Laitoin kookosöljyä kuivaan päänahkaan
Hilseilee ja kuivaa päänahka. Oon etsinyt apua vuosikaudet. Kokemuksia kookosöljystä?
Kommentit (15)
Sinähän sitä päähäsi laitoit, joten eiköhän se kokemus löydy itseltäsi.
Joskus käytin sitä ihovoiteena. Naama pysyi tuoreen tuntuisena juuri tasan niin kauan kuin se öljy siinä ässehti, mutta alta paljastui silti aina se sama, korppuinen iho... Hiuksiin jätettävänä hoitoaineena se on ollut ihan passeli, yleensä olen pannut sitä samalla hiukan myös päänahkaan, jossa en ole huomannut juuri vaikutusta – en positiivista, joskaan en myöskään negatiivista.
Toivotaan, että se toimii sulla päänahkaan. Hilseilevän ja kutisevan kuivan ihon kanssa on kyllä rasittava olla. Kookosöljy voi muuten joillakin ihmisillä tukkia ihohuokosia pahastikin, eli jos alkaa tulla finnejä, kannattaa lopettaa sen käyttö.
Ootko kokeillu perusvoiteella pestä?
Arganiaöljy on minusta parempaa tähän tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin antaa vaikuttaa yön yli, eli en osaa vielä sanoa toimiiko. Sain kyllä kokemuksen jo öljyn hieromisesta päänahkaani, vaan en vaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Arganiaöljy on minusta parempaa tähän tarkoitukseen.
Annatko vaikuttaa yön yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin antaa vaikuttaa yön yli, eli en osaa vielä sanoa toimiiko. Sain kyllä kokemuksen jo öljyn hieromisesta päänahkaani, vaan en vaikutuksista.
Ja et sitten malta aamuun odottaa. Just.
En voi suositella. Rasvasin kerran klanini kookosöljyllä, ja kaikki menikin aluksi hyvin mutta sitten naapurin kakadu hyökkäsi pihalla kimppuuni ja alkoi nakutella vimmalla päätäni. Pöljä siivekäs luuli sitä kookokseksi. Että tätä taustaa vasten kehotan välttämään kookosrasvaa laajemminkin. Se aiheuttaa tarpeettomia, osin kivuliaita vaaratilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillu perusvoiteella pestä?
En. Olis varmaan hyvä sitäkin kokeilla.
Mulla ei auttanut öljyt tai voiteet, vaan päänahan hoitaminen laimennetulla omenaviinietikalla. Se palauttaa päänahan luonnollisen happaman ph:n. Kannattaa kokeilla. Mulla päänahan rasvaaminen auttoi hetkellisesti kutinaan, mutta ei poistanut ongelmaa. Etikka poisti.
Apteekista saa Decubal-sarjan hoitoainetta päänahalle, suosittelen kokeilemaan.
Olen itse käyttäny kampaamoista saatavia System 4 merkkisiä hilseshampoita, ainoita jotka oikeasti toimii. Löytyy tujua kamaa ja sitten vain hellästi kosteuttavia. Usein ovat alennuksessa osta 3 tms.
Se kookosöljy tehoaa suun kautta nautittuna.
No mun kokemus on, että ei paranna, mutta auttaa itseäni jonkin verran. Mulla on kuivat kädet ja laitan ensin kookosöljyä ja sen päälle kosteusvoidetta.