Tänä vuonna varattuna 3 ulkomaanmatkaa + n. viikko Lapissa. Kaipuu reissuun on jatkuvaa
ja nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän matkustat, sitä enemmän haluat nähdä.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mistä teillä on aikaa noin moneen matkaan, tavis-ihmisillä kun on lomaa vain 30 pv/vuosi eli viisi kalenteriviikkoa? Onko osa lomista vain viikonloppupiipahduksia vai oletteko kaikki lomanne reissulla?
Mulla ei ole vakiduunia, teen lyhyitä keikkoja. Sitten kun reissu on tiedossa en tietenkään ota siihen kohtaan töitä.
Asuin melkein 20 vuotta ulkomailla ja paluumuutin reilu vuosi sitten. Kertaakaan ei ole paluumuuton jälkeen tehnyt mieli lähteä ulkomaille.
Suunnittelu on parasta, ei välttämättä tarvitse edes lähteä oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty tai halua suunnitella elämääni niin pitkälle, että vuoden lomamatkat olisi varattu jo nyt 😱. Lähden, kun siltä tuntuu/säätila kotimaassa alkaa ahdistamaan/pongaan muuten vaan halvat lennot jonnekin.
8 seuraavaa viikkoa tiedän tässä vaiheessa: ensi viikko kuluu Singaporessa, sitten pari-kolme viikkoa kotona (ehkä) ja sen jälkeen pari viikkoa Espanjassa. Ja koska meillä on toinen koti siellä, käyn siellä usein, kun satun saamaan edulliset lennot.Kesälle on suunnitelmissa Etelä-Amerikan matka, kutta mitään ei ole vielä varattu.
Meillä on yleensä varattu pari "isoa" matkaa niin, että toinen on keväällä ja toinen marras-joulukuussa. Joulun alla ollaan menty jonnekin lämpimään , kohde valikoituu tarkemmin kun sopiva lento tulee vastaan.
Sanoit tämän ihan kuin se ei vaatisi suunnittelua. Ei lento "tule vastaan", jos ei sitä aktiivisesti etsi ja hae jostain. Tuskin ne kaupan juustotiskillä vahingossa tulevat näköpiiriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty tai halua suunnitella elämääni niin pitkälle, että vuoden lomamatkat olisi varattu jo nyt 😱. Lähden, kun siltä tuntuu/säätila kotimaassa alkaa ahdistamaan/pongaan muuten vaan halvat lennot jonnekin.
8 seuraavaa viikkoa tiedän tässä vaiheessa: ensi viikko kuluu Singaporessa, sitten pari-kolme viikkoa kotona (ehkä) ja sen jälkeen pari viikkoa Espanjassa. Ja koska meillä on toinen koti siellä, käyn siellä usein, kun satun saamaan edulliset lennot.Kesälle on suunnitelmissa Etelä-Amerikan matka, kutta mitään ei ole vielä varattu.
Meillä on yleensä varattu pari "isoa" matkaa niin, että toinen on keväällä ja toinen marras-joulukuussa. Joulun alla ollaan menty jonnekin lämpimään , kohde valikoituu tarkemmin kun sopiva lento tulee vastaan.
Sanoit tämän ihan kuin se ei vaatisi suunnittelua. Ei lento "tule vastaan", jos ei sitä aktiivisesti etsi ja hae jostain. Tuskin ne kaupan juustotiskillä vahingossa tulevat näköpiiriisi.
Niin? En ole väittänyt missään ettei matkojamme suunniteltaisi?
Vierailija kirjoitti:
ja nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän matkustat, sitä enemmän haluat nähdä.
Mitä teet työksesi että on varaa moiseen?
Myös minä olen varannut liput mm. Pariisin oopperaan, jossa on Francesconin kantaesitys, normaaleja viikonloppumatkoja Berliiniin on parikolme (mm. Mahlerin 4 ja Ligetiö kuukauden päästä). Mitäs teillä?
Vierailija kirjoitti:
Asuin melkein 20 vuotta ulkomailla ja paluumuutin reilu vuosi sitten. Kertaakaan ei ole paluumuuton jälkeen tehnyt mieli lähteä ulkomaille.
Taisit Asua jossain Moskovassa. Itse asuin Milanossa 3 v ja paluu oli katkera. Inhoan Suomea ja se ummehtunutta ilmapiiriä sekä asumiskelvotonta ilmastoa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä teillä on aikaa noin moneen matkaan, tavis-ihmisillä kun on lomaa vain 30 pv/vuosi eli viisi kalenteriviikkoa? Onko osa lomista vain viikonloppupiipahduksia vai oletteko kaikki lomanne reissulla?
Olen yrittäjä, työt kulkee mukana läppärissä matkoillakin.
Me reissataan myös paljon, ja noin parin vuoden sisään talvesta suurin osa tullaan viettämään ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Viimeiset 10 vuotta on oltu 2 kk Suomen rajojen ulkopuolella.
Kuukauden päästä lähdetään Karibialle, kesällä Jenkkeihin jne.
Me tultiin just karibialta, maaliskuussa mennään dubapestiin,kesäkuussa nyc,elokuussa espanja.ens talven reissua ei vielä olla päätetty.olen hoitovapaalla, lapset 1,6, 10 ja 12. Mies tavallinen yliopisto koulutettu duunari.
Hyödynnän matkatarjouksia ja hotellit ovat edullista noin 3 tähden keskitasoa.suositaan all inclusivea jos kaikki lapset ovat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Valtava hiilijalanjälki! Oletan, että matkat tehdään lentäen.
Ketä kiinnostaa ihan oikeasti joku viherpiipertäjien muotisana?
Itse lennämme kesällä Yhdysvaltoihin ja siellä on V8-moottorinen Chevrolet vuokrattuna odottamassa. Kulutus ei painu alle 20 litran kun minä olen ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit Asua jossain Moskovassa. Itse asuin Milanossa 3 v ja paluu oli katkera. Inhoan Suomea ja se ummehtunutta ilmapiiriä sekä asumiskelvotonta ilmastoa.
Olen asunut niin USAssa, Ranskassa kuin Kauko-Idässäkin vuosien ajan ja on hyvä nykyään olla Suomessa. Riippuu elämäntilanteesta ja asenteestakin.
Lomamatkailen n. 4 x vuodessa lähinnä Euroopassa, ja kotiin on aina mukava palata. Mitä Moskovaan tulee, niin usein käymme Venäjälläkin, Pietarissa kyllä mieluiten. Vastauksesi on todella ennakkoluuloinen, ja toivon, että voit lähteä pysyvästi pois, koska olet juuri itse niitä ilmapiirin myrkyttäjiä.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Me tultiin just karibialta, maaliskuussa mennään dubapestiin,kesäkuussa nyc,elokuussa espanja.ens talven reissua ei vielä olla päätetty.olen hoitovapaalla, lapset 1,6, 10 ja 12. Mies tavallinen yliopisto koulutettu duunari.
Hyödynnän matkatarjouksia ja hotellit ovat edullista noin 3 tähden keskitasoa.suositaan all inclusivea jos kaikki lapset ovat mukana.
Työpaikallani on myös useita jotka matkustavat vuosittain yhtä paljon kuin sinä. He ovat juuri noita xyz-sukupolvia, jotka toisaalla itkevät kantakaupunki-osakkeessaan tai espoolaisrivarissaan miten he eivät ikinä yllä samaan elintasoon kuin pienellä eläkkeellä kituuttelevat suuria ikäluokkia edustavat vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette käytä lentokonetta muuten teidän kaltaiset tuhoaa maan ilmakehän.
Eiköhän tämä pallo ole jo tuhottu, että ei huolta antaa mennä vaan.
Niin kauan kun rikkaat porskuttaa yksityiskoneilla huviajelua ei meidän tavisten tartte välittää. Tehtaat mellastaa päästöillään ja jos päästösopimukset loppuu kesken niin ostetaan kehitysmaista lisää.
Kiinalaisia syntyy pilvin pimein ja maapallo ei pysty enää tuottamaan ravintoa koko ihmismäärälle joten on keksitty kasvuhormoonit sonneille ja geenimanipulaatio kasveille. Ei kuule ole sulla eikä sun jälkeläisillä toivoa. Sori vaan.
Kiva, että teillä on puolisot ilmeisesti yhtä meneväisiä. Mun mies ei tykkää matkustamisesta! Sellaisiakin todella on. Ei halua stressata lomilla eikä todellakaan halua suunnitella mitään reissuja myöskään. Kerran vuodessa tai puolessatoissa saan hänet pidemmälle reissulle. Muutoin menen vaan lasten kanssa. se nyt on onneksi vuosi vuodelta kivempaa kun ovat jo pian yläkoulussa molemmat. Mutta koko perheenä tietty matkustelu on hauskinta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän teidän arjessa ja kotioloissa mättää jos niitä pitää jatkuvasti lähteä karkuun?
Arki on arkea ja Loma on lomaa ei siinä ole mistään karkuunlähtemisestä kyse. Sitäpaitsi matkailu avartaa kun taas kotioloissa nysvääminen tekee erittäin sisäänpäin kääntyneeksi.
Meillä on yleensä varattu pari "isoa" matkaa niin, että toinen on keväällä ja toinen marras-joulukuussa. Joulun alla ollaan menty jonnekin lämpimään , kohde valikoituu tarkemmin kun sopiva lento tulee vastaan. Yleensä lento on ollut Bangkokiin, siitä ollaan sitten otettu jatkolento jonnekin tai pysytelty Thaimaassa. Kevään matka valikoituu myös lentotarjousten perusteella, nyt hyödynnetään Qatarin taannoinen tarjous Australiaan. Nämä kaukomatkojen lennot ovat yleensä varattu noin puoli vuotta etukäteen.
Sitten otamme nopeita kaupunkilomia vuoden mittaan vähän fiiliksen mukaan. Kohteet ovat sellaisia mihin on lyhyt lento ja ne ovat max. viikon mittaisia. Niitä taisi viime vuonna tulla kolme plus junamatka Pietariin.