Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö tämän? Ja onko tämä oikeasti totta??

Vierailija
05.01.2017 |

Eli sähköhellan alaosa, se missä säilytetään peltejä ja paistinpannuja ei olekaan säilytystila. Se on tarkoitettu pitämään kypsiä ruokia lämpimänä tarjoiluun saakka.

43 vuotta elin käyttämällä tuota tilaa ihan väärin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaa OVEN WARMING DRAWER.

Yllätys tuo oli minullekin. Vai onko nuo jotain uudemmanmallisia helloja, joissa alakaapin käyttötarkoitus eri kuin meidän tuolla ikivanhalla.

-ap

Ja tässä on se syykin esillä ihmettelyyn. Suomalaisten uunien alakaapit ovat niitä peltejä varten, mutta esim. englantilaisten eivät.

Englannissa näin ihan tavallisissa vuokrakämpissäkin just noita helloja, joissa se alaosa on myös lämpiävää tilaa eli tarkoitettu joko ruokien pitämiseen lämpimänä tai myös lautasten lämmittämiseen ennen ruoan asettelua lautasille. Enkä edes huijaa, joillakin oli tällainen tapa, että lämmittivät lautaset siinä alauuniosassa ennen tarjoilua.

Vierailija
22/25 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On uuneja, joiden alaosa lämpeää ja siellä voi pitää ruuan lämpimänä tai lämmittää ruokaa laittaessa vaikkapa lautaset valmiiksi. Tällaiset "gourmet-hellat" maksavat kuitenkin harvinaisuudessaan sen verran paljon, ettei niitä tavallisen tallaajan kotoa saati mistään vuokra-asunnoista löydy. Luulisin tuon ominaisuuden olevan vain kaasuhelloissa mutta tästä en ole varma.

Joten, kyllä se alaluukku on peltien (ja valurautapannujen) säilytystä varten.

No täältä ilmoittautuu ihan tavallinen pienipalkkainen nainen, jolla on moinen ihme hella, jossa todellakin "lautastenlämmitysuuni". Ei se nyt niin tavaton ole. Vuonna 1984 rakennetussa omakotilossakin oli samanlainen uuni. Nykyisen hellan hintaa en muista, enkä merkkiäkään 😂, olen mökillä, en voi tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiskikoneessa sellainen lautasten lämmitys toiminto.

Vierailija
24/25 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilyttääkö joku oikeesti paistinpannuja siellä?

Joo. Niitä isoja jotka ei oikein mahdu kaappiin.

Meillä toi laatikko on niin pieni ettei sinne mahtuisi peltien lisäksi pienikään paistinpannu. En tullu ajatelleeks et niitäkin on eri kokosia :D

Vierailija
25/25 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina säilyttänyt klovnit siellä, mihin mä ny ne laitan, kun on vielä 10 astetta pakkasta.