Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yleistä ruokaa tai tuotetta ei omassa lapsuudenkodissasi koskaan ollut?

Vierailija
06.01.2017 |

Meillä ei ikinä syöty pekonia, vasta aikuisiällä jossain ravintolassa ensi kertaa maistoin sitä ja sittemmin olen osannut ostaa kotiinkin :) Talouspaperia ei myöskään ikinä ostettu.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroa, aiheutti äidin mielestä syöpää.

Astianpesukonetta, aiheutti äidin mielestä syöpää.

Meillä ei kans koskaan ollut pekonia. Eikä vaaleaa leipää.

Vierailija
2/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan syöty makaronia ja ketsuppia (siis keitettyä pastaa ja ketsuppia), enkä ole tähän päivään asti tuota ruokalajia syönyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eineksiä, jugurttia yms. Söin ensimmäistä kertaa pizzaa ollessani 18v.

Vierailija
4/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä. Tai no ei voi sanoa että ei koskaan, kun niitä oli korkeintaan kerran vuodessa, mutta olin joka tapauksessa kateellinen serkuille kun heillä sai sipsejä aina lauantaisin saunan jälkeen.

Vierailija
5/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ollut koskaan einesruokia. Äiti teki ruuan alusta lähtien itse. Sieniä ei koskaan ollut missään ruuassa. En tiedä lasketaanko niitä yleisiksi ruoka-aineiksi.

Vierailija
6/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleaa leipää. Olin 8v:na kitarisaleikkauksessa ja melkein itkin, kun hernekeiton kanssa oli pullaa (ranskanleipää)

Spagettia. Söin ekan kerran spagettia 17-vuotiaana Saksassa.

Kanaa. Söin ekan kerran 17-vuotiaana matkalla Saksaan.

Ranskanperunoita. Söin ekan kerran 20-vuotiaana kaverin luona. Opiskelin tuolloin ravintolakoulussa, eikä opettaja uskonut, kun kerroin, etten ole koskaan syönyt ranskalaisia.

Vierailija
7/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa ei koskaan ollut lapsuudenkodissa ruokana.

Vierailija
8/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiliä, piimää, pekonia...

Ja mitään noista en koskaan aikuisiälläkään ole syönyt.

Vierailija
9/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä ei ollut koskaan, kun vanhemmat itse eivät niistä pitäneet.

Vierailija
10/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis salaatteja. Söin punajuuri salaattia yms. Vasta Aikuisiällä.

Vierailija
11/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä. Olivat harvinaista herkkua.

Vierailija
12/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketsuppia koska oli niin amerikkalaista..

Vierailija
13/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinia. Söimme leivän päällä juustoa, leikkeleitä ja kurkkuja ilman mitään voita tai margariinia. Vanhempani erosivat kun olin 12-vuotias. Tällöin isäni alkoi ostamaan margariinia, jolloin itsekin aloin sitä syömään.

Vierailija
14/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinihomejuustoa

Vierailija
15/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-/90-luvulla: En muista syöneeni koskaan lohta kotona. Enkä kanaa! Isämme ei kait pitänyt siitä. Tarhassa ja koulussa meinasin aina oksentaa kanankoipien ja sen kamalan keltaisen kanaviillokin kohdalla.

Vierailija
16/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä,limua,vaaleaa leipää,pekonia,eineksiä,keksejä,kaupan pullaa,tuoremehua,mehutiivistettä.

Vierailija
17/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia, mausteita, mikroruokia, pastaa.

Mikroruokia ei käytetä kyllä edelleenkään.

Mausteiden puuttuminen on harmillista, harmittaa edelleen syöminen äitini luona vaikka olisikin kerran vuodessa, kun mikään ei maistu miltään.

Karrageenin ystävä hän kyllä on, oma vatsa aina kipeä päivä tolkulla siellä syömisen jälkeen....

Vierailija
18/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä ei ollut, paitsi makkaroita ja nakkeja jos ne eineksiksi lasketaan. "Eksoottisia" hedelmiä ei ollut, banaani ja vesimeloni taisivat olla ainoita tuontihedelmiä (jouluisin oli sekahedelmäsoppaa kuivahedelmistä). Mitään "eksoottisia" ruokiakaan ei tehty, kuten tortilloja tai siipiä, vaan syötiin varmaan sitä samaa kotiruokaa mitä äitini (syntynyt 50-luvun lopulla) oli lapsuuden kodissaan syönyt.

Tiskikonetta ei ollut, kuulemma jäi pesuaineesta jäämiä astioihin ja aiheutti syöpää. Tietokone, kännykät ja muu uusi elektroniikka meille tuli vuosia myöhemmin kuin kavereitteni perheisiin. Äitini ei edelleenkään käyttäisi kännykkää, ellei olisi työpaikalla pakollinen. Kotonaan soittaa aina lankapuhelimella kaikkialle minne mahdollista.

Vierailija
19/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule kyllä yhtään mitään mieleen. Hyvätuloinen perhe, joten tuotteiden hinta ei ole ollut ongelma tmv. Oltiin myös hyvin kokeilunhaluisia (tai no minä olin/olen, hoidin perheen ruuanlaiton jostain kaksitoistavuotiaasta lähtien :D)

Vierailija
20/34 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei videonauhuria,tietääkseni kaikilla muilla oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan