Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "ylihygienisiä" tapoja sinulla on?

Vierailija
04.01.2017 |

Kun on keskustelua ajatko karvasi, pesetkö peppusi, ja nämä tuntuvat herättävän paljon keskustelua.
Listataan siis tähän ihan puhtaasti hieman ylihygienisiä tapoja, toisten mielestä normaaleja, toisten mielestä neurooseja.

Itse ajan karvani kainalosta ja alapäästä. En halua hienhajua, klönttejä enkä limppejä.
Lentokoneessa desinfioi liinalla aina paikan ja pöydän jossa istun.
Desinfioin käteni kun kättelen ihmisiä.
Minusta tämä on täysin normaalia infektiontorjuntaa ja hygienian parantamista.
Varsinkin näin influenssa-aikana, tosin karvoitus ei siihen liity millään tavalla. :D

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista itsessäni mitään ylihygieenisiä piirteitä, mutta mun raja menee siinä, että en syö kansliassa tai työpöydän ääressä. Työskentelen siis sairaalan päivystyksessä ja sinne kansliaan tuodaan aina karkkia. Käsittämätön ajatus käydä hoitamassa jotain potilasta ja sit kohta karkkipussilla. 

Vierailija
202/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää miehen tapa laittaa siivilä tiskialtaan pohjalle ja kaataa sitten siihen pastat tai muut. Kiirehdin aina nostamaan siivilää, koska en halua että keitinvesi koskee samaan aikaan tiskialtaan pohjaa ja siivilässä olevia pastoja. Mies ei jotenkin ymmärrä tätä asiaa, vaikka hänellä on hygieniapassi ja minulla ei, vaan hänen mielestä olen ylihygieninen.

Mun mielestä en ole lainkaan ylihygieninen, pikemminkin päinvastoin ja hihansuilla ovenkahvojen aukojat ovat minusta hieman ahdistavia.[/quote

Osta siivilä, joka seisoo "jalan" päällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan piittaa hygieniasta ja kämppä on usein hurlinkurlin ja olen asiasta tyytyväinen - en halua leimautua ylihygieeniseksi (=neuroottinen, mt-ongelmainen, estynyt). Mut näiden prkeleen hevtin avokonttoreiden myötä on minullekin ilmaantunut kiusallinen ongelma: ällöän rasvaisia, paskasta mustia näppäimistöjä. Tutkimustenkin mukaan todellisia saastepesiä, bakteerihautomoja. Kun ei ole vakityöpisteitä, täytyy ottaa se, mikä on vapaa. Mukana seuraa sitten näitä kuvottavan saastaisia näppäimistöjä, rikkinäisiä, hilseen peittämiä työtuoleja ja muuta ihanaa. Ei ihme, että jengi sairastaa kaikki mahdolliset flunssat ja muut taudit peräjälkeen. Työnantaja ei hanki puhdistusvälineitä tai jos hankkii, niin piilottaa ne jonnekin. Pitää hankkia itse. No, kohta varmaan nyhdetään vuokraa työpisteestäkin. Se on sitä oikeata nyhtöpossua se.

Vierailija
204/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kissan hiekkalaatikon kaksi viikossa kloriitilla. Tykkään kissoista todella paljon, mutta kissan kusen haju on ihan hirveä, kloriitti lienee ainoa puhdistusaine mikä kunnolla neutralisoi sen hajun. Muiden kissanomistajien mielestä olen hysteerinen, omasta mielestäni pidän vain hajut ja mahdolliset taudit kunnolla kurissa (ja kissalla siistin laatikon :D).

Pesen myös vessan pöntön kloriitilla, koska likaiset pöntöt ällöttää ja jotenkin tuntuu, ettei normaalit WC Duckit tai muut kunnolla puhdista pönttöä, tämäkin joidenkin mielestä liioittelua, riittää että vähän harjalla rapsuttaa kakkatahrat pois.

Paljon kissanhiekasta kiinni haiseeko vai ei! Meillä käytössä Everclean ja pesen laatikon vain noin kerran kuussa. Pissapaakut ja kakat poistan aamuin illoin. Aina raikas laatikko vaikka kolme kissaa!

Vierailija
205/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kertoi pesevänsä römpsänsä ennen pariutumista. Se ei kuitenkaan riitä - ainakaan makuasiantuntijoille, joiden mukaan parasta on: huolella pesty ja kerran kustu!

Vierailija
206/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen teinini sukat nykyään keittopyykissä. On kävellyt niillä ties missä kaverwillaan ja liikkasaleissa.

Mietin, mitä pesen farkkujen jälkeen. Joskus pistän koneen tyhjänä keittopyykille, jos en keksi muuta. Farkkujen lahkeet koskettavat ties mitä sylkiä kävellessäni lumisohjossa. Eilen istuin sairaalan aulassa likaisen näköisellä nuhjaantuneella penkillä. Vanhuksilla menee pissat helposti läpi.

(......)

Tää on kovin tarkkaa, mitä voi laittaa koneeseen minkäkin pyykin jälkeen. :-/ Pitäisikö tästä vain vierottautua niin, että kylmästi vain laittaa ne pyyhkeet farkkujen jälkeen ja ennen pitkää huomata, että ei ole vieläkään kuollut siihen?

(...........)

143

Aattele, että jotkut pesee vaatteensa pyykkituvassa! Miten ne voi olla vielä hengissä? :O

No sepä se! Mäkin joskus nuorena 15 vuotta sit asuin niin, että pesin pyykkini pesutuvassa. Nyt oon ihmetellyt, kun enää en pystyisi siihen. Tai kai pystyisin, jos ois ihan pakko, mutta inhottaisi suuresti. Se tässä pakko-oireisessa häiriössä just onkin ongelmana, että nää on ihan sairaita juttuja ja tää on oikeasti ihan helvetistä olla tällainen. :-( En tiä, mistä tää on tullut ja miten tän saa pois.

143

No et sinä sitä pois saa, koska rakastat sitä. Se on yksi keino nostaa itsensä tietoisesti tai tiedostamatta muiden yläpuolellle. Muut ovat paskaisia, sinä et. Muut kantavat kuvottavia, tappavia viruksia, sinä et. Olet  tunnollinen, kunnollinen, täydellinen, puhdas, ja muut kadehtivat sinua ja yrittävät paskallaan liata sinut. Omalla tavallasi rehentelet sillä, kuinka 'omituinen' ja 'sairas' olet hygienian suhteen - siis muuten sä niinku silleen voit olla ihan pimee ja tosi rebellious, mut sit niinku ton hygienian suhteen sä oot sitten niinku siis iha pakkomiälteinen. Et voi sietää paskaa! Eli itsensä jalustalle nostamistahan se on ja hyvin erikoisella tavalla, koska puhtaudestahan tällainen ylihygieenikko ei ymmärrä mitään. Hän ei ymmärrä paskan, lian, bakteerien ja basillien merkitystä ja siksi paska on heille mystiikkaa, jotakin oudon kiehtovaa. Ylihygieeniset ovat identifioituneet paskaan, eikä se pesemällä, höyryttämällä, jynssäämällä, kloriittifoimalla heistä lähde se paska. Ihan niin kuin raitistunut alkoholisti on ikuisesti viinan orja, raitistuessaankin. Tai syömishäiriöinen ruuan orja.

Vierailija
207/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole suoranaisesti maailman pedantein ihminen, mutta suihkuun on pakko päästä lähes päivittäin (joka toinen päivä pesen hiukset). Oikeastihan päivittäin peseytyminen ei ole ihmiselle hyväksi, se vain kuivattaa ihoa entisestään(ja mulla on muutenkin rutikuiva iho :/). Usein myös kämppä saattaa olla pitkään hujan hajan, kunnes mulla napsahtaa ja siivoan oikein urakalla. 

Vierailija
208/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään pesemättä käsiäni juuri ennen syömistä, kotonakaan. Esim. pikaruokaravintolassa olen varmaan ainoa, joka käy käsipesulla ruuan tilaamisen jälkeen.

Et ole ainoa :)

Vierailija
209/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään pesemättä käsiäni juuri ennen syömistä, kotonakaan. Esim. pikaruokaravintolassa olen varmaan ainoa, joka käy käsipesulla ruuan tilaamisen jälkeen.

Et ole ainoa :)

Ihan uteliaisuudesta, miten tää tapahtuu?

Siis tilaat ruuan ja saat tarjottimen, jossa on koko ateria tai osa siitä. Tässä vaiheessako jätät tarjottimen pöytään ja kipaiset vessassa käsipesulla? Siis jos olet yksin, tarjotin jää yksin pöytään? Entäs jos vessa on hieman kauempana tai se on varattu, ja juuri sillä aikaa työntekijä tois sulle sen sun hampurilaisen?

Hampurilaispaikoissa on usein käsidesi tiskillä. Siitä on helppo ottaa samalla kun asioi ja maksaa.

Vierailija
210/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää syödä ei-kovin-siistissä kylässä tai nuhjuisessa/pikaravintolassa.

Vierailija
211/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostan perheelle tekemääni ruokaan

Vierailija
212/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireissa ei ole kyllä mitään nauramista. Se vie ihmisen energiat ja ihminen palaa loppuun. Itse pesen aina käteni ruuan jälkeen, koska en voi sietää ruokatahroja kodissani. En tapaa ihmisiä, ja pelkään liikkua ihmisten ilmoilla mm. siksi, koska ihmiset aivastelevat päin toisia ihmisiä. En koske mihinkään ilman paperia tai jos en pääse pesemään käsiä koskettamisen jälkeen. Inhoan kassajonossa kun ihmiset nuolevat sormensa ennen kuin ottavat muovipussin pinosta. Tai asiakaspalvelijat nuolevat sormensa ennen kuin ottavat pussin ja sitten koskevat ostamaani tavaraan ja laittavat sen sylkisellä kädellä pussiin. Eniten inhoan juustoa. Ihmiset syövät ja sitten koskettavat joka paikkaa ja tahraavat paikat mm juuston rasvalla. Ajattelen myös, että siitä jää haju. Joka puolella on haisevia juustotahroja. That's life!

Vierailija
213/222 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää miehen tapa laittaa siivilä tiskialtaan pohjalle ja kaataa sitten siihen pastat tai muut. Kiirehdin aina nostamaan siivilää, koska en halua että keitinvesi koskee samaan aikaan tiskialtaan pohjaa ja siivilässä olevia pastoja. Mies ei jotenkin ymmärrä tätä asiaa, vaikka hänellä on hygieniapassi ja minulla ei, vaan hänen mielestä olen ylihygieninen.

Mun mielestä en ole lainkaan ylihygieninen, pikemminkin päinvastoin ja hihansuilla ovenkahvojen aukojat ovat minusta hieman ahdistavia.

Osta siivilä, joka seisoo "jalan" päällä

Itse asiassa siivilässämme on pieni jalka, mutta silti näen mielessäni, kuinka vesi osuu tiskialtaan pohjaan, irrottaa sieltä ison joukon bakteereja ja kimmahtaa takaisin huuhdellen pastat tällä bakteerivedellä. 

Tosin tämän ketjun luettuani olen päättänyt etten enää motkota miehelle tästä. Aivan sama jos pastassa on muutama tiskiallasbakteeri, ylihygienisyys näyttää olevan jotain, mitä haluan välttää viimeiseen asti. Tsemppiä kaikille vastoin tahtoaan ylihygienisyyden kurimukseen joutuneille!

Vierailija
214/222 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kasvikset Fairylla. Ällöttää vaan niin paljon, kun ihmiset räplää tomaatteja kaupassa paskaisilla käsillään, etten kestä sitä ajatusta kaikista niistä paskabakteereista suussani. 

Kuitenkin syön tyytyväisenä ranskiksia mäkkärissä kesken shoppailureissun, ilman että pesen käsiä ennen ruokailua.... Koska fuck logic. 

Mä en kyllä koskaan tajua näitä jotka mieluummin syö pesuainetta kuin luonnollisia bakteereita. Pesuaineet tekee hallaa syötynä, bakteerit lisäävät vastustuskykyä ja isoin osa tuhoutuu vatsalaukkuun päästyään. Ihminen joka altistuu paljon bakteereille sairastelee pääsääntösesti harvoin.

Kasvikset on huokoisiia, ne imee itseensä sen fairyn jolla niitä peset. Syöt fairya, onnea.

Tuskin ne sitä Fairya ainakaan enempää imee itseensä kuin torjunta-aineita. Niillä ne rehut on jo kyllästetty, joku pikku pesuainejäämä ei enää paljoa tunnu siinä konkurssissa. Antaa ihmisten syödä fairynsa jos haluaa, kemikaaliyliannostukselta ei voi välttyä kuitenkaan. 

Minäkin pesen Fairyllä ja toivoin, että ainakin osa niistä torjunta-aineista lähtisi sillä ja kuumalla vedellä. Esim. omenat myrkytetään kymmeniä kertoja kasvunsa aikana, mielestäni se on huomattavasti Fairyä ikävämpi ajatus.

Vierailija
215/222 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee, että täytyy pestä kasvikset pesuaineella, niin kannattaa käyttää mieluummin vaikka hajustamatonta Dr. Bronnersin saippuaa kuin Fairya. Sillä voi pestä vaikka hampaansa, ne väittää.

Aiemmin sitä sai Ruohonjuuresta ja Punnitse&Säästä -kaupoista, mutta enää en ole nähnyt jostain syystä. Tilaamalla ulkomailta kuitenkin saa.

Vierailija
216/222 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään kauppatorin myyjiltä kun näin yhden kusella ilman käsienpesua. Käsittelevät niitä marjoja hyi. Miespuolinen

217/222 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla sellaista pakkomiellettä, että vahvoja pesuaineita/myrkkyjä ei voi käyttää? Mua hirvittää nuo kaikki tolut ja kloriitit tosi paljon, etenkin nyt vauvan saatuani (nykyään jo taapero). Meillä siivotaan mahdollisuuksien mukaan ihan vain vedellä + tarvittaessa mahdollisimman luonnollisilla pesuaineilla.

Muuten ei ole bakteerikammoa, esim. maalla ei haittaa mikään lika, kun siellä se on "puhdasta likaa" ja vain hyväksi. Mutta täällä pk-seudulla ällöttää nämä kaikki eritteet, mitä täällä on ja niitä en kotiini haluaisi.

143

Ny mäkin voin vastata tähän ketjuun!

Minä. Minä pelkään kemikaaleja, lisäaineita, pakokaasuja ja kaupunkeja muutenkin. Nyt kun lapsi on jo koululainen, hän ymmärtää olla koskematta kaupungilla seiniin, pylväisiin, ketjuihin, oviin, roskiksiin. Asutaan maalla ja välillä lähes uidaan p*skassa. Hoidetaan sikoja, otetaan mutakylpyjä kasvimaalla, meil on ainoastaan kuivakäymlä vessana, keitellään eläinten raatoja yms. Mut se ei haittaa yhtään. Vaan ne koirien ja ihmisten jätökset kaupungeissa! Äääää! En käsitä kui joku voi asua esim helsingissä, turus, tampereel. Yök. Omat ja ystävien pöpöt ei haittaa.

Vierailija
218/222 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättely ei ole suotavaa.

Vierailija
219/222 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään noinkin voi elämästään tehdä rankkaa.

Vierailija
220/222 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tällaisen ihmisen joka siivosi kotinsa kokonaan joka päivä ja kerran viikossa roudasi kaiken irtoavan tuulettumaan. Tähän sitten vielä ruuanlaittoon ja vaatehuoltoon liittyvät aika vaativat asiat. Hän kärsikin sitten burnoutin kun oli liian rankkaa yhdistää tämä, kaksi pientä lasta ja töihin meno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä