Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole mahdollista saada virheellistä keskenmeno diagnoosia!

Vierailija
05.01.2017 |

Joko on syke tai ei ole! Vaan tuosta Xenia ketjusta tuli mieleen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä kaverilla on 12-vuotias keskenmeno. Hänellä oli kaksosraskaus, ja toinen sikiö meni kesken (alkuvaiheessa, hän ei siis tiennyt odottavansa kaksosia). Hän sai ajan kaavintaan, ja sitä ennen lääkäri halusi kuitenkin ultralla tarkistaa, onko siellä mitään. Mainitsemaasi ketjua en ole lukenut.

Vierailija
2/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee liian aikaisin ultraan niin syke ei välttämättä näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi saada. Esikoisen kanssa ei verenvuodon jälkeisessä ultrassa löytynyt sykettä, pahoiteltiin keskenmenoa ja sain ajan uuteen ultraan varmistamaan että raskausmateriaali on poistunut. Tuossa ultrassa syke löytyikin ja tuo keskenmeno tuli just koulusta 😊

Lääkäri ei osannut kertoa miksi syke oli lakannut kuulumasta, piti mahdollisena laitevirhettä tai kokematonta ultraajaa.

Vierailija
4/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9 vuotias sydämen sivuääni ja 8 vuotias keskenmeno lähtivät juuri vaarin kanssa uimaan.

Että kyllä ne virheelliset diagnoosit on ihan mahdollisia.

Vierailija
5/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään virheellisen keskenmenodiagnoosin, alkio löytyi myöhemmin munanjohtimeen kiinnittyneenä.

Vierailija
6/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitat aloituksella, mutta minä olin tasan 7 vuotta sitten menossa kaavintaan keskenmenon takia, sairaalassa lääkäri päätti kuitenkin vielä ultrata ja 3D-laitteilla näkyi sikiö ja näkyi syke. Niitä ei näkynyt neuvolan laitteilla. Eli kyllä virheellisen keskenmenodiagnoosinkin voi saada.

Vierailija
7/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin tapaus on ollut, jossa äidillä oli kovat kivut ja vuotoa. Ultrassa ei näkynyt kohdussa mitään, joten lääkärit arvelivat raskauden olevan kohdun ulkoinen. Eikun leikkuriin poistamaan sikiö ennen kun munanjohdin repeää. Leikkauksessa havaittiin normaalisti kasvanut kohtu ja sikiö sen sisällä. Raskaus jatkui normaalisti.

Kaikenlaista ja vähän päälle tapahtuu.

Vierailija
8/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat aloituksella, mutta minä olin tasan 7 vuotta sitten menossa kaavintaan keskenmenon takia, sairaalassa lääkäri päätti kuitenkin vielä ultrata ja 3D-laitteilla näkyi sikiö ja näkyi syke. Niitä ei näkynyt neuvolan laitteilla. Eli kyllä virheellisen keskenmenodiagnoosinkin voi saada.

Lisään vielä että mulla oli kyllä verenvuotoa ja hyytymiäkin tuli, eli vaikutti kyllä ihan keskenmenolta, mutta ei sitten ollutkaan ja onneksi lääkäri päätti vielä varmistaa ultralla. Kaikki lääkärit eivät kuulema aina välttämättä ultraa ennen kaavintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi