Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "ylihygienisiä" tapoja sinulla on?

Vierailija
04.01.2017 |

Kun on keskustelua ajatko karvasi, pesetkö peppusi, ja nämä tuntuvat herättävän paljon keskustelua.
Listataan siis tähän ihan puhtaasti hieman ylihygienisiä tapoja, toisten mielestä normaaleja, toisten mielestä neurooseja.

Itse ajan karvani kainalosta ja alapäästä. En halua hienhajua, klönttejä enkä limppejä.
Lentokoneessa desinfioi liinalla aina paikan ja pöydän jossa istun.
Desinfioin käteni kun kättelen ihmisiä.
Minusta tämä on täysin normaalia infektiontorjuntaa ja hygienian parantamista.
Varsinkin näin influenssa-aikana, tosin karvoitus ei siihen liity millään tavalla. :D

Kommentit (222)

Vierailija
101/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pyyhin aina ennen vessanpytylle istumista pytyn renkulan ja pytyn sisäreunan etureunan, koska siihen on yleensä jäänyt edellisen pöntölläkävijän kusiroiskeita. Joskus sattunut istumaan ilman pyyhkimistä ja todella inhottavalta on tuntunut kun jalat märkinä. 😖

Itse vuoraan istuimen paperilla. Se riittää mielestäni. Mut pöntön kansi suljettava ennen pöntön vetoa koska pöntöstä tulee miljardeja eri kakkapöppöjä.

Teet itseasiassa karhunpalveluksen vuoraamalla (yleisen vessan) vessapaparilla vessanpötön istuimen. Voit kuvitella miten moni ihminen vetää pöntön kansi auki ja nämä miljoonat kakkapöpöt imeytyvät nimenomaan siihen vieressä olevaan vessapaperiin..ja kun tämä toistuu monia kertoja päivässä, mitkä määrät se vessapaperi imee itseensä! Vessanrengasta on turha vuorata, se on käsitelty niin ettei sen pinnalla elä mikään. Toki roiskeet yms voi pyyhkiä mutta omalla puhtaalla paperilla.

Toisaalta mistä tiedät miten paperia on säilytetty ennen telineeseen laittoa ja kuinka likaisin käsin se on sinne laitettu?

Miettikääpä sitä, että sillä saastuneella paperilla kuitenkin pyyhitty alapäänne, mutta sille ei kuitenkaan saisi istua? Suurimmassa osassa, melkein jokaisessa yleisessä vessassa vessapaperi on suljetussa telineessä, ellei se ole hajonnut tms. Ei siihen mitään kakkaroiskeita lennä, siihen telineen ulkopuolella roikkuvaan paperinosaan kyllä varmasti, mieluummin laitan sen osan paperista pytyn reunalle ja pyyhin puhtaaseen.

Vierailija
102/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi pesen laivan hytin tai hotellihuoneen sinne mennessäni. Reissussa on mukana aina siivousliinoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuroottinen käsienpesu/lasten käsipesujen vahtiminen, sekä kynsien pureskelun lopettaminen tuli kuvioihin senjälkeen,kun lapsi toi hoidosta kihomatoja :( hyi hitto ne on ällöttäviä! Ne munat leviää juurikin käsien käsien kautta ja huonolla tuurilla saatat saada niitä vaikka kaupan ostoskärryistä, jos kauppareissun jälkeen syöt leivän pesemättömillä käsillä. Kihomatoepisodin jälkeen meni tosi pitkään, että pystyin julkisilla paikoilla ajattelemaan muuta, kuin että mistä minä tai varsinkin lapset saattaa saada käsiinsä ja sitä kautta suuhunsa madonmunia. Myös vessoje, ovenkahvojen, puhelimien jne pesu on lisääntynyt tuon jälkeen, samoin se, ettei koulu/työvaatteilla oleilla kotona.

Vierailija
104/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka usein olette flunssassa tai vastaavassa "normitaudissa"?

Mahataudissa viimeks joskus kahdeksan vuotta sitten ja flunssasta on noin neljä vuotta. En ole ikinä hakenut influpiikkejä.

T. Ostoskoripaska

Mä en ole kauhean tarkka esimerkiksi käsienpesusta ennen syömistä ja muutenkin enemmän sellaisella asenteella, että bakteerit parantavat vastustuskykyä. Toki käyn suihkussa päivittäin peseytymässä kunnolla ja pesen kädet huolella jne. pidän erinomaista huolta perushygieniasta. Mutta eipä minullakaan ole ollut vatsatautia sitten lapsuuden ja flunssa useampi vuosi sitten viimeksi, yli 38 asteen kuumetta ei ikinä. Käsienpesulla ei kuitenkaan kaikilta bakteereilta välty, vaikka se toki suositeltavaa onkin. Mutta ylihygieenisyys ei ole millään tapaa hyväksi terveydelle.

Vierailija
105/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita, joita en tiennyt tarvitsevani: pastasiivilä. Kuten joku muukin, valutan kattilan ja kannen välistä ja se on siinä.

Vierailija
106/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kissan hiekkalaatikon kaksi viikossa kloriitilla. Tykkään kissoista todella paljon, mutta kissan kusen haju on ihan hirveä, kloriitti lienee ainoa puhdistusaine mikä kunnolla neutralisoi sen hajun. Muiden kissanomistajien mielestä olen hysteerinen, omasta mielestäni pidän vain hajut ja mahdolliset taudit kunnolla kurissa (ja kissalla siistin laatikon :D).

Pesen myös vessan pöntön kloriitilla, koska likaiset pöntöt ällöttää ja jotenkin tuntuu, ettei normaalit WC Duckit tai muut kunnolla puhdista pönttöä, tämäkin joidenkin mielestä liioittelua, riittää että vähän harjalla rapsuttaa kakkatahrat pois.

Eihän kissanhiekkalaatikkoa saisi vahvoilla pesuaineilla puhdistaa, koska kissa on herkkä pesuaineille ja voi tästä syystä johtuen alkaa välttelemään kissanhiekkalaatikolle menemistä.

Vierailija
107/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En istu pöntölle yleisissä vessoissa, vaan olen kyykyssä niin että takapuolen ja renkaan väliin jää parin sentin rako (en siis myöskään sotke vessaa samalla). Julkisissa paikoissa painan ovenkahvaa kyynärpäällä jos ovi aukeaa ulospäin, jos sisäänpäin, niin vedän takin hihan kämmenen eteen. Pankkiautomaatilla, hississä jne., missä pitää painaa jotain nappeja painan sormen nivelen ulkosyrjällä (jolla en siis muuten esim. koskettele kasvojani). Ulkoa kotiin tullessani pesen aina ensimmäiseksi käteni saippualla. En koskaan mene sänkyyn ennen kuin olen käynyt suihkussa. En käytä kotona samoja housuja, joilla olen istunut jossain ulkona/bussissa tms.

Vierailija
108/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te urpot kloriitillqa wcn pesijät, kloriitti ei tapa läheskään kaikkia bakteereja vaan jopa villiinnyttää useita bakteereja. Eli käytännössä sama kun pesisitte likaisilla paskaräteillä vessojanne, nice

Pysytäänkö faktoissa kuitenkin.

Kloriitti ainoita, millä esim norovirus kuolee.

Vierailija
109/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käy kyllä harvinaisen neuroottista porukkaa... mutta sehän ei ole mitään uutta. Vai että istuinalustat julkisissa paikoissa, illan naurut taas sain 😂 sääliksi käy puolisojanne ;)

Seksikin on tosi spontaania kun pitää ennen ja jälkeen käydä pesulla, mahtaa olla hyvä seksielämä 😄

Vierailija
110/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin, että ehkä vähempikin hygienia riittäisi vauvan kanssa. Eli aina kun hoidan häntä, esim. vaipanvaihto niin pesen käteni ennen ja jälkeen. Myös ulkoa tullessa tietenkin pesen kädet ennen kuin käsittelen vauvaa, mutta se nyt onkin ihan järkevää. Mä myös pesen vauvan usein sen jälkeen, kun on ollut vieraita. Toisinaan, jos en ihan koko vauvaa pese vieraiden jälkeen, niin vähintään puhdistan hänen kädet ja kasvot, sekä vaihdan vaatteet. Vaihdan myös usein vauvan petivaatteet ja pidän aina vauvalle omaa alustaa sohvalla tai muissa paikoissa, johon lasken vauvan. Ehkä vähän höppänää välillä.

Tottakai vaipan vaihdon jälkeen kädet pestään! Niinkuin oman vessassa käynnin jälkeenkin. Olis kauheaa vaikka mennä kahvipöytään kun joku vaippakoura olis keittäny kahvit. Enkä ole ylihygieeninen.

Vierailija
111/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä käy kyllä harvinaisen neuroottista porukkaa... mutta sehän ei ole mitään uutta. Vai että istuinalustat julkisissa paikoissa, illan naurut taas sain 😂 sääliksi käy puolisojanne ;)

Seksikin on tosi spontaania kun pitää ennen ja jälkeen käydä pesulla, mahtaa olla hyvä seksielämä 😄

Puhtaus on puoli ruokaa, seksissäå etenkin. Menis halut imeä kusista penistä...

Vierailija
112/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistun niistä uusista kosketusnäytöllä varustetuista HSL-matkakortinlukijoista sillä niissä näkyy selvästi toisten sormista tarttunut rasva sellaisina sumeina kohtina. Haluaisin heti päästä pesemään kädet ja yritän olla painamatta juuri keskeltä sitä nappia.

tämä vituttaa minua myös.miksi pitää olla laitteita johon joutuu koskemaan ja johon 100 000 :net on jo lääppinyt samaa näyttöä??onneksi kauppojen kassoilla voi sentään maksaa lähimaksulla,ei tarvitse niitäkään näppäillä,bensa ja raha automaateissa painan aina jollain esineellä niitä nappeja

Vierailija
113/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaan itseni vain kerran pyyheliinan. Juu, vaihtoon menee kertakäytön jälkeen...

Vierailija
114/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän viimeiseen asti julkisissa vessoissa asioimista. Ostosreissut ja teatterikäynnit sun muut ajoitan sen verran lyhkäisiksi että voin pidätellä kotiin asti. Pidempiä automatkoja varten minulla on sellainen tarkoitusta varten tehty virtsapullo, jota käytän mieluummin kuin huoltoaseman vessaa. 

Vierailija
115/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin, että ehkä vähempikin hygienia riittäisi vauvan kanssa. Eli aina kun hoidan häntä, esim. vaipanvaihto niin pesen käteni ennen ja jälkeen. Myös ulkoa tullessa tietenkin pesen kädet ennen kuin käsittelen vauvaa, mutta se nyt onkin ihan järkevää. Mä myös pesen vauvan usein sen jälkeen, kun on ollut vieraita. Toisinaan, jos en ihan koko vauvaa pese vieraiden jälkeen, niin vähintään puhdistan hänen kädet ja kasvot, sekä vaihdan vaatteet. Vaihdan myös usein vauvan petivaatteet ja pidän aina vauvalle omaa alustaa sohvalla tai muissa paikoissa, johon lasken vauvan. Ehkä vähän höppänää välillä.

peset kaikki hyvätkin bakteerit pois. enemmän tosta ylipesemisestä on haittaa kun hyötyä. vauvaa ei pestä päivittäin, iho kuivuu. vastustuskyky heikkenee

Vierailija
116/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on atooppinen ja kuiva iho, joten en yksinkertaisesti pysty pesemään käsiäni joka välissä, mutta tietty pesen vessakäynnin jälkeen ja kotiin tai töihin tullessa ym. Mut liikaa en voi pestä, koska kädet halkeilee ja sitten vasta pöpöt leviääkin, kun kädet on rikki. Käytän mieluummin käsidesiä kuin vettä ja saippuaa, sekä likaisissa hommissa pidän kertakäyttöhanskoja.

Eikä mulla taida olla kovin pahoja ylihygieenisyystapojakaan, ellei sellaiseksi lasketa tarvetta vaihtaa lakanat kerran viikossa. Niin, ja työvaatteissa ei tietenkään oleskella kotona, vaan aina vaihdetaan kotivaatteet, eikä petaamattomalla sängyllä oleskella. Lakanoihin mennään vain yöksi. Mua kauhistuttaa joidenkin ihmisten petaamattomat sängyt likaisine lakanoineen ja varsinkin eläinten karvoilla kuorrutettuna....hrrr...

Vierailija
117/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuli kirjoitti:

Vaatteiden sovittaminen kaupassa aiheuttaa minulle tuskaa ja ahdistusta. Pakko päästä heti kotona suihkuun ja laittaa samantien pyykkikoneeseen kaikki ostetut ja omat päällä olleet vaatteet. Kuvittelen nimittäin että joku paska/kusiperse on sovitellut esim samoja farkkuja joita itse kokeilen ja pahimmillaan jopa ostan. Tämän takia suosin nettishoppailua... :D

Mä luulen kyllä, että ne myy eteenpäin ne ihmisten kotona sovittamat ja palauttamat vaatteet...

Vierailija
118/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset pastasiivilät teillä oikein on? Itselläni on jalalliset, joten ei tarvitse pelätä lavuaarimarinoituja makaroneja.

Oletteko huomanneet, kuinka monet naiset eivät pese käsiään julkisissa vessoissa? Oman mutututkimuksen mukaan joka toinen on kävellyt suoraan pöntöltä ostoksille! .

Tässä kannattaa huomioida se, että onko vessassa pienet hanat ja altaat sisällä kopissa? Joku saattaa pestä kätensä jo siinä.

Vierailija
119/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vaipan vaihdon jälkeen kädet pestään! Niinkuin oman vessassa käynnin jälkeenkin. Olis kauheaa vaikka mennä kahvipöytään kun joku vaippakoura olis keittäny kahvit. Enkä ole ylihygieeninen.

Se onkin osa normaalia hygieniaa, joten ehkä tuossa oli paino sanalla ennen. Että se on sitä ylihygienisyyttä.

Vierailija
120/222 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät että käsien "desinfiointi" tutkimusten mukaan ei todellakaan vastaa käsien pesua mitä taudinaiheuttajiin tulee!

Missä tutkimuksissa tämä on selvinnyt? :O

t. eri mukamas ylihygieeninen

Ohis käsidesi suojaa bakteereilta, ei viruksilta. Nuha ja flunssa ja vatsataudit ovat sekä että siis bakteeri-ja virusperäisiä. Eli siinä mielessä taudinaiheuttajat eivät välttämättä käsidesilla taltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme