Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meneekö tasa-arvo jo liian pitkälle?

Vierailija
07.01.2017 |

Olen 26-vuotias nainen ja olemme mieheni kanssa käyneet nyt yli kaksi vuotta hedelmöityshoidoissa(tuloksena 4 keskenmenoa), koska lääketieteellisistä syistä tarvitsemme munansolunluovuttajaa. Yleisellä puolella näitä hoitoja ei tehdä, joten yleinen puoli sitoutui maksamaan hoidot yksityisellä( näin siis oli kaikissa tapauksissa, joissa hoitojen syy on lääketieteellinen). Yksinäisille naisille tai naispareille hoitoja ei maksettu.
Nyt pienen tauon jälkeen kun jatkoimme hoitoja, meille ilmoitettiin että hoitoja ei enää makseta, koska naisparit ovat protestoineet ja sanoneet etä tämä ei ole tasa-arvoista!?! Kuulemma lakikin on tästä nyt tehty, että enää ei makseta kellekään. Mielestäni tämä ei ole tasa-arvoa, koska nyt ryöstetään mahdollisuus saada lapsi kaikilta minun kaltaisiltani tapauksilta, jotka tarvitsevat välttämättä näitä hoitoja, mutta joilla ei ole taskussa sitä melkein 6 tonnia joka niistä pitää maksaa. Vertailun vuoksi naisparien hoidot maksavat n.700, koska he tarvitsevat vain siemennesteen luovutettuna.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki eivät saa lapsia on luonnon omaa syntyvyyden säännöstelyä. Ne hoidot ei ole kenellekään välttämättömyys.

Toki ymmärrän tuskan, jos lapsen kaipuu on suuri, mutta asiaa kannattaisi ajatella vähän laajemminkin kuin oman itsen kannalta.

Vierailija
2/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Teillä sentään oli teoriassa mahdollisuus saada lapsi, mutta naispareilla ei edes teoriassa. Maailma menee aina vain sairaammamaksi. Jaksamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo on sitä, että kenelläkään ei saa mennä paremmin kuin minulla.

Vierailija
4/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Teillä sentään oli teoriassa mahdollisuus saada lapsi, mutta naispareilla ei edes teoriassa. Maailma menee aina vain sairaammamaksi. Jaksamista.

Mitä ihmettä haluat tällä kommentilla tarkoittaa?

Vierailija
5/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin välkky.

Vierailija
6/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuule tasa-arvoa, kaikissa tapauksissa on mahdollista adoptoida.

Vierailija
7/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette kaksi vuotta yrittänyt verovaroilla saada lasta. Ei se ole yhteiskunnallisesti niin merkittävä asia, että sitä pitäisi lopullisesti rahoittaa. Lapsen saaminen ei ole mikään perusoikeus, joka pitäisi taata kaikille.

Vierailija
8/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi, miksi tahdot väkisin raskaaksi?

Adoptiossa antaisit rakastavan kodin jollekin lapselle, joka sitä tarvitsee.

Vierailija
9/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä marxistis-feminististä, vasemmistolaista tasa-arvoa.

Mitä tulee otsikkosi kysymykseen, niin tasa-arvoa ei ainakaan sukupuolten välillä ole vielä edes saavutetu. Se saavutetaan vasta sitten, kun kaikesta tasa-arvotoiminnasta heivataan feministit ideologiansa kanssa hevon vttuun ja otetaan myös miehiä koskevat tasa-arvo-ongelmat agendalle.

Vierailija
10/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä haluat tällä kommentilla tarkoittaa?

En ole aiempi kommentoija mutta kun homojen asioita on ajettu, heteroille sanottiin, että "ei se teiltä ole pois" yms. paskaa. Tässä se nähdään, että kyseiselle vähemmistölle ei mikään riitä. Mitähän he haluavat seuraavaksi?

Vierailija
11/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: kenelläkään teistä, jotka jauhatte noita älyttömiä mantroja(lapsen saaminen ei ole oikeus, luonnonvalinta tms) ei ole ollut minkäänlaisia vaieuksia saada lapsia ja omat kullannuput pyörii siellä jaloissa?

Vierailija
12/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette kaksi vuotta yrittänyt verovaroilla saada lasta. Ei se ole yhteiskunnallisesti niin merkittävä asia, että sitä pitäisi lopullisesti rahoittaa. Lapsen saaminen ei ole mikään perusoikeus, joka pitäisi taata kaikille.

Mun piti juuri tulla sanomaan samaa. Te olette saaneet neljä raskautta kuitenkin aikaiseksi mutta valitettavasti ne ovat päättynyt keskenmenoon. Osaan kyllä kuvitella miten kivulias tämä aihe on mutta olen myös sitä mieltä, että joku raja näissäkin pitää olla. Jos se raskaus ei onnistu niin sitten se ei onnistu. En haluaisi , että omia verorahoja käytetään tällaiseen puuhaan enemmän kuin on tarpeellista. Voisin vetää rajan juurikin tuohon neljään keskenmenoon.

Toisekseen, olen kyllä sitä mieltä että jos lapsen päättää yksin hommata, syystä tai toisesta, on parempi olla siihen kunnolla varautunut. Siis rahallisestikin. Eli se, että näitä hoitoja ei jaeta luon leipää saa monen toivon mukaan miettimään asiaa eikä vain toteuttamaan jotai hetken mielijohteesta. Toki ymmärrän, että nämä tilanteet saattavat tulla päälle yllättäen. Minäkin saatan vielä 36-vuotiaana ajatella, että kyllä tässä vielä lapsen saatan tehdä. Mutta haluan myös lapselle kunnon isän. Ja ei niitä niin vain löydy. 40 tulee täyteen mulle kohta ja pitäisi nyt tajuta jo säästää tuota lapsenhankintaa varten. Ja moni varmaan toivoo viimeiseen saakka, että se kunnon kumppani löytyisi.

Vierailija
13/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan: kenelläkään teistä, jotka jauhatte noita älyttömiä mantroja(lapsen saaminen ei ole oikeus, luonnonvalinta tms) ei ole ollut minkäänlaisia vaieuksia saada lapsia ja omat kullannuput pyörii siellä jaloissa?

Olen yksin näistä "jauhajista" eikä mulla ole omaa lasta ja kuulun vielä siihen ryhmään joiden on vaikea saada lapsia. En kuitenkaan koe, että tämä on ainut juttu mun elämässä, faktat on faktoja. Ei kaikki voi saada lasta, niin kivuliasta kuin se onki.

Vierailija
14/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuule tasa-arvoa, kaikissa tapauksissa on mahdollista adoptoida.

Yksin elävän miehenkin?

Hieman epäilen että ei ole vaikka olisi kuinka esimerkillinen kansalainen, jolla on kaikki taloudelliset edellytykset tarjota lapselle hyvät olosuhteet.

Vierailija
15/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin näistä "jauhajista" eikä mulla ole omaa lasta ja kuulun vielä siihen ryhmään joiden on vaikea saada lapsia. En kuitenkaan koe, että tämä on ainut juttu mun elämässä, faktat on faktoja. Ei kaikki voi saada lasta, niin kivuliasta kuin se onki.[/quote

Eli sinulla ei ole vielä ilmeisesti tullut sitä valtavaa lapsenkaipuuta/ Vauvakuumetta joka peittää kaiken muun alleen, tai et vain ole äidillistä tyyppiä.

Vierailija
16/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on oikeasti tärkeästä ja elämänmullistavasta asiasta niin 6 tonnia ei ole summa eikä mikään saada kasaan.

Vai oletteko työttömiä/eläkeläisiä joille yhteiskunnan pitäisi kaikki maksaa, myös se lapsen elatus? Lapsen saaminen ei ole mikään perusoikeus vaikka niin ihmiset tuntuvat nykyään ajattelevan.

Vierailija
17/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sen verran tyhmä, ettei tajua, etteivät naisparit halunneet teiltä kieltää yhtään mitään vaan saada samat oikeudet? Jos säästetyt eurot silmissä yhteiskunta lopettaa teidän hoitojen maksamisen tasa-arvo hevosella ratsastaen, ei se mitenkään ole naisparien vika.

Vierailija
18/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei naisparit vaan pyydä siemennestettä joltain randomilta ja tunge vaikka pipetillä sisään, ei kai siihen hoitoja tarvii et raskaaks tulee jos ei oo muuta estettä. tasa-arvohömppä on kyl menny ihan liian pitkälle t. lesbo myöskin mut väsyny tähän touhuun

Vierailija
19/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin viestin nro.1 eikä minulla ole lasta eikä ole mahdollista saadakaan. Olen sen hyväksynyt, en ihan mukisematta, mutta uskon, että elämä antaa vastineeksi jotain muuta hyvää.  Ei kaikkea voi saada.

Vierailija
20/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

krooh kirjoitti:

Miksei naisparit vaan pyydä siemennestettä joltain randomilta ja tunge vaikka pipetillä sisään, ei kai siihen hoitoja tarvii et raskaaks tulee jos ei oo muuta estettä. tasa-arvohömppä on kyl menny ihan liian pitkälle t. lesbo myöskin mut väsyny tähän touhuun

Puolet heteropariskuntien hedelmällisyysongelmista johtuu miehistä. Miksei ne pariskunnat, joilla mies on hedelmällisyysongelmainen hoitaisi asiaa pyytämällä siemennestettä randomilta?

Mutta, ai niin se tautiriski ja omat geenit blaablaa. Kaikenlisäksi vielä sen tuntemattoman lahjoittajan riski joutua maksamaan elatuksesta 18 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme