Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet naisesta jolla on kamera?

Vierailija
04.01.2017 |

Ite otan kuvat kyllä kännykällä. Eikä kyse siis ole mistään järjestelmäkamerasta eli ei ole valokuvausharrastaja. Mitä järkeä omistaa tavallinen kuluttajakamera, kun kännykässä on yhtä hyvä, joskus vähän parempikin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja.

Vierailija
2/26 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että hänellä on kamera?:D Jos hän haluaa esimerkiksi ottaa kameran muistikortille kuvat talteen eikä täydentää puhelimen muistia niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/26 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot vaikka tuhannen euron nikon(muijalla on) mut mullapa on saman hintanen Canon. Kummatkin digijärkkäreitä. Mitä siitä nyt siitä pitäs ajatella?

-IISAK SONNI

PS: On pari 8Mpix kännykkääkin ja joku pokkari laatikossa homehtumassa.

Nyt on maha täynnä

Vierailija
4/26 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykameran kuvanlaatu on roskaa. Toki jos katsoo sitä kuvaa vain kännykältä, niin valahtanut persekin näyttä ihan hyvältä. Koitappa laittaa kuva tietokoneelle ja sitten vähän rajaat siitä kiinnostavan kohteen esille, niin näyttää kännyn kuva rumalta. Järkkärillä myös yleisesti kuvat näyttää jotenkin paljon mahtavemmilta. Niihin saa terävyyden kivaan kohtaan jne. Ostin järkkärin, niin melkein orkut tuli, kun katsoin niitä kuvia vrt. kännykkä.

5/26 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kamera koska mun karvalakkiluurissa kameran taso on vga. Ei siis yhden yhtä megapikseliä.

6/26 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on järjestelmäkamera ja olen nainen. Kännykkäni on sellainen, jolla voi soittaa ja lähettää tekstaria. Siinä ei ole nettiselainta, sovelluksia tai kameraa. Siinä on kiinteät näppäimet ja akku kestää 10 päivää lataamatta, kovassa käytössä viikon. Minulle puhelin on soittamista varten ja kamera kuvien ottamista varten.

Olen myös opiskellut valokuvausta media-assarin opintojen ohessa sen verran, että säädöt sun muut ovat tuttuja. Harrastan myös tuota valokuvausta, käymme veljeni ja erään miespuolisen kaverini kanssa valokuvailemassa aina silloin tällöin.

Ostin muuten myös viisikymppiselle äidilleni järkkärin joululahjaksi, koska hän harrasti nuorempana valokuvausta.

Ja minulle on btw ihan vitun sama, mitä joku älykännykän nyplääjä minusta ajattelee. Itse vihaan kosketusnäyttöjä. Älykännykät ovat huonon muotoisia soittamista ajatellen ja kosketusnäytöt sotkeutuvat ja särkyvätkin helposti. Sain taannoin iPadini näytöstä lasinsiruja sormeen. Että kiitti joo, pysyttelen järjestelmäkamerassa. :D

7/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks oo hieno loppusyksyn kuva työpaikan parkkipaikalta (yövuoron jälkeen klo 05:00 aamulla)

Rupisella Samsung J5:llä. Aina ei voi/kehtaa kaivaa järjestelmäkameraa esiin, tässä on ihan riittävästi detaljeja mun tarpeisiin.

http://aijaa.com/6MPFOa

8/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

viv010 kirjoitti:

Eiks oo hieno loppusyksyn kuva työpaikan parkkipaikalta (yövuoron jälkeen klo 05:00 aamulla)

Rupisella Samsung J5:llä. Aina ei voi/kehtaa kaivaa järjestelmäkameraa esiin, tässä on ihan riittävästi detaljeja mun tarpeisiin.

Miten sun 13Mpix sampalla voi tulla noin kämänenen kuva? Onko säädöt pielessä?

Lumia 920 luurilla 8Mpix tulee 10 kertaa parempi kuva eikä mitään pikselimössöä, vai sähläskö aijaa.com tuon kuvan noin epämääräiseksi?

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

9/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokialla tommone

http://aijaa.com/dmerYP

Joo on vähä roskiaki

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

10/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

viv010 kirjoitti:

Miten sun 13Mpix sampalla voi tulla noin kämänenen kuva? Onko säädöt pielessä?

Lumia 920 luurilla 8Mpix tulee 10 kertaa parempi kuva eikä mitään pikselimössöä, vai sähläskö aijaa.com tuon kuvan noin epämääräiseksi?

-IISAK SONNI

Juu .. Aijaa.com of course. Kuva on otettu tietty yöllä katulamppujen valossa. Ja eihän ne pixelit yksinään ratkaise, vaan kenno. Sehän on Nokialla parempi.

Vierailija
11/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset kännykkäkamerat vastaavat laadultaan suunnnilleen kymmenen vuoden takaisia järjestelmäkameroita.

Vierailija
12/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset kännykkäkamerat vastaavat laadultaan suunnnilleen kymmenen vuoden takaisia järjestelmäkameroita.

Optiikan vaihto on kyllä hankalaa noissa kännyköissä.

Syväterävyysalueen säätökin on ihan fysiikasta johtuen hankalaa, eikä kännykkään mahdu isoja kondensaattoreita tehokasta salamaa varten.

Mutta saahan niillä tietysti jonkinlaisia kuvia.

Vierailija
13/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kas, nainen jolla on kamera" ja sitten unohtaisin koko jutun.

Vierailija
14/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pokkarikameran edellisen puhelimeni aikaan ja sen kamera ei ollu kaksinen. Kameraa on helpompi roikottaa mukana, kun ei ole puhelimessa rannelenkkiä. On niitä muitakin syitä, mutta noi ny tuli ekana mieleen.

Vierailija
15/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä megapikseleillä ei oo juurikaan merkitystä. Kennon koko toki vaikuttaa, mutta eniten linssi.. Kännyköissä ei oo hyviä linssejä, koska ne vie tilaa..

Vierailija
16/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että onpa siinä nainen jolla on kamera, jos viitsisin.

Vierailija
17/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti viikon aivottomin aloitus 😃😃😃

Vierailija
18/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli paradoksaalista, että kuvia otetaan nykyään enemmän kuin koskaan, mutta kameroiden valmistajat ja myyjät ovat ahtaammalla kuin koskaan.

Kännykkäkamerat eivät ikinä korvaa oikeita kameroita, mutta monelle riittää ainoaksi kameraksi kännykkäkamera ja jos kuvia ei katso muuta kuin kännykän näytöltä tai somessa, niin mikäs siinä.

Ainoa toive on, että pystykamerakuvaajia ammuttaisiin polveen.

Vierailija
19/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli paradoksaalista, että kuvia otetaan nykyään enemmän kuin koskaan, mutta kameroiden valmistajat ja myyjät ovat ahtaammalla kuin koskaan.

Kännykkäkamerat eivät ikinä korvaa oikeita kameroita, mutta monelle riittää ainoaksi kameraksi kännykkäkamera ja jos kuvia ei katso muuta kuin kännykän näytöltä tai somessa, niin mikäs siinä.

Ainoa toive on, että pystykamerakuvaajia ammuttaisiin polveen.

Pystykuva on ihan ok ja varsinkin painetuihin julkaisuihin niitä on joskus vaikea löytää riittävää määrää kun kuvaajat eivät vain tajua kääntää kameraa.

Videossa taas pystykuva on pelkästään typeryyttä.

Vierailija
20/26 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite otan kuvat kyllä kännykällä. Eikä kyse siis ole mistään järjestelmäkamerasta eli ei ole valokuvausharrastaja. Mitä järkeä omistaa tavallinen kuluttajakamera, kun kännykässä on yhtä hyvä, joskus vähän parempikin.

Minä ajattelen aloittajasta joka tekee  näin älyttömän aloituksen?? Että se on hiukan kapeakatseinen ja  niin yksinkertainen ettei ymmärrä että muilla voi olla erilaisia tarpeita ja tapoja kuin sillä itsellään.

Kuule, yleensä ihmiset ajattelevat että jahas, tuossa on joku jolla on kamera, pohtimatta sen kummemmin miksi sillä on kamera. Itselläni on kamera koska  en kuvaa kännykällä. Valokuvausta voi harrastaa ihan tavallisella digikamerallakin ja ehkä parempikin ettei tule postattua nettiin vahingossa mitään kuvia joita katuisi myöhemmin. ns. kuluttajankameran omistamisesssa on siis hyvinkin paljon järkeä.

Mitä mietin ihmisestä joka kuvaa kännykällä? Mietin että toivottavasti sillä on asetukset ja tietoturva kunnossa siinä laitteessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan