Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte käymään uimahallissa?

Vierailija
05.01.2017 |

Miten pystytte käymään uimahallissa? Lattiat on silsamarinoituja ja altaassa on virtsaa ja kakkahippuja ja töhnää varpaankynsien alta. Yöks

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään! juuri noista syistä.  Olisi kyllä kiva harrastus, mutta eräässä kylpylässä kun olin enkä nähnyt omia varpaitani sameassa vedessä.  Lasten altaassa oli yli 20 muksua vanhempineen,yäks. Kuntoutusaltaassa vanhuksia. 

Vierailija
2/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin ehdottomasti jokaiselle suomalaiselle oman uimahallin ja täyspitkän altaan sekä kunnon kerberoksen ovelle, ettei kukaan tule likaamaan MINUN uimavettäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatelkaapa, mitä kaikkea luonnonvesissä on!

Vierailija
4/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan hyvän vastustuskyvyn ja osaan ottaa rennosti. Uskallan jopa käydä kaupassa ja maksaa paljailla sormilla kortilla (se kone on todella likainen!), liikkua ihmisten ilmoilla ja joskus jopa koskettaa toista ihmistä tai eläintä. Elän riskialtista elämää :)

Vierailija
5/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvessä on kalan kakkaa ja meressä öljyä ja lokin paskaa.

Vierailija
6/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sitten kouluaikojen käynyt. Oon nyt 48-vuotias nainen. Ei vaan pysty meneen sinne paskaveteen polskimaan.

Vierailija
7/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härren gud, onhan se nyt aivan eri asia ihmisen uida esim. Saimaan kirkkaassa järvivedessä, jota riittää silmän kantamattomiin kuin mitä uimahallin 25 - 50 metrin pituisessa altaassa, jossa pari metriä vettä, ja ihmisiä koko allas täynnä. Ja ottaen se tosiasia huomioon, että uima-altaiden käyttäjillä on vallan erilaiset hygieniatasokkuudet. Toiset pesevät liat pois ennen altaaseen polskahtamistaan, mutta toiset menevät ohjeistuksesta huolimatta likaisina altaisiin uimaan.

Vierailija
8/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi hallit ovat pervojen ja runkkareiden mielipaikkoja uutisoinnista päätellen.

Vierailija
9/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi hallit ovat pervojen ja runkkareiden mielipaikkoja uutisoinnista päätellen.

Helposti pystyn käymään ja paljon käynkin. Yhteen ainoaan vehkeensä veivaajaan olen törmännyt, sekin uimahousujensa päältä onneksi :D

Suomalaiset uimahallit on aika puhtaita. Lomakohteiden uima-altaat ällöttää enemmän.

Vierailija
10/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaahan tämä on ollut, mutta lapsia on täytynyt opettaa uimaan, kun se on vähän niinkuin vanhempien velvollisuus täällä Suomessa.

Menemme viikkosiivouksen jälkeisenä aamuna silloin kun ei ole niin ruuhkaakaan. Käytämme sandaaleja, jotka riisumme niin, että jalka tallaa suoraan altaaseen. Desinfioimme jalkamme vielä nostamalla ne kohti kattoa saunoessa. Pois lähtiessä käytämme jalat siinä desinfiointiainesuihkussa, mitä ainakin meidän hallissa on tarjolla.

Lapsilla on uimapannat, jotka estävät vettä menemästä korvakäytäviin. Ne on tarkoitettu putkitettujen korvien suojaksi, mutta toimivat näinkin. Lapset tahtovat sukellella. Me aikuisekaant emme tahdo sieniä korvakäytäviimme ja siksi varomme kastamasta päätämme.

Vierailija
11/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole moneen vuoteen enää poistunut kotoa. Ulkoilma on niin saasteista nykyään, että hengittäminen on vaarallista. Ulkona kävellessä kengänpohiin saattaa tarttua mitävaan paskaa maasta, joka kulkeutuu sitten sisälle. Lisäksi vaatteet saastuvat ilmassa leijailevista bakteereista ja viruksista ja kemikaaleista.

En voi olla 10 metriä lähempänä toista ihmistä, koska ihmisistä lähtee hirvittävä määrä bakteereja leijailemaan ilmaan.

Lisäksi ulkona vaanii raiskareita ja ahdistelijoita ja ryöstäjiä ja kännikuskeja ja kaikenmaailman tuijottelijoita, jotka varmaan ajattelevat minut alasti päässään, saatanan pervot.

Vierailija
12/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vähemmän kuin kerran vuodessa ja aina olen saanut kuumeen. Kylpylässä tosin. Viimeisimmän kerran jälkeen ajattelin, että en kyllä enää koskaan käy. 

Vierailija
13/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mua haittaa. Kakka on vain atomeita niin kuin kaikki muukin.

Vierailija
14/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn ainakin oikein mielellään uimahallissa. Ei koskaan ole ollut mitään tuollaisia huolia. Nuoria poikia tosin saa joskus ojentaa, kun meinaavat tulla uimahousuilla saunomaan, vaikka se on hyvin epähygieenistä. Uskovat kyllä usein kerrasta kun heitä kehoittaa.

t. gay setä

Vierailija
15/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn ainakin oikein mielellään uimahallissa. Ei koskaan ole ollut mitään tuollaisia huolia. Nuoria poikia tosin saa joskus ojentaa, kun meinaavat tulla uimahousuilla saunomaan, vaikka se on hyvin epähygieenistä. Uskovat kyllä usein kerrasta kun heitä kehoittaa.

t. gay setä

Ei kait se ole epähygienista. Sehän tais olla jokin legenda että se kloorivesi höyrystyy uimakamppeista saunassa ja tulee myrkyllistä kaasua ilmaan. Sekään ei tainnut ihan totta olla, mutta muistelisin että tuolla sitä perusteltiin.

Vierailija
16/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa uimiseen tarkoitetuissa uimahalleissa ei ongelmaa, niissä ilkeää kyllä käydä. Kylpylät ja kaikki semmoset paikat, jossa on vaikka mitä lämpimiä pikku altaita ja poreammeita, ovat asia erikseen.

Jos altaat on isot, vesi vaihtuu tiuhaa, kloori haisee sankasti kaikkialla ja vesi on hyytävän kylmää, ei mitään hygieniariskiä ole.

Olisitte nähny, minkälainen hösseli siitä alkoi, ku yhdessä uimahallissa havaittiin ulostetta lasten altaan vedessä. Koko allas tyhjäksi, ketjut ympärille, desinfiointi, kauhea haloo. Ei sitä paskaa siellä ihan helpolla vaan anneta olla.

Vierailija
17/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä siivotaan koko ajan. Ei huoleta yhtään uimahallissa käyminen.

Vierailija
18/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lähes joka viikko uimassa. Olin viimeksi kipeänä yli vuosi sitten ja sekin johtui siitä, että olin töissä vuorokaudet läpeensä ilman lepoa ja kunnollisia yöunia. Tälläkin hetkellä työkaverit yksi toisensa jälkeen kipeänä ja minä se vain porskutan menemään terveenä :D.

Vierailija
19/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miettikää, kuinka paljon enemmän ja enemmän niihin altaisiin joudutaan kippaamaan puhdistuskemikaaleja nykyään, kun käyttäjämäärät kasvaa koko ajan, ihmiset ei peseydy kunnolla, eikä enää oo ees vissiin niin pakkokaan...

Vierailija
20/23 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härren gud, onhan se nyt aivan eri asia ihmisen uida esim. Saimaan kirkkaassa järvivedessä, jota riittää silmän kantamattomiin kuin mitä uimahallin 25 - 50 metrin pituisessa altaassa, jossa pari metriä vettä, ja ihmisiä koko allas täynnä. Ja ottaen se tosiasia huomioon, että uima-altaiden käyttäjillä on vallan erilaiset hygieniatasokkuudet. Toiset pesevät liat pois ennen altaaseen polskahtamistaan, mutta toiset menevät ohjeistuksesta huolimatta likaisina altaisiin uimaan.

Voi voi, et kyllä tiedä luonnonvesien riskeistä mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi