19-vuotias tyttäreni aikoo muuttaa "poikaystävänsä" luo
joka on 8 vuotta vanhempi. Mielestäni hän on liian nuori aikuiseen parisuhteeseen. Tyttö ei ole asunut koskaan omillaan eikä edes aloittanut opintojaan ja on jo nyt sitomassa palloa jalkaansa. Asumme kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla, joten olisi taloudellisestikin järkevämpi asua vielä kotona.
Olen yrittänyt ehdottaa, että asuisi muutaman vuoden vielä kotona ja kun opinnot olisivat hyvässä vaiheessa voisi sitten muuttaa yksin asumaan jos haluaa. Aikanaan löytyy myös se kiva oman ikäinen mies jonka kanssa on oikeasti onnellinen. Huoh, mutta eihän tyttö kuuntele vaan hokee vain rakastavansa tuota miestä..
Kommentit (26)
Kukaan 19 vuotias ei halua asua kotona ja tuo ikäero on ihan normi. Anna lapsesi elää omaa elämäänsä!!!
No, täysi-ikäisellä on oikeus omiin päätöksiin. Voit toki antaa vinkkejä/kysellä miten asuminen/kulut ym on aiottu hoitaa. Siinähän sitä kypsyy, kantapään kautta.
Pidä ovi avoinna jos menee mönkään. Äläkä sano, että mitäs minä sanoin. Anna lapsen nauttia rakastumisesta, jos vain kiellät ja olet negatiivinen, lapsi vain haraa kahta kauheammin vastaan.
T.20v naimisiin mennyt ja hyvin menee edelleen.
Unohdit aloituksessa mainita että tyttö on vielä ihan lapsi eikä osaa huolehtia itsestään.
Muutin 19-vuotiaana 7 vuotta vanhemman poikaystäväni kanssa yhteen.
Jeesus käveli vetten päällä, mene sinäkin järvelle.
Jaahas. Aikuinen ihminen ei mielestäsi saa tehdä omia päätöksiään? Jospa vaikka keskittyisit siihen omaan tiukkapipoiseen elämääsi ja vedät vaikka kännit, jospa siitä vähän löystyt senkin sekopää.
Itse muutin 19-vuotiaana yhteen 13 vuotta vanhemman miehen kanssa. Tein omat ratkaisuni ja jälkeenpäin olen arvostanut vanhempiani tosi paljon, etteivät he arvostelleet tai kyseenalaistaneet ratkaisuani.
Mahtavaa, Ikis! Tämä on parikymppinen tyttäresi nro 200!
Paljon onnea merkkitapahtuman johdosta!
t. Koko av-palsta
Vielä alkuviikosta tyttäresi oli 20-vuotias.
Anna mennä vaan, mieshän sen sitten elättää. Ja pidä nyt jonkin aikaa tytön huone sellaisessa asennossa, että hänellä on mahdollisuus palata häntä koipien välissä takaisin mamman helmoihin.
19v on vielä kakara. Täysi-ikäisyys ei tarkoita aikuisuutta tai järkeä
Kyllä mielestänikin "järkevintä" olisi asua ensin yksin, kuin rynnätä suoraan avoliittoon. Mielestäni kehityksenkin kannalta aika oleellista, että oppii ensin olemaan yksin.
Mutta se on kuitenkin asia, jonka tyttäresi pitäisi ymmärtää itse. Hän tekee omat ratkaisunsa ja kantaa mahdollisista virheistä myös seuraukset. Voit kertoa mielipiteesi mutta älä jankkaa, tytär tekee loppupeleissä kuitenkin omat päätökset.
Mä aloin myös leikkiä kotia heti lukion jälkeen, näin jälkikäteen ajateltuna sitä oli ihan penska. Olisi pitänyt asua ensin yksin ja opetella tuntemaan itsensä ja viettää huoletonta nuoruutta.
Jumalauta sä olet idiootti. Onneks tää olikin provo. :)
Täysi-ikäisyysraja pitäisi mielestäni nostaa takaisin yllspäin. Vaikka 20 ikävuoteen. Se oliis sopiva.
Kyllä suurin osa on 19- vuotiaana aikuisia. Miksi ap on kasvattanut pumpulissa tyhmän lapsen ja nyt syyttää lasta siitä tyhmyydestä?
19v on täysi-ikäinen ja saa tehdä omat valintansa. Ikäero ei ole ongelma jos siitä ei sellaista tee.