Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti korvan edessä

Aloittaja
07.01.2017 |

Olen ollut muutaman päivän flunssassa. Kuumetta eo ole ollut, mutta todella räkäinen ja huono olo. Eilen aamupäivällä huomasin korvan edessä poskeen päin juuri leukanivelen kohdalla patin, joka muljuu sormen alla. Kun avaan suun isolle, niin patti "katoaa". En kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, mutta illalla se oli todella arka ja nukkumaan mennessäni se painoi todella ikävästi tyynyä vasten. Onko tuossa kohdalla imusolmukkeita vai kuolenko mä nyt johonkin syöpään?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkirauhanen?

Vierailija
2/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ihan vain flunssan aiheuttama. Joskus mullekin tulee, häviävät itsestään parissa päivässä tai suunnilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä monesti kaulan imudomukkeet turvonneet, ja jääneetkiin isoiksi flunssan aikana, mutta tämä paikka on nyt vähän omituinen...

Vierailija
4/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se syöpää sitte?

Vierailija
5/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muljuminen on yleensä hyvä juttu. Syöpäpatit tapaavat olla kovia ja kiinteitä.

Vierailija
6/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus teininä sama vika, syy oli ärtynyt sylkirauhanen. Tutkittiin, mutta ei vaatinut mitään hoitoa muistaakseni.

Vierailija
7/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus teininä sama vika, syy oli ärtynyt sylkirauhanen. Tutkittiin, mutta ei vaatinut mitään hoitoa muistaakseni.

Oliko se samassa kohdassa sinulla, eli tuossa korvan edessä?

-ap

Vierailija
8/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin, oisko ollu 2004 sellaisen flunssan yhteydessä ja säikähdin. Sitten flunssan jälkeen pienenee ihan pieneksi (ei häviä koskaan kokonaan) ja jos mietin, tulenko kipeeks ni kokeilen sitä, että jos on kasvanut ni tiiän, että jep, flunssa tulee :) 

Nyt elämme vuotta 2017 ja näin ollu siis vuodesta 2004. 

Vierailija
9/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se samassa kohdassa sinulla, eli tuossa korvan edessä?

-ap

Joo. Käy lääkärissä kuitenkin.

Vierailija
10/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen takia pidä mennä ainakaan päivystykseen. Minulla on ollut myös tuollainen flunssassa ja hävisi kun paranin, oli turvonnut rauhanen. Soita oman terveyskeskuksesi ajanvaraukseen tai jos koulullasi on päivystävä sairaanhoitaja, kysy pitääkö käydä näyttämässä. 

Vierailija
11/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla ollut siis poskessa, korvan edessä? Kaulalla mulla näitä on kyllä vaikka muille jakaa, ja todettu vaarattomiksi. Mutta tuo paikka ja arkuus mua pelottaa..

-ap

Vierailija
12/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomasin, oisko ollu 2004 sellaisen flunssan yhteydessä ja säikähdin. Sitten flunssan jälkeen pienenee ihan pieneksi (ei häviä koskaan kokonaan) ja jos mietin, tulenko kipeeks ni kokeilen sitä, että jos on kasvanut ni tiiän, että jep, flunssa tulee :) 

Nyt elämme vuotta 2017 ja näin ollu siis vuodesta 2004. 

Jatkan vielä, että olen siis myös kysynyt YTHS:n lääkäriltä siitä ja se on katsottu normaaliksi  kun jälleen influenssan yhteydessä hetkellisesti oli isompi (hain antibiotteihin reseptin silloin). Sen koko suurimmillaan isohko herne ja pienimmillään olematon, mut löydän sen.

Vierailija
13/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Onko teillä muilla ollut siis poskessa, korvan edessä? Kaulalla mulla näitä on kyllä vaikka muille jakaa, ja todettu vaarattomiksi. Mutta tuo paikka ja arkuus mua pelottaa..

-ap

mulla on nimenomaan ihan korvan edessä.

t. se YTHS:n lääkäriltä kysynyt

Vierailija
14/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

-ap

mulla on nimenomaan ihan korvan edessä.

t. se YTHS:n lääkäriltä kysynyt

Kiitos asiallisista vastauksista. Ehkä mä odottelen että meneekö tämä tästä flunssan parannuttua ja näytän lääkärille varmuuden vuoksi, jos jää isoksi.

Vierailija
15/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä särkee niin, että järki lähtee pian. Särkylääke ei auta. Onkohan tämä nyt ihan normaalia..

-ap

Vierailija
16/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy päivystyksessä. Siihen voi olla kehittynyt bakteeritulehdus ns. paise.

Vierailija
17/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan nyt vielä, jos muilla ois kokemuksia.

Vierailija
18/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ja epäilisin sktä tulehtunutta sylkirauhasta, katoaa yleensä itsekseen. Liittynee sinulla nyt tuohon flunssaan. Mutta jos tuntuu ettei särkylääkkeet auta, niin saathan toki käydä päivystyksessä hakemassa tujumpaa troppia. Muutoin ottaisin ihan rauhallisesti.

Vierailija
19/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkirauhanen se on. Älä ärsytä hiplaamalla sitä enempää.

Vierailija
20/38 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyykö tuo sylkirauhanen siis imusolmukkeen tavoin flunssasta vai miten se nyt yhtäkkiä on tuohon pomosahtanut? Tuntuu mun mielestä aika isolta, muttei se nyt ulospäin näy tai mitään sellaista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme