Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten lasten kotiäidit!

Vierailija
05.01.2017 |

Kertokaa teidän päivärytmeistä :)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vähänkö repesin tolle nukuttamiselle :D sen kanssa meillä on just tuo sama rutiini..."

No on teillä rutiinit. Kai se lapsi nukahtaa vasta yhdeltätoista kun annatte aamulla nukkua kymmeneen. En kyllä itse jaksaisi tollasta "nukuttamista" joka ilta.

Voi rakas. Älä kiltti sano noin, koska usko pois, olemme kokeilleet VAIKKA JA MITÄ. On ollut apuna VAIKKA JA KETÄ. Joskus lapsi vaan ei suostu nukkumaan helposti. Emme tosiaan "anna" ihan huvikseen lapsen nukkua noin pitkään, meidän lapselle ei nyt vaan muu rytmi sovi ja nukkumaanmeno on hankala asia. Toivon todellakin että joskus se vielä helpottaa, mutta siihen asti näillä mennään koska muuta ratkaisua ei ole.

Vierailija
22/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-v. lapsi

7.00 lapsi herää ja menee isin kanssa puuron keittoon

7.30 äiti herää ja saa aamukahvin sänkyyn, siitä hiljalleen puurolle

8.00 isi töihin ja lapsen kanssa hetkeksi köllimään, lukemaan uutisia ja kirjoja

8.30 äiti meikkaa ja valmistaudutaan ulos lähtöön, lapsi katsoo ehkä hetken pädiä tai leikkii

9.30 ulos puistoon, rannalle tai uima-altaalle, mahdollisesti myös ruokakauppaan, jos ei ole eilisiä jämiä

12.00 lounas

12.30 päikkäreille

15.00 välipala

15.30 leikitään, askarrellaan, mennään puistoon ja ruokakauppaan, jos aamulla ei ole käyty

17.00 isi kotiin

18.00 päivällinen

18.30 yhdessäoloa kotona tai kaupungilla

20.00 puuro

20.30 lapsi nukkumaan

22.30 vanhemmat nukkumaan

Pyykkikone jauhaa päivittäin jossain välissä. Siivooja tulee kerran viikossa 9-12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1v ja 3v.

7:00 herätys

7-9 aamutoimet, sisältää usein pari jaksoa lastenohjelmia äidin kahvirauhan turvaamiseksi

9-11/12 toimintaa kodin ulkopuolella. Ulkoilua, kirjastokäynti, leikkitreffit tms

12 Lounas

13-14 Pienempi ehkä nukkuu päikkärit, isomman kanssa kahdenkeskeistä aikaa. Usein askarrellaan tai luetaan kirjoja, jotka ei kestäisi 1-vuotiaan käsittelyä.

15-16/17 Välipalan jälkeen ulos. Pienempi nukkuu rattaissa jos ei sisällä nukahtanut.

16-17 ruoanlaittoa jos ei ole mitään valmiina jääkaapissa

17 Iltaruoka.

17-19 Kotona oleilua, usein myös isä kotona

19 alkaen iltatoimet, molemmat nukkuu klo 21 mennessä

Pienempi valvoo yleenä jossain vaiheessa yötä tunnin tai pari, isompikin heräilee mutta nukahtaa uudelleen helposti.

Vierailija
24/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa...

Sitten toisenlainen päivä:

Miehellä vapaapäivä ja herään klo 5.45, käyn lenkillä koiran kanssa, teen jumpan tai kuntopiirin, käyn suihkussa ja laitan koululaisen lähtemään koulubussiin klo 8.15 tai 9.15. Aamupalat kaikille. Mies nukkuu yleensä kymmeneen. Käydään alle 1 v. ja kohta 5 v. kanssa joko kirjastossa, avoimessa perhekerhossa tai leikkipuistossa. Tullaan kotiin ja syödään valmis lounas (eilisen ruokaa tai mies tekee vaikka jotain). Pienin menee nukkumaan päiväunia. Keskimmäisen kanssa leikkiä, kotitöitä ja saatetaan leipoa sämpylät tai pullat. Yleensä mies viettää myös aikaa lasten kanssa iltapäivällä. Välipalat lapsille, kun pienin herää. Esikoinen tulee tai haetaan koulusta. Läksyt. Lenkki koiran kanssa. Tässä vaiheessa lähden usein yksin kauppaan, kuntosalille tai jumppaan, klo 16 ja klo 18 välillä siis omaa aikaa minulle (tai jos miehellä on asioita hoidettavana, miehen oma aika). Joskus jos koululsisella on harrastus ja se osuu miehen vapaapäivälle, jään katsomaan koululaisen harrastusta tai käyn itse juoksemassa sillä aikaa. Teen päivällisen aina, joten johonkin väliin sekin sijoittuu. Ja kirjoja luen myös vähintään niinä päivinä kun miehellä vapaa. Iltapala klo 20, nukuttamista, keittiön siivous, koiran ulos vienti (joko minä tai mies vie) ja nukkumaan. Vapaapäivinään mies katsoo telkkua aina vähintään klo 23-24 asti, jos aamulla ei ole töihin menoa,

Vierailija
25/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on aamuntorkku. Tyttö haluaisi päiväkotiin ja ainoastaan perustelu "sit sun pitäisi herätä tosi aikaisin" auttaa. Hän on siis kerhossa, joka on onneksi iltapäivisin.

Esikoinen kohta 5v, kuopus 1v. Ulkoillaan kerran päivässä (mä en jaksa eteispainia useammin) ja vien esikoista kerhoon. Välillä kyläillään. Muuten lapset touhuilee aika paljon omiaan. Kokataan ja leivotaan kyllä yhdessä ja juttelen paljon esikoisen kanssa, samalla viihdytän kuopusta. Kotityöt vie kauheasti aikaa. En taida olla kovin aktiivinen äiti, mutta ehtivätpä nämä vielä suorittaa elämässään, löysäillään nyt :)

Vierailija
26/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10.00 ylös ja aamupala

11.00 ulos ja serkuille

12.30 lounas

14-15 päikkärit

15-16 yleistä härräämistä, välipalaa tarvittaessa

16.00 jee, isi kotona

16.30 ruoka

17-18 yleistä härräämistä

18-19 ulos

19-20 yleistä härräämistä

20.00 iltapala

20.30 iltapesu ja -pisu

21.00 rauhottumista & nukuttamista

21.30 tais nukahtaa

21.35 ei nukahtanu

21.50 nukahtiko?

21.55 vittu ei

22.10 no nyt se sammu

22.12 ei sammunu

22.25 silmät kiinni taas, joko nukutaan?

22.35 eiku huudetaanki vartti

22.50 nukahtaminen on tapahtunu

Eihän nyt herranen aika yksikään terve lapsi nuku 13 tuntia putkeen. Miksi nukutat jo yhdeksältä, jos heräätte vasta kymmeneltä aamulla? Joko heräätte aiemmin tai valvotte myöhempään.

Vierailija
27/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa sen verran, että meillä mennään nukkumaan liian myöhään ja vastaavasti nukutaan liian pitkään aamuisin. Kaikki pienille lapsille suunnatut jutut alkavat yhdeksältä aamulla eikä meillä näin ollen ole mahdollisuutta osallistua mihinkään perhekerhoihin.

Jopa neuvolassa tyrkytetään niitä kello kahdeksan aikoja, vaikka olen sanonut, että ollaan aamu-unissa, tullaan mieluummin päivällä. Luulisi, että tuollaisessa paikassa ymmärrettäisiin, että ihmisiä on tosiaan erilaisia.

Sitkeässsä vaan elää se käsitys, että pienten lasten pitää olla nukkumassa klo 20 ja herätys viimeistään kahdeksalta aamulla.

Itse taas ajattelen, että sekä minä että minun lapseni saavat vielä elämänsä aikana herätä kukonlaulun aikaan herätyskelloon, kun on pakko ehtiä päiväkotiin ja töihin. En varmasti ole ainut näin ajatteleva, joten olisi kiva, että lapsiperhetapahtumatkin voisivat joskus alkaa vähän myöhemmin kuin aikaisin aamulla.

Mutta joo...

Syödään aamupala, puetaan päivävaatteet, leikitään, lounastetaan, pienempi nukkuu päikkärit, mennään ulos sään salliessa (tai kauppaan, kavereille, sukulaisille jne), syödään päiväruokaa, kaikki ottaa päikkärit, syödään taas, touhutaan jotain, mennään iltapesulle, otetaan ehkä jotain iltapalaa, pienempi menee nukkumaan, isomman kanssa katsotaan telkkarista lastenohjelmia tai pelataan jotain ja sitten loputkin menee nukkumaan. Noin niin kuin pähkinänkuoressa.

Virkistävä ketju, kun tänne on tullut nyt kerrankin aika paljon tällaisen rytmin omaavia (ja tykkäyksiä), joilla ei nousta kukonlaulun aikaa ja jotka kaipaa iltapäiviin lisää ohjelmaa. Yleensä aina saa lukea, kuinka kaikki muka nousee 5-7 ja menee nukkuun 18-20, ihan viimeistään 20:30...

Meillä vähän samanlainen rytmi, ikää tuli just 2. Tosin tarpeen mukaan heräillään aikaisemminkin, jos on jotain kivaa ohjelmaa aamulla, mutta olisi kiva, jos niitä olisi enemmän iltapäivisinkin/alkuillasta. Samoin esim. avoimet päiväkodit saisi olla pidempään auki, vaikka klo 18 asti.

Meillä mies lähtee töihin noin klo 8-9 ja on kotona noin 18-19 yleensä. Jos lapsi nukkuisi vaikka 8-20, niin eipä näkisi isäänsä kuin pari tuntia päivässä. :-(

Vierailija
28/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tämä päivä lapsen 1v8kk kanssa.

6.30

Herätys & pötköttelyä

7.15

Aamupesut & iskälle heipat

7.30

Aamupala (jogurtti&mansikat)

7.45-9.00

Leikkiä ja rajojen testausta

9.00-10.30

Moikkaamaan isopappaa, sitten kaupan kautta kotiin

11.00

Pikainen ruoanlaitto (kanakastike & ohra & vihannestikkuja) ja syönti

11.45-14.15

Päikkärit, minä siivoan äkkiä ja koomaan sohvalla puhelinta räpläten ja telkkaria katsellen

14.30

Välipala (jämä vihannestikkuja & karjalanpiirakkaa)

15.00-15.30

Nopea ulkoilu pakkasilmassa

15.30-16.30

Leikkiä ja yleistä puuhailua

16.30

Iskä kotona! Mies ottaa lapsen mukaan kauppareissulle, minä käväsen lenkillä

17.15

Syödään Subit miehen kanssa, lapsi napsii meiltä ja lisäksi syö loput kanakastikkeet.

17.45

Pötköttelyä sohvalla, toisella silmällä katsotaan telkkaria.

19.00

Saunaan ja kylpyyn

19.30

Iltapala lapselle (mandariinilohkoja, maissinaksuja ja karjalanpiirakkaa)

20.00

Nukahtaa maitopullon kanssa

Mies lähti lenkille, katsellaan varmaan vielä joku leffa ja syödään iltapalaa. Nukkumaan suunnilleen klo 23.30

Vierailija
29/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.00 ylös ja aamupala

11.00 ulos ja serkuille

12.30 lounas

14-15 päikkärit

15-16 yleistä härräämistä, välipalaa tarvittaessa

16.00 jee, isi kotona

16.30 ruoka

17-18 yleistä härräämistä

18-19 ulos

19-20 yleistä härräämistä

20.00 iltapala

20.30 iltapesu ja -pisu

21.00 rauhottumista & nukuttamista

21.30 tais nukahtaa

21.35 ei nukahtanu

21.50 nukahtiko?

21.55 vittu ei

22.10 no nyt se sammu

22.12 ei sammunu

22.25 silmät kiinni taas, joko nukutaan?

22.35 eiku huudetaanki vartti

22.50 nukahtaminen on tapahtunu

Eihän nyt herranen aika yksikään terve lapsi nuku 13 tuntia putkeen. Miksi nukutat jo yhdeksältä, jos heräätte vasta kymmeneltä aamulla? Joko heräätte aiemmin tai valvotte myöhempään.

Sullekin vastaan vaan että yritä kiltti ymmärtää. Me ollaan kokeiltu vaikka ja mitä. Meidän lapsi tarvii ne pitkät yöunet. Ollaan kyllä yritetty vaihtaa rytmiä, mutta tuloksena on ollut aina vaan superkärttyinen lapsi. Mielummin ollaan kärttyisenä se tunti tai kaks illalla, kun koko päivän. On koetettu mennä aiemmin nukkumaan ja herättää aamulla, on koetettu mennä myöhempään nukkumaan, on koetettu KAIKKEA. Ja olis ihanaa jos toimis, mutta kun ei vaan toimi. Joten tällä mennään.

Vierailija
30/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1v2kk

klo 7-8 aikaan heräillään

klo 9 aikaan aamupala ja sen jälkeen ulkoilua tai touhua sisällä

klo 12 ruoka, jonka jälkeen tyttö nukkuu päiväunet n. 2 tuntia, itse otan sen ajan täysin itselleni ja joko katson lempparisarjaa tai vaan makaan :D

klo 14 aikaan välipala, jonka jälkeen taas yhdessä leikkiä sisällä tai ulkoilua ruokailuun asti

klo 16 ruoka taas, jonka jälkeen nähdään ystäviä tai ollaan vaan yhdessä, yleensä sisällä. Käydään kylvyssä tms.

klo 20 iltapuuro, jonka jälkeen iltapesut ja iltasadut ja unille omaan sänkyyn :)

Sitten mä siivoan asunnon päällisin puolin, tavarat paikoilleen ja keittiö siistiksi niin on ihana herätä aamulla! Sit on mulla ja miehellä omaa yhteistä aikaa, syödään tai katotaan sarjoja/elokuvia.

Vierailija
31/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut näitä ihmisten päivärytmejä usein ja mietin, että miten esim. kahden pienen lapsen kanssa on mahdollista ehtiä ulos niin aikaisin aamulla?

Siis kun moni sanoo, että

- herätys klo 7.30

- aamupala 7.45

- ulos 8.30

Miten tuo on mahdollista? Jos keitän puuroa tai laitan muuten aamiaista lapsille sekä itselleni, juon kahvia ja selaan päivän lehteä, autan kuopusta syömään, siivoan pöydän ja laitan astiat tiskikoneeseen, niin siihen hurahtaa jo tunti helposti. Sitten puen päälle itselleni ja lapsille, kaikki pesee hampaat, mun pitää meikata vähän ja tehdä tukallekin jotain, ennen kuin viitsin mihinkään ihmistenilmoille lähteä. Tässä vaiheessa on hurahtanut jo toinenkin tunti eikä kenelläkään ole vielä edes ulkovaatteita päällä.

Tuossa kohtia jos lähdettäisiin ulos, niin kohta olisi jo kiire takaisin, kun lounastakin pitäisi ehtiä syödä ja kuopuskin ottaa päikkärit. Eri asia toki, jos lounastaa aina ravintolassa, niin siinä samalla lapsikin voi nukkua rattaissa. Mutta ihan joka päivä ei viitsisi ulkona syödä.

En siis ymmärrä, miten jotkut saa itsensä ja katraansa liikkeelle noin nopeasti. Oletteko jotain superihmisiä?

Näin helppoa:

Herätään klo 7:30. Puuro valmista klo 8:00. Syödään ja leikitään hieman. Kello 9 aletaan pukemaan ja kello 9:30 ollaan ulkona.

A)en juo kahvia, olen nopea syömäri. En tykkää maleksia pöydässä ja poika samaa sorttia.

B) en meikkaa kovinkaan usein. Varsinkaan jos mennään lapsen kanssa vain ulkoilemaan pihaan/lähipuistoon/metsään.

C) tullaan sisälle klo 10:30, lpunas klo 11 (yleensä oon tehny edellisenä iltana valmiiksi ruuan tai ainakin osittain)

D) jos asiaa kaupungille, niin mennän kun lapsella oäikkäriaika eli klo 12. Ei tartte aamuisin mennä kylälle :)

Vierailija
32/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lomalla kahden kolmevuotiaan kanssa menee päivät jotakuinkin näin:

Aamulla herätään 6.30-7.30

Aamupalat 8-> lapset nopeammin, äiti hitaammin. Annan katsoa piirrettyjä, jos haluavat, että saan kahvit juotua rauhassa.

9-9.30 välillä ulos, kavereille tai kavereita meille. Myös kaupassa tai kirjastossa käynti, uimahallireissu tms. tapahtuu usein aamupäivällä.

11.30-12.30 lounas tähän väliin

12.30-13 päikkärit alkaa. Poika nukkuu 1,5h ja tyttö 2h.

Välipala kolmeen mennessä

Leikkiä sisällä

16.30 isi tulee töistä. Syödään päivällistä.

17-> ulos, kyläilyä, leikkiä tai saunomista

19 iltapala, vessajonossa, pesut

Unille klo 20 mennessä.

Arkena herätys on 6.30 ja kaikki tapahtuu päiväkodin rytmissä vähän aikaisemmin. Päiväkodista haen lapset kolmeen mennessä ja siitä päivä jatkuu samaan tapaan kuin lomapäiväkin. Yöunille arkena lapset käyvät 19-19.30 välillä, jotta yöuni olisi riittävä. Lapset ovat tarkkarytmisiä ja itsekin nautin, kun homma sujuu jouhevasti.

Vierailija
33/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tuskaa se arki just nyt on. Jokainen päivä pitkä ku nälkävuosi. Käsivarret hellänä hyssyttelen ja kökin neljän seinän sisällä.

"Pitää nauttia vauva-ajoista!"

Ja paskat.

Vierailija
34/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kestätte tuollaista yksitoikkoisuutta vuosikaudet? Ovatko naiset keskivertoja juuri siksi että pystyisivät hoitamaan noin tylsiä ja toistuvia työtehtäviä sillä aikaa kun miehet juoksevat vapaudessa? Mihin muuten tarvitsette miestä perheessä?

Vierailija
35/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tuskaa se arki just nyt on. Jokainen päivä pitkä ku nälkävuosi. Käsivarret hellänä hyssyttelen ja kökin neljän seinän sisällä.

Ja paskat.

Mene hyvä nainen ulos välillä vauvan kanssa.

Vierailija
36/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat.

Mene hyvä nainen ulos välillä vauvan kanssa.

EI HUVITA. Ei huvita pistää tätä zombienaamaa postilaatikkoa pidemmäs. Enkä varmaan jaksaisikaan. Koska sitten pitäs pestä hiukset ja pukea vaatteet. Ja laittaa kengät jalkaan ja minun kengissä on vittu nauhat, niissä menis ikusuus. Vauva on maailman rakkain, mutta VITTU MITÄ PASKAA TÄMÄ KOLIIKKI ON.

Vierailija
37/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 6.30 tyttö 9kk herää, katsoo pikkukakkosen, leikkii..

Klo 7.30 syö aamupuuron ja jatkaa leikkiä

Klo 8.30 haluaa sänkyyn, juo pullon maitoa.

Klo 9.00 tyttö nukahtaa omia aikojaan ja poika 4v herää katsomaan lastenohjelmia.

Klo 9.30 pojan aamupuuro jonka jälkeen leikkiä

Klo 10.30 tyttö herää mukaan touhuun

Klo 11.30 molemmat syö ja sitten taas leikitään sisällä tai ulkona

Klo 14.00 tyttö maitopullon kera päikkäreille ja poijalle välipala ja sit teen ruokaa ja poika touhuu jtn.

Klo 15.00 tyttö herää.

Klo.16.00 mies kotiin

Klo 16.30 kaikki syö

Klo 17.30 lasten iltakylpy

Klo 19.00 lastenhuoneessa valot himmeäksi, siivotaan lelut ja sitten luetaan iltasatu.

Klo 20.00 iltavellin kera tyttö sänkyyn, syö pullollisen ja iltapusut hyvänyöntoivotukset, jää sänkyyn itsekseen nukahtamaan jolloin pojan kanssa iltapuurolle.

Klo 20.45 poika sänkyyn ja nukkuu noin klo 21.15

Vierailija
38/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut näitä ihmisten päivärytmejä usein ja mietin, että miten esim. kahden pienen lapsen kanssa on mahdollista ehtiä ulos niin aikaisin aamulla?

Siis kun moni sanoo, että

- herätys klo 7.30

- aamupala 7.45

- ulos 8.30

Miten tuo on mahdollista? Jos keitän puuroa tai laitan muuten aamiaista lapsille sekä itselleni, juon kahvia ja selaan päivän lehteä, autan kuopusta syömään, siivoan pöydän ja laitan astiat tiskikoneeseen, niin siihen hurahtaa jo tunti helposti. Sitten puen päälle itselleni ja lapsille, kaikki pesee hampaat, mun pitää meikata vähän ja tehdä tukallekin jotain, ennen kuin viitsin mihinkään ihmistenilmoille lähteä. Tässä vaiheessa on hurahtanut jo toinenkin tunti eikä kenelläkään ole vielä edes ulkovaatteita päällä.

Tuossa kohtia jos lähdettäisiin ulos, niin kohta olisi jo kiire takaisin, kun lounastakin pitäisi ehtiä syödä ja kuopuskin ottaa päikkärit. Eri asia toki, jos lounastaa aina ravintolassa, niin siinä samalla lapsikin voi nukkua rattaissa. Mutta ihan joka päivä ei viitsisi ulkona syödä.

En siis ymmärrä, miten jotkut saa itsensä ja katraansa liikkeelle noin nopeasti. Oletteko jotain superihmisiä?

Siis mietin aina ihan samaa. Tai siis kyllähän siinä onnistuisi jos pakko olisi, mutta minulle tämä äitiysloma on poikkeuksellista aikaa ja otan siitä kaiken rentoilun irti. En todellakaan pingota ulkovaatteet kädessä ja kahvimuki toisessa. On luksusta kun aamulla voi juoda rauhassa kahvia, siivota jäljet, vilkaista lehteä, valmistella päivän touhuja ja sitten vasta alkaa miettimään ulkoiluja ja kyläilyjä.

Meillä about näin (1.5veen kanssa):

8.30 herätys, sängyssä oloa ja loikoilua

9.00 puuron ja kahvin keittoa

9.30 puurot syöty, siivoilen keittiön ja teen toisen mukin kahvia, selaan somen/luen lehteä, lapsi leikkii

10.00 jotain pientä kotihommaa, vaikka pyykkiä tai ruuan valmistelua

10.30 suihkuun, naperolle päivävaatteet jos ei jo ole

11.00 harkittaisiin uloslähtöä. Käydään ehkä pikaisesti lähikaupassa tms mutta usein siirretään iltapäivään koska 11.30 oltaisiin jo ruokaa kasailemassa lautaselle että 12-12.30 päästään päikkäreille. Ruuanlaitto usein kuitenkin vaatii edes lisukkeen keittämistä/salaatin pilkkomista jne.

Ja kappas, siinähän se rennon kotiäidin aamupäivä jo menikin. Ja kyllä, tämä on minulle ihanaa aikaa.

Vierailija
39/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, 5v, 4v ja 1,5v.

Herätään ysin maissa

Syödään aamupala

Leikkiä ja aamupesuja

Isommat lapset kerhoon klo 12 jos kerhopäivä, nuorin ottaa päiväunet. Jos ei kerhopäivää, mennään ulos tai tehdään jotain muuta. Nuorin nukkuu surkeasti joten olen todella väsynyt, ulos lähteminen tuntuu erittäin rankalta ajatukselta, mutta yritän tsempata koska siitä tulee kaikille parempi olo.

Kerhon tms jälkeen tullaan kotiin ja alan tekemään ruokaa, sitten mies tulee kotiin ja syödään. Minä ja mies juodaan kahvit ja lapset katsoo telkkaria tai leikkii.

Mies lähtee lasten kanssa pihalle (vaihdellen, yleensä kahden lapsen kanssa kerralla, joskus kaikki mukaan).

Iltapalat ja iltapesut

Nukkumaan ysin-puoli kympin aikaan.

Meillä on tuo sama "ongelma", että herätään myöhään ja esim leikkipuistossa ei yleensä ole muita kun me menemme sinne. Neuvolassa ymmärtävät kyllä hyvin että nukutaan pitkään. Kerhotkin kivasti silloin 12:sta.

Vierailija
40/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään klo 9-10 kun vauva herää ja alkaa itkemään. Imetän

Syön aamupalan, petaan sängyn, mutta itse olen hiukset takussa yöpaidassa

Siirrän itseni sohvalle. Imetän.

Olen netissä, kun vauva viihtyy lattialla peiton päällä.

Imetän. Tarjoan vauvalle syliä, rintaa, vaihdan vaippaa, tarjoan virikkeitäkin. Juon paljon. Nälkä. Lämmitän ruokaa mikrossa vauva sylissä. Syön vauva sylissä.

Yritän mennä suihkuun, kun vauva nukahtaa sitteriin. Nukutan sitterissä kylpyhuoneessa. Vauva herää kesken suihkun ja itkee selkä kaarella sillä aikaa kun kuivaan itseäni, rintani syöksevät maitoa, joten äkkiä imetysliivit päälle. Imetän vauvan hiljaiseksi. Pukeudun. Vauva vähän inisee.

Jos ei olisi pakkasta menisin ulos, koska poikkeuksellisesti olen jopa peseytynyt enenn miehen tuloa kotiin, mutta pakkasella odotan vain miehen kotiin tuloa.

Olen netissä. Ennen klo 17 täytyy käydä kaupassa, koska silloin alkaa koliikki-itku. 

Ilta kannetaan vauvaa miehen kanssa vuoronperään yms yritetään saada itkua loppumaan.

Klo 02 se loppuu ja nukun. Imetän klo 04, 06, 09. Mies nukkuu. Vauvan iho kestää hyvin, joten en vaihda yöllä vaippaa päätän. Vauva on unipussissa, jotta painava vaippa ei tuntuisi kylmältä.

Voi ei, tsemppiä teille! Onneksi koliikki menee ohi yleensä noin 3 kk. En pysty edes kuvittelemaan millaista on rauhoitella itkevää lasta koko ilta :(