Mistä näitä dorkia tulee, jotka pitää Itä-Helsinkiä vaarallisena ja huonona alueena asua?
Ihan ensiksi nämä vois selvittää, minkä hintaisia asuntoja Itä-Helsingissä on, kuten vaikka Jollaksessa, Marjaniemessä, Kulosaaressa tai ihan vaikka Aurinkolahden lähiössä. Asunnot on keskimäärin miljoonan euron luokkaa jopa ylikin, kalliimpia kun missään muussa kunnassa Suomessa.
Itä-Helsinki on myös merellinen ja luonnonläheinen, lähes kaikkialla on luontoa ja lukuisia uimarantoja enemmän, kun missään muualla Helsingissä.
Itä-Helsingissä on myös Suomen suurin palvelukeskittymä ja kauppoja enemmän, kun lukuisissa pienissä kunnissa tai vaikka Lahden keskustassa.
Kaiken tämän lisäksi Itä-Helsingissä on koko Helsingin paras, luotettavin ja toimivin joukkoliikenneyhteys eli metro.
Hyviä puolia Itä-Helsingistä vois luetella loputtomiin, niitä on jokaisella. Nämä jotka ei täällä ole asuneet tai asu ja väittävät alueen olevan yhtä no go zonea, niin puhuvat aivan täyttä paskaa.
Jopa nämä huonomaineiset alueet Itäkeskus, Kontula, Vesala ja Meri-Rastila ovat jopa viihtyisiä ja pääasiassa ihmiset rakastaa asua täällä ja tykkäävät omasta kotipaikataan yli kaiken.
Kommentit (33)
Olen aikeissa muuttaa Kruunuvuorenrantaan - millainen maine sillä on?
T. Muualta Suomesta
Yks tuttu hullu kirjoittelee ainakin. On kateellinen kun joutui jäämään kotikuntaan kun parit tuttavat on lähtivät Vuosaareen ja Soukkaan.
Vierailija kirjoitti:
T. Muualta Suomesta
Kruunuvuori on uusi vasta rakenteilla oleva asuinalue Laajasalon kupeessa. 2026 sinne pitäisi päästä sporalla Hakaniemestä.
Luulevat itä-helsingin olevan jotain kauheaa. Eivät ole käyneet Espoon ja Vantaan lähiöissä:)
Minä viihdyn hyvin täällä Aurinkolahdessa. Ihanat ja monipuoliset ulkoilumahdollisuudet, palvelut lähellä ja rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Muualta Suomesta
Kruunuvuori on uusi vasta rakenteilla oleva asuinalue Laajasalon kupeessa. 2026 sinne pitäisi päästä sporalla Hakaniemestä.
Kannattaako nyt tolle (trollille) vastata. Vois lukee netistäkin.
KYSYMYS: Mistä näitä dorkia tulee, jotka pitää Itä-Helsinkiä vaarallisena ja huonona alueena asua?
VASTAUS: Kaikki jotka ovat käyneet itiksessa tai tallinnanaukiolla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Muualta Suomesta
Kannattaako nyt tolle (trollille) vastata. Vois lukee netistäkin.
En ole trolli. Kyllähän nyt nuo tiedot saa itse hakemalla, mutta kysyin MAINEESTA. Aluehan on osa Laajasaloa, jonka maine ???
Itä-Helsinkiä haukkuvat luulevat että KOKO Itä-Helsinki on yhtä kuin levoton Tallinnanaukio tai Kontulan ostari.
Se ON paaaaljon muutakin.
Tykkään erityisesti Puhoksen etnisistä kaupoista, valikoimat suomalaisissa niin suppeita.
Lauttasaaresta! P.d. Vastustan metroa. En halua itiksen sekakäyttäjiä tännepäinkään.
Menkää katsomaan Espoon keskukseen tai esim Vantaan Simonkylään.
4/5 HUUTONAURUA kieltämättä hauska
Vierailija kirjoitti:
Se saunassa vaatteita grillaamista jshengiltä palanut perhe asui aurinkolahdessa. Vieressä oli omistusasuntoyhtiö jossa myytiin kaksi vuotta vanhaa asuntoa 3500 €/m2. Halvempi siis kuin vastaava Vantaalla.
Itä-Helsinki on kurjistuvaa ja köyhtyvää neegerislummia. Tuleva Suomen Malmö.
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/helsinki/aurinkolahti
Kaikki kämpät lähtee siitä vajaasta 300 000 eurosta, sillä sais Vantaalta jo omakotitalon. Oot ehkä köyhä ja kateellinen, kun toisilla on oma asunto hienolta alueelta.
Ääriainekset, maahanmuuttajat, teinit, opiskelijat, sekakäyttäjät ym haahuilijat tulevat joka tapauksessa aina haahuilemaan keskustaan vaikka asuisivat missä. Ne haluaa olla siellä missä tapahtuu.
Koko ajan itä-Helsinki on ollut huonossa maineessa vaikka siellä muutama vähän siistimpi alue sattuisikin olemaan. Ei tulis ikinä mieleen muuttaa sinne päin kun metrossa matkustaminen on ihan älyttömän turvatonta. Olen ollut töissä Myllypurossa ja Roihuvuoressa. Itikseen en enää lähtis shoppailemaan millään. Siellä on ihan liikaa tiettyä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi nämä vois selvittää, minkä hintaisia asuntoja Itä-Helsingissä on, kuten vaikka Jollaksessa, Marjaniemessä, Kulosaaressa tai ihan vaikka Aurinkolahden lähiössä. Asunnot on keskimäärin miljoonan euron luokkaa jopa ylikin, kalliimpia kun missään muussa kunnassa Suomessa.
Itä-Helsinki on myös merellinen ja luonnonläheinen, lähes kaikkialla on luontoa ja lukuisia uimarantoja enemmän, kun missään muualla Helsingissä.
Itä-Helsingissä on myös Suomen suurin palvelukeskittymä ja kauppoja enemmän, kun lukuisissa pienissä kunnissa tai vaikka Lahden keskustassa.
Kaiken tämän lisäksi Itä-Helsingissä on koko Helsingin paras, luotettavin ja toimivin joukkoliikenneyhteys eli metro.
Hyviä puolia Itä-Helsingistä vois luetella loputtomiin, niitä on jokaisella. Nämä jotka ei täällä ole asuneet tai asu ja väittävät alueen olevan yhtä no go zonea, niin puhuvat aivan täyttä paskaa.
Jopa nämä huonomaineiset alueet Itäkeskus, Kontula, Vesala ja Meri-Rastila ovat jopa viihtyisiä ja pääasiassa ihmiset rakastaa asua täällä ja tykkäävät omasta kotipaikataan yli kaiken.
Bullshittiä. Ruotsin parasta seutua asua on teoreettisesti malmö ja todellisuus on hieman toinen.
Aha. T. Punavuori