Nyt mielipiteitä kehiin!!
Elikä siis asutaan rivitaloalueella ja saatin täs vähän aikaa sitten kirjallinen huomautus siitä kun meillä joskus on ollut auto oven (ja eikä muuten ainuttakaan yötä) edessä tai sit kun vieraita käyny niin ne on jättäneet auton oven eteen kun tässä pihassa ei ole vieraspaikkaa. Ja sit kun tämä meidän piha on aika rauhallinen ja kaikki asukkaat on sellasia lähellä 50 niin sit kun heti pientä liikettä kuuluu pihalta niin heti kyllä verhot heiluu ja mummelit kyttää ikkunasta. No nyt sit tosta meidän vierestä myytiin asunto ja se uusi asukas on sitten tämän pihan talonmies ja vielä kaiken lisäksi kuvittelee omistavansa koko pihan ja mua ärsyttää niin suunnattomasti kun aina kun meidän portailta kuuluu pikkunenkin kolahdus niin heti kyllä aukeaa naapurissa ovi ja se muija on kyttäämässä siinä että kuka meidän portailla liikkuu...ja sit kun se ei nykyään enään moikkaa ollenkaan kun alussa niin moikkaili saattoi jotain vähän jutellakin.
Olen sit miettinyt että onko meiltä kuulunut jotain möykettä sopimattomaan aikaan mut sit sen mies kerran minulta tossa pihalla kysyi että itkeekö se teidän lapsi koskaan ja kun sanoin että ei nyt sen enmpää kuin mitä lapset normaalisti niin se sanoi että kun heille ei koskaan kuulu mitään meidän puolelta, mikä on tietysti hyvä asia mut mistä sit johtuu että se ämmä ei viitti edes päivää tossa pihalla enään sanoa ja nokka pystyssä vaan kävelee ohitte.
Ja mitä tulee noihin autoihin niin ihan samalla tavalla muidenkin oven edessä on aina vieraiden autot(ja joskus omatkin) ja niin kun sanoin niin täs pihassa ei ole vieraspaikkaa.
No tästä on ehkä n. kolme viikkoa kun sit toi talonmiespariskunta sit roudasi pakastimen tohon varaston taakse ja ajattelin että se vaan on siinä väliaikaisesti (päivän kaks) mutta kun se on ollut jo siinä varmaan sen kolme viikkoa niin tekisi mieli tehdä siitä valitus kun tollasethan kuuluu ongelmajätelaitokseen eikä mihinkään varastonnurkalle lojumaan, mutta kehtaanko tehdä valitusta ja minne mun pitäisi se tehdä,isännöintitoimistoon vai?? Vai pitäiskö mennä vaan ihan pokkana sanomaan päin naamaa siitä pakastimesta ja sanoa että tollaset ei kuulu luontoon?? Ja sen mä tiedän että toi talonmiespariskunta sen valituksen teki meille niistä autoista kun niillä itsellä ei ole autoa ja kun kaikilla muillakin on aina silloin tällöin autot oven edessä että en usko että se on ketään muuta häirinnyt. Vai pitäiskö tehdä kysely naapureille että saiko moni muukin huomautuksen...ihan perseestä tällanen kun varmaan ihan siksi me ollaan saatu huomautus kun ollaan nuoria ja meillä käy vieraita....plaah, sekava kirjoitus mutta sainpahan purkautua!!
No, toihan on ihan vakio homma. Ihmiset joilla ei ole omaa elamaa kyttaavat muita. Muistan etta joka muuton yhteydessa on jotain tapahtunut. Esim. Joku elamaansa kyrpaantynyt? naapuri on laittanut auton tuulilasiin jonkun viestin tyyliin: pysakointi kielletty, vaikka missaan ei ole sita osoittavaa liikennemerkkia. Jatin tuulilasiin viestin naapurille, etta liikenneviraston mukaan tassa ei ole pysakointikieltoa, ja ystavallisin terveisin...Jotenkin tuntuu, etta joidenkin elamantehtava tuntuu olevan toisten ruotuun laittaminen, vaikkeivat mitaan laitonta olisivatkaan tehneet. Ainoa laake joka mahdollisesti voi tehota on ystavallisyys. Voit vaikka saalia naapuriasi mielessasi, etta kuinka heikoissa kantimissa hanen henkinenpuoli onkaan jos hanet saa pois tolaltaan auto ikkunan edessa...yms, ja hymyilet joka kerta kun naet ja tervehdit ja kysyt vointia. Mulle yksi akanen pappa alkoi sitten karttyilynsa jalkeen kertomaan jopa vatsasyopansa etenemisesta.