Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 vuotiaan tytön murrosikä

Huolestunu 14v tyttö
04.01.2017 |

Moi eli oon 14v tyttö joka on huolissaan omista menkoista. Menkat oli ekaa kertaa kaks vuotta sitten tammikuussa ja sinä vuonna ne oli ainoot menkat. Seuraavan kerran mulla menkat tuli seuraavana tammikuuna. Sinä vuonna kuukautiset oli mulla tammikuun jälkeen toukokuussa ja heinäkuussa. Eli kuukautiset ollut mulla nyt 4 kertaa kahden vuoden aikana. Oon siis 161cm pitkä ja painoo löytyy noin 46-48 kg. Urheiluu harrastan lähes joka päivä eli aika paljon. Rinnat on myös melko pienet. En tiiä mistä tää kuukaustisten ihmeellinen juttu johtuu eli tarvisin nyt apua kiitos!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoa näyttäisi ainakin olevan...

Vierailija
2/7 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella terveydenhoitajan kanssa. 

Mun tytöllä oli niin, että hänellä alkoi kuukautiset 14-vuotiaana, tulivat pari kertaa, ja sitten olivat vuoden kokonaan poissa. Terveydenhoitaja sanoi, että katsellaan. Vajaan vuoden päästä tulivat sitten taas ja ovat sen jälkeen tulleet ihan normaalisti. Meidän tyttö on myös hoikka ja harrastaa urheilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipaino ja urheilu voivat aiheuttaa taukoja menkkoihin - joita voi muutoinkin olla tuossa iässä, siis normaalipainoisellakin. Myös stressi vaikuttaa - stressaatko jotain?

Jos asia huolettaa, käy tosiaan terkkarilla.

Vierailija
4/7 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alipaino ja urheilu voivat aiheuttaa taukoja menkkoihin - joita voi muutoinkin olla tuossa iässä, siis normaalipainoisellakin. Myös stressi vaikuttaa - stressaatko jotain?

Jos asia huolettaa, käy tosiaan terkkarilla.

Ei oo mitään stressiä tai muutakaan. Oon miettiny itekkin tätä et kun harrastan paljon urheiluu et jos se vaikuttaa. Terkkarilla mulle on sanottu melkee joka kerta et muutama kiko vois tulla lisää ja nyt viimisellä kerralla kysyin näistä menkoista ja se sano että muutama eka vuosi voi mennä näin et katotaan miten menkat jatkuu. Ja sit ois viel yks kysymys : mihin se vaikuttaa jos menkkoja ei tule, onko vaarallista tai onko siitä haittaa aikuisena esim. jos lapsia haluaa?

Vierailija
5/7 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä alipainoa yhtään, päinvastoin juuri sopiva tuon mittaiseksi tytöksi. Aikuiselle naiselle tuon mitaisella ehkä voi pari kiloa enemmän olla, mutta yli 55 tuolla pituudella alkaa mennä jo plösön puolelle.

Vierailija
6/7 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin enemmän huolissani kirjoitustaidosta. :")

Vierailija
7/7 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en siis tiiä et onko alipainoo, ylipainoo vai sopivasti kun kommentit vaihtelee:D ja ihanaa kun toi yks kirjotusvirhe huomattii:) mut siis takas asiaan, eli onks niistä menkkojen "puutteesta" haittaa tulevaisuudessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme