Kaipaan niin paljon miestä elämääni
Eroni olen käsitellyt ja ko. ihmisestä yli päässyt. Mutta parisuhteen ja hyvän miehen kaipaus taisi tulla jäädäkseen. Seksiä saan ja mukavia miehiä on tarjolla suhteeseen jatkuvasti, mutta kukaan heistä ei ole sitä, mitä etsin. Vakituinen panokumppanikin on alkanut maanitella minua suhteeseen kanssaan, mutta en vain pysty. Tiedän jo nyt, että en olisi onnellinen ja jättäisin hänet parin vuoden sisällä.
Minulla oli pitkä ja hyvä suhde, jonka aikana opimme paljon parisuhteiden psykologiasta (vaikeuksien kautta, joita meillä huonosta onnesta johtuen riitti). En halua enää sellaista teinimäistä symbioosirakkautta, jossa oma identiteetti sulautuu toiseen, vaan tahtoisin kahden erillisen aikuisen parisuhteen. Nämä minuun ihastuvat miehet osoittautuvat yksi toisensa jälkeen teinirakkaudesta haaveilijoiksi. Se, että minä olen erilainen ihminen kuin mies, jää mieheltä näkemättä. Sen sijaan minut nähdään jonkinlaisena ideaalina haavekuvana, fantasiana jota en käytännössä voi täyttää.
Haluaisin ja tarvitsisin aikuisen miehen, joka ymmärtää ettei nainen ole fantasiaa vaan oikea ihminen, ja joka pyrkii tutustumaan minuun sellaisena kuin oikeasti olen. Yhden tällaisen olen eroni jälkeen kohdannut, mutta hän ei halunnut kanssani suhdetta.
Alan olla lopen kyllästynyt deittailuun ja aina uusien miesten tapailuun. Vain hyvin harva heistä herättää kiinnostukseni edes alustavasti, ja vähän paremmin tutustuessa käy aina samoin: mies ihastuu päätä pahkaa vaikka emme edes tunne toisiamme - minä vetäydyn koska ei tunnu kivalta olla toisen haavekuvan ruumiillistuma.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä pannessa vähän tuntosarvet tylsy? Mistä tiedät, ettet itse tavoittele miehen haavekuvaa?
Kyllä minulla on todella lämpimiä tunteita panokumppaniani kohtaan, mutta silti on ihan selvä asia, ettei meistä paria tule. Hän on näissä asioissa lapsellisempi kuin itse olin edellisen, 15 vuotta kestäneen suhteeni alkaessa. Ero välillämme vain on liian räikeä. Joutuisin (ja joudun nytkin välillä) käymään hänen kanssaan läpi asioita, joista tuli kinaa ensimmäisessä pitkässä parisuhteessani, joka alkoi ollessani 18.
Tuohon toiseen kysymykseesi vastaus: rakastuin tuohon yhteen mieheen todella syvästi, vaikka hän poikkeaa monella tavalla siitä, mitä pitäisin itselleni ideaalina kumppanina. Se yksi ja tärkein ominaisuus hänellä kuitenkin oli: kyky ja kiinnostus nähdä minut sellaisena kuin minä olen. Hän todella tutustui minuun, soitti pitkiä puheluja, kyseli kuulumisia ja kuunteli mitä kerroin, kommentoi ja kritisoi (pehmeästi) kun oli aihetta, ja toisaalta kannusti ja tuki kun oli tarvetta. Puhuimme paljon siitä, mitä rakkaus mielestämme pohjimmiltaan on. Minusta tuntui vahvasti siltä, että tämä mies rakasti minua. Tuntuu itse asiassa yhä, ja hän on edelleen elämässäni ystävänä. Hän kertoo itsekin, että rakastaa minua, mutta ilmeisesti hän ei halua minua seksuaalisesti ja siitä syystä ei halua suhdetta. (Tämä tuntuu tosi hassulta ja kohtalon ivalta, koska kyseessä taitaa olla ensimmäinen kohtaamani mies koskaan, joka ei olisi halunnut kanssani sänkyyn!)
ap
Onneksi olen MGTOW mies. Miehille opetetaan liikaa naisten pedastalisointia ja vaginan worshipointia. Miehillä on kuitenkin luontaista lihasmassaa 3 kertaa enemmän, paremmat refleksit, kognitiiviset kyvyt ja suuntavaisto. Me miehet olemme luoneet ja rakentaneet maailman. Rakkaus ja seksi on dopamiinin eritystä ja kemikaalia aivoissa aivan kuten huumeet. Bitchy face nainen on pure evil sisältä. Varokaa miehet astumasta naisten ansaan.
ap on todennäköisesti törmännyt vain noihin pedastalijoihin, joiden innokkuus vie ap:n kiimavitun kosteutumisen pois.
Minusta sinä ap tunnut ottavasi itsesi vähän liian vakavasti. Sinä saat kyllä esittää pitkän toivelistan siitä, miten miehen pitäisi sinuun suhtautua, miten tutustua sinuun, miten kohdella sinua. Miehen sitten ei parane osoittaa ihastustaan kuin sinun haluamallasi tavalla. Höllää vähän, et sinä varmaan kuitenkaan ole ihanin nainen maalla pään.
Kukaan mies ei halua AP:n kuvailemaa ämmää. Mikään ei näytä kelpaavan ja takana on joku panosuhde.
Hyi helvetti, ei kiitos, etsin kunnollista ja fiksua naista, en lumppua
Naisen logiikka:
- Vihaan olla sinkku, kaipaan miestä
- Mikään mies ei kelpaa
Kannattas miettiä missä se vika on. Vinkki: katso peiliin
Se edellinen valitusketju ei sitten sulle riittänyt vaan piti perustaa uusi???Miten kuvittelet asioiden muuttuvan sillä että kitiset täällä nimettömänä? Ei tämä ole mikään deittipalsta.
Voih nyyh sinua, miehet piirittää ja munaa saat mutta voi kun kaipaat niin miestä. Olet ällöttävä ja lapsellinen, ap.
On myös ihan oikeasti olemassa naisia, jotka ei tosiaankaan saa mitään vakipanoja eikä miesehdokkaat pyöri jaloissa. Jotka ihan oikeasti kärsivät siitä yksinäisyydestään. Fuck you. 🖕
Vierailija kirjoitti:
Minusta sinä ap tunnut ottavasi itsesi vähän liian vakavasti. Sinä saat kyllä esittää pitkän toivelistan siitä, miten miehen pitäisi sinuun suhtautua, miten tutustua sinuun, miten kohdella sinua. Miehen sitten ei parane osoittaa ihastustaan kuin sinun haluamallasi tavalla. Höllää vähän, et sinä varmaan kuitenkaan ole ihanin nainen maalla pään.
Ei mulla ole kuin tuo yksi toive: että mies tutustuisi minuun aidosti ja siis näkisi minut ihan oikeana ihmisenä. Tuo luettelo oli vain sen kuvailemista, miten tämä yksi mies sen teki.
Minulla ei ole mm. ulkonäköön, statukseen tai varallisuuteen liittyviä kriteerejä miehelle ollenkaan. Lapsiakin saa olla tai olla olematta. Pukeutumistyylin luulin olevan sellainen asia, josta jonkin verran välitän, mutta tämä mies johon ihastuin osoitti senkin luulon vääräksi.
Ei minua kiinnosta olenko itse ihanin nainen vai en (??). Minä vain kaipaan hyvää ja aitoa kumppanuutta, eikä sellaista voi kokemukseni pohjalta syntyä jos tämä yksi asia ei ole kunnossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Se edellinen valitusketju ei sitten sulle riittänyt vaan piti perustaa uusi???Miten kuvittelet asioiden muuttuvan sillä että kitiset täällä nimettömänä? Ei tämä ole mikään deittipalsta.
En ole kirjoittanut aiheesta aiemmin (enkä muutenkaan kirjoittele täällä aktiivisesti).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kuin tuo yksi toive: että mies tutustuisi minuun aidosti ja siis näkisi minut ihan oikeana ihmisenä.
Tuohan on ihan sanahelinää, miehen pitää tehdä asiat niin kuin sinä haluat, muuten ei kelpaa. Mitä tuo "nähdä ihan oikeana ihmisenä" edes tarkoittaa? Ihan oikeasti. Tuskin kukaan näkee sinua keijukaisena. Tai jos ei näe sellaisena kuin ihan oikeasti olet, niin silloinhan sinä esität jotain.
Vierailija kirjoitti:
Voih nyyh sinua, miehet piirittää ja munaa saat mutta voi kun kaipaat niin miestä. Olet ällöttävä ja lapsellinen, ap.
On myös ihan oikeasti olemassa naisia, jotka ei tosiaankaan saa mitään vakipanoja eikä miesehdokkaat pyöri jaloissa. Jotka ihan oikeasti kärsivät siitä yksinäisyydestään. Fuck you. 🖕
Kiitos nyt tästäkin.
Se, miten koen oman tilanteeni, ei ole mitenkään pois niiltä naisilta, jotka eivät saa vakipanoja jne. Argumentointisi on samaa tasoa kuin se, että Suomessa ei saa valittaa ruoan huonosta laadusta, koska Afrikassa on nälänhätä.
En ole väittänyt, että tilanteeni on yhtä huono kuin jonkun toisen tilanne. Ongelmani on kuitenkin todellinen ja minun pitäisi voida keskustella siitä siinä missä muutkin voivat keskustella omista ongelmistaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Missä semmosia muka on? Tarjoudun ehdokkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kuin tuo yksi toive: että mies tutustuisi minuun aidosti ja siis näkisi minut ihan oikeana ihmisenä.
Tuohan on ihan sanahelinää, miehen pitää tehdä asiat niin kuin sinä haluat, muuten ei kelpaa. Mitä tuo "nähdä ihan oikeana ihmisenä" edes tarkoittaa? Ihan oikeasti. Tuskin kukaan näkee sinua keijukaisena. Tai jos ei näe sellaisena kuin ihan oikeasti olet, niin silloinhan sinä esität jotain.
Olenkin miettinyt, onko itsessäni vikaa ja esitänkö tosiaan jotain, kun tuntuu jotenkin hölmöltä että niin monet (myös keskenään aivan erilaiset) miehet haluaisivat kanssani suhdetta. En minä voi mitenkään olla ideaali kumppani heistä jokaiselle - olenhan vain yksi ja yhdenlainen ihminen.
Kiinnitän asiaan nykyisin erikseen huomiota ja varmistan, että en mitenkään piilottele tai peittele huonoja puoliani miesten seurassa. Olen esimerkiksi aika tyly ja suorapuheinen, epäsosiaalinenkin. Viimeisimmälle miehelle teroitin, että en tule haluamaan lapsia (ja olen jo melkein liian vanhakin niitä tekemään), ja hän olisi luopunut omista lapsihaaveistaan vain lyhyen harkinnan jälkeen. Mielestäni hän on selvästi sellainen mies, joka oikeasti haluaa lapsia, nauttisi perhe-elämästä ja josta tulisi erinomainen isä. En halua hänen vaihtavan noin isoa ja tärkeää asiaa suhteeseen minun kanssani.
ap
Tavallaan ymmärrän.. Itse kaipaan miestä joka ei mielistelisi liikaa koska se on aina niin läpinäkyvää. Miehellä pitää olla myös oma itsenäinen elämä, en kestä jos mies roikkuu koko ajan, sinä keksit hienon nimen sille (teinimäinen symbioosirakkaus) mut valitettavan monella miehellä ei ole omaa elämää 😐 mitä nyt töissä käyvät muun ajan voisivat vaan loisia koneella netflixiä tuijottaen tai somessa. Monesti menee myös siihen ettei mulla saisi olla elämää, pitäisi olla vaan kotona jätkän kanssa. Sinkkuua on hyvä vaihtoehto
Olen samaa mieltä kanssasi. Molemmat edelliset liittoni kariutuivat siihen ettei päästy yli siitä symbioosista, ja kasvettu vahvoiksi itsenäisiksi ihmisiksi, jotka kuitenkin on rakastavasti toistensa rinnalla. On huolestuttavaa kun mies haluaa heti sitoutua ja muuttaa yhteen ennen kuin voimme edes tuntea oikeasti. Tottakai voi vaistota että tämä ihminen tuntuu oikealta, mutta sen lisäksi pitäisi olla maltti edetä rauhallisesti ja luottavaisesti.
Minäkin pelkään että nykyinen uusi suhde kaatuu siihen ettei miehellä ole muuta elämää kuin työ, ja me. Se kuluttaa parisuhdetta todella paljon. Tuntuu ikään kuin minun pitäisi täyttää hänen kaikki tarpeensa ja se on uuvuttavaa. Vaikka kuinka on todella hyvä ja rakastava mies.
Minä lopetin deittailun kokonaan, koska en enää jaksa etsiä sopivaa miestä niiden renttujen ja ripustautujien välimaastosta, lieneekö sellaista olemassakaan?
Suurin osa tapaamisistani miehistä oli aivan umpirakastuneita heti ensitapaamisesta, ja sitten olisi pitänyt viettää joka sekunti yhdessä ja puhua kihlauksesta ja yhteisestä tulevaisuudesta ja leikkiä perhettä miehen mahdollisten lapsien kanssa ja istua sohvalla sylikkäin pussailemassa joka jumalan minuutti.
Sitten loput oli niitä ketkä halusi vain panna ja kohteli minua kuin roskaa.
Jos nämä on ainoat vaihtoehdot niin ei kiitos, olen mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän.. Itse kaipaan miestä joka ei mielistelisi liikaa koska se on aina niin läpinäkyvää. Miehellä pitää olla myös oma itsenäinen elämä, en kestä jos mies roikkuu koko ajan, sinä keksit hienon nimen sille (teinimäinen symbioosirakkaus) mut valitettavan monella miehellä ei ole omaa elämää 😐 mitä nyt töissä käyvät muun ajan voisivat vaan loisia koneella netflixiä tuijottaen tai somessa. Monesti menee myös siihen ettei mulla saisi olla elämää, pitäisi olla vaan kotona jätkän kanssa. Sinkkuua on hyvä vaihtoehto
Mielistelevä mies= empaattinen mies, joka ottaa sinut huomioon?
Miehellä ei ole omaa elämää= on oma elämä, mutta sehän ei sulle kelpaa, koska netflix tai some ei ole sitä, mikä sinua kiinnostaa?
Sulla ei saisi olla elämää= saa olla, mutta elämäsi on vaan niin tylsää, että kökötät kotona ja odotat miehen keksivän sinulle tekemistä?
Eikö siinä pannessa vähän tuntosarvet tylsy? Mistä tiedät, ettet itse tavoittele miehen haavekuvaa?