Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on pakko sännätä muuttamaan verokorttia nyt?

Vierailija
03.01.2017 |

Taas on verottajan asiakaspalvelu ruuhkautunut kun kansalaiset rynnivät kilvan ennakonpidätystään muuttamaan. Miten ihmiset eivät tajua, että sitä verokorttia voi vekslata ihan koko vuoden. Harvalla se postissa tullut nyt varmaan niin päin helvettiä on, etteikö sen kanssa voisi vaikka kuukautta - paria elää. Voisiko joku selittää?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloo - ruuhka ei ehkä johdukaan tällä hetkellä verokorteista vaan verotiliuudistuksesta...

Vierailija
2/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haloo - ruuhka ei ehkä johdukaan tällä hetkellä verokorteista vaan verotiliuudistuksesta...

Täh? Iltalehden uutisessa puhutaan nimenomaan verokorteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kerralla kuntoon. Ja ainakin eilen homma onnistui verkossa täysin normaalisti.

Vierailija
4/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset tee sitä netissä??

Vierailija
5/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne lähetti parisataatuhatta verokorttia väärillä tiedoilla

Vierailija
6/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. itse valmistuin vasta, niin ei taida ihan 14% riittää 50t vuosituloihin. Mutta päivitän veroprosenttini kyllä netissä.

Vierailija
7/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on helppoa ja yksinkertaista tehdä itselleen uusi verokortti etenkin vuoden alussa kun tuloja ei ole vielä edes tullut.

Vierailija
8/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa muuttaa sitä netissä.

Vierailija
9/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laitettu prossaksi 2.5 ja tukorajaksi 15 000 vaikka olen nelisen vuotta tienannut samat 33 000 vuodessa. Ja kävin sen netissä korjaamassa.

Vierailija
10/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta joko olet vajaa tai et osaa käyttää tietokonetta/nettiä.

Vierailija
11/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa. Täytät valmiisiin ruutuihin/valikoihin asuinkunnan, kirkollisverovelvollisuuden, arvion vuoden bruttotuloista, arvion mahdollisista sivutuloista, arvion vähennyksistä ja valitset tarvitsetko sivutuloverokorttia. Kun kaikki on täytetty, valitset tulostatko verokortin itse vai haluatko sen postitse. Jos tulostat itse, näytölle ilmestyy linkki pdf-verokorttiin, jonka avaat ja tulostat normaaliin tapaan. Jos haluat verokortin myös sähköisessä muodossa, tallenna se. Helppoa kuin mikä. Jos osaa tehdä netissä muutokset veroehdotukseen, osaa tilata sieltä verokortinkin.

Vierailija
12/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kerralla kuntoon. Ja ainakin eilen homma onnistui verkossa täysin normaalisti.

En oikein ymmärrä tuota kerralla kuntoon - juttua. Eikö teillä koskaan tule muutoksia kesken vuoden? Palkka muutu tai tule vaikka kotitalousvähennystä? Itse muutan yleensä vasta kesän jälkeen jos aihetta on. Ja ainahan voi pyytää pidättämään enemmän jos pelkää maksavansa liian vähän.

Vierailija
13/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on helpompaa tehdä se kun tuloja ei ole vielä tullut. Muutenhan sun pitää sinne laskea mitä tuloja sulla on ollut ja kuinka paljon niistä on tehty ennakonpidätystä. Nyt kun tilasin uuden verokortin vuoden vikana päivänä, noi kohdat voi kuitata nollalla. 

Lisäksi tänä vuonna mun veroprossa oli laskettu päin helvettiä (3%), tottakai tuollaisen haluaa korjata heti tammikuun tuloihin.

Vierailija
14/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tilasin netissä uuden verokortin ja tänään tuli postissa

Vierailija
15/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tuota kerralla kuntoon - juttua. Eikö teillä koskaan tule muutoksia kesken vuoden? Palkka muutu tai tule vaikka kotitalousvähennystä? Itse muutan yleensä vasta kesän jälkeen jos aihetta on. Ja ainahan voi pyytää pidättämään enemmän jos pelkää maksavansa liian vähän.

Jos tulee muutoksia, niin sitten muutetaan tarvittaessa. Jatkuva säätäminen on ärsyttävää sekä itselle että palkanlaskijalle.

Vierailija
16/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on helpompaa tehdä se kun tuloja ei ole vielä tullut. Muutenhan sun pitää sinne laskea mitä tuloja sulla on ollut ja kuinka paljon niistä on tehty ennakonpidätystä. Nyt kun tilasin uuden verokortin vuoden vikana päivänä, noi kohdat voi kuitata nollalla. 

Lisäksi tänä vuonna mun veroprossa oli laskettu päin helvettiä (3%), tottakai tuollaisen haluaa korjata heti tammikuun tuloihin.

Mutta tammikuun tulothan verotetaan vielä viime vuoden veroprosentin mukaan. Uusi verotuskausi alkaa 1.2.

Vierailija
17/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee muutoksia, niin sitten muutetaan tarvittaessa. Jatkuva säätäminen on ärsyttävää sekä itselle että palkanlaskijalle.

Niinpä, joten eikö sen yhden kerran muuttamisen voi tehdä myöhemmin kun tammikuussa ei vielä tiedä mitä tuleman pitää? (Ihmiset on muuten tosi huonoja laskemaan jos se, että on puoli vuotta saanut palkkaa aiheuttaa vaikeuden määrittää uuteen verokorttiin tietoja.)

Vierailija
18/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on verottajan asiakaspalvelu ruuhkautunut kun kansalaiset rynnivät kilvan ennakonpidätystään muuttamaan. Miten ihmiset eivät tajua, että sitä verokorttia voi vekslata ihan koko vuoden. Harvalla se postissa tullut nyt varmaan niin päin helvettiä on, etteikö sen kanssa voisi vaikka kuukautta - paria elää. Voisiko joku selittää?

Kyllä se oli päin helvettiä. Vuositulorajaksi arvioitu 16 500, minä ilmoitin 30 000e. Muutin jo joulukuun puolella jotta saan muutoksen tammikuun tiliin.

Vierailija
19/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa. Täytät valmiisiin ruutuihin/valikoihin asuinkunnan, kirkollisverovelvollisuuden, arvion vuoden bruttotuloista, arvion mahdollisista sivutuloista, arvion vähennyksistä ja valitset tarvitsetko sivutuloverokorttia. Kun kaikki on täytetty, valitset tulostatko verokortin itse vai haluatko sen postitse. Jos tulostat itse, näytölle ilmestyy linkki pdf-verokorttiin, jonka avaat ja tulostat normaaliin tapaan. Jos haluat verokortin myös sähköisessä muodossa, tallenna se. Helppoa kuin mikä. Jos osaa tehdä netissä muutokset veroehdotukseen, osaa tilata sieltä verokortinkin.

m

Perustiedot (kunta, kirkko ym) ovat valmiina.

Tulotiedoissa kannattaa huomata, että tulot vuoden alusta ja ennakonpidätyksiin laitetaan nollat, muuten herjaa. Jos on jo jotain maksettu, niin tietenki ne summat.

Jos matkakulut on huomioitu perusverokortilla, ja haluat ne edelleen vähennyksiin, ne täytyy merkata uudelleen.

Vierailija
20/24 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden opiskelemaan, ei viitsi ihan niitä 10 000e mitä opiskelija saa tienata vuodessa, niin verottaa sillä entisellä 20%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme