Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin laihduttamisen ja

Vierailija
04.01.2017 |

lihoin enemmän. Mutta en enää välitä, yritän syödä tavallisen järkevästi mutta en enää punnitse ruokia tai skitsoile ruoka-aineiden kaloreista. t. 163cm/82kg

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Jojoilin painoni kanssa lähes 10 vuotta, paino vaihdellut välillä 50-85 kg. On tullut karpattua, paleodieetattua, nutrattua, Cambridge-kuureiltua, ihan kaikenlaista. Paino on aina dieeteillä laskenut, mutta dieetin loputtua noussut,  ja syömiskäyttäytyminnen on muuttunut ahmimishäiriöiseksi.

Lopulta lopetin laihduttamiset, koska huomasin että ihan oikeasti syöminen hallitsee koko elämääni, kaloreiden laskennat ja ruoan miettimiset. Laihduttaminen tuntui vähitellen syövän mielenterveyttäni, ja lisäksi oli pelottavaa kuinka ahmimismaiseksi lankeemuskauteni alkoivat käydä. Söin pakonomaisesti, ikään kuin ruumiini ulkopuolelta itseäni katsellen, määriä joita olin kuvitellut ettei kokoiseni ihminen edes voisi syödä halkeamatta.

Nyt olen ollut laihduttamatta vuoden, ja paino on noussut 58 kilosta 73 kiloon. Nousee varmaan lisääkin. Mutta silti olen tyytyväinen, koska enää en jatkuvasti himoitse tai ajattele ruokaa, enkä edes ulkonäköäni. Olen vaan tyytyväinen että olen elossa ja terve, ihan sama miltä näytän lopulta.

Hyvä, että olet saanut syömisongelmat "hallintaan". Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että jos syöt epäterveellisesti ja lihot kovinkin paljon, saattaa se terveys mennä. Ja olo sairaana on aika stressaavaa. Kannattaa siis edes hieman katsoa terveellisen ruoan perään. Tähtää vaikka yhteen terveelliseen ateriaan päivässä.

Minulla oli aivan kamalat ruokailutottumukset ja päätin syödä aamupalaksi terveellisen smoothien, joihin tuli hedelmiä, marjoja, papuja, kaakaojauhetta, pellavansiemenrouhetta sekä kasvimaitoa. Se oli ainoa tietoinen muutos, jonka tein, mutta sen jälkeen ruokavalioni muuttui huomattavasti terveellisemäksi kuin itsestään. Herkkujen syönti vähentyi todella paljon ja syömäni ruoka on terveellisempää. En kuitenkaan stressaa satunnaisista hampurilaista ja herkuista.

Mä mielestäni en syö mitenkään kauhean epäterveellisesti edes, joskaan en lähellekään "täydellisesti", enkä uskalla sellaiseen edes pyrkiä ettei taas laukea ne ruokapakkomielteet ja kieltäytymysten ja ahminnan vaihtelut.

Mutta olen lakto-ovo kasvissyöjä joten "rehua" tulee syötyä paljon, hedelmiä ja vihanneksia. Juustotkin kyllä maistuu, mikä näkyy painossa ;) Mun suurimmat painonnostajat onkin juustot, oliiviöljy jota rakastan, sekä stressikausina vähän turhan hyvin lääkkeeksi maistuva keskikalja. Makeasta en juuri välitä, eikä pikaruokaakaan tule kovin usein syötyä kun kasvisvaihtoehdot on useissa paikoissa niin tylsiä. 

Sama täällä, siis pullea lakto-ovo-vegetaristi, joka ei syö karkkeja eikä käy pikaruokapaikoissa. Tämän päivän ruokailut on olleet epäterveellisiä, aamulla kauramaitokahvi (rasvaista) ja jälkiuuniviipale, jonka päällä punaista pestoa, lounaaksi peruna, kastiketta ja itse marinoitua tofua (marinadissa vaahterasiirappia kosolti). Iltaruuaksi aion tehdä pyttipannun lopuista lounasruuista. Jos on illalla nälkä niin varmaan vielä ruisleipä peston kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi