Mikä yllätti Euroopassa?
Minä aloitan. Asun siis Amerikassa ja kävin Euroopassa.
Yllätyin:
- kaikki puhuvat englantia
- kaikki kuuntelevat heavy rock, metal tai muuta raskaampaa musiikkia
- kaikkien hiukset on värjätty joko valkoisiksi tai mustiksi
- kaikilla on Vuittonin laukku
- ihmiset on humalassa kadulla ja pissivät ihan julkisesti
- ihmiset ei puhu toisilleen eikä tuntemattomille paitsi sitten kun ovat humalassa
- kaikki syövät iltaisin makkaroita, lihapiirakoita ja ranskalaisia, jotka ostetaan pienestä kioskista
- kaikki autot on käsivaihteisia
- liikenteessä ei anneta tilaa
- kukaan ei tiennyt USA:n osavaltioiden pääkaupunkeja eikä kaikki tienneet edes osavaltioita - huono sivistystaso
- ilmastointia ei missään
- kaikilla on sauna
- keskellä kesää kaikki menevät mökille ja kaikki kaupat ja paikat on kiinni
Onhan näitä. Mutta nämä jäivät päällimmäisenä mieleen viimekesäisestä Euroopan-matkasta
Kommentit (14)
Jaa, että eurooppalaisilla huono sivistys verrattuna jenkkeihin 😀
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että eurooppalaisilla huono sivistys verrattuna jenkkeihin 😀
Joo, kukaan ei osannut kertoa mitään Spanish-American war tai kuka on Minnesotan kuvernööri tai Illinoisin pääkaupunkia. Kukaan ei osannut kertoa mikä on perustuslain 26. lisäys.
Euroopan alkuperäiskansa saamelaiset on ajettu Lapin perukoille, viety maat ja muut. Jätetty vain porot hoidettaviksi.
Eivät osaa maantietoa, väittivät että kuusi mannerta vaikka niitä on oikeasti seitsemän. Opetuksen taso ei vissiin ole kummoinen.
Eurooppalaiset on hirveen ennakkoluulosia. Jos on ollut jossain pikkukylässä Utahissa vaihtiksena, niin sit kerrotaan että just silleen asiat on koko Amerikassa. Tai jos on ollut Thaikuissa lomalla niin koko Aasia on kuin joku iso ranta-baari-bordelli -ryhmittymä.
Vierailija kirjoitti:
Jenkit on juntteja :D
Just tätä mä tarkotin tolla edellisellä kommentilla. Eurooppalaiset on toooosi ennakkoluulosia.
Eurooppalaiset syö sitä hirveää mustaa mönjää! Salmiakkia. Siis kaikki eurooppalaiset rakastaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkit on juntteja :D
Just tätä mä tarkotin tolla edellisellä kommentilla. Eurooppalaiset on toooosi ennakkoluulosia.
Ei tarvitse olla ennakkoluuloinen ku tieto kulkee niin nopeasti ja historia löytyy kirjoista
Muutin Suomeen kun olin pieni ja minua yllätti ainakin täällä se että pitää avata lavuaarin hana, että käsisuihkusta tulee vettä
Mina jaan aina ruokakaupassa odottamaan etta pakkaaja tulee pussittamaan ostokseni. Ei tule. Eika kukaan tule lastaamaan niita autoon. Omituista.
mut yllätti se, että en saanut läskiskootteria kauppa-asioinnin ajaksi. Yritin haastaa ne oikeuteen!
Niin ja se vielä yllätti, että en näe mikä on tuotteen hinta kun verot on laskettu siihen päälle. En sitten kuitista enää katsonut paljonko ne verot oli. Mutta verot on kuulemma korkeat.