Tänä vuonna varattuna 3 ulkomaanmatkaa + n. viikko Lapissa. Kaipuu reissuun on jatkuvaa
ja nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän matkustat, sitä enemmän haluat nähdä.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette käytä lentokonetta muuten teidän kaltaiset tuhoaa maan ilmakehän.
Eiköhän tämä pallo ole jo tuhottu, että ei huolta antaa mennä vaan.
Niin kauan kun rikkaat porskuttaa yksityiskoneilla huviajelua ei meidän tavisten tartte välittää. Tehtaat mellastaa päästöillään ja jos päästösopimukset loppuu kesken niin ostetaan kehitysmaista lisää.
Kiinalaisia syntyy pilvin pimein ja maapallo ei pysty enää tuottamaan ravintoa koko ihmismäärälle joten on keksitty kasvuhormoonit sonneille ja geenimanipulaatio kasveille. Ei kuule ole sulla eikä sun jälkeläisillä toivoa. Sori vaan.
Yleisesti kaikille lentomatkustamisesta narisijoille: lentomatkustamisen päästöt ovat murto-osa kaikista päästöistä, niillä ei tätä palloa tuhota.
"Mä saan olla just niin perseestä kuin haluan, koska toi on vielä enemmän perseestä."
Jos toi on sun asentees niin sun elämäs varmaan on myös ihan perseestä.
Taviksen ei kannata ruveta säälimään jotain lentomatkustusta kun tämä maapallo on jo tuhottu kaikilla muilla toimilla. Mutta jos jonkun elämänasenne on noin katkera että kun toi teki noin niin minäkin saan tehdä näin, eli kun sun naapuris murhas veljensä niin ihan sama sä voi piestä sun lasta koska eihän se ole läheskään sama asia kuin murha.
Kun taas rikkimennyttä palloa on ihan turha alkaa gojimarjoilla elvyttämään. Oletan että et tätäkään ymmärtänyt.
Sun asenteesihan tässä on tuo, että pallo on jo rikki joten minä teen mitä lystään kun ei millään mitään väliä kuitenkaan ole. Helppo tekosyy, ettei tarvitse itse mitään vaikeita valintoja tehdä, "kun ei muutkaan.". Yllättävää ettet tajunnut, ei ole kovin vaikea konsepti.
Ei, vaan se ei minun valinnoillani tai tekemisilläni tai tekemättä jättämisilläni enää korjaannut. Ollaan valitettavasti tultu jo siihen pisteeseen, ainiin mutta tätä ei saanut herkemmille kertoa.
Mutta se mihin voin vaikuttaa on sitten taas sitä että esimerkiksi sen naapurin ei tarttis piestä sitä lasta jonka se on tänne hommannut.
Mitä järkeä on huolta kantaa jostain ilmastosta johon et oikeasti voi vaikuttaa tai jota 10miljoonaa kiinalaista tuohaa surutta olet sinä silloin yks kärpäsen pieru siinä homaassa, mutta siihen miten se naapuri kohtelee vaikka sitten sitä lastaan niin siihen ihminen yksilönä voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette käytä lentokonetta muuten teidän kaltaiset tuhoaa maan ilmakehän.
Eiköhän tämä pallo ole jo tuhottu, että ei huolta antaa mennä vaan.
Niin kauan kun rikkaat porskuttaa yksityiskoneilla huviajelua ei meidän tavisten tartte välittää. Tehtaat mellastaa päästöillään ja jos päästösopimukset loppuu kesken niin ostetaan kehitysmaista lisää.
Kiinalaisia syntyy pilvin pimein ja maapallo ei pysty enää tuottamaan ravintoa koko ihmismäärälle joten on keksitty kasvuhormoonit sonneille ja geenimanipulaatio kasveille. Ei kuule ole sulla eikä sun jälkeläisillä toivoa. Sori vaan.
Yleisesti kaikille lentomatkustamisesta narisijoille: lentomatkustamisen päästöt ovat murto-osa kaikista päästöistä, niillä ei tätä palloa tuhota.
Joo. Ja liikenteen päästöt ovat murto-osa kaikista päästöistä, teollisuuden päästöt ovat murto-osa kaikista päästöistä, ruoantuotannon päästöt ovat murto-osa kaikista päästöistä, asumisen päästöt ovat murto-osa kaikista päästöistä.
Mitkäs päästöt ne sitten ovat, joilla on väliä ja joilla pallo tuhotaan?
Minulla kyllä kävi niin, että oli palava halu matkustaa, sanoin itseni töistä irti ja matkustelin vuoden. Nyt olen palannut enkä jaksa kyllä lähteä pitkään aikaan mihinkään. Se pakkaaminen ja koneessa istuminen ja jonottaminen.. Blaah en jaksa enää. Ehkä parin vuoden päästä sitten johonkin.
Lapsettomana voi onneksi lentää hyvällä omallatunnolla ulkomaille vaikka kerran kuussa, ja oma hiilidioksidikuormitus on silti tosi vähäinen verrattuna lisääntyjien vastaavaan. Lapsen hankkiminen on tuhoisuudessaan aivan omaa luokkaansa oleva valinta.
Ihanan ekologista ja luontoa säästävää!
T. Toinen vihreiden äänestäjä
hanska kirjoitti:
Lapsettomana voi onneksi lentää hyvällä omallatunnolla ulkomaille vaikka kerran kuussa, ja oma hiilidioksidikuormitus on silti tosi vähäinen verrattuna lisääntyjien vastaavaan. Lapsen hankkiminen on tuhoisuudessaan aivan omaa luokkaansa oleva valinta.
Hahaaa tää on hyvä. Itse olen myös lapseton joten taas yksi hyvä syy saada matkustaa. Ja pisteet sulle kun olet ymmärtänyt syystä tai toisesta että ei tänne kannata enää lapsia lisää tehdä.
Kuulut selvään vähemmistöön suomalaisia. Iso joukko ei matkusta tänäkään vuonna mihinkään ulkomaille ja kotimaassakin on pieniä matkoja ja yöpymisiä. Täällä käy pätemässä ne, joilla on rahaa matkustaa ja /tai työ vaatii matkustusta. Siis näköharhaa kokonaan. En ole kateellinen vaan totean asian. Olen itse matkustellut noin 30 maassa ja lisääkin haluaisin matkustaa.
En oo levoton, mutta rakastan matkustamista. Nytkin oloa helpottaa kummasti viime keväänä ostettu matka lämpöön helmikuuksi. Jaksan p...n kevään paremmin. Viime vuonna matkustin Sto, Tenerife, Gdansk, Sto, Madrid. Lisäksi työmatkoja kolme Sto, kaksi Puolaan ja kaksi Köpikseen.
Suunnittelu ha hyvän hotellin etsiminen on ihanaa puuhaa! Kuvaan paljon ja teen kuvakirjat matkoista heti.
Jossain kohtaa lentojen hinnat räpsähtävät taas korkeiksi...
Ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulut selvään vähemmistöön suomalaisia. Iso joukko ei matkusta tänäkään vuonna mihinkään ulkomaille ja kotimaassakin on pieniä matkoja ja yöpymisiä. Täällä käy pätemässä ne, joilla on rahaa matkustaa ja /tai työ vaatii matkustusta. Siis näköharhaa kokonaan. En ole kateellinen vaan totean asian. Olen itse matkustellut noin 30 maassa ja lisääkin haluaisin matkustaa.
Tota öö eipä pidä tuokaan paikkaansa että "täällä käy pätemässä ne joilla on rahaa matkustaa tai työ vaatii matkustamista"
No joo toki pitää olla rahaa että ylipäänsä voi matkustaa mutta oma tilanteeni on esimerkiksi se että olen vuorotteluvapaalla eikä se duunarin vuorotteluvapaakorvaus nyt niin kovin iso ole (n.1000€/kk)
Suomen reissuja tehty 3 kappaletta yhteensä 6 viikkoa, ulkomaanmatkoja tehty 2kpl yht. 3 viikkoa ja 4 ulkomaan matkaa vielä tulossa yhteensä 5 viikkoa + ainakin 1 suomen matka 2 viikkoa. Siis ainakin 16 viikkoa max.20 viikkoa. Okei joku vois sanoa että aika vähän kun on kerran vuosi vapaata, mutta toisaalta opiskelin tässä sivussa ja sitten on lyhyempiä viikonloppu ja kahdenpäivän matkoja lisäksi.
Nämä hiilijalanjäljestä huutelee harvemmin itse muuten elämässään elävät kovin vihreästi. Kai tuo on vain ns helppo kortti.
Jos lentomatkailun ilmastovaikutus mietityttää, todennäköisempää on, että työmatkailijoiden lennot muodostavat suhteessa paljon suuremman osan päästöistä lomareissailijoihin verrattuna.
Itse elän ekologisesti. Suurimpia päästöjentuottaja on luonnollisesti lihantuotanto - kuinka moni tännekin hiilijalanjäljestä kirjoittanut syö lihaa, käyttää maitotuotteita yms? Itse olen vegaani, elän kerrostalossa, kierrätän, en omista lemmikkiä, minulla ei ole lasta, käytän tuulivoimaa enkä ostele turhia. Mutta lennän monta kertaa vuodessa.
Jos lentämisen päästöt huolettavat, voi saa carbon off settejä. http://www.climateactionreserve.org/
Jeesustelun lomamatkailijoiden hiilijalanjäljestä voinee lopettaa, jos ei itse elä ekologisesti.
Ihmisillä muuten on ihmeellinen kuvitelma että se matkustaminen on jotenkin ihmeellisen kummallisen kallista. Joo riippuen matkatyylistä niin ehkä se siirtyminen maksaa ja suomessa ja norjassa majoituskin törkeen hintaista mutta ei se eläminen muuten kustanna yhtään sen enempää jopa vähemmän kuin kotosuomessa, no okei okei riippuu joo minne matkustaa.
Mutta niin se kustantaa se kesämökin pitäminenkin tai sitten jos kuuluu siihen porukkaan joka viettää kesäloman säästäen niin en ymmärrä mitä hyötyä menis sitten vaikka töihin kesälomallaan jotta a)säästäis ja b)tienais näin vois sitten ehkä joskus reissatakin. Joo ei oo töitä, mutta haitko edes.
Vierailija kirjoitti:
Nämä hiilijalanjäljestä huutelee harvemmin itse muuten elämässään elävät kovin vihreästi. Kai tuo on vain ns helppo kortti.
Jos lentomatkailun ilmastovaikutus mietityttää, todennäköisempää on, että työmatkailijoiden lennot muodostavat suhteessa paljon suuremman osan päästöistä lomareissailijoihin verrattuna.
Itse elän ekologisesti. Suurimpia päästöjentuottaja on luonnollisesti lihantuotanto - kuinka moni tännekin hiilijalanjäljestä kirjoittanut syö lihaa, käyttää maitotuotteita yms? Itse olen vegaani, elän kerrostalossa, kierrätän, en omista lemmikkiä, minulla ei ole lasta, käytän tuulivoimaa enkä ostele turhia. Mutta lennän monta kertaa vuodessa.
Jos lentämisen päästöt huolettavat, voi saa carbon off settejä. http://www.climateactionreserve.org/
Jeesustelun lomamatkailijoiden hiilijalanjäljestä voinee lopettaa, jos ei itse elä ekologisesti.
ja moniko tietää kuinka paljon esim.pelkkä Googlaaminen kuluttaa
Vierailija kirjoitti:
ja nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän matkustat, sitä enemmän haluat nähdä.
Kuulostaa mt-ongelmalta. Et pysty olemaan onnellinen tavallisessa arjessa vaan etsit koko ajan kokemuksia ja nautintoa muualta.
Todella surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mt-ongelmalta. Et pysty olemaan onnellinen tavallisessa arjessa vaan etsit koko ajan kokemuksia ja nautintoa muualta.
Todella surullista.
Kateellisuus haisee tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista.
Voi urpous!!
Sinäkö istut kotona harrastamatta ja tekemättä yhtikäs mitään?
Siinä menee kyllä elämä hukkaan.
Ei, vaan se ei minun valinnoillani tai tekemisilläni tai tekemättä jättämisilläni enää korjaannut. Ollaan valitettavasti tultu jo siihen pisteeseen, ainiin mutta tätä ei saanut herkemmille kertoa.