 e

Vierailija
22/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi mihin säästämme. Turvattua tulevaisuutta varten, työpaikat on ns. tuulisilla aloilla ja uutta voi olla vaikea saada. Ei ole pitkiin aikoihin tarvetta hankkia uusia vaatteita tmv. Tulevaisuudessa on haaveena muuttaa suurempaan kaupunkiin, jossa asunnot eri hintaluokkaa kuin täällä ja sekin nielee rahaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis... Tehän sen tiedätte? Ei me täällä palstalla tiedetä mihinkä te kulutatte. Karsitte kaiken ylimääräisen ja saatana katsotte, paljonko siitä jää jäljelle säästöön laitettavaksi

Mitä järjenjuoksua jälleen:D

Vierailija
24/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etteköhän te itse tiedä sen parhaiten, voi hyvä tavaton. Joskus tuntuu, että ihme brassailua tällä palstalla, anteeksi mutta ihmisillä on ihme tarve pönkittää itseään. Mieheni on hyvin tienaava, itse olen keskituloinen, mutta ei tulisi mieleenikään tehdä täällä aloituksia omista nettotuloistamme. Argh!

Vähän pisti naurattamaan tuo sun viesti, mitä brassailua voi olla 4200 euron nettotuloilla :)? Keskivertotulot ellei jopa pienenlaiset. Ap

Vierailija
25/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi mihin säästämme. Turvattua tulevaisuutta varten, työpaikat on ns. tuulisilla aloilla ja uutta voi olla vaikea saada. Ei ole pitkiin aikoihin tarvetta hankkia uusia vaatteita tmv. Tulevaisuudessa on haaveena muuttaa suurempaan kaupunkiin, jossa asunnot eri hintaluokkaa kuin täällä ja sekin nielee rahaa. Ap

Taitaa olla että olette vain nuukia. Ei huononakaan aikana tarvitse maksaa 500 eurolla kahden ihmisen ruokia ja muita menoja

Vierailija
26/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis... Tehän sen tiedätte? Ei me täällä palstalla tiedetä mihinkä te kulutatte. Karsitte kaiken ylimääräisen ja saatana katsotte, paljonko siitä jää jäljelle säästöön laitettavaksi

Mitä järjenjuoksua jälleen:D

Kysyin myös miten muilta sujuisi. Ap

Vierailija
27/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me säästetään se mitä hä mukavan elämisen kälkeen

Vierailija
28/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meiltä ainakin onnistuisi. Johan sitä on opiskeluaikana tottunut tulemaan vähällä toimeen, joten sama moodi vaan päälle ja palkat muualle poikimaan. 

...itseasiassa tehdäänkin juuri sitä, vähän isommilla tuloilla tosin ja tavoitteena pyrkiä turvaamaan elinkelpoinen ikääntyminen haistapa*ka-hallituksen politiikan ansiosta. Ihan kettuillakseni en kuluta.

Vierailija
29/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meiltä ainakin onnistuisi. Johan sitä on opiskeluaikana tottunut tulemaan vähällä toimeen, joten sama moodi vaan päälle ja palkat muualle poikimaan. 

...itseasiassa tehdäänkin juuri sitä, vähän isommilla tuloilla tosin ja tavoitteena pyrkiä turvaamaan elinkelpoinen ikääntyminen haistapa*ka-hallituksen politiikan ansiosta. Ihan kettuillakseni en kuluta.

Hyvä asenne! Tykkään tuosta 👍 . Ap

Vierailija
30/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etteköhän te itse tiedä sen parhaiten, voi hyvä tavaton. Joskus tuntuu, että ihme brassailua tällä palstalla, anteeksi mutta ihmisillä on ihme tarve pönkittää itseään. Mieheni on hyvin tienaava, itse olen keskituloinen, mutta ei tulisi mieleenikään tehdä täällä aloituksia omista nettotuloistamme. Argh!

Vähän pisti naurattamaan tuo sun viesti, mitä brassailua voi olla 4200 euron nettotuloilla :)? Keskivertotulot ellei jopa pienenlaiset. Ap

Pistäisitkö taloyhtiössäsi julkisen kyselyn samasta aiheesta? No et varmaan. Ystävä hyvä, YHTÄ JÄRKEVÄÄ on kysyä tuota kysymystä tältä palstalta, te itsehän tiedätte asianne parhaiten!! Emme ole meedioita, kyllä teidän tulisi ihan itse raha-asianne miettiä. Tulonne ovat kyllä keskitasoa, mutta joillekin sekin on iso raha. Isossa kaupungissa itse asuvana saisimme tosissamme miettiä, pystyisimmekö lyhentämään lainaa tuolla summalla. Riippuu siis ihan mistä katsoo. Ja kannattaa sen takia miettiä nämä asiat ihan itse. Kuulostan nyt ärkäkältä, mutta aloituksesi oli ehkä turhin aloitus forevööör. Sori.

Vierailija
31/31 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi tiukalta että meidän perhe eläisi 1200 eurolla kuussa, mutta kyllä se nyt varmaan onnistuisi kun lapset ovat jo koulussa eikä mene enää päivähoitomaksuja (pienemmältä menee vielä ip-maksu 100 e/kk). Saisi olla aika tärkeä säästökohde että ruvettaisiin ihan noin tiukkaan säästämiseen.