Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo ihan liikaa :(

Vierailija
07.01.2017 |

Lähtisitkö itse litomaan, jos teillä olisi tällainen tilanne:
- mies juo joka viikko tasaisesti n.48 pientä oluttölkkiä ja tähän päälle muutamat viskit ja mahdolliset viinit. Tätä on jatkunut tällä tahdilla pari vuotta.
- hän käy töissä ja harrastaa
- meillä kaksi lasta ja asuntolaina
- minulla ei vakityötä
- mies myöntää ongelman, mutta ei tee asialle mitään
- mies ei ole lasten nähden humalassa, eikä muutenkaan käyttäydy sikamaisesti alkoholin vaikutuksen alaisena

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähtenyt jo, ellei mies olisi myöntänyt riippuvuutta ja hakeutunut hoitoon. Tuo kulutuksen määrä on minusta valtava. Käytän itse alkoholia ehkä pari, kolme kertaa vuodessa, en humaltumistarkoituksessa. En vaan pidä sen mausta enkä humalaisista, enkä siksi jaksaisi katsella jatkuvasti pöhnäistä miestä kotonani, puhumattakaan siitä, että kunnioittaisin sellaista miehenä, puolisona tai isänä :(

Vierailija
2/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on monta syytä jäädä, mutta ei yhtään lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo noin paljon, mutta ei ole muka humalassa.

Eli on aina humalassa?

Kyllä jo 1-2 kaljaa tekee humalan/hiprakan ainakin itselle, ja olen 95kg mies. En vaan juo kuin pari annosta kuukaudessa. Litran viski on nyt 15kk kestänyt, ja vielä on 1/5 jäljellä.

Miehesi on juoppo, juoppokin voi olla töissä jne. Joko puhut sen hoitoon tai sitten kärsit lisää, kun ongelma vaan pahenee.

Toivottavasti äijä saa potkut/tappaa itsensä viinalla, sitähän se haluaa kun noin paljon juo.

Miksi teit juopon kanssa lapsia? Kyllä sen näkee jo aikaisin, onko juoppo vai ei.

Juo joka viikko/kokee tarpeen juoda = juoppo.

Juo satunnaisesti, vaan ei välitä vaikka olisi kuukausia ilman = ei-juoppo

Vierailija
4/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on aina humalassa?

Kyllä jo 1-2 kaljaa tekee humalan/hiprakan ainakin itselle, ja olen 95kg mies. En vaan juo kuin pari annosta kuukaudessa. Litran viski on nyt 15kk kestänyt, ja vielä on 1/5 jäljellä.

Miehesi on juoppo, juoppokin voi olla töissä jne. Joko puhut sen hoitoon tai sitten kärsit lisää, kun ongelma vaan pahenee.

Toivottavasti äijä saa potkut/tappaa itsensä viinalla, sitähän se haluaa kun noin paljon juo.

Miksi teit juopon kanssa lapsia? Kyllä sen näkee jo aikaisin, onko juoppo vai ei.

Onpa katkeraa itku,potku raivari saarnaamista :)  Taidat olla joku ääriuskovainen hihhuli joka tuputtaa elämänohjeitaan kaikille jotka jaksavat edes kohteliaisuudesta kuunnella..

Vierailija
5/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lähtisinkö litomaan kun et kerro tilanteesta tarkemmin, mutta eihän teidän elämä tuollaisena voi jatkua. Määrät ovat niin hurjia, että vaikuttavat jo aivan varmasti miehesi terveyteen. Ja jos hän joka päivä tissuttelee tuohon malliin, niin ei ole koskaan selvinpäin lasten kanssa eikä esim. ajokunnossa. Osallistuuko hän ylipäätään teidän perheen elämään mitenkään? Tuollainen isä on aina poissaoleva lapsille. Ota myös huomioon, että tämä on nyt se esimerkki ja normi, minkä miehenne kanssa annatte lapsillenne heidän aikuisuuteen. Haluatko että lapsesi elävät aikuisina samanlaisessa suhteessa? Entä mitä itse haluat? Jokin syy sinulla oli tämän aloituksen kirjoittamiseen, mieti mikä se oli.

Vierailija
6/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin jo vähemmästä, kun omat arvoni ovat pikemmin raittius, terveys, hyvinvointi, rauhallinen perhe-elämä, järkevä rahankäyttö, liikunta, harrastukset, hyvät ihmissuhteet.

Vierailija
7/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-avomies (ei ollut lapsia) joi paljon.

Vastauksena kysymykseesi:

Ei suhteesta niin helppoa ollut lähteä, vaikka miehen juominen häiritsisi. Mies kuitenkin töppäili humalassa sitten niin raskaasti, että halusin erilliset asunnot. Käyttäytyi humalassa väkivaltaisesti. Hieman tämän jälkeen selvisi, että oli myös pettänyt. Jo sen väkivalta-episodin jälkeen oli selvä, että suhde päättyy.

Selvinpäin kyseessä oli nörtihkö ja ujohko työssäkäyvä mies, joka soitteli äidilleen lähes joka päivä. Ikävä kyllä piti liikaa juomisesta ja muuttui humalassa toisenlaiseksi.

Ap, mieti mitä itse haluat. Millainen olisi sinun mielestäsi hyvä suhde?

Entä rahankäyttö perheessänne? Tuolla viikottain alkoholiin laittamillaan rahoilla saisi muutakin hankittua tai vaikka tehtyä ylimääräisiä lainanlyhennyksiä.

Vierailija
8/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Eksäni alkaa nyt nelikymppisenä olla sellainen joriseva omassa pumpulissaan lilluva 'vanha juoppo'. Ääni käheä. Järkytyin, kun tapasin 10 vuoden jälkeen. On kuitenkin perheellinen ja työelämässä. Alle kolmekymppisessä ne alkon jäljet eivät puske vielä koko ajan näkösälle.

Vierailija
9/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis kiltti alkoholisti... tai ainakin juoppo.

Jos hän ei näe itse mitään syytä vähentää juomista, niin sitä ei tule taphatumaan.

Ongelman tunnustaminen on tietysti jo hyvä asia. Miten hän itse selittää juomista? Minkä ikäinen hän on?

Voi olla että hän jossain vaiheessa havahtuu ja lopettaa, tai sitten ei.

t. mies

Vierailija
10/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde litomaan ja äkkiä! Jos ei itse koe alkoa ongelmaksi ja halua juomista lopettaa, niin valitettavasti et sinäkään sitä saa taphtumaan vaikka kuinka yrittäisit ja ymmärtäisit. Erosin itse viikko sitten 2,5v:n seurustelusuhteesta viikonloppualkkiksen kanssa. Puhui kyllä lopttamisesta, mutta ei todellisuudessa sitä edes halunnut. 2,5v:n aikana oli 3 kuukauden pätkää juomatta, siitäkös riitti mainintaa, ettei juo joka viikonloppu. Valitettavasti miehesi on juoppu kuten joku muukin vierailija kirjoitti. Tilanne pahenee pikkuhiljaa ja sinä pienenet, menetät omaa persoonallisuuttasi ja lapset kärsivät, vaikka luulet ettei se vaikuta heihin. Lapset ovat viisaita ja tietävät paljon enemmän asioita mitä kuvittelemme ja kärsivät. Lähde pois edes heidän takiaan vaikka koville se ottaakin. Itse yritän parhaillani keräillä hajonneen itsetunnon ja itsekunnioituksen sirpaleita kasaan, mutta ero oli parasta ja pääsen jatkamaan oman näköistä raittiimpaa ja liikunnalista elämää. Voimia sinulle ap!

Vierailija
11/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieskin joi 3-5 kertaa viikossa samoja määriä, mutta nyt aloitti omasta tahdostaan tipattoman (ekaa kertaa elämässään). Ollut viikon juomatta. Ihmettelee itsekin miten "helpolla" mennyt viikko.

Mies on 43.

Vierailija
12/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Yrittäisin tukea ja saattaa hoitoon, mikä toki vaikeaa mutta onhan se sentään myöntänyt ongelman jo. Se on iso askel.

En mä olisi heivaamassa kumppania heti mäkeen sillon kun sillä on vaikeaa.

Moni ilmeisesti jättää.

Vierailija
13/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta alkoholismin vaiheet, en nyt kännykällä ehdi hakemaan linkkejä. Mutta kannattaa lukea ja vaikka laittaa myös miehelle, jos on edelleen alkuvaiheessa eikä alkoholiriippuvuus vielä hallitse ajatuksia; voi herätellä.

Se mikä nyt vielä on miehellä hanskassa elämänhallinnan suhteen tulee katoamaan ajan mittaan ellei asialle tee jotakin nyt heti. Ihanaa jos jaksat miestäsi tsempata mutta päätös ja motivaatio pitää olla hänen omiaan, muuten muutos ei kanna mihinkään.

Muistuta itsellesi että niin kauan kuin hyväksyt juomisen,niin kauan sinä toimit sen mahdollistajana. Älä suostu kulisseihin tai ala selittelemään miehen puolesta mitään kenellekään. Jos mies ei irtaudu alkoholista niin sitten sun täytyy tehdä ratkaisuja ihan itsesi ja lastesi vuoksi.

Tsemppiä ja onnea sulle.

Vierailija
14/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi. Yrittäisin tukea ja saattaa hoitoon, mikä toki vaikeaa mutta onhan se sentään myöntänyt ongelman jo. Se on iso askel.

En mä olisi heivaamassa kumppania heti mäkeen sillon kun sillä on vaikeaa.

Moni ilmeisesti jättää.

Eli oma ja lasten elämä pitää uhrata sellaisen ongelman, jolle ei yritetä tehdä mitään, alttarille? Vastuullinen vanhempi tekee ratkaisut toisen puolesta, jos ongelmainen itse ei siihen pysty. Asia eri, jos mies hakeutuisi katkaisuun.

Vierailija
15/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, kun määrät on noin isoja. Palauttaako miehesi joka viikko pari kassillista tyhjiä tölkkejä / pulloja kauppaan? Vai onko teillä joku iso varasto tyhjiä tölkkejä varten?

Luulisi, että tyhjien tölkkien määrä havoinnollistaisi kuinka paljon tulee juotua.

Vuodessa hän juo siis tämän verran

48 tlk/vko x 52 vko=2 496 tlk

Tölkinpalautuksista tulee teille rahaa toki

2 496 tlk x 0,15 €/tlk=374,4 €

Sen sijaan rahaa menee vuodessa (arvio)

Googlasin 24 tölkin laatikon hinnaksi 26,16 €

26,16 € x 2 x 52 = 2 720,64 €

Oikeasti ap, mitä mieltä olet? Saisiko tuolla reilulla 2700 eurolla muutakin kuin olutta? Ja tuo summa siis on vasta pelkästä oluesta eli viinit ja viskit ei edes vielä ole mukana.

Tietysti voit vinkata miehelle, että lasten viikkorahat tulevat tästä lähtien osaltaan pullonpalautuksista, kun näyttää niistäkin rahaa tulevan vuodessa reilut 370 euroa.

Vierailija
16/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on aina humalassa?

Et ole tosissas!! Aikuinen mies tulee hiprakkaan 1-2 kaljasta!!!

Onneks et ole mun mies. 

Vierailija
17/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti kesällä aina pe 20 packin kaljaa ja sit vielä lauantaina 24 packin joista jäi muutama viikonlopun jälkeen. Viikolla n. 8 -12 per ilta. Kesällä menee aina tollaseksi, onneksi talvella helpottaa. Mun korviin 48 kaljaa viikossa ei kuulosta paljolta.

Vierailija
18/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.iltalehti.fi/terveys/2014100318716448_tr.shtml

Joku kohta prakaa jossain vaiheessa.

Vierailija
19/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttäviä määriä mies juo! Miten ei muka ole humalassa? Rahanmeno on tolkuton ja lisäksi tuo aiheuttaa todennäköisesti terveydellisiä haittoja nopeallakin aikavälillä. Ja tuostakin kulutus todennäköisesti vain kasvaa.

Seurustelen itsekin juopon kanssa, joka juo itsensä tiedottomaan tilaan viikottain. Olen uhkaillut lähdöllä, mutta toistaiseksi mies ei ole halunnut hakeutua hoitoon, koska "se lähtee itsestä" ja "ei siihen lääkäriä tarvita". Mutta ei tämä näin voi jatkua. Suurimmaksi ongelmaksi itse koen jatkuvan huolen ja passuun tarpeen miehen ollessa kännissä, koska taantuu taaperon tasolle, eikä ymmärrä tekemisiään.

Vierailija
20/59 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, vaan lähdin. Muutaman kerran yritti olla raittiina, se kesti aina n. Puoli vuotta. Iän myötä kävi yhä ilkeämmäksi.

Luulin että lapset eivät olleet huomanneet tai oireilleet. Eron jälkeen aika pian yökastelu ja yöllä viereen tukeminen kumminkin loppui. En voi olla miettimättä, muuttuiko elämä rauhallisemmaksi ja tasaisemmaksi. Minulle ainakin muuttui.

Minunkin mielestä miehesi on tasaisesti pienessä tuolla määrällä. Kokeneesta juoposta se ei näy päälle.

Minunkin ex hoiti kyllä työnsä vaikka kaikki muu olikin sitten miten oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan