Minusta kiinnostui eräs hyvinkin varakas mies. Tuntuu oudolta. Miksi tuollainen mies kiinnostuisi tavallisen näköisestä, lihavasta naisesta?...
Tuohan saisi rahalla vaikka minkälaisen Mailis Penttilän jos vaan haluaisi.. :D Itse olen tavallinen nainen ja jopa 12kg ylipainoa. Eikös tuollaiset miehet juurikin halua ns. edustusvaimon itselleen..
Olen jutellut miehen kanssa ja käytiin syömässä. Ei ole mikään leuhkan oloinen vaan hyvinkin mukava.
Ja ennen kuin joku tulee mua haukkumaan tähän lompakkoloiseksi ja rahan perässä olevaksi hutsuksi, niin en ole sellainen laisinkaan. En tiennyt miehen varallisuutta kun mentiin syömään. Kertoi myöhemmin asiasta, mutta ei mitenkään hehkuttanut sitä (mikä on hyvä asia).
Toinen juttu myös ihmetyttää. Itse olen normaali tuloinen, enkä todellakaan omista hienoa autoa ja komeaa taloa jne. Ei oikein houkuta sellainen mies, joka on selvästikin mua rikkaampi, koska tuntisin itseni varmaan kokoajan huonommaksi..?
En myöskään haluaisi, että mies kustantaisi kaikki menot ja veisi mua ulkomaille ja ostelisi jatkuvasti kaikkea, hinnasta viis. Mietin että jos tuollaisen miehen kanssa suhteeseen alkaisi, niin menisikö se homma sitten sellaiseksi kuitenkin.. No riippuu kait ihmisestä.
Meillä on miehen kanssa hyvinkin paljon yhteistä. Samanlainen huumorintaju, eläinrakkaus, kummallakin meistä on koiria :) Arvostetaan paljon samanlaisia asioita. Tykätään tehdä samanlaisia asioita (lenkkeily, mökkeily, rauhalliset koti-illat, ruoanlaitto, leipominen (mies sanoi tykkäävänsä leipoa ja sanoi että haluaisi oppia lisääkin että voisin opettaa :D) jne jne..
Käsittämättömän rauhallinen olo aina tämän miehen seurassa ja sellainen luonteva, että voin olla aivan oma itseni.
Mutta tuo erilainen taloudellinen asema... Voisiko se tehdä mut jopa kateelliseksi jos suhde etenisi? Esim. haaveilisin ostavani uuden auton, mutta ei ole rahaa.. Mies ostaa auton tuosta noin vaan.. Ja jos yhdessä asuisi niin kaikki tälläiset pienetkin asiat näkyisi niin selvästi. Toinen voi tehdä (no ei ihan mitä vaan hänkään, ei mikään miljonääri sentään ole) melkein mitä vaan ja itse en voi..
Tai jos se tosiaan menis sellaseksi että mies ostais mulle uuden auton, talon, koiran, kissan.. Ja sellasta en halua, kun itse haluan pärjätä enkä elää vaan toisen rahoilla..
Joo tuli varmaan sekavaa tekstiä.
Onko täällä ketään, jolla oikeasti ois kokemuksia varakkaista miehistä? Onko ne kaikki jotain ihan kusipäitä loppu peleissä (rahoillaan ja materiaaleilla leuhkivia?), vai voiko jopa olla ihan tavallisia ihmisiä, joiden elämässä se varakkuus ei edes niin näkyisikään..
Kommentit (35)
Itse en nyt oikein näe mitään kunnon ongelmaa. Jos mies tykkää sinusta, haluaa viettää kanssasi aikaa ja te molemmat viihdytte keskenänne, niin mitä muuta vielä haluat. Sainoisin että itse ongelma ei ole rahassa vaan suhtautumisessasi. Kerro miehelle mitä olet mieltä ja sillä selvä.
Hypergamia ja prinsessaharhat- ei mitään uutta auringon alla.
Toivon että mies löytää muunlaisen naisen itselleen.
Ap sä olet todella ennakkoluuloinen ja sulla on huono itsetunto. Toivon miehelle parempaa. Susta tulee sille vain riippa.
Musta teet rahasta ison numeron ja vaikuttaa siltä että todellakin välität siitä turhankin paljon.
Ämmä miettii jo naimisiin menoa kun mies on vain miettinyt helppoa panoa. Monesti ne panotkin halutaan sellaisista, joiden kanssa tulee toimeen. Eiköhän sillä miehellä ole tapailussa muitakin ja kun heikko itsetuntosi ja rahanahneutesi selviää, jäät nopeasti rannalle ruikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, sä olet jutellut miehen kanssa ja käynyt syömässä ja nyt sitten pohdit huolestuneena, että miten ne talousasiat sitten kun jos asutaan ja eletään yhdessä. :D Eiköhän siitä syömisestä ja juttelemisesta ole kuitenkin vielä aika pitkä matka siihen, että tuollaisia yhdessä yhdessä elämiseen liittyviä asioita on tarpeen miettiä? :D
Ollaan me pidemmän aikaa jo nähty ja oltu tekemisissä. Olen jopa viettänyt aikaa miehen luona ja uutena vuotena oltiin mökillä. Ja nyt tuossa vasta käytiin syömässä.
Olen vakavalla mielellä liikenteessä, siksi mietin näitä asioita. Mutta tiedän myös senkin, että välttämättä tämä ei edes tule etenemään seurusteluun asti. Mies on ainakin kiinnostunut, on sen sanonutkin, mutta itse olen varautuneempi.
AP
Onko mies eronnut?ja onko lapsia..mutta tärkeintä on,että hän kohtelee sinua hyvin,eikä pyri määräilemään kaikesta tai haluamaan muuttaa sinua...tärkeintä on,että kelpaat hänelle juuri sellaisena kun olet ja tärkeä on huomata,että hän on keskittynyt sinuun,kun tapailette esim.syömisen merkeissä..jos hän tässä vaiheessa jo kovasti flirttailee ja huomio kiinnittyy toisiin naisiin..niin sinulla saattaa olla elämä edessä"edustusvaimona" joka joutuu sietää miehensä pettämistä,henkistä ja ehkä fyysistä väkivaltaa ja et edes saa päättää mitä puet päällesi,minkälaiset hiukset sinulla on,ketkä ovat ystäviäsi jne.Se on hinta ja paljon enemmän joillakin "edustusvaimoilla"
Vierailija kirjoitti:
Ota rahat ja juokse
Tää on hyvä!
Heh. Mieheni kuuluu tulojensa puolesta siihen kuuluisaan 10 % joukkoon Suomessa eniten ansaitsevista. Se ei näy arjessamme, toki oltu yhdessä vuosikymmeniä. Laskut on toki aina maksettu ajallaan, mutta esim takkinsa haki Dressmannista (joutuu työnsä takia pukeutumaan siististi), koska hintalaatusuhde on siellä on hyvä. Lidlissä ja S-marketissa asiodaan, ei Stokkan Herkussa. Tykätään laittaa kotiruokaa, harvakseltaan reissaillaan tai syödään ulkona, mutta toki sitäkin joskus. Ihan itse siivotaan ja korjaillaan pienet kodin ongelmat. Ihanan tavallista elämää.
Itselläni on kyllä vain huonoja kokemuksia varakkaista miehistä, tai ei sitä yhtä voi edes mieheksi sanoa, oli kuin pikkupoika rahojensa kanssa :D Aluksi ihan kohtelias, mutta pian alkoi tulla juttua siitä, miten kaikki naiset haluaa rikkaan miehen ja miten kiva on löhötä porealtaassa ja naapurit kateellisia porchesta ja mitä vielä.. Emme olleet henkisesti match, joten katkaisin välit, mies jäi ruikuttamaan perään, laittoi välillä jotain viestiä "pääsiskö sua höyläämään ensi viikonloppuna" vaikka emme olleet harrastaneet ikinä seksiä ja lisäsi siskoni fb-kaveriksi, koska hei siinä vasta nätti muija :D
Sinun tilanteessa mies vaikuttaa kuitenkin fiksummalta, mutta onko hänelläkin ehkä jotakin "taviselämästä" vieraantuneita asenteita? Ts. Ei voi ymmärtää, miten jotkut köyhät elävät, miten kaikki eivät voi saada kaikkea..? Tätä olen huomannut rikkaissa, eivät aina ymmärrä enää muita näkökulmia.
Ei raha kerro luonteesta mitään.
Jos kyseessä on narsisti, hän näkee sinussa kohteen, jolta saa ihailua.
Tekeekö se, miehestä ihmisenä huonomman, että on onnistunut bisneksissään? Itse olen IT-alalla, köyhänä kasvanuyt, normaalia opiskelija elämää elänyt asuntolainat ottanut, mutta myöhemmin busineksissa onnistunut. Ajatusmaailmani ei ole muuttunut, vaikka enää ei tarvisi laskea menoja, silti kaivan halpalennot entiseen tapaan. En halvinta, vaan hinta-laatusuhteeltaan parhaimman. Pidän omana tietonani omaisuuteni niin pitkälle kuin sen pystyn, koska se muuttaisi suhtautumista minuun. Eikä siltikään kiinnosta mariapenttilät tai muutkaan missit ;)
Kaikki dissaajat täällä voisivat kyllä mennä itseensä - ap myös.
Eivät kaikki miehet ole samaa mieltä nykyisten kauneusihanteiden kanssa eikä heille pyöreän naisen kanssa oleminen ole "tyytymistä" mihinkään.
Ehkä tämä mies on ihastunut naiseen, joka on hänen mielestään kaunis, seksikäs, hauska, fiksu ja ihana.
Minulla kesti kauan uskoa, että oma seksikäs ja älykäs, hauska ja sosiaalinen mieheni on ihastunut ja lopulta rakastunut minuun. Olen nätti ja älykäs, sanavalmis nainen, jolla on muutama liikakilo. Mieheni pitää minua todella kauniina ja seksikkäänä ja sanoo sen usein. Hänen mielestään kauneusihanteiden mukainen laihuus ei ole kaunista.
Mieheni olisi varmasti saanut minua kauniimman ja hoikemman naisen, jos olisi halunnut. Hän halusi minut.
Ei ne miehet onneksi kaikki ole median aivopesemiä. :)
Sen sijaan että (yli)analysoisit koko tilannetta, keskittyisit ihan muihin asioihin. Ja antaisit mahdollisen suhteen edetä omalla painolla.
Jos olisin kyseinen mies kenestä olet kirjoittanut, minulle olisi suuri turn-off tuo että nyt jo olet noin paljon antamassa arvoa hänen taloudelliselle tilanteelle.
Hyvä mies on hyvä mies. Oli hänellä sitten paljon tai vähän rahaa.
Mä mietin just. samaa, että onpas daami nyt menossa kovaa vauhtia eteenpäin, miettii miltä tuntuu jos mies ostelee hänelle autoja ja taloja, kas kun ei auton väriäkin jo maininnut.