Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä evääksi lentokentälle ja (Norwegianin) lennolle?

07.01.2017 |

Joudun vaihtamaan konetta ja odottelemaan lentokentällä useamman tunnin. Lentokentällä kaikki on ylihinnoiteltua, ainakin Helsinki-Vantaalla ja edullisten lentolippujen tuoma säästö kuluukin sitten lentokentällä välipaloihin tai ruokailuihin odotellessa helposti. Mitä eväitä voisi ottaa mukaan. Huomioiden se että joudun turvatarkastukseen jo kotikaupungissani koska lennän Helsinkiin.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajien mielestä ihmiset ei voi siis lentää muualle kuin lomalle/työmatkalle hotelliin? Siis kun aletaan urputtamaan että kannattasko säästää että on varaa syödä kentällä/kohteessa, samoin yöpymisen hinnoista urputetaan...

Kävikö kenellekään mielessä että entä jos lentääkin vaikka sukulaisen luo ja majoittuu hänen kotonaan? Ei tarvi siis maksaa hotelliöitä eikä ravintolaruokia...

Vierailija
82/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki menusta. Ihan sama hinta kuin missä tahansa kaupungin ravintolassa.

Näytti olevan myös aamiaisbuffet 11,90 ja lapsille 6e. Halpaa!

https://olearys.fi/helsinki-vantaa-airport/food/

Hyvännäköisiä annoksia, jälkiruoat mielestäni kalliita. 17,50 euroa salaatista tai 25,80 euroa ateriasta mielestäni kalliita kun syön päivuttäin salaattilounaan tai lämpimän lounaan josta maksan 2,60 euroa tai joskus jollain Hesen kupongeilla salaatti maksaa 5,95. Keittolounas tai nachot ovat kohtuuhintaisempia. Leivän pakastaminen voisi olla hyvä idea, salaatissa tai leivässä tosin voi olla tuurillani liikaa vettä tarkastajien mielestä ja ne takavarikoidaan jo kotipaikkakunnalla.

Tämä on juuri se pointti. Jos ei syö ravintolassa koskaan, tuntuu nämä normaalit hinnat korkeilta.

Varmaan siellä kohteessa sitten sama juttu. Ei varaa syödä ravintolassa. Kioskista tai mäkkäriltä eväät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä kentällä ole ravintolaa. Ota hedelmiä mukaan. Itse olen saanut turvatarkastuksesta läpi eväspatongin,hampurilaisateria ja pizzalaatikon. Juomat ja jugurtit ei tietenkään mene läpi.

Vierailija
84/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina leipää ja hedelmiä mukana. Yleensä myös jotain välipalapatukoita. Opiskelijabudjetilla mennään ja lentäminen on vaan pakollista jos haluaa vanhempia nähdä. Lisäksi pidän eväitä mukana seuraavista syistä:

1) Lääke täytyy ottaa aina samaan aikaan ja ruoan kanssa. Joten sitä ruokaa on parempi olla mukana koska joka hetki sitä ei ole vain mahdollista saada tai ostaa.

2) Yleensä vaihdan konetta melko tiukalla aikataululla ja silloin ei ole aikaa alkaa etsimään kentältä itselleen sopivaa allergiaevästä, kun juuri ja juuri ehtii kävelemään portilta a portille b.

Vierailija
85/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimaito, tonnikalapurkki..? Nehän otetaan pois turvatarkadtuksessa, koska niissä on nestettä.

Vierailija
86/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti taas jaksaa kutittaa jonkun persettä kun joku kehtaakin tuoda omat eväät. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin!!

Vierailija
87/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteesta ja hotellista riippuen todellakin tavallinen vaatimaton hotelli kauempana keskustasta voi olla sen 30 e yö. Tuolla hinnalla pääsee myös mm. Pisan torniin. Hmm, Pisan torni vai lentokenttäpihvi... vaikea valinta. Kumpi olikaan matkan tarkoitus.

Jos taloudellinen tilanne on se, että on varaa vain jompaan kumpaan, niin silloin ei kannata lähteä Italiaan.

Vierailija
88/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteesta ja hotellista riippuen todellakin tavallinen vaatimaton hotelli kauempana keskustasta voi olla sen 30 e yö. Tuolla hinnalla pääsee myös mm. Pisan torniin. Hmm, Pisan torni vai lentokenttäpihvi... vaikea valinta. Kumpi olikaan matkan tarkoitus.

Laita esimerkkiä hotellista

Toki käydään nähtävyyksissä mutta syödäkin pitää. Se on yhtä tärkeä tarkoitus matkalla. Syödä hyvin.

Kotona voi taas köyhäillä, jos haluaa

Mä olen halvimmillani asunut 1€/hlö/yö, yht. 2€, joka siis jaettiin kahden hengen välille. Kyseessä oli pieni heinäkattoinen mökki Laosissa. Tällä laskelmalla sillä pihvin hinnalla nukkuu jo kuukauden, tai ylikin, jos saisi neuvoteltua viikko- tai kuukausihinnan yöpymiselle.

Näillä paikoilla ei vaan valitettavasti ole nettisivuja, joita linkata.

t: eri

Se heinäkattoinen mökki ei tainnut olla hotelli? Minäkin olen halvimmillani nukkunut ilmaiseksi, lentokentällä. 

Vierailija
89/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Ruoan säilyminen arveluttaa kun saavun aamulla Helsinki-Vantaalle ja kone lähtee illalla eikä nesteitä saa kuljettaa koneessa. Pitänee keksiä jotain kuivaruokaa armeijatyyliin. Norwegianin lennolla ei tarjoilla ruokaa ja perillä matkakohteessa olen vasta seuraavana aamuna. Finnairin lennoilla ei tarvinnut huolehtia eväistä kun tarjoilu pelasi mutta Norwegianilla lentäessä rahaa kului lentokentällä sekä koneessa ostettuihin eväisiin.

Minä vuonna Finnairin lennolla palvelu pelasi?

Vierailija
90/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita esimerkkiä hotellista

Toki käydään nähtävyyksissä mutta syödäkin pitää. Se on yhtä tärkeä tarkoitus matkalla. Syödä hyvin.

Kotona voi taas köyhäillä, jos haluaa

Mä olen halvimmillani asunut 1€/hlö/yö, yht. 2€, joka siis jaettiin kahden hengen välille. Kyseessä oli pieni heinäkattoinen mökki Laosissa. Tällä laskelmalla sillä pihvin hinnalla nukkuu jo kuukauden, tai ylikin, jos saisi neuvoteltua viikko- tai kuukausihinnan yöpymiselle.

Näillä paikoilla ei vaan valitettavasti ole nettisivuja, joita linkata.

t: eri

Se heinäkattoinen mökki ei tainnut olla hotelli? Minäkin olen halvimmillani nukkunut ilmaiseksi, lentokentällä. 

"Hotelli on paikka, joka tarjoaa lyhytaikaista majoitusta maksua vastaan. Hotellin palveluihin kuuluu yleensä oma huone, sänky, WC, suihku ja usein monia lisäpalveluja." -wikipedia

Nämä määritelmät täyttyvät. Oli oma terassikin ja riippumatto.

"Hotellin tai muun majoitusliikkeen huone on yhdestä tai useammasta huoneesta (huoneisto / sviitti) koostuva majoitusyksikkö, joka muodostaa yhden jakamattoman kokonaisuuden. Huoneet voivat olla yhden-, kahden tai useamman hengen huoneita riippuen siitä, ovatko ne pysyvästi varustettuja yhden tai useamman hengen majoitukseen. Myös huoneistot vastaava majoitusyksikköinä huonetta. Ne muodostuvat yhdestä tai useammasta huoneesta ja niissä on yleensä keittiö/keittokomero sekä oma kylpyhuone. Majoitustilastossa mökit, majat, bungalovit, loma-asunnot ja loma-osakkeet vastaavat yhtä majoitusyksikköä (huonetta)." - hotellihuone, Tilastokeskus

Vierailija
91/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Ruoan säilyminen arveluttaa kun saavun aamulla Helsinki-Vantaalle ja kone lähtee illalla eikä nesteitä saa kuljettaa koneessa. Pitänee keksiä jotain kuivaruokaa armeijatyyliin. Norwegianin lennolla ei tarjoilla ruokaa ja perillä matkakohteessa olen vasta seuraavana aamuna. Finnairin lennoilla ei tarvinnut huolehtia eväistä kun tarjoilu pelasi mutta Norwegianilla lentäessä rahaa kului lentokentällä sekä koneessa ostettuihin eväisiin.

Minä vuonna Finnairin lennolla palvelu pelasi?

2015, siinä mielessä hyvä että hintoihin kuului ateriat ja kahvit toisin kuin Norwegianilla. Lentokentältä tai koneesta ei tarvinnut ostaa mitään.

Vierailija
92/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaajien mielestä ihmiset ei voi siis lentää muualle kuin lomalle/työmatkalle hotelliin? Siis kun aletaan urputtamaan että kannattasko säästää että on varaa syödä kentällä/kohteessa, samoin yöpymisen hinnoista urputetaan...

Kävikö kenellekään mielessä että entä jos lentääkin vaikka sukulaisen luo ja majoittuu hänen kotonaan? Ei tarvi siis maksaa hotelliöitä eikä ravintolaruokia...

Ravintolaruoat voivat myös kohteessa olla edullisempia esim. 10-12 eurolla saa ravintolaillallisen 2 hengelle.

Vierailija
93/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko kukaan ei ole vielä kertonut, niin pakasteet otetaan sitten turvatarkastuksessa roskikseen.

Vierailija
94/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaruoat voivat myös kohteessa olla edullisempia esim. 10-12 eurolla saa ravintolaillallisen 2 hengelle.

Missä kohteessa? "Ravintolassa"?

Vierailija
95/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian on 100krt parempi ku Finnair. Enemmän jalkatilaa, uudemmat koneet, ilmainen wifi koneessa ja halvemmat liput.. By the way..

Vierailija
96/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin näen silmissäni kun joku peräkylän emäntä levittää lentokentän likaiselle pöydälle tai ikkunalaudalle salaatit, pakastetut kanakuutiot ja kuviopastat, pikaruokalan salaattikastikkeet, kananmunat, siemenet, pähkinät, pienen maidon, tonnikalapurkit, pakastetut reissumiehet, kirsikkatomaatit, kuivakakut ja porkkanatikut. Ja kertakäyttöisiä aterimia.

Nämä kaikki tietenkin pakattu kokoontaittuvaan kylmälaukkuun tai muovipussiin ja sanomalehteen käärittynä.

Siinä on näytelmää kerrakseen seurattavaksi.

Vierailija
97/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä eväiden kanssa muka noin arveluttaa? Itsellä on ollut mukana mm. itsetehty tonnikalasalaatti, ruisleipää juustolla ja tomaatilla, rieskarulla jonka välissä voita ja metwurstia, pizzapaloja, pannukakkua, mokkaruutuja, keksejä, banaaneja, porkkanoita, kurkkua, sipsejä, suklaata, karkkia, myslipatukoita ja niin edelleen. Kaikki nuo olen vienyt ongelmitta turvatarkastuksen läpi. Salaatissani ei tietenkään ollut kastiketta enkä kuljetellut vadelmahilloa pannaria varten, mutta alle 100ml pakkauksina noitakin olisi voinut tunkea nesteiden joukkoon (itse en niin tehnyt koska en pidä vadelmahillosta lämpimänä), samoin kuin vaikkapa mehutiiviste. Otan mukaani aina myös tyhjän muovipullon, jonka täytän turvatarkastuksen jälkeen. Lentokentillä on myös pieniä kauppoja, joista voi ostaa vaikka ylihintaisen kolmioleivän tai hedelmiä, jos ei halua ravintolassa syödä.

Vierailija
98/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä eväiden kanssa muka noin arveluttaa? Itsellä on ollut mukana mm. itsetehty tonnikalasalaatti, ruisleipää juustolla ja tomaatilla, rieskarulla jonka välissä voita ja metwurstia, pizzapaloja, pannukakkua, mokkaruutuja, keksejä, banaaneja, porkkanoita, kurkkua, sipsejä, suklaata, karkkia, myslipatukoita ja niin edelleen. Kaikki nuo olen vienyt ongelmitta turvatarkastuksen läpi. Salaatissani ei tietenkään ollut kastiketta enkä kuljetellut vadelmahilloa pannaria varten, mutta alle 100ml pakkauksina noitakin olisi voinut tunkea nesteiden joukkoon (itse en niin tehnyt koska en pidä vadelmahillosta lämpimänä), samoin kuin vaikkapa mehutiiviste. Otan mukaani aina myös tyhjän muovipullon, jonka täytän turvatarkastuksen jälkeen. Lentokentillä on myös pieniä kauppoja, joista voi ostaa vaikka ylihintaisen kolmioleivän tai hedelmiä, jos ei halua ravintolassa syödä.

Lisäänpä vielä sen, että koneessa en suosittele kaivamaan eväitä esille, ehkä joku leipä tai hedelmä korkeintaan. Tämä muiden matkustajien mukavuutta ajatellen. Lentokenttäravintoloissa en syö siksi että olen niin köyhä, että en syö ravintoloissa lentokenttien ulkopuolellakaan. Minuun sattuu ajatuskin siitä, että joutuisin maksamaan 9 euroa jostain patongista jonka teen kotioloissa alle 2 eurolla. Lentoni eivät ole lomalentoja, vaan reissaan kahdesti vuodessa kotiin vanhempieni luokse toiseen pohjoismaahan. Säästösyistä otan lennot ihan millä tahansa vaihtoajoilla, ainoa kriteerini on matkustamisen edullisuus. Siitä kertonee esimerkiksi viimeksin 11 -tuntiseni Arlandassa, jonka vietin kirjaa lueskellen ja eväitäni napostellen kun ei ole varaa maksaa matkoja keskustaan ja ruokaa siellä, ja lisäksi sääkin olisi ollut surkea kaupungilla pyörimiseen. Tiedän että säästöni eivät ole monien kymppien arvoisia, mutta harvoinpa mulla onkaan montaa kymppiä mihinkään "ylimääräiseen".

Vierailija
99/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä vielä sen, että koneessa en suosittele kaivamaan eväitä esille, ehkä joku leipä tai hedelmä korkeintaan. Tämä muiden matkustajien mukavuutta ajatellen. Lentokenttäravintoloissa en syö siksi että olen niin köyhä, että en syö ravintoloissa lentokenttien ulkopuolellakaan. Minuun sattuu ajatuskin siitä, että joutuisin maksamaan 9 euroa jostain patongista jonka teen kotioloissa alle 2 eurolla. Lentoni eivät ole lomalentoja, vaan reissaan kahdesti vuodessa kotiin vanhempieni luokse toiseen pohjoismaahan. Säästösyistä otan lennot ihan millä tahansa vaihtoajoilla, ainoa kriteerini on matkustamisen edullisuus. Siitä kertonee esimerkiksi viimeksin 11 -tuntiseni Arlandassa, jonka vietin kirjaa lueskellen ja eväitäni napostellen kun ei ole varaa maksaa matkoja keskustaan ja ruokaa siellä, ja lisäksi sääkin olisi ollut surkea kaupungilla pyörimiseen. Tiedän että säästöni eivät ole monien kymppien arvoisia, mutta harvoinpa mulla onkaan montaa kymppiä mihinkään "ylimääräiseen".

Mitä eväitä sinulla oli mukana? Lennolle ajattelin ottaa sipsejä, keksejä, hedelmiä ehkä ja sitten ostaa kahvia.

Vierailija
100/108 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatissa käytetyistä vihanneksista tihkuu vettä vaikka pesun jälkeen ne kuivaisikin. Tomaatin sisus on nestettä ja voi tihkua salaattiin. Jos pakastan leivän ja annan sen sulaa, siitä tihkuu nestettä. Oikeasti joudun aina sattumalta erityistarkastuksen kohteeksi joten tuurillani joku salaatti lasketaan nesteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi