Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mää teen? Epätoivo iskee ja tili tyhjenee uhkaavasti

Vierailija
03.01.2017 |

Olen nyt kolmatta kuukautta työtön. Rahaa tällä hetkellä tilillä vähän reilu 100€, mistään ei ole tulossa lisää. Olen karenssissa, eli kelan puoleen turha kääntyä..

Etsin ja haen töitä koko ajan. Mistään ei tule mitään.. Jos viitsivät edes vastata, niin vastaus on että minulla on liian vähän kokemusta mutta kiitos kuitenkin.

Ahdistaa ja itkettää. Tuolla odottaa 60€ lasku eikä rahasta tietoakaan :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu

Vierailija
2/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun, ruokajonoon, seurakuntaan.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt sossuun jo aiemmin? Sieltä ei saa takautuvasti edellisiltä kuukausilta, vaan aina kuukauden kerrallaan. Sinne heti huomenna! Myös leipäjono ja diakonia, ei tarvitse kuulua kirkkoon. Hoida nyt asiasi hyvin, niin jatkossa elämä menee paremmin. Voimia sulle <3

Vierailija
4/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette kun ette ilkeile, odotin ilkeitä kommentteja heti.

En ymmärrä kelan tuista ja sossuista mitään.. (kai se on ihan hyväkin asia ettei ole mihinkään tukiin tarvinut aiemmin puuttua). Yritin googletella äsken ja sivuilla sanottiin että toimeentulotukea haetaan kelasta 1.1.2017 alkaen.

Olen saanut ennen karenssia työmarkkinatukea.

Mitä mä voin kelasta hakea vaikka olen karenssissa? En mitään? Häh :(

Ap

Vierailija
5/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, tunnen tilanteen. Sinuna etsisin jonkun Kelan puhelinnumeron johon soittaa huomenna ja lähteä kyselemään ja selvittämään asiaa. Kyllä se siitä.

Vierailija
6/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen olet oikeutettu juuri tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
7/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvarainen tuki kuuluu yhä sosiaalivirastolle. Tokikaan en tiedä, liittyisikö se sinun tapaukseesi mutta soita huomenna sosiaalivirastoon ja kysy sieltä, he kyllä ohjaavat soittamaan Kelaan, jos sinne sitten tarvitseekin.

Netistä löytynee puhelinnumerot ja soittoajat.

Tsemppiä tilanteeseesi!

Vierailija
8/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tai ei.jos sulla jää tulot pakollisten menojen (vuokra,sähkö,reseptilääkkeet,kotivakuutus)jälkeen alle vähimmäisrajan joka on n 470 kai,saat toimeentulotukea.

Vierailija
9/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille todella paljon! ❤

Ap

Vierailija
10/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi ei vaikuta toimeentulotukeen vaikka se nykyään onkin Kelan maksettavana. Sinne vaan hakemusta heti menemään, hyvällä tuurilla saat rahaa jos tämän viikon lopussa tai ensi viikon alussa.

Vierailija
11/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kelaan hakemus vireille toimeentulotuesta.Sen käsittelyssä voi kestää joten sen jälkeen seurakuntaan josta voit saada maksusitoimuksen ruokakauppaan tai apua jonkun laskun maksuunkin.

Tsemppiä!Asiat kyllä järjestyy vaikka nyt voi pahalta tuntua.Hyvin olet 3 kk sinnitellyt,apua olisi kannattanut hakea jo aikaisemmin,mutta nyt viimeistään otat sen ykkösasiaksi.

Vierailija
12/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille todella paljon! ❤

Ap

Niin ja jos asut itseksesi, niin haepa äkkiä asumistukea! Kelasta sekin. Netin kautta voi hakea. Tee se jo tänään.

Vierailija
13/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt toimeentulohakemuksen menemään netissä.

Olen siis pärjännyt nämä 3 kk rahoilla, jotka sain viimeisimmästä palkasta sekä ystäviltä jotka maksoivat minulle velkansa/lainansa takaisin.

Vuokra-asuntoa minulla ei ole, asun äidilläni / poikaystäväni luona vähän vaihdellen.

Huhhuh, ennen tilannettani "halveksin" kaikkia "sossupummeja" enkä osannut kuvitella itseäni tälläiseen tilanteeseen. Kaikki meni tosi hyvin kunnes työt yllättäen loppuivatkin eikä mistään ole tullut enää lisää.

Ap

Vierailija
14/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun on turha kuvitella että äidiltä saisin yhtään avustusta - hän on opiskelija ja huollettavana vielä alaikäinen veljeni. Onneksi hänen tulonsa otettiin huomioon silloin kun sain sitä työmarkkinatukea eli eivät vaikuttaneet mun tukiin :D

Ap

Vierailija
15/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinulle piti sattua jotain ikävää jotta et halveksisi kanssaihmisiä. Toivottavasti opit olemaan halveksimatta ihmisiä.

Vierailija
16/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssi tai ei.jos sulla jää tulot pakollisten menojen (vuokra,sähkö,reseptilääkkeet,kotivakuutus)jälkeen alle vähimmäisrajan joka on n 470 kai,saat toimeentulotukea.

Paitsi jos sulla on omaisuutta mitä voi realisoida rahaksi, niin silloin et saa mitään.

Vierailija
17/18 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sinulle piti sattua jotain ikävää jotta et halveksisi kanssaihmisiä. Toivottavasti opit olemaan halveksimatta ihmisiä.

Niimpä. Moni asia realisoituu vasta kun sen itse kokee. Varmastikkaan en ole ainoa.

Ap

Vierailija
18/18 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on tosiaan tuollaisia tilanteita varten. Sitä voi saada joko lyhyen aikaa tai pitkän aikaa. Muutamaksi kuukaudeksi toimeentulotuen voi saada, jos omistat vaikka kesämökin ja monenlaista muuta, mutta olet rahaton. Oman asunnon saa omistaa, asunnon irtaimiston saa omistaa, työvälineet ja opiskeluvälineet saa omistaa, ja auton saa omistaa myös aika usein. Mutta sijoitusomaisuus vaaditaan yleensä realisoimaan - mutta ensin annetaan tuki, ja samalla annetaan määräaika mihin mennessä sijoituksia pitää myydä, jos sitä vaaditaan. Omaa asuntoa ei voi Kela vaatia keltään alta myymään, sillä lain mukaan oma asunto on turvattu myös toimeentulotuen saajille. Sen sijaan asumismenoihin saa toimeentulotukea, omistaa asunnon kuka tahansa. Kannattaa muistaa kirjata kaikki mahdolliset asumismenot hakemukseen aurausmaksuja, kiinteistöveroja, putkien jäätymisiin liittyviä korjaustöiden laskuja (nyt on kovat pakkaset ja monella putket jäätyy) yms. myöten, koska Kela ei niitä itse täydentele, vaan hakijan pitää itse muistaa antaa tiedot Kelalle siitä, mistä kaikesta asumisessaan joutuu maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi