"No miks v*tussa et voi ees muovipussia ilmaseks antaa?!!"
Olen Gigantissa kassalla töissä ja voih.. Tuon lauseen kuulen useita kertoja päivässä.
Tosiaan! Muovipussit muuttuivat meilläkin maksullisiksi viime vuoden toukokuussa (EU haluaa vähentää muovijätettä). Silloin ihmisten ihmettely ja jopa ärtyminen olivat ihan ymmärrettäviä, koska ennen ne muovipussit olivat ilmaisia.
Noh, sitä vittuilua saatiin kuunnella koko kesä ja yritettiin miettiä miten parhaiten saataisiin tieto, että pussit ovat maksullisia. Pienet eivätkä isot hintalaput auttaneet. Olivat ne sitten muovipussien vieressä, liimattuna kassapöytään tai kissan kokoisin kirjaimin maksupäätteen vieressä. Silti usemman kerran päivässä haistatettiin paskat, kun kehtaan siitä muovipussista pyytää 10 tai 19 senttiä.
Nykyään yritetään kysyä jokaiselta asiakkaalta, että mites tuo muovipussi. Sanotaan, että ei tarvitse, maksetaan ja sitten todetaan, että joo sittenkin muovipussi. "10 senttiä, kiitos" "No ootko sä nyt vittu tosissas et kaivan pankkikortin uudestaan tän takia" Kyllä olen.
Tänään yksi mies aloitti taas sen vittuilun. Kiroili ja syytti minua. Kysyin häneltä, että luuletko, että minä olen päättänyt, että pussit maksavat nyt? Mumisi jotain ja löi 20 senttiä tiskiin ja lähti.
Ihan oikeesti nyt. Onko se niiiiin kauhean iso asia jos muovipussikin maksaa? Ja pitääkö siitä sitten vittuilla sille kassaneidille jolla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan?
Kiitos ja anteeks.
Kommentit (67)
Mihin unohtui se "Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" -motto.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullut huonokäytöksisiä moukkia. Näkyy ihan joka puolella tämä sama käytös.
Ihanaa monikulttuuria vain
Saksalaisesta nettikaupasta kun ostaa sen imurin, niin se tuodaan ilmaiseksi ovelle, ja mukana on vielä asiakaslahjana käsintehtyjä konvehteja. Hinta on -30% Gigantin hinnoista.
Olen aina ajatellut, että kassoille meuhkaavat ovat juurikin sitä sitä white trash-joukkoa. Usein kouluttamattomia, joka tapauksesta huonosta kodista kotoisin, kun ei ole edes käytöstapoja opetettu.
Tai toinen vaihtoehto, että ovat mitättömiä ja pieniä ihmisiä, jotka purkavat säälittävyyttään niihin, joihin voivat. Voi noita mitättömiä elämän epäonnistujia.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisesta nettikaupasta kun ostaa sen imurin, niin se tuodaan ilmaiseksi ovelle, ja mukana on vielä asiakaslahjana käsintehtyjä konvehteja. Hinta on -30% Gigantin hinnoista.
Ajatella, joillakin on rahaa mennä vain suoraan sinne kauppaan ja ostaa hyllyltä saman tien sen, minkä haluaa. Suklaatkin hakee erikseen kaupasta, jos niitä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut, että kassoille meuhkaavat ovat juurikin sitä sitä white trash-joukkoa. Usein kouluttamattomia, joka tapauksesta huonosta kodista kotoisin, kun ei ole edes käytöstapoja opetettu.
Tai toinen vaihtoehto, että ovat mitättömiä ja pieniä ihmisiä, jotka purkavat säälittävyyttään niihin, joihin voivat. Voi noita mitättömiä elämän epäonnistujia.
Noniin, ap täällä! Apua, onpas tänne tullut asiaa :D Mutta tämä ei kyllä pidä paikkaansa! Juuri tänään yksi selkeästi vähän paremmassa asemassa oleva mies haukkui minua kun kehtasin pyytää sen 20 senttiä pussista. Ootko sä nyt tosissas, en todellakaan maksa, älä tyttö naurata. Väänsin varmaan 5 minuuttia ja totesin, että sitten nuo varmaan menee käsissä jos et maksa. Ääliö.
Rautakaupan kanssa täällä hei! Meilläkin pussit maksaa. Ne löytyy kassahihnan alta kuten ruokakaupassa ja siellä on myös hinnat niille. Vaan joka päivä saa asiasta silti vääntää ja riidellä joidenkin kanssa 😖