Mitä mieltä olet standup-koomikko Ilari Johanssonista?
Itse näin hänet ensimmäistä kertaa, kun oli tuomaroimassa Naurun tasapainossa. Ajattelin, että se on varmaan itse sitten tosi guru, kun on tuomarina. No, nyt näin ensimmäistä kertaa hänen oman esityksensä tuossa Nelosen standup-ohjelmassa. Ja sehän oli ihan ala-arvoista, pelkkää alapääjuttua eikä yhtään naurattanut. Onko hänellä aiemmin ollut parempia juttuja vai millä persuteella hänet oli otettu tuomariksi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Nelosen standuppi on yllättänyt. Entuudestaan hyviksi luulemani tyypit häviää lavalla joillekin ihan tuntemattomille itähelsinkiläisille.
Ovatko itähelsinkiläiset mielestäsi jo oletuksena huonoja?
T. itähelsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen esiintymistyyli omaleimaista. Nykyisellään hän on sortunut poliitisen sanoman ajamiseen (liberalismi, Trump-vastaisuus, homomyönteisyys, jne.). Ei jatkoon.
Jep. Saarnata voi kirkossa tai poliittisissa tilaisuuksissa, ei jumalauta huumoriohjelmissa.
Trumppi on jo itsessään sellainen vitsi (ja suomalaiset kannattajansa) että tottakai Trumpista ja kannattajistaan kerrotaan vitsejä.
Onkohan Ilarilla balettitanssijataustaa vai onko homo? Koreografiasta päätellen.
Todella hauska mies 😆 todellakin yksi parhaista
Ei oo minun makuuni. Joku sen elekielessä ärsyttää. Leikola, Matti Patronen ja Jakke Björklund naurattaa minua eniten.
Hänen savolaisjuttunsa ovat kyllä hauskoja, mutta näistä uusimmista en oikein välitä. Omia suosikkejani ovat Jack Björklund, Mikko Vaismaa (pesäpallojuttu on niiiin totta) ja Teemu Vesterinen.
Näin ekan kerran Miesflunssassa 2023. Petyin ja ihmettelin, miten pahasti ajasta jääneillä stereotypioilla ihmisiä ns. nauratetaan. Yksi vitseistä mm. se, että nainen on kuin kääpä tai mikä tahansa muu parasiitti, joka elää miehestä hyötyen. En oikeasti ymmärrä, miten näin naisia kohtaan vihamieliset jutut ovat jostain hauskoja.
Kävin myös ensimmäistä kertaa katsomassa livenä stand-upia. Juuri tuota Miesflunssaa ja oli niin huono. Oli enemmänkin kahden miehen näytelmä, kuin standupia. Ja jutut oli lähinnä sellaisia tavallisia kahvipöytäkeskusteluja ja vitsit vanhoja - tai ne jotka ei kuulunut tähän kastiin, oli luokattomia. Kuten se joku Marjutin kakkaaminen kahden puolesta ja kakan kulun kyttääminen jostain viemäristä. Ei mitään luovaa, eikä edes hauskoja juttuja. Rahat ja aikaa meni hukkaan ja pettymys oli valtava.
En tiiä miksi, mutta äijä on aina ollut jotenkin ylimielisen oloinen. Toivottavasti käyttää tämän kommentin jossain shöyssään.
Seitsemän vuotta vanha aloitus ja vastaan. Jos vaikka sattuis olemaan linjoilla. :D
Ilari Johansson on kutsuttu Naurun tasapainoon tuomariksi pitkän uransa takia. Ilari on niitä pioneereja, jotka on suomessa aloittanut tuossa hemmetin vaikeassa lajissa. Eihän ysärillä kukaan uskonut, että standup lähtee meilläkin johonkin nosteeseen.
Ilarilla on paljon hyviä juttuja ollut uransa aikana ja muutama vähän falskimpi. Jos pioneeri, niin myös hyvä. Enemmän hänen poliitiisesta satiiristaan viehätyin kuin niistä muista jutuista.
Stand upissa on niin paljon niitä navan alusjuttuja, että kaikki vissiin jossain vaiheessa uraansa tekee sitä. Valitettavasti se tuntuu uppoavan yleisöön.
Jos Ilari on koomikkona pioneeri, niin mä olen katsojana. Sieltä alusta saakka kiersin paikkoja, että näkis edes jossain jotain. Sitten 2000 luvulla alkoi olemaan säännöllisiä klubeja enemmän ja enemmän. Nykyään pääsee viikottain seuraamaan monenlaista standupia pkseudulla, jos haluaa.
Tällä viikolla taas starttaa Kovan viikon ilta - lauantaina Yleltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei naurata. Yllätyksellisyys puuttuu. Samoja alapääjuttuja kertoo lähipubin baarijakkarat.
Tämä. Nolottaa jotkut konmarijutut, vaimo heittää pois kun mies ei säkenöi enää iloa.
Konmari oli ja meni 10v sitten. Lisäksi tuo vitsi oli niin ennalta arvattavissa
Vitsit vähissä kirjoitti:
Oli yllättävän huono. Ei naurattanut. Ongelmana oli että hän keksii itse asioita ja sitten heittää läppää asioista joita ei ole edes olemassa. Esimerkiksi tämä miten eri puolueen jäsenet kävelee tai Päivi Räsäsen silmä. En ole kyllä koskaan nähnyt että näin olisi joten sitten tällaisten asioiden liioittelu ja jatkuva toistelu lavalla ei toimi. Hyvät koomikot löytävät jotain oikeasti olemassa olevaa ja oivaltavaa ja tuovat sen hauskasti esille ( Ismo Leikola). Se Saksalaisten sotilaiden kävely oli tosin hauska.
Minäkin tykkään Ismosta. Sen vitsit useimmiten perustuu sellaiseen älykkääseen sanoilla kikkailuun varsinkin englannin kielisissä sketseissä. Lisäksi se, ettei ole poliittisesti latautunut, kuten joku Iikka Kivi. Ismon komiikka on sellaista hyväntahtoista. No mahtuu sinne se alapäähän viittaava kappale jonka sävel on se päivänsäde ja menninkäinen.Sekin kyllä nauratti:)
On kuin huono versio Kirkasta. Kimittää ja honotta yhtäaikaa. En tykkää jutuistaankaan💩
Vierailija kirjoitti:
On kuin huono versio Kirkasta. Kimittää ja honotta yhtäaikaa. En tykkää jutuistaankaan💩
Kukas tämmöinen koomikko Kirka on? En ole kuullut.
Näin muutama vuosi sitten kun Provinssirock kokeili ottaa "täytteeksi" stand up koomikoita. Silloin oli todella hauska!