Sain ilmeisesti pk-harjoittelusta täitä, ei rahaa shampooseen, mitä teen?
Oon vähävarainen opiskelija ja tällä hetkellä harjoittelijana päiväkodissa. Äsken huomasin itselläni TÄITÄ jotka ovat ilmeisesti tulleet taas päiväkodin arkeen, kun kuulemma epidemia aina lomien jälkeen... Mulla ei ole mitenkään varaa shampooseen mitä yksikin pullo maksaa yli 20e (katsoin netistä) ja mulla on vielä pitkät ja paksut hiukset. Mitä ihmettä teen, meen täit päässä harjoitteluun kunnes saan rahaa?? Onko näihin jotain kotikonsteja?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Oon vähävarainen opiskelija ja tällä hetkellä harjoittelijana päiväkodissa. Äsken huomasin itselläni TÄITÄ jotka ovat ilmeisesti tulleet taas päiväkodin arkeen, kun kuulemma epidemia aina lomien jälkeen... Mulla ei ole mitenkään varaa shampooseen mitä yksikin pullo maksaa yli 20e (katsoin netistä) ja mulla on vielä pitkät ja paksut hiukset. Mitä ihmettä teen, meen täit päässä harjoitteluun kunnes saan rahaa?? Onko näihin jotain kotikonsteja?
Tukehduta täit rypsiöljyllä. Laitat kaikkiin hiuksiin reilusti rypsiöljyä ja sitten solmit roskapussin tiukasti päälle. Kruunaa koko komeus isolla pipolla, jonka voit myöhemmin laittaa pakastimeen. Täikampa maksaa apteekissa euron.
Kun alat pesemään öljyä pois hiuksista niin älä kastele hiuksia vaan levitä halvinta shampoota paljailtaan päänahkaasi ja vaahdota hiusten pituuksissa. Sitten vasta vettä ja uusi vaahdotus ja huuhtelu.
Eikös se auta että
ajaa hiukset ja kaiken muunkin karvoituksen pois joksikin aikaa.
laita ap sun s-posti jos ilkeät niin mä voin lähettää sulle shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Siis tukehdu...
Sen vuoksi sitä hoitoa pitääkin uusia niin sinnikkäästi olipa kyse shampoosta tai öljystä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tukehdu...
Sitä varten se kampaaminen onkin tärkeää, eli sitä mukaa kun ne kuoriutuvat niin heti kammataan pois. Täit kehittyvät jotenkin niin, että kuoriutuessaan ovat sellaisia hitaita ainakin muutaman päivän, eivätkä juurikaan liiku, eivätkä siis myöskään kai leviä silloin muihin. Sen takia tarkka kampaaminen onkin tärkeää. Kannattaa googlettaa tästä tarkemmin. Mulla on käsitys, että jotkut käyttävät täiden tuhoamisessa pelkästään kampaamista, mutta onhan se hirveän työlästä!
Ajat hiukset pois kokonaan ja muun karvoituksen kehosta. Tämän jälkeen menet lumihankeen kovalla pakkasella seisomaan päälläsi pariksi tunniksi.
Näin itse sain häädettyä täit ja muut saivarit mitä päiväkodista tarttui mukaan ja säästin parikymppiä röökiin ja kaljaan.
Laita Tinderiin ilmoitus, että jos joku ostaa sulle sen täishampoon, niin saa ikimuistoisen illan. Sulla on se shampoo kourassa jo tänä iltana. Voin sitten pestä äktin jälkeen hiuksesi sillä.
Levitä vaseliinia tai muuta öljyä hiuksiin tunniksi ja pese pois. Toista viikon päästä uudestaan. Jos et saa pakastettua kaikkia. Pakkaa vaan pariksi viikoksi jätesäkkiin. Ei ne täit siellä kovin kauaa temmellä ilman verta. Peset sitä mukaa kun kerkeät. Sellanen täikampa on hyvä. Istu ulos parvekkeelle ja kampaa siellä niin tippuvat ulos ja kuolevat. Saivareet tukahdutat sillä vaseliinilla.
Meillä olisi käyttämätön purkki kaapissa. Missä asut?
Kyllä se orionin täi shamppoo tappaa kaikki kerralla, elävät ja munat, siksi ihan ehdoton. Punainen pahvipaketti.
Vierailija kirjoitti:
Työtapaturma / työperäinen sairaus. Näissä tapauksissa työntajan vakuutusyhtiö korvaa lääkkeet.
Opiskelijalla on vakuutukset koulun, ei työnantajan puolesta.
Eihännuo täishamppootkaan enää juurikaan perustu mihinkään myrkkyihin vaan tukahduttamiseen. Täit on hyvin pitkälle kehittänyt lääkkeille vastustuskykyistä kantaa, joten markkinoille tulevat lääkkeet järkiään perustuu tuohon tukahduttamiseen johon täit eivät voi vastustuskykyä luoda. Tärkeintähän on se kampaaminen ja kampaaminen.
Lääkkeeksi kyllä varmasti toimii jotkut öljyt jne.jotka toimivat samalla periaattella kuin nuo apteekin lääkkeet. Tottakai kannattaa myös vaikka sitä suoristajaa käyttää, en tiedä miten tuollainen nopea lämpö täihin vaikuttaa ja tappaako se, mutta ei siitä haittaakaan ole( muutakuin hiuksille kuivuutta). Mutta se täikampa on se pakollinen hankinta jokatapauksessa.
Ja sitten vielä se alapeukkuja keräävä kommentti. Jos tiedät että voisit tuon parikymppiä nipistää myöhemmin niin nettiapteekit toimittaa nopeasti ja saa laskulle.
Eikö vanhemmat pese penskojensa päitä vai miksi päiväkodeissa on aina täitä??
Täit ei lähde suoristusraudalla pois. Munat ovat hiuksen juuressa ja täit lähellä päänahkaa. Suoristusraudan kuumat levyt jää päänahkasta puol senttiä-sentin jo ihan turvallisuussyistä. Pitäisi silittää päänahka kuumalla silitysraudalla jos haluaisi kuumalla ne tappaa
Vierailija kirjoitti:
Täit ei lähde suoristusraudalla pois. Munat ovat hiuksen juuressa ja täit lähellä päänahkaa. Suoristusraudan kuumat levyt jää päänahkasta puol senttiä-sentin jo ihan turvallisuussyistä. Pitäisi silittää päänahka kuumalla silitysraudalla jos haluaisi kuumalla ne tappaa
Kuumalla silitysraudalla pään sively on myös ihan hyvä keino, kunhan sen jälkeen juoksee ulos ja seisoo lumihangessa neljä tuntia päällään jotta pää vähän jäähtyy.
Vierailija kirjoitti:
laita ap sun s-posti jos ilkeät niin mä voin lähettää sulle shampoota.
Aika köyhä saa kyllä olla jos ei ole varaa ostaa edes shamppoota.
Vain Porvoossa ollaan niin köyhiä.
Sun on ap vaan pakko pyytää jonkun apua, et pysty yksin sitä kampaamista tekemään.
Kaikki sympatiat, mutta ihmettelen tuota häpeilyä. Itse kerroin kaikille, joiden kanssa olin tekemisissä ennen ja jälkeen pesun. Tutuillakin, jos olin johonkin pääni painanut niin saivat heti laittaa pakkaseen. Ystävien kanssa totuttu aina nähdessä halaamaan, niin silloinkin säästin heidät mieluusti riskiltä.
Tuo on varsinkin kouluissa ja päiväkodeissa ikävää, kun vanhemmat eivät kehtaa myöntää tilannetta ja ongelma saa isommat mittasuhteet. Täitartunnalla kun ei ole mitään tekemistä hygienian kanssa. Häpeä on jäännettä sota-ajalta, kun täitkin olivat sormenpään kokoisia.
Ilmoita opettajalle, koulun vakuutus maksaa.
Joo, laitoin parvekkeelle. Se ei kyllä auta mitään jos en saa shampoota...
Ap