Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä evääksi lentokentälle ja (Norwegianin) lennolle?

07.01.2017 |

Joudun vaihtamaan konetta ja odottelemaan lentokentällä useamman tunnin. Lentokentällä kaikki on ylihinnoiteltua, ainakin Helsinki-Vantaalla ja edullisten lentolippujen tuoma säästö kuluukin sitten lentokentällä välipaloihin tai ruokailuihin odotellessa helposti. Mitä eväitä voisi ottaa mukaan. Huomioiden se että joudun turvatarkastukseen jo kotikaupungissani koska lennän Helsinkiin.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Evääksi kotoa: Pähkinäsekoitukset, hedelmät, müslipatukat, proteiinipatukat, suklaspatukat, irtokarkkipussi, karjalanpiirakat, keitetyt kananmunat, minisipsipussit, porkkanat, paprikaviipaleet, itsetehdyt eväsleivät (esim. meetwurstin säilyvyys hyvä), lämmin kuppi -pussikeitto tai nuudelipussi (kuumaa vettä saa kioskista tai ravintolasta). Tyhjä vesipullo, johon kulmä juomavettä wc:n hanasta turvatarkastuksen jälkeen.

- Tai evääksi kentältä: Hae tuoreemmat eväät Alepasta.

- Vietä aikaa lentokentän läheisissä kauppakeskuksissa tai kentällä lukien kirjaa/lehtiä tai katsellen Netflixistä leffoja/sarjoja. Välillä jaloittelua, taukojumppaa ja nokosia. Eikös kentällä ole myös niitä unikapseleita, joissa voi nukkua tai muita rauhoittumispaikkoja. Voit myös "window-shoppailla" tax free -myymälöissä, eli katsele ja tunne mielihyvää siitä, että jes säästinpäs taas rahaa kun jätin tämänkin överikalliin luksustuotteen hankkimatta :)

- Käytä pitkä odotusaika hyväksesi ja lue tietoa lomakohteestasi. Tee reissuasi varten suunnitelmia, listaa kohteita, joissa haluat käydä. Kirjaa ylös nähtävyyksien osoitteet, aukioloajat ja reittitiedot. Merkitse kiinnostavat kohteet kartalle. Suunnittele reitti kentokentältä hotellille. Jne. On hyvä suunnitella etukäteen, ettei siihen kulu kallisarvoista aikaa kohteessa :)

Vierailija
102/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä oli kallista oli shamppanja. 30e pikkulasi.

Kaikki muu on ollut ihan saman hintaista kuin missä tahansa ravintolassa.

Saanko 6-7eurolla leivän ja kahvin lentokentällä, en usko. En käy ravintoloissa mutta joskus syön kaupungilla leivän korvaten sillä illallisen, koska ravintolat ovat liian kalliita (syön lämpimän lounaan opiskelijaravintolassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Evääksi kotoa: Pähkinäsekoitukset, hedelmät, müslipatukat, proteiinipatukat, suklaspatukat, irtokarkkipussi, karjalanpiirakat, keitetyt kananmunat, minisipsipussit, porkkanat, paprikaviipaleet, itsetehdyt eväsleivät (esim. meetwurstin säilyvyys hyvä), lämmin kuppi -pussikeitto tai nuudelipussi (kuumaa vettä saa kioskista tai ravintolasta). Tyhjä vesipullo, johon kulmä juomavettä wc:n hanasta turvatarkastuksen jälkeen.

- Tai evääksi kentältä: Hae tuoreemmat eväät Alepasta.

- Vietä aikaa lentokentän läheisissä kauppakeskuksissa tai kentällä lukien kirjaa/lehtiä tai katsellen Netflixistä leffoja/sarjoja. Välillä jaloittelua, taukojumppaa ja nokosia. Eikös kentällä ole myös niitä unikapseleita, joissa voi nukkua tai muita rauhoittumispaikkoja. Voit myös "window-shoppailla" tax free -myymälöissä, eli katsele ja tunne mielihyvää siitä, että jes säästinpäs taas rahaa kun jätin tämänkin överikalliin luksustuotteen hankkimatta :)

- Käytä pitkä odotusaika hyväksesi ja lue tietoa lomakohteestasi. Tee reissuasi varten suunnitelmia, listaa kohteita, joissa haluat käydä. Kirjaa ylös nähtävyyksien osoitteet, aukioloajat ja reittitiedot. Merkitse kiinnostavat kohteet kartalle. Suunnittele reitti kentokentältä hotellille. Jne. On hyvä suunnitella etukäteen, ettei siihen kulu kallisarvoista aikaa kohteessa :)

Ei varsinaisesti loma kyseessä vaan ostin tarjouslennot yllättäen ja menen tapaamaan kohteessa asuvaa perheenjäsentä sen vuoksi pienellä budjetilla liikkeellä koska ei ollut tarkoitus lähteä reissuun enkä ollut säästänyt reissua varten.

Vierailija
104/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy syömässä täällä:http://www.sspfinland.fi/fi/helsinki-vantaan-lentoaseman-ravintolat-kah…

11,90 buffetista ei ole minusta paljon.

Vierailija
105/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä eväiden kanssa muka noin arveluttaa? Itsellä on ollut mukana mm. itsetehty tonnikalasalaatti, ruisleipää juustolla ja tomaatilla, rieskarulla jonka välissä voita ja metwurstia, pizzapaloja, pannukakkua, mokkaruutuja, keksejä, banaaneja, porkkanoita, kurkkua, sipsejä, suklaata, karkkia, myslipatukoita ja niin edelleen. Kaikki nuo olen vienyt ongelmitta turvatarkastuksen läpi. Salaatissani ei tietenkään ollut kastiketta enkä kuljetellut vadelmahilloa pannaria varten, mutta alle 100ml pakkauksina noitakin olisi voinut tunkea nesteiden joukkoon (itse en niin tehnyt koska en pidä vadelmahillosta lämpimänä), samoin kuin vaikkapa mehutiiviste. Otan mukaani aina myös tyhjän muovipullon, jonka täytän turvatarkastuksen jälkeen. Lentokentillä on myös pieniä kauppoja, joista voi ostaa vaikka ylihintaisen kolmioleivän tai hedelmiä, jos ei halua ravintolassa syödä.

Lisäänpä vielä sen, että koneessa en suosittele kaivamaan eväitä esille, ehkä joku leipä tai hedelmä korkeintaan. Tämä muiden matkustajien mukavuutta ajatellen. Lentokenttäravintoloissa en syö siksi että olen niin köyhä, että en syö ravintoloissa lentokenttien ulkopuolellakaan. Minuun sattuu ajatuskin siitä, että joutuisin maksamaan 9 euroa jostain patongista jonka teen kotioloissa alle 2 eurolla. Lentoni eivät ole lomalentoja, vaan reissaan kahdesti vuodessa kotiin vanhempieni luokse toiseen pohjoismaahan. Säästösyistä otan lennot ihan millä tahansa vaihtoajoilla, ainoa kriteerini on matkustamisen edullisuus. Siitä kertonee esimerkiksi viimeksin 11 -tuntiseni Arlandassa, jonka vietin kirjaa lueskellen ja eväitäni napostellen kun ei ole varaa maksaa matkoja keskustaan ja ruokaa siellä, ja lisäksi sääkin olisi ollut surkea kaupungilla pyörimiseen. Tiedän että säästöni eivät ole monien kymppien arvoisia, mutta harvoinpa mulla onkaan montaa kymppiä mihinkään "ylimääräiseen".

Tästä tuli mieleen, että Suomen lisäksi juuri missään muussa länsimaassa ei taida päästä femmalla lentokentältä keskustaan. Monesti saa maksaa vähintään sen 10-15 euroa suuntaansa, Tukholmassa 100-250 kruunua riippuen kulkuvälineestä. Helsingissä todella halpaa, Kauko-Itä ja kolmannen maailman maat asia erikseen.

Vierailija
106/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä eväiden kanssa muka noin arveluttaa? Itsellä on ollut mukana mm. itsetehty tonnikalasalaatti, ruisleipää juustolla ja tomaatilla, rieskarulla jonka välissä voita ja metwurstia, pizzapaloja, pannukakkua, mokkaruutuja, keksejä, banaaneja, porkkanoita, kurkkua, sipsejä, suklaata, karkkia, myslipatukoita ja niin edelleen. Kaikki nuo olen vienyt ongelmitta turvatarkastuksen läpi. Salaatissani ei tietenkään ollut kastiketta enkä kuljetellut vadelmahilloa pannaria varten, mutta alle 100ml pakkauksina noitakin olisi voinut tunkea nesteiden joukkoon (itse en niin tehnyt koska en pidä vadelmahillosta lämpimänä), samoin kuin vaikkapa mehutiiviste. Otan mukaani aina myös tyhjän muovipullon, jonka täytän turvatarkastuksen jälkeen. Lentokentillä on myös pieniä kauppoja, joista voi ostaa vaikka ylihintaisen kolmioleivän tai hedelmiä, jos ei halua ravintolassa syödä.

Salaatissa käytetyistä vihanneksista tihkuu vettä vaikka pesun jälkeen ne kuivaisikin. Tomaatin sisus on nestettä ja voi tihkua salaattiin. Jos pakastan leivän ja annan sen sulaa, siitä tihkuu nestettä. Oikeasti joudun aina sattumalta erityistarkastuksen kohteeksi joten tuurillani joku salaatti lasketaan nesteeksi.

Mun salaateissa on ollu vaihtelevasti jäävuorisalaattia, kurkkua, säilykeananasta, tomaattia, tonnikalaa, erilaisia pähkinöitä, paprikaa, fetajuustoa, keitetty kananmuna yms. Ei ole koskaan ollut kenelläkään mitään sanomista. Miksi haluat viedä pakastetun leivän? Ei kai tuore leipä mene pilalle alle vuorokaudessa? Muutenkin itse olen usein liikkeellä sillä asenteella että jostain vaan on tingittävä, jos ei lentokenttähintoja halua maksaa. Aikuinen ihminen pärjää kyllä halutessaan päivän tai pari köyhemmänpuoleisillakin eväillä. Mä syön mielummin vähemmän raikkaan salaatin ja kuivahtaneen leivän kuin maksaisin itseni kipeäksi, joku muu valitsee toisin.

Vierailija
107/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä vielä sen, että koneessa en suosittele kaivamaan eväitä esille, ehkä joku leipä tai hedelmä korkeintaan. Tämä muiden matkustajien mukavuutta ajatellen. Lentokenttäravintoloissa en syö siksi että olen niin köyhä, että en syö ravintoloissa lentokenttien ulkopuolellakaan. Minuun sattuu ajatuskin siitä, että joutuisin maksamaan 9 euroa jostain patongista jonka teen kotioloissa alle 2 eurolla. Lentoni eivät ole lomalentoja, vaan reissaan kahdesti vuodessa kotiin vanhempieni luokse toiseen pohjoismaahan. Säästösyistä otan lennot ihan millä tahansa vaihtoajoilla, ainoa kriteerini on matkustamisen edullisuus. Siitä kertonee esimerkiksi viimeksin 11 -tuntiseni Arlandassa, jonka vietin kirjaa lueskellen ja eväitäni napostellen kun ei ole varaa maksaa matkoja keskustaan ja ruokaa siellä, ja lisäksi sääkin olisi ollut surkea kaupungilla pyörimiseen. Tiedän että säästöni eivät ole monien kymppien arvoisia, mutta harvoinpa mulla onkaan montaa kymppiä mihinkään "ylimääräiseen".

Mitä eväitä sinulla oli mukana? Lennolle ajattelin ottaa sipsejä, keksejä, hedelmiä ehkä ja sitten ostaa kahvia.

Tällä kertaa mulla oli semmoisiin tortillalettuihin käärittynä pulled porkia ja vihanneksia (jotain vastaavaa ilmeisesti möivät tukholmassakin), pari jäännöspalaa edellisiltana tekemästäni pizzasta (meni ihan hyvin kylmänäkin), ruisleipää, suklaata, omena ja kaksi banaania. Ruisleipä jäi kylläkin syömättä, kun suklaan jälkeen ei tehnytkään mieli syödä enää mitään. En juo kahvia, joten join ilmaista vettä koko päivän.

Mutta jos saan ehdottaa niin mites vaikka joku lihapiirakka tai karjalanpiirakat? Joskus hain lidlin pistopisteeltä semmoisia kanakebab-taskuja ja pullan jotka osoittautuivat ihan hyviksi eväiksi.

Vierailija
108/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaajien mielestä ihmiset ei voi siis lentää muualle kuin lomalle/työmatkalle hotelliin? Siis kun aletaan urputtamaan että kannattasko säästää että on varaa syödä kentällä/kohteessa, samoin yöpymisen hinnoista urputetaan...

Kävikö kenellekään mielessä että entä jos lentääkin vaikka sukulaisen luo ja majoittuu hänen kotonaan? Ei tarvi siis maksaa hotelliöitä eikä ravintolaruokia...

Ravintolaruoat voivat myös kohteessa olla edullisempia esim. 10-12 eurolla saa ravintolaillallisen 2 hengelle.

Missä kohteessa? "Ravintolassa"?

Turistirysässä jossa suomalaiset syövät hienoissa ravintoloissa ja asuvat 5 tähden hotelleissa ja maksavat sen mukaisesti kun taas työväestöllä ei ole varaa maksaa noin kalliita hintoja ja joutuvat tyytymään edullisempiin ravintoloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi