Lääkkeen aloitus ahdistaa
Eli mulle on määrätty voxra nimistä lääkettä sosiaalisteen tilanteiden pelkoon pakkoajatuksiin ja pakko oireisiin yms. Toi lääkepuurkki on ollu mulla jo kuukauden, enkä vaan saa aloitettua syömään niitä. Pelkään , että menen tosta läääkkeestä jotenkin sekaisin, että en ole enää oma itseni ja muutenkin kun luen tota sivuoire listas niin alkaa ahdistaa. Kuitenkin toi lääke pitäis aloittaa kun muuten mun elämästä ei tuu mitään. Miten mä saisin aloitettua ton?
Kommentit (4)
Voi ei, lääkärisi olisi pitänyt sanoa ettei sivuoirelistaa kannata lukea ennen lääkkeen aloitusta. Koita pitää mielessä, että listaan on pitänyt laittaa kaikki raportoidut eri ihmisillä olleet reaktiot. Ei siis niin, että kaikki oireet tulee kaikille.. suurelle osalle ei tule mitään oireita..
Sanoit itsekkin että elämäsi helpottuisi lääkityksellä, pari viikkoa sivuoireita on ihan mahdollista kestää, jos toisessa vaakakupissa on terve onnellisempi elämä.
Rohkeutta elämiseen :)
Miksi voxra? Minulle siksi, ettei ssri lääkkeet juurikaan tehonneet, tekivät vaan sivuvaikutuksia. Voxra vei työkyvyn ja toi järkyttävän pelon ja ahdistuksen. Pelkäsin kuolevani ja samalla pelkäsin tappavani itseni. Tämä siis alkoi heti lääkkeenotosta seuraavana päivänä. Onneksi en ollut yksin. Ongelma itsellä kai tietty lääkeherkkyys ja kun noita ei voi pienempiinkään osiin jakaa. Toivottavasti sinua auttaa.
Mulla on siis pakko ajatuksia esim et mitä jos tapan itteni tai tern jollekkin jotain. Ja sit ku luin tota sivuoirelistaa niin sielä oli just noi et voi lisätä itsetuhoisuutta ja agressiivisuutta. pelkään et en huomaa niitä ite ja sit oonki jo tappanu itteni.
Älä lue sitä sivuoirelistaa, heitä se pois tai anna jollekin läheiselle jolta voit tarpeen tullen kysyä että mainitaanko siinä sitä tai tätä.
Ota lääke huomenna aamulla heti ensimmäiseksi kun oot herännyt. Tämä neuvo ihan siitä syystä, että mulle terapeutti sanoi joskus, että päivän vaikein asia pitää tehdä heti ekana aamulla niin se on sit tehty ja jahkaamisen voi lopettaa.
Voxra ei oo mikään paha eikä kamala lääke, söin sitä itsekin muutaman vuoden. Siitä vaan, parhaassa tapauksessa se parantaa sun elämänlaatua ihan huimasti! Tuo että oma itse katoaa on kai aika yleinen pelko, mutta kuinka paljon koet olevasi ja eläväsi sitä sun omaa itseä just tällä hetkellä, noiden mainitsemiesi oireiden kanssa?
Tsemppiä :)