Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten lasten kotiäidit!

Vierailija
05.01.2017 |

Kertokaa teidän päivärytmeistä :)

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin herää mies, n. 7:00 ja lähtee töihin 7:30.

Minä ja lapsi jatketaan nukkumista.

Herätään n. 9-10. Venytellään ja pötkötellään, lapsi saattaa katsoa hetken piirrettyjä.

Teen aamupalaa, joka on sellainen vähän tukevampi.

n. klo 11-12 lähdetään esim. kauppaan, kylään, asioille, ulos muuten vaan.

Jotain välipalaa lapselle ja lapsi nukkuu päiväunet n. 13-15. Vaunuissa pihalla.

Teemme usein lapsen kanssa yhdessä ruokaa, tai mä teen ja lapsi leikkii jotain itsekseen.

Mies tulee kotiin n. 16:30 ja saa tulla valmiiseen pöytään. Sitten me kaikki syömme.

Illalla tehdään jotain yhdessä tai erikseen, jossain välissä iltaa lapsi saa jotain pientä välipalaa. Iltapuuroa on n. klo 21-22, jonka jälkeen lapsi menee nukkumaan.

Mies menee nukkumaan n. klo 24, ja minä n. klo 01.

Onneksi ei ole ketään muut kotiäitiä tuttavapiirissä. "Tulkaa aamulla puistoon klo 9!" Ei tulla.

Vierailija
42/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestätte tuollaista yksitoikkoisuutta vuosikaudet? Ovatko naiset keskivertoja juuri siksi että pystyisivät hoitamaan noin tylsiä ja toistuvia työtehtäviä sillä aikaa kun miehet juoksevat vapaudessa? Mihin muuten tarvitsette miestä perheessä?

Olen ollut 7v lasten kanssa kotona eikä ole tylsää tai yksitoikkoista päivää nähtykään! Raskaita kyllä mahtuu joukkoon, hermoja kiristäviä myös... Mutta valtaosin onnea ja sitä elämää aidoimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5 v herää n klo 7.30-8. Juon kahvini., luen lehden, esikoinen leikkii.

Vauva 6 kk herää n klo8.30. Syötän vauvan, aamupala kaikille, päivävaatteet ym aamutoimet. Jos syödään lounas kotona valmistelen ehkä sitä jotenkin.

Vauva on valmis uusille unille jo ennen puolta kymppiä. Vaiva nukkumaan vaunuihin ja kerhoon/ puistoon .

Klo 12 lounas joko kotona tai ravintolassa ( kerhon vieressä on lapsiperhe ystävällinen johon usein kavereiden kanssa mennään) Vauva herää yleensä 11.30-12.15 ja syö myös.

Klo 13 -13.30 2.5 v unille satujen jälkeen, vauva nukahtaa samoihin aikoihin.

Minä otan usein torkut myös. Torkkujen jälkeen minulle kahvi ja yleistä oleilua, en tee ikinä mitään kotitöitä päikkäriaikaan.

Klo 15 aikoihin herää ensin isompi ja klo 16 mennessä myös vauva. Välipalaa.

Kahtena iltana tulee hoitaja klo 16-19, silloin on omaa liikunta tai shoppailu/ kaveri aikaa.

Muuten uudestaan ulos neljän- viiden välillä.( esikoinen on super vilkas poika).

Lapset syövät iltaruoan n klo 18.30. Mies kotona klo 19, lasten kylvyn ja iltatoimet.

Vauvalle iltamaito n klo 19 johon nukahtaa.

Mia hoitaa esikoisen nukutuksen joten tässä välissä hoitelee pyykkejä , siistin paikkoja,laitan ilta ruokaa/ palaa aikuisille . Meillä käy siivoja joten isoja siivouksia ei tarvitse tehdä itse.

Esikoinen sänkyyn myös klo 19 aikoihin, luetaan yleensä jopa 45 minuuttia kun tykkää kovasti lukemisesta . Nukahtaa n klo 20-20.15

Mun ja miehen maa aikaa . Mies nukkumaan n klo 22 kun herää aikaisin. Minä menen nukkumaan klo 23-24.

Meillä nukkuu molemmat lapset paljon, tarvitsevat siis paljon unta. Siksi ei ehditä erillistä iltapalaa esim ja minulle jää paljon omaa aikaa.

Vauva on kyllä infektioherkkä ja jos on kipeä joudun heräilemään yöllä. Silloin päikkäri aika menee mulla kokonaan nukkumiseen.

Vierailija
44/48 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/48 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestätte tuollaista yksitoikkoisuutta vuosikaudet? Ovatko naiset keskivertoja juuri siksi että pystyisivät hoitamaan noin tylsiä ja toistuvia työtehtäviä sillä aikaa kun miehet juoksevat vapaudessa? Mihin muuten tarvitsette miestä perheessä?

Minulle aika kotona on tervetullut tauko työelämään - 10 hektistä vuotta asiantuntijatehtävissä ja 9 yt-neuvottelut takana. Lapsen päikkäriaikaan suoritan etäopintoja avoimessa yliopistossa ihan omaksi ilokseni, eli koen kehittäväni myös itseäni samalla kun teen tärkeää kasvatustyötä rakkaan lapseni osalta. En vaihtaisi pois päivääkään.

Mies on elämänkumppanini ja erinomainen isä lapselleen, hullua edes kysyä, mihin häntä tarvitaan.

Vierailija
46/48 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
47/48 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään 7.00-8.30 välillä ihan tuurista riippuen, syödään aamupalaa ja puetaan vaatteet.

Vähän heräämisajasta riippuen syödään lounasta 11-12 välillä, ruoan jälkeen reilun tunnin päikkärit. Välipalaa kahden maissa. Päivällinen 16-17 aikoihin. Iltapesut ja -pala 19.30 maissa. Yöunille viimeistään 20.30.

Väliajat ollaan pihalla/puistossa/kirjastossa/serkuilla/mummolassa/serkuilla/ihan vaan kotona.

Vierailija
48/48 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yliväsynyt aamuvirkun äiti!

5.40 herkkäuninen naperomme herää kun mies alkaa lähtemään töihin. Aivan sama kuinka hiljaa mies tekee lähtöä, silti herää.

6.00 mies lähtee, tuo lapsen minun viereen.

6.30 lapsi haluaa viimeistään nousta ylös, teen aamupalaa ja aamupesut lapselle.

7.15 koomaan sohvalla, lapselle Netflixistä jotakin päälle, viihtyy siinä hetken.

7.45 syön itse, lapsi on syöttötuolissa vieressä napostelemassa jotain.

8.00 puen vaatteet ja meikkaan vähän ettei kanssaihmiset säikähdä. Lapselle kans vaatteet päälle.

8.30 leikitään ja luetaan. Saatan vähän siivoilla.

9.00 lähdetään kävellen kauppaan. Käydään siellä joka päivä kun on mieluista ajankulua kummallekin. Ja matkalla on kiva ihailla maisemia.

10.00 bussilla kotiin ja ruoanlaittoon

10.30 lounas ja hetki lueskellaan kirjaa

11.00-13.00 päikkärit. Itse yleensä kans nukun tunteroisen samalla kun nukutaan, muun ajan sitten järjestelen tai katselen telkkaria.

13.15 välipalaa

13.45-15.30 leikitään ja ehkä ulkoillaan.

15.30 ruoanlaittoon pikkuhiljaa

16.00 mies kotona, syödään

16.30-19.00 saatetaan käydä kylässä jossain tai kirjastossa, joskus kans uimassa. Usein ollaan ihan kotosalla.

19.00 iltapesut & iltapala & iltasatu

19.45 nukkuu