Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit muuttaa ja varanneet hissin useaksi tunniksi, nyt tappelu rappykäytävässä

Vierailija
06.01.2017 |

Naapurit ovat tehneet muuttoa aamusta asti ja pariin kertaan ulkoa käydessäni hissi ollut tupaten täynnä tavaraa ja ovi pultattu niin ettei kukaan muu voi hissiä käyttää. Kävin kaupassa ja tulin kauppakassien kanssa hissin ovelle missä pyysin ystävällisesti voisinko käyttää hissiä sillä asun ylimmässä kerroksessa, ei kuulemma onnistu vaan täytyy odottaa, että he tyhjentävät hissin. En siis voinut heidän mielestään mennä hissiin kauppakassien kanssa ylös (hissi oli puolillaan laatikoita ja olisin hyvin mahtunut).

Nyt kuuluu julmetonta huutoa rappukäytävästä kun tilanne jälleen sama jonkun toisen naapurin kohdalla, olisi tarvinnut hissiä käyttöön mutta muuttajat olivat sitä mieltä että ei nyt, he ovat varanneet hissin muuton takia.

Kyllä olen naapurikyylä ja kuulin huudon rappukäytävästä eteiseen kun kaksi aikamiestä huutaa toisilleen kurkkusuorana. En tiennytkään, että hissin voi noin vaan "varata", saas nähdä miten tilanne etenee. Jäätävän kokoinen muuttorekka myös parkkeerattu talon eteen ettei kukaan muu pääse autolla pihaan. Jännittävää loppiaista :D

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä muutto on sellainen poikkeustilanne, että hissin varaaminen on perusteltua. On se aika ikävää ja hankalaa jos toiset ei yhtään jousta, että saa isot ja painavat tavarat kuljetettua pois.

Ei ihmiset kuitenkaan koko ajan muuta eikä muuttoa sentään montaa päivää suoriteta hissiä varaten. Ja sitä paitsi portaiden käyttäminen on terveellistä. Itse käytän vain ja ainostaan portaita normaalisti vaikka asun neljännessä kerroksessa.

Vierailija
22/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä kerran vastaavassa tilanteessa sanoin suoraan " no vittu kantakaa edes tämä kauppakassi kolmanteen, kun minä tuon lapset! "  tämän jälkeen sain hissin käyttöön hirveän jupinan ja mulkoilun kera,,  minulla oli siis kauppakassi, vauva kantokopassa ja  2v käsipuolessa .

Eli mitä tästä opimme ilmanä,lapsia olisit hyvin pärjännyt eikä tarvinnut ruveta hankalaksi.

minä en tässä ollut hankala, vaan tämä pariskunta joiden takia mm. naapurin huonokuntoinen pappa lähti vaivalloisesti kapuamaan portaita! minä päätin olla narttu ja pitää puoliani. senkun muutatte, mutta hissi kuuluu kaikille ! 

Onko talon järjestyssäännöissä mainittu jotain hissin maksimi käyttöajasta? Jos ei ole niin miten meinasit perustella sen ettei joku saisi istua hississä vaikka koko päivää ja pitää jalkojaan oven välissä ylimmässä kerroksessa.

Tuskinpa tuollaisella järjenjuoksulla varustettu henkilö noudattaa niitäkään järjestyssääntöjä jotka oikeasti on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Vuosaaren Merirastilassa? Jos asut tiedän mistä johtuu.

Asutko, ap, Mogadishu Avenuella?

Vierailija
24/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä muutto on sellainen poikkeustilanne, että hissin varaaminen on perusteltua. On se aika ikävää ja hankalaa jos toiset ei yhtään jousta, että saa isot ja painavat tavarat kuljetettua pois.

Ei ihmiset kuitenkaan koko ajan muuta eikä muuttoa sentään montaa päivää suoriteta hissiä varaten. Ja sitä paitsi portaiden käyttäminen on terveellistä. Itse käytän vain ja ainostaan portaita normaalisti vaikka asun neljännessä kerroksessa.

Minä olen kyllä onnistunut muuttamaan ison tavaramäärän kanssa niin, etteivät naapurit ole joutuneet kohtuuttoman kauan jonottamaan hissiin. Kas kun ne tavarat voi nostaa sieltä nopeasti ulos rappukäytävän puolelle ja siitä sitten vähitellen kantaa autoon. Joo, naapureiden täytyy joustaa kun joku muuttaa, muttei tässä ole kukaan vaatinutkaan hissiä sillä sekunnilla käyttöönsä, vaan nämä aloittajan talon ääliöt varasivat sen koko päiväksi.

Vierailija
25/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushelsinkiläisen käytöstä. Niin täynnä itseään että tursuu korvistakin ulos.

Vierailija
26/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa tollaset. Kyllä ku mie kerrostaloon muutin ja sieltä pois niin annoin naapureiden käyttää hissiä heti kun mahdollista. Jos hissi oltiin jo lastattu ääriä myöten täyteen niin pyysin odottamaan hetken ja eräällekkin mummolle kävin kantamassa ostokset kotiin koska tavaroiden purkamisessa meni aikaa.

Vierailija
27/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä onnistunut muuttamaan ison tavaramäärän kanssa niin, etteivät naapurit ole joutuneet kohtuuttoman kauan jonottamaan hissiin. Kas kun ne tavarat voi nostaa sieltä nopeasti ulos rappukäytävän puolelle ja siitä sitten vähitellen kantaa autoon. Joo, naapureiden täytyy joustaa kun joku muuttaa, muttei tässä ole kukaan vaatinutkaan hissiä sillä sekunnilla käyttöönsä, vaan nämä aloittajan talon ääliöt varasivat sen koko päiväksi.

Yksi ainoa päivä ei ole paha kärsimys. Parempi vaan, että hoitavat homman vauhdilla pois. Mua ei haittaisi.

Vierailija
28/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät tietysti, että jotain varastetaan. Lähteköön vartioimaan muuttokuormaansa siksi aikaa, kun hissiä käytetään.

Vierailija
29/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. minulla on aikoinaan murskautunut nilkka kolarissa, leikattu pari kertaa ja aika ok nyt, mutta ei sillä helposti kiivetä viidenteen kerrokseen, missä asun. Ei ilman kipua ainakaan. Eikä minun jollekin random-idiootille tarvitse tätä selittää edes.

TOTTA KAI hissin on oltava kaikkien käytössä, ehtii siinä välissä muuttaakin.

Vierailija
30/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjuttuja,Suomessa on niin matalia taloja pääasiassa alle 10 kerrosta ettei hissiä tarvita muuttoon,eikä varsinkaan muuhun liikkumiseen.

Rappuset on joka talossa.

Vierailija
31/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Miksi et voinut kauppakasseja kantaa ylös. Turhaa nillitystä puolin ja toisin. Eri asia jos on jalkavaivanen tai vaikkapa lastenvaunuilla liikenteessä. Kauppakassitkin voi kantaa ylös parissa erässä.

T. Kutoskerroksessa asunut ja naapurin muutotkin pärjätty ilman wt-tappeluita

Vierailija
32/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissin ovi oli ylhäältä pultattu niin ettei se sulkeudu, eli tähän oli ihan käytetty aikaa ja ajatusta tähän hissin varaamiseen. :D Minua ei haitannut kävellä kauppakassien kanssa ylimpään kerrokseen, minua haittaa se että ollaan noin itsekkäitä, että kuvitellaan että on ok varata hissi "omaan käyttöön" aamusta iltaan! Meidänkin talossa asuu perheitä joissa pieniä lapsia, pahalle tuntuu ajatella äitejä vaunujen kanssa kun itsekäs naapurin setä tarvitsee hissiä koko helkatin päivän. Muuttoauto muuten edelleen pihassa suoraan talon ovien edessä, seissyt siinä aamu 8 lähtien :D

Ap

Vierailija
33/33 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ap. antanut pientä opastusta hissin käytöstä, sillä on paljon, jopa aikuisia ihmisiä, jotka eivät hallitse sitä ja näin lisäävät taloyhtiön kuluja, jotka maksetaan hoitovastikkeissa ja vuokrissa.

Hissin huolto- ja korjauskulut ovat monessa taloyhtiössä toiseksi tai kolmanneksi suurin kuluerä, lämmityksen jälkeen, usein vielä asukkaista johtuen.

Silloin kun puhutaan muutosta, tavarat tuodaan huoneistosta hissin oven luokse ja kaikki kamat kerralla hissiin ja vastaavasti puretaan vastaavasti. Tärkeintä on huomioida hissin KANTAVUUS, oma paino mukaan lukien, ettei tule ylipainoa, joka rasittaa ja altistaa hissin kunnossapitoa.

Yleensä tuossa vaiheessa hissiä tarvitaan vain muutaman minuutin kerrallaan, kun monen hissin kantavuus on 250-350kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä