Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuvaringin haittavaikutuksista asiaa

03.01.2017 |

Olisin tiedustellut, että löytyykö täältä kohtalon toveria, joka olisi myös kärsinyt ehkäisyrenkaan aiheuttamista mielialaoireista ja kuinka nopeasti oireet ovat helpottaneet renkaan käytön lopettamisen jälkeen.

Olen noin neljä vuotta sitten koittanut e-pillereitä, mutta koittamisen tyssänneen yhden liuskan jälkeen siihen, että koin lamaantuvani täysin ja itkeväni päivittäin monta kertaa ilman todellista syytäkään. Tämän yrityksen jälkeen otin käyttöön ensimmäisen Nuvaringin, mikä ei aiheuttanut niin pahoja oireita kuin e-pillerit, mutta silti huomasin kärsiväni masentuneesta ja ahdistuneesta mielialasta. Tämä ja parisuhteen päättymisen yhdistelmä saikin minut lopettamaan Nuvaringin.

Nyt syksyllä ajattelin ottaa Nuvaringin uudelleen käyttöön, sillä kondomin vaihtaminen johonkin muuhun ehkäisyyn tuntui taas parisuhteessa ollessa järkevältä vaihtoehdolta. Ajattelin, että jos sivuvaikutukset eivät tällä kertaa tulisi niin pahana. Noh, väärässä olin. :D Olen yleensä iloinen ja positiivinen ihminen, itken melko harvoin. Nyt syksyn aikana olen kuitenkin itkenyt hillittömiä määriä, en ole osannut hallita itkukohtauksiani ollenkaan. Olo on ollut ajoittain todella masentunut ja etenkin ahdistuksen tunne on vaivannut useaan otteeseen. Yksinolo on tuntunut välillä mahdottomalta. Koen, että olen loppupeleissä melko järki-ihminen, mutta ehkäisyrenkaan aikana olen murehtinut ja vatvonut asioita päässäni, enkä ole kyennyt rationaaliseen ajatteluun. Poikaystävän kanssa yhdessä päädyttiin, että rengas saa lähteä ja lopputulemana se, että hormoniehkäisyyn en koskaan enää palaa.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Miten nopeasti huomasitte mielialan muutokset lopettamisen jälkeen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla