Pikku vaivoista turhaan saikuttaminen/valehtelu ärsyttää
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miten jotkut kehtaa olla niin paljon töistä pois jonkun tekosyyn varjolla. Ymmärrän, että on sellaisiakin, jotka joutuvat ihan oikeasti olla paljon pois töistä sairauden vuoksi, tämä ok, mutta kun on päivän selvää että kyse on lusmuilusta. Juhlapyhät yllättäen saikutetaan, samoin lomat "jatketaan" ja pikku flunssan varjolla ollaan viikko pois töistä. En vaan ymmärrä, miksei työnantaja puutu tähän ja miten ihmeessä työterveys kirjoittaa niin paljon sairaslomia. Itsekin olen pois töistä silloin jos olen kipeä, viimeksi 3 vuotta sitten 2 päivää kuumeen takia. En halua mitään pyhimysen viittaa, mua vaan ärsyttää niin paljon että pakko saada valittaa. Eikö teitä muita ärsytä tehdä muidenkin hommat?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ärsytä. Saikuttakoot rauhassa, minä en siihen voi vaikuttaa. Huolehdin omista asioistani ja saikutan kun siihen on tarvetta.
Ei muakaan niin huvita joka joulu ja juhannnus mennä töihin ja olis kiva joku parin viikon tai kuukauden ylimääräinen loma silloin tällöin. Ei vaan moraalini anna tehdä niin. Ja sitten jos sijaista ei saa, saa tehdä ne lusmun hommat tuplana.
Olet itsekäs.
Sanoisitko halvaantuneelle "itse olen ollut 2 päivää kävelemättä, kun koski jalkaan, miksi lusmuilet?"
Kärjistäen:
Jokainen sairastaa eri tavalla, toisella flunssa on pientä nokan vuotoa 2 päivää, toisella veto pois ja karmea olo pari viikkoa.
Enemmän sinunlaisista on haittaa, siis ihmisistä jotka tunkee väkisin töihin kipeänä ja sitten taruttaa muita, jotta pääsevät pätemään miten ette itse saikuta(vaikka itse tartutatte ne jotka on tarpeeksi fiksuja sairastamaan kotona).
Olisiko fiksua vaarantaa oma/muiden terveys sairauden takia? Suoraan tai epäsuorasti esim havainnointikyvyn laskiessa vaikka bussikuskina?
KUUME ei ole sairauden mitta!
Monella ei kuumetta tule ollenkaan, vaikka olisi kuinka kipeänä.
Esim itsellä tulee 37-37.2, ja olo on ihan karmea/kyvytön. Tuota enempää ei tule juuri koskaan, mutta flunssat ym voi kestää viikko/kuukausikaupalla niin, ettei ole normaali jaksavainen olo.
Kernaasti olisin 2 päivää 39c kuumeessa, kuin viikkojen pienessä kärsimyksessä jolloin saa kuunnella idioottien ulinaa kuinka ei voi olla "oikeasti kipeä ilman kuumetta".
Siinä olen samaa mieltä, että oikeasti turhaan saikuttaminen on itsekästä ja esim krapulasta saikuttamisesta pitäisi antaa potkut ilman varoitusta, koska ei selvästi hallitse edes omaa elämäänsä
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs.
Sanoisitko halvaantuneelle "itse olen ollut 2 päivää kävelemättä, kun koski jalkaan, miksi lusmuilet?"
Kärjistäen:
Jokainen sairastaa eri tavalla, toisella flunssa on pientä nokan vuotoa 2 päivää, toisella veto pois ja karmea olo pari viikkoa.Enemmän sinunlaisista on haittaa, siis ihmisistä jotka tunkee väkisin töihin kipeänä ja sitten taruttaa muita, jotta pääsevät pätemään miten ette itse saikuta(vaikka itse tartutatte ne jotka on tarpeeksi fiksuja sairastamaan kotona).
Olisiko fiksua vaarantaa oma/muiden terveys sairauden takia? Suoraan tai epäsuorasti esim havainnointikyvyn laskiessa vaikka bussikuskina?
KUUME ei ole sairauden mitta!
Monella ei kuumetta tule ollenkaan, vaikka olisi kuinka kipeänä.
Esim itsellä tulee 37-37.2, ja olo on ihan karmea/kyvytön. Tuota enempää ei tule juuri koskaan, mutta flunssat ym voi kestää viikko/kuukausikaupalla niin, ettei ole normaali jaksavainen olo.
Kernaasti olisin 2 päivää 39c kuumeessa, kuin viikkojen pienessä kärsimyksessä jolloin saa kuunnella idioottien ulinaa kuinka ei voi olla "oikeasti kipeä ilman kuumetta".
Siinä olen samaa mieltä, että oikeasti turhaan saikuttaminen on itsekästä ja esim krapulasta saikuttamisesta pitäisi antaa potkut ilman varoitusta, koska ei selvästi hallitse edes omaa elämäänsä
Täällä kans sellainen jota raivostuttaa nää "en oikeasti kipeänä 2 vuoteen, mitä nyt pientä kuumetta tai päivät menee särkylääkkeen avulla"... mä oon sellainen joka saa aina toisten pöpöt, ei auta vaikka kuinka pesee käsiä ja juoksee karkuun näitä pöpöpesäkkeitä... ja kun se kuume ei nouse, mutta se olo on kaamea... päässä vippaa, jalat tärisee ja happi ei kulje... mutta kun se kuume ei nouse kuin kerran/kaks vuodessa...
Krapula saikuttamisen tuomitsen myös, mutta ärsyttää että mennään tuomitsemaan nää kuumettomat saikuttajat... itsen tekee mieli kiljua, että sairastakaa kotonanne, mä en halua enkä jaksa olla taas sairaana kun teidän on pakko tulla tartuttamaan "kunnollisuudessanne" muutkin.
Niin no kirjoitin tuossa avausviestissä, että myös mä olen pois töistä silloin kun olen kipeä, myös joskus pelkän flunssan takia. Harvoin olen sairas, kesällä oli flunssaa, mutta olin lomalla silloin. Mua vaan ärsyttää kun toiset selvästi valehtelevat ja ovat pois.
Meillä pienet motivaatio-ongelmat ovat johtaneet siihen, että joka ainut poissaolo selvitetään työterveydessä, saikkua ei saa omalla ilmoituksella ja vaiva kuin vaiva viedään työterveyteen. Oli aivan mahtavaa pari vuotta sitten mennä paskataudissa pidättelemään työterveyteen... housuihinhan se tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ärsytä. Saikuttakoot rauhassa, minä en siihen voi vaikuttaa. Huolehdin omista asioistani ja saikutan kun siihen on tarvetta.
Ei muakaan niin huvita joka joulu ja juhannnus mennä töihin ja olis kiva joku parin viikon tai kuukauden ylimääräinen loma silloin tällöin. Ei vaan moraalini anna tehdä niin. Ja sitten jos sijaista ei saa, saa tehdä ne lusmun hommat tuplana.
Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Näiden saikuttajien työt kasautuu muille työntekijöille, onko sen sun mielestä ok?
Ja parin saikkujen väärinkäyttäjän takia työnantaja voi alkaa vaatia kaikilta mm. sairaslomatodistusta ekasta päivästä lähtien, kun aikaisemmin on voinut olla pois esim 3pv omalla ilmoituksella. Muille turhaa vaivaa ja vapauksien menetystä siksi että pari perseilee.