Kenen taiteesta olet saanut eniten sisältöä elämääsi? Muusikot, maalarit, kirjailit jne kaikki lasketaan mukaan
Mulla aika kliseiset Tove Jansson ja Janis Joplin. :))
Kommentit (31)
Musiikista mainitsen Chopinin, kirjallisuudesta vaikka Edgar Allan Poen, runoudesta Eino Leinon, Saima Harmajan ja Edith Södergrahnin, elokuvasta Alfred Hitchcockin ja David Lynchin. Kuvataiteessa ei ole mitään suurta suosikkia, mutta mm. Vincent van Gogh'n maalauksista tykkään paljon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
A. Vivaldi
AC⚡️DC (pre 1990)
Eddie Van Halen
Pat Metheny
Mika Waltari
Dostojevski
Kafka
Ezra Pound
Vierailija kirjoitti:
David Bowie, The Doors, Harry Chapin (olen jymähtänyt 70-luvulle) ja 90-luvulla levyttänyt Eva Cassidy. Kuvataiteessa Helene Schjerfbeck ja kirjallisuudessa olen rikosromaanien suurkuluttaja ja tykästynyt erityisesti pohjoismaisiin dekkaristeihin (Nesbo, Åsa Larsson, Stig Larsson, Arne Dahl jne. ). Vakavan kirjallisuuden puolella J. M. Coetzee on suosikkini.
Mukava tavata toinen Coetzeestä pitävä. Yksi ehdottomia suosikkejani nykykirjailijoista. Moni ei tunne lainkaan.
Astrid Lindgren
L.M.Montgomery
Minna Canth
Kurt Vonnegut
Arundhati Roy
Haruki Murakami
Arvo Pärt
Kurt Cobain
Frida Kahlo
Hugo Simberg
Helene Schjerfbeck
Lars von Trier
Dimebag Darrell & Pantera
Kai Hansen
Moonspell - Sin/Pecado. Tunnelmallinen ja kaunis levy.
Epikuros
Christopher Hitchens
Albert Camus
Jean-Paul Sartre
Amorphis
Miika Tenkula & Sentenced
Acton (Espoolainen graffititaiteilija)
David Bowie, The Doors, Harry Chapin (olen jymähtänyt 70-luvulle) ja 90-luvulla levyttänyt Eva Cassidy. Kuvataiteessa Helene Schjerfbeck ja kirjallisuudessa olen rikosromaanien suurkuluttaja ja tykästynyt erityisesti pohjoismaisiin dekkaristeihin (Nesbo, Åsa Larsson, Stig Larsson, Arne Dahl jne. ). Vakavan kirjallisuuden puolella J. M. Coetzee on suosikkini.